Płyn chłodniczy ucieka...


Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
treciox

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 131
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdańsk
Posiadane auto: Volkswagen Touran Trendline 2.0 TDI 2005/06
Piwa: 1/5
PostWysłany: Pon 24 Lis 2008, 12:29    Temat postu: Płyn chłodniczy ucieka... Odpowiedz z cytatem

Witam,

mój problem polega na tym, że ucieka mi płyn chłodniczy.
Ok tydzień temu pojawił mi się komunikat "check coolant" wiec dolałem ok 0,5 l borygo. Dzisiaj chciałem sprawdzić jak tam poziom i niestety okazało się, że z MAX spadło do MIN czyli znów uciekł płyn. Ponownie dolałem ok 0,2 l borygo.

Gdzie może uciekać płyn? czy powinienem się z tym zgłosić do serwisu?

Pozdrawiam
_________________
Touran 2.0 TDI 140KM 103KW BKD 2005/2006
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
austenit

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 233


Piwa: 2/1
PostWysłany: Pon 24 Lis 2008, 21:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Kurcze pieczone dużo sprawdzania. Przewody zasilające chłodnicę, cała chłodnica, przewody wyjściowe z chłodnicy, zbiornik wyrównawczy, przewody wyjściowe z chłodnicy , przewody zasilające nagrzewnicę , nagrzewnica, głowica, pompa wodna itd. Generalnie sporo roboty. Na początek proponuje sprawdzić wzrokowo gdzie są mokre miejsca w komorze silnikowej, może przynajmniej znajdziesz okolice przecieku płynu. A potem możemy szukać dokładnego miejsca usterki. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Turanek

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 1349
Skąd jesteś (miejscowość/region): lubuskie
Posiadane auto: 2xTouran '08,'11 BXE,CFH
Piwa: 94/6
PostWysłany: Pon 24 Lis 2008, 21:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niechciałbym ciebe straszyć, ale w silnikach który posiadasz zdarzały się mikropęknięcia w głowicy i płyn przedostawał się do komory spalania i tak znikał...
Sprawdź jeszcze jak wyglada olej, czy się czasami tam nie podział twój płyn.
Szczelność układu sprawdza się poprzez założenie specjalnej pompki z manometrem zamiast korka na zbiorniczku wyrównanwczym i pompowaniu do okreslonego ciśnienia. następnie obserwuje się czy ciśnienie spada i jak szybko się to dzieje.
Jest jeszcze jedno miejsce gdzie płyn moze znikać - chłodnica spalin (EGR). Na próbę można rurką złączyć węże wodne i ominąć chłodnicę i zobaczyć co będzie...
_________________
Pozdrawiam
Turanek morderator Smile
ZPA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
treciox

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 131
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdańsk
Posiadane auto: Volkswagen Touran Trendline 2.0 TDI 2005/06
Piwa: 1/5
PostWysłany: Wto 25 Lis 2008, 08:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A czy w przypadku tych mikropęknięć obejmuje to jakaś gwarancja serwisowa czy coś takiego?
_________________
Touran 2.0 TDI 140KM 103KW BKD 2005/2006
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
was11

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 19

Posiadane auto: Touran 2.0 TDi 2005
Piwa: 0/0
PostWysłany: Nie 07 Gru 2008, 23:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!
Miałem podobny problem w moim Touranie 2.0 TDI z silnikiem BKD.
Uciekało mi ok 250ml na 800km.Po stwierdzeniu ,że ubytki nie są widoczne udałem się do serwisu aby zdiagnozowali usterkę.Niestety okazało się ,że to sławetna głowica.Koszt głowicy jeżeli zostawiasz starą to 2750 PLN.Jeżeli się zdecydujesz na wymianę w serwisie to musisz doliczyc drugie tyle za robociznę.Wtedy dostaniesz na głowicę 2 lata gwarancji.Pytasz kolego czy VW partycypuje w kosztach.Otóż z tego co mówią to tak bo goła głowica kosztuje ok 5000 PLN a na wymianę dostaniesz kompletną z wałkami i zaworami tylko bez pompowtysków.Jeszcze jedno nie kupuj używanej po regeneracji,bo tych głowic się NIE REGENERUJE!.Szkodza kasy.
pozdrawiam Was11
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Nie 07 Gru 2008, 23:54    Temat postu: reklama

Powrót do góry
treciox

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 131
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdańsk
Posiadane auto: Volkswagen Touran Trendline 2.0 TDI 2005/06
Piwa: 1/5
PostWysłany: Pon 08 Gru 2008, 09:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

was11 napisał:
Po stwierdzeniu ,że ubytki nie są widoczne udