Toledo 1.6 - na gazie na wolnych obrotach gaśnie

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Instalacje LPG - II generacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Black LPG

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 24
Skąd jesteś (miejscowość/region): Sanok
Posiadane auto: Toledo 1.6 LPG- 94
Piwa: 0/0
PostWysłany: Nie 26 Gru 2010, 12:34    Temat postu: Toledo 1.6 - na gazie na wolnych obrotach gaśnie Odpowiedz z cytatem

Witam kolegów .Mam tolka 94 1,6 1F .Użytkuje go na gazie, jakieś 3 lata.Do tej pory w zimie, nie było problemu.Zaczeło śię w tym roku, ale do tematu .A mianowicie, problem jest nastepujący, gdy odpalam w temperaturze minusowej na benzynie i po 2 tysiącach przełaczam na gaz, gasnie a nigdy do tej pory nigdy tak nie było .Gdy sie auto troche nagrzeje jest ok.Ale dodam ze tolek nie chce pracować tylko na wolnych po zapaleniu, bo gdy go trzymam po wyzej 2 tys to rano chodzi na gazie .Wymieniłem już kable, świece ,palucha ,kopułke czyśćiłem.I jeszcze jedno, mam na weżu silniczek krokowy, jak go odłącze to sie nic nie dzieje.Poddajcie jakoś wskazówkę.Dodam jeszcze że,spalanie jest ok, i ciagnie należycie bez szarpnięć.
_________________
Kto pyta nie bładzi Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
NED
Moderator

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 3511
Skąd jesteś (miejscowość/region): Podkarpacie
Posiadane auto: Seat Toledo Signo 1,820v+lpg 99 Peugeot 106 1,1 97r. r
Piwa: 191/38
PostWysłany: Nie 26 Gru 2010, 13:17    Temat postu: Tolek 1.6 problem z gazem Odpowiedz z cytatem

Witam skoro po odłączeniu silniczka nic się nie dzieje to może on jest przyczyną bo odpowiada on właśnie za wolne obroty.
_________________
Nie ma trudnych pytań , trudne są tylko odpowiedzi.
NED
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Black LPG

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 24
Skąd jesteś (miejscowość/region): Sanok
Posiadane auto: Toledo 1.6 LPG- 94
Piwa: 0/0
PostWysłany: Nie 26 Gru 2010, 13:28    Temat postu: Re: Tolek 1.6 problem z gazem Odpowiedz z cytatem

NED napisał:
Witam skoro po odłączeniu silniczka nic się nie dzieje to może on jest przyczyną bo odpowiada on właśnie za wolne obroty.


Ale czy można go jakoś wyczyścić .A może tylko wymiana wchodzi w grę
_________________
Kto pyta nie bładzi Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
archive_18

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 15058


Piwa: 1623/642
PostWysłany: Nie 26 Gru 2010, 13:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przyczyną nie jest silniczek krokowy tylko reduktor.
Zebral się w nim mazut który jest gęsty przy niskich temperaturach a dodatkowo trzymają go sztywne membrany.
Do póki wszystko nie osiągnie odpowiedniej temperatury to nie będzie pracować poprawnie.
_________________
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Toomekk6

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 167
Skąd jesteś (miejscowość/region): Białystok
Posiadane auto: Seat Toledo II 1,9TDI 2000r. / Ford Mondeo 2.0 TDDi 2002r.
Piwa: 8/6
PostWysłany: Nie 26 Gru 2010, 14:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

michal72 dobrze napisał. Skoro gaz masz 3 lata to przydałoby się zrobić mały remoncik reduktorka:)
Nie wiem jak z cenami kompletów naprawczych (tj, membran, uszczelek i innych [cenzura]ół) ale coś kolo 60zł powinno kosztować. Robota wcale nie jest trudna. Jak jakieś doświadczenie masz to możesz śmiało się pobawić.
Na internecie jest dużo instrukcji, fotorelacji, filmików z naprawy reduktora(parownika).
Kolega w Vectrze B też miał objawy popsutego reduktora tylko u niego bardziej opłacało się nowy. Bo zestaw naprawczy ponad 90zł a reduktor nowy znalazł za 120zł i to na miejscu w swoim mieście.

Pozdrawiam, Tomek:)
Życzę Wesołych Świąt, szerokości i przyczepności:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Nie 26 Gru 2010, 14:32    Temat postu: reklama

Powrót do góry
Black LPG

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 24
Skąd jesteś (miejscowość/region): Sanok
Posiadane auto: Toledo 1.6 LPG- 94
Piwa: 0/0
PostWysłany: Nie 26 Gru 2010, 16:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki koledzy popatrze i sprawdze ten reduktor
_________________
Kto pyta nie bładzi Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
NED
Moderator

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 3511
Skąd jesteś (miejscowość/region): Podkarpacie
Posiadane auto: Seat Toledo Signo 1,820v+lpg 99 Peugeot 106 1,1 97r. r
Piwa: 191/38
PostWysłany: Nie 26 Gru 2010, 18:40    Temat postu: Tolek 1.6 problem z gazem Odpowiedz z cytatem

No koledzy może i dobrze doradzają tyle że po trzech latach to troszkę za szybko ja przejeździłem na gazie siedem lat i nie miałem takich objawów .A objawem zanieczyszczonego reduktora nie jest nie równa praca silnika i gaśnięcie auta tylko muszę teraz przejechać sześć siedem kilometrów zanim przełączy się na gaz. Tak że jednak obstawiał bym silnik krokowy .Pytanko jeszcze autko masz na jedno-punkcie czy wielo i jaka instalacja.
_________________
Nie ma trudnych pytań , trudne są tylko odpowiedzi.
NED
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Toomekk6

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 167
Skąd jesteś (miejscowość/region): Białystok
Posiadane auto: Seat Toledo II 1,9TDI 2000r. / Ford Mondeo 2.0 TDDi 2002r.
Piwa: 8/6
PostWysłany: Nie 26 Gru 2010, 22:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

właśnie z tymi reduktorami różnie może być...

