Prostownik

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Narzędzia, wyposażenie warsztatu, inny sprzęt mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ePaw

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 637
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź
Posiadane auto: Palio HL 1,2 73KM 99 NoPb
Piwa: 31/32
PostWysłany: Sob 21 Gru 2013, 19:21    Temat postu: Prostownik Odpowiedz z cytatem

Cześć. Temat ten założyłem w dziale ogólnym (Polityka, sport, muzyka, czas wolny, zainteresowania, ...), by każdy z forumowiczów, jeśli zechce, mógł się wypowiedzieć. Poszukuję prostownika do ładowania akumulatora w moim aucie - na użytek prywatny.

W sklepach jest dużo ofert prostowników różnego typu. Od razu zaznaczam, że juz mi bokiem wychodzą elektroniczne prostowniki sprzedawane np. w Lidlu za 70 zł. Bo nie doładowują. Chciałbym znaleźć jeden prostownik, który spełnia wymagania: na dzisiaj (40-50Ah; kwasowo-ołowiowy) i na przyszłość (gdy zmienię samochód i pojemność aku na wyższą; kto wie, może nawet żelowy Wink?).

Raczej myślałem o bardziej profesjonalnych, pewniejszych (niezawodnych) i w miarę prostych w obsłudze prostownikach, bym raz na rok mógł odsiarczyć i naładować do pełna moje aku przed zimą. Cena do ok. 300-500 w zależności od stopnia wygody i dodatkowych funkcjonalności. Jeden z przykładów:
1. http://allegro.pl/prostownik-z-rozruchem-100a-rozruch-6-12v-i3796336906.html?source=mlt

inne:
2. http://krismet.pl/pr/179,prostownik-z-rozruchem-75a-6v12v-20ah120ahgw-24
3. http://supernarzedzia.pl/mocny-prostownik-6v-12v-z-rozruchem-75a-p-564.html

Pytanie, czy ktoś z Was mógłby mi polecić prostownik, z którym miał doświadczenie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
alrom

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 36
Skąd jesteś (miejscowość/region): Chrzanów
Posiadane auto: AR 157
Piwa: 1/0
PostWysłany: Pią 27 Gru 2013, 13:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja mam yato http://www.skapiec.pl/site/cat/2114/comp/2677311
i sprawdza się dobrze. Jeszcze mnie nie zawiódł i jak za tę cenę uważam, że to najlepszy prostownik.

Ale jak szukasz już czegoś bardziej profesjonalnego to polecam keepower large http://www.skapiec.pl/site/cat/2114/comp/4115195
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości) Wystawiono 1 piw(a)
ePaw

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 637
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź
Posiadane auto: Palio HL 1,2 73KM 99 NoPb
Piwa: 31/32
PostWysłany: Pią 27 Gru 2013, 17:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za info. Twoja propozycja wydaje się całkiem, całkiem. Jednak za późno Wink. Dopiero co złożyłem zamówienie na Ładowarkę CTEK MXS 5.0 TEST AND CHARGE, ale taniej niż tam podanej. Znowu elektronika. Zaryzykowałem. Tym razem szwedzkie wykonanie. Parę dodatkowych funkcji. Ale przede wszystkim mogę zostawić ładowarkę na dobę podłączoną do aku i nie zaglądać tam co chwilę.

Piwo się należy, bo jeszcze nie dostałeś Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Gerri
Moderator

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4802
Skąd jesteś (miejscowość/region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
PostWysłany: Pią 27 Gru 2013, 19:23    Temat postu: Re: Prostownik Odpowiedz z cytatem

ePaw napisał:
juz mi bokiem wychodzą elektroniczne prostowniki sprzedawane np. w Lidlu za 70 zł.

Dziwne. Mam jeden z Lidla, i drugi (bardzo podobne funkcje tylko dodatkowo ma wyświetlacz LCD) z Aldika i oba działają bardzo dobrze. Właśnie takie nadają się dobrze do doładowywania bo mogą być podłączone na stałe do auta i załączają oraz wyłączają się automatycznie i przełączają się na tryb podtrzymujący (bardzo mały prąd) co jest najlepsze przy odsiarczaniu i doładowywaniu.Dodatkowo ma funkcję ładowania zimowego - napięcie końcowe ładowania podnosi się o kilka dziesiątych wolta co również bardzo dobrze wpływa na odsiarczenie. Niestety - to właśnie te elektroniczne nadają się najlepiej do podładowywania. Z tych co przedstawiłeś raczej żadnego bym nie wybrał. W przypadku ładowarek nieprofesjonalnych zasada jest taka, że prostowniki z funkcją rozruchową nie nadają się do doładowywania. Ponieważ mają duży wydatek prądu przy rozruchu układ regulacji napięcia ładowania byłby zbyt drogi i w związku z tym ta regulacja jest mało precyzyjna i prostownik zazwyczaj wymaga nadzoru po podłączeniu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
ePaw

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 637
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź
Posiadane auto: Palio HL 1,2 73KM 99 NoPb
Piwa: 31/32
PostWysłany: Pią 27 Gru 2013, 20:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pewnie masz rację Gerri. Miałem lidlowski prostownik, ale albo się zepsuł, albo nie działał poprawnie od początku. Nie doładowywał moje aku. Ładowanie (nawet w funkcji zimowej) przerywało się przy lekkim podładowaniu. A później przełączał się w tryb "konserwacji". Doprowadziło to do zasiarczenia aku. Musiałem je oddać do naprawy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Pią 27 Gru 2013, 20:04    Temat postu: reklama

