Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slavvciu
Czytelnik
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość/region): Jarocin Posiadane auto: Polonez Caro 1.6GLi z LPG, 1996r.
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 25 Sty 2012, 02:35 Temat postu: Polonez Caro 1.6GLi z LPG szalejące obroty |
|
|
Witajcie,
Jest to mój pierwszy post na forum, postaram się opisać problem bardzo dokładnie.
Chodzi o Poloneza Caro 1.6GLi z LPG 1996r. (monowtrysk)
1.) Po odpaleniu, zimny silniku, na benzynie silnik wpada w dziwne wibracje i gdy dodaje gazu tak, jakby przebierał, gdy ruszę i zmieniam bieg na dwójkę puszczam sprzęgło i dodaję gazu to, auto traci ducha i dławi się, muszę dodać mocno gazu to jakoś pociągnie - dzieje się to tylko na zimnym silniku
Drugi problem jest poważniejszy:
2.) Po przełączeniu na gaz, silnik ciepły, zatrzymuję samochód na skrzyżowaniu wrzucam ręczny i luz, auto chwilę chodzi i po chwili obroty mocno spadają i auto zaczyna nierówno pracować (niestety obrotomierz nie działa więc nie powiem ile jest dokładnie), na tyle mało, że jak załączy się wentylator przy 92 stopniach to auto prawie gaśnie (kontrolka od ładowania potrafi się zapalać) i teraz najciekawsze, wyłączam auto kluczykiem, auto gaśnie, przełączam na benzynę, odpalam samochód i silnik dostaje szalonych obrotów około 3 tys. może 3 i pół tys. Taka sytuacja trwa z 5-7 sekund, po czym obroty wracają do normy i mogę przełączyć auto na gaz. Sytuacja ze spadającymi obrotami na gazie dzieje się praktycznie codziennie.
Teraz co już było robione:
- remont silnika, bo brał olej jak opętany (teraz jeżdżę już ekologicznie )
- wymieniony regulator napięcia, bo się popsuł (zanim się popsuł też tak się działo)
- silniczek krokowy (byli mądrzy co sądzili, że to to, niestety nie to)
Auto było u mechanika/gazownika w jednym i po regulacji miksera pojeździł bez objawów pół roku (to, że regulacja miksera powiedział mechanik nic więcej się nie dowiedziałem od niego). Stwierdził, też że stan miksera już nienajlepszy.
Moje podstawowe pytanie czy to będzie winna instalacja LPG? Jeżeli tak to co trzeba naprawić/zregenerować/wymienić?
Instalacja LPG firmy BRC TECNO założona w 2003roku, ja mam auto 1,5 roku.
Liczę na Waszą pomoc.
Sławek |
|
Powrót do góry |
|
|
przemekjulka75 Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 21 Kwi 2010 Posty: 1009 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kilka wiosek polączonych tramwajami...ba szybkim tramwajem - Szczecin Posiadane auto: Subaru Tribeca 2008, 3.6
Piwa: 26/11
|
Wysłany: Sro 25 Sty 2012, 13:53 Temat postu: |
|
|
...a filtr powietrza i gazu wymieniony... _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
slavvciu
Czytelnik
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość/region): Jarocin Posiadane auto: Polonez Caro 1.6GLi z LPG, 1996r.
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 25 Sty 2012, 14:08 Temat postu: |
|
|
przemekjulka75 napisał: | ...a filtr powietrza i gazu wymieniony... |
powietrza TAK, a cokolwiek związane z gazem nie było ruszane... chyba, że mechanik wymienił ale się nie przyznał... sam filtru gazu nie ruszałem |
|
Powrót do góry |
|
|
nadamus Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 09 Lut 2009 Posty: 1887 Skąd jesteś (miejscowość/region): białystok Posiadane auto: chevrolet aveo T255 i hultaj atos
Piwa: 137/4
|
Wysłany: Sro 25 Sty 2012, 20:42 Temat postu: |
|
|
trzeba wymienic parownik - nie opaca sie go regenerowac. koszt nowego to ok. 200-300zl, regeneracja ok 200-250zl. do tego porzadna regulacja i wymiana: wszystkich filtrow, swiec, kabli zaplonowych. powinno pomoc _________________ Wszystkie błędy stylistyczne i ortograficzne są zamierzone- jakiekolwiek powielanie ich i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione! Nie udzielam rad telefonicznie. |
|
Powrót do góry |
|
|
przemekjulka75 Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 21 Kwi 2010 Posty: 1009 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kilka wiosek polączonych tramwajami...ba szybkim tramwajem - Szczecin Posiadane auto: Subaru Tribeca 2008, 3.6
Piwa: 26/11
|
Wysłany: Sro 25 Sty 2012, 21:05 Temat postu: |
|
|
slavvciu napisał: | przemekjulka75 napisał: | ...a filtr powietrza i gazu wymieniony... |
powietrza TAK, a cokolwiek związane z gazem nie było ruszane... chyba, że mechanik wymienił ale się nie przyznał... sam filtru gazu nie ruszałem |
...zacznij od filtra - gaz jest bardzo delikatny... _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Sro 25 Sty 2012, 21:05 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
slavvciu
Czytelnik
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość/region): Jarocin Posiadane auto: Polonez Caro 1.6GLi z LPG, 1996r.
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 26 Sty 2012, 17:44 Temat postu: |
|
|
nadamus napisał: | trzeba wymienic parownik - nie opaca sie go regenerowac. koszt nowego to ok. 200-300zl, regeneracja ok 200-250zl. do tego porzadna regulacja i wymiana: wszystkich filtrow, swiec, kabli zaplonowych. powinno pomoc |
świece wymieniałem jakieś 2 miesiace temu, kable z pół roku temu, są na pewno sprawne
filtr od gazu wymieniony niestety niewiele pomogło,
pozostaje wymiana parownika... dam znać jak go wymienię, czyli za około 2 tygodnie, bo najpierw poszukam używki w dobrym stanie, jak nie będzie nic ciekawego to zamówię nowy |
|
Powrót do góry |
|
|
przemekjulka75 Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 21 Kwi 2010 Posty: 1009 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kilka wiosek polączonych tramwajami...ba szybkim tramwajem - Szczecin Posiadane auto: Subaru Tribeca 2008, 3.6
Piwa: 26/11
|
Wysłany: Czw 26 Sty 2012, 21:27 Temat postu: |
|
|
...a zestaw naprawczy... bardziej się opłaca niż używka... _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
slavvciu
Czytelnik
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość/region): Jarocin Posiadane auto: Polonez Caro 1.6GLi z LPG, 1996r.
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 26 Sty 2012, 21:56 Temat postu: |
|
|
Jeżeli chodzi o zestaw naprawczy to naczytałem się o tym, że jak ktoś to robi pierwszy raz w życiu to może nie wyjść za dobrze i nie są one zbyt skuteczne. |
|
Powrót do góry |
|
|
slavvciu
Czytelnik
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość/region): Jarocin Posiadane auto: Polonez Caro 1.6GLi z LPG, 1996r.
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 14 Lut 2012, 19:17 Temat postu: |
|
|
filtr gazu został wymieniony
wyregulowany został również parownik - śruba od podtrzymania wolnych obrotów i polonezik odżył |
|
Powrót do góry |
|
|
przemekjulka75 Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 21 Kwi 2010 Posty: 1009 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kilka wiosek polączonych tramwajami...ba szybkim tramwajem - Szczecin Posiadane auto: Subaru Tribeca 2008, 3.6
Piwa: 26/11
|
Wysłany: Sro 15 Lut 2012, 15:27 Temat postu: |
|
|
...extra...powodzenia... _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
|