W Oplu Kadecie miałem 6 lat zwykły gaz. Chodził te 6 lat cały czas na gazie, może z 2-3 razy przełączony był na benzynę i żadnych problemów. A kumpel po ponad roku miał problemy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Black LPG

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 24
Skąd jesteś (miejscowość/region): Sanok
Posiadane auto: Toledo 1.6 LPG- 94
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 27 Gru 2010, 01:42    Temat postu: Re: Tolek 1.6 problem z gazem Odpowiedz z cytatem

NED napisał:
No koledzy może i dobrze doradzają tyle że po trzech latach to troszkę za szybko ja przejeździłem na gazie siedem lat i nie miałem takich objawów .A objawem zanieczyszczonego reduktora nie jest nie równa praca silnika i gaśnięcie auta tylko muszę teraz przejechać sześć siedem kilometrów zanim przełączy się na gaz. Tak że jednak obstawiał bym silnik krokowy .Pytanko jeszcze autko masz na jedno-punkcie czy wielo i jaka instalacja.

Mam jedno punktowy wtrysk a instalacja parownik elpigaz z elektrozaworem na parowniku. Dodatkowo elektrozawor lovato z filtrem . A z tym silnikiem to moze być to ponieważ on na obrotach chodzi tylko wolnych gaśnie puki trochę się nie nagrzeje.
_________________
Kto pyta nie bładzi Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
archive_18

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 15058


Piwa: 1623/642
PostWysłany: Pon 27 Gru 2010, 02:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Silnik krokowy nie ma nic do temperatury szczególnie po trzech latach użytkowania.

Jedyne co może mieć wpływ to reduktor.
Jeżeli chcesz się przekonać to wstaw ręczną regulację zamiast silniczka.
_________________
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Black LPG

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 24
Skąd jesteś (miejscowość/region): Sanok
Posiadane auto: Toledo 1.6 LPG- 94
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 27 Gru 2010, 10:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

michal72 napisał:
Silnik krokowy nie ma nic do temperatury szczególnie po trzech latach użytkowania.

Jedyne co może mieć wpływ to reduktor.
Jeżeli chcesz się przekonać to wstaw ręczną regulację zamiast silniczka.


Tylko dlaczego jak odłaczam wtyczke to nic sie nie dzieje.I skoro to jest reduktor to dlaczego jak trzymam 1500 obrotów chodzi na gazie a gdy tylko spadna to gasnie .Nawet dzisiaj gdy przy -13 zapaliłem chodził na gazie zaraz tylko nie na wolnych .A jest możliwość żeby w mieszalniku tez były otwory pozatykane .Silnik krokowy po wymontowaniu i wykreceniu go do maksymalnego zamkniecia po w montowaniu do auta wraca do pozycji maksymalnego otwacia i taki pozostaje czy ciepły czy zimny.
_________________
Kto pyta nie bładzi Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
NED
Moderator

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 3511
Skąd jesteś (miejscowość/region): Podkarpacie
Posiadane auto: Seat Toledo Signo 1,820v+lpg 99 Peugeot 106 1,1 97r. r
Piwa: 191/38
PostWysłany: Pon 27 Gru 2010, 11:40    Temat postu: Tolek 1.6 problem z gazem Odpowiedz z cytatem

Jeśli zaraz po odpaleniu przełącza się na gaz to raczej na pewno reduktor nie jest zasyfiony.Nie zgodzę się z tobą michał72 że tylko reduktor może mieć wpływ natomiast masz rację co do silniczka i temperatury.Kiedy wymieniałeś filtr gazowy?
_________________
Nie ma trudnych pytań , trudne są tylko odpowiedzi.
NED
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Black LPG

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 24
Skąd jesteś (miejscowość/region): Sanok
Posiadane auto: Toledo 1.6 LPG- 94
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 27 Gru 2010, 14:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Filtr gazowy nie ma jeszcze 10 tysiecy ale sprawdzałem go jest tam czysto tak samo filtr powietrza jest czysty .Zobacze jak ostygnie auto czy silnik krokowy przymknał sie czy nie .Bo to raczej pewnie to działa podobnie do termostatu jak masz go otwartego cały czas to zima niezbyt miła w aucie.Jeszcze nie miałem takiego problemu z gazem.
_________________
Kto pyta nie bładzi Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Black LPG

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 24
Skąd jesteś (miejscowość/region): Sanok
Posiadane auto: Toledo 1.6 LPG- 94
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 27 Gru 2010, 14:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie dodam że jak były temperatury ostatnio plusowe +3 lub+4 odpalałem na gazie i chodził na wolnych .
_________________
Kto pyta nie bładzi Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Instalacje LPG - II generacja Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group