Powrót do góry
ar2r_w

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 500
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kołobrzeg
Posiadane auto: renault scenic privilege 1,9dci 102hp 2001r, Astra II 1,6 16V 2000r 100hp
Piwa: 26/23
PostWysłany: Nie 29 Gru 2013, 10:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niestety, ale mam takie samo doświadczenie z ładowarką z Lidla, niby ładuje, ale nie do końca. Kupiłem ją do podładowywania aku motocyklowego, ale po ładowaniu rozrusznik w motorku nie chce kręcić. Być może jest jakiś sposób "podkręcenia" tej ładowarki, ale na ten temat niech się wypowie ktoś, kto się zna na elektronice.
_________________
Z racją jest jak z doopą- każdy ma swoją...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
ePaw

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 637
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź
Posiadane auto: Palio HL 1,2 73KM 99 NoPb
Piwa: 31/32
PostWysłany: Sro 01 Sty 2014, 13:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Muszę przyznać, że fajna ta zabawka CTEK, do której wcześniej podałem link. Prosta w obsłudze i funkcjonalna. Za pomocą kilku diod wskazuje wyniki testu: akumulatora, mocy rozruchowej i ładowania z alternatora. Sprawdziłem wszystko w ciągu 10 sekund. W przyszłości już nie będę zaskoczony rozładowanym akumulatorem Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Przemeek85

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 34
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź
Posiadane auto: Seat Cordoba Vario, 1.6 , 2000 r.
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 22 Paź 2014, 19:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mój ojciec elektryk z wykształcenia sam sobie kiedyś zbudował prostownik, jakieś 20 albo 30 lat temu i do dzisiaj go używa. Ciągle działa, a sąsiad już kupił 3. Co się zrobi samemu to porządne. Ale trzeba mieć wiedzę. Też bym sobie sam zrobił, gdybym tylko był bardziej kumaty w tych sprawach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Arek_89

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość/region): Zduńska Wola
Posiadane auto: Alfa Romeo
Piwa: 1/0
PostWysłany: Sro 29 Paź 2014, 10:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kojarzycie te stare "ruskie" prostowniki? Mój ojciec ma taki starszy ode mnie i jest nie do zajechania;P;P najprostszy w świecie mechanizm i jazda:P
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
hsurim

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 04 Sie 2006
Posty: 473
Skąd jesteś (miejscowość/region): Octavia Club Polska
Posiadane auto: Skoda Octavia 1,9 TDI AGR SLX combi 2000 r.
Piwa: 21/0
PostWysłany: Czw 30 Paź 2014, 09:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co to za "jazda", skoro przekraczane jest napięcie 14,2 V - na nowych akumulatorach jest wyraźne ostrzeżenie w tej kwestii ...
_________________
Octavia Club Polska
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Gerri
Moderator

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4802
Skąd jesteś (miejscowość/region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
PostWysłany: Czw 30 Paź 2014, 09:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niestety to prawda - prostowniki składające się tylko z transformatora i diod nie mają automatycznej regulacji prądu ładowania i jeżeli takie urządzenie będzie zbyt długo podłączone do akumulatora to może spowodować jego przeładowanie - czyli gwałtowne gazowanie, nagrzewanie i wykrzywienie płyt czynnych. Niestety jest to uszkodzenie nieodwracalne. Dodatkowo: jeżeli ładujemy akumulator podłączony do instalacji auta to możemy sobie z dużym prawdopodobieństwem narobić szkód w elektronice.
Jeszcze o wspomnianych prostownikach z Lidla: mam dwa takie - jeden z Lidla z diodami LED i drugi z Aldi z wyświetlaczem. Ponieważ mają identyczne funkcje podejrzewam że pomimo różnic w wyglądzie są "z tego samego miotu". Raczej jest mało możliwe, że będą działać dwadzieścia lat, ale na razie jestem zadowolony. Ładowałem różne akumulatory (od zabawki dla dziecka do baterii w ciężarówce) i ładują na 100%. Dodatkowo mogą być stosowane jako doładowanie - np. w okresie zimowym mogą pozostawać stale podłączone do akumulatora w pojeździe i wtedy jest doładowywany w razie potrzeby i na wiosnę jest pełnosprawny, gotowy do sezonu.
Nie jest potrzebne odłączanie akumulatora od pojazdu w czasie ładowania takim prostownikiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
balbineczka

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków
Posiadane auto: Renault Laguna 2
Piwa: 0/0
PostWysłany: Czw 30 Paź 2014, 10:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czyli uważać z tym prostownikiem?;D faktem jest, że aku ładuję zawsze, gdy jest odłączony, ale zdarzyło mi się ładować aku kilka ładnych godzin. Dzięki panowie!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
hsurim

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 04 Sie 2006
Posty: 473
Skąd jesteś (miejscowość/region): Octavia Club Polska
Posiadane auto: Skoda Octavia 1,9 TDI AGR SLX combi 2000 r.
Piwa: 21/0
PostWysłany: Czw 30 Paź 2014, 13:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na tych starych prostownikach - bez stabilizacji napięcia - jeśli akumulator już się naładuje, to napięcie może wynosi w szczycie nawet i ... 15,6 V
Praktycznie oznacza to, że pomimo pełnego naładowania akumulatora, prąd lądujący będzie nadal się utrzymywał na poziomie około 2 A.

Myślę jednak, że doraźnie można akumulator podładować takim wynalazkiem - oczywiście ustawiając jak najmniejszy prąd lądowania, aby zbyt wysokim napięciem szczytowym, nie "załatwić" akumulatora.
Taki stary prostownik, musi zatem posiadać regulację prądu ładowania - płynną, lub skokową (obojętnie)
_________________
Octavia Club Polska
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Narzędzia, wyposażenie warsztatu, inny sprzęt mechaniczny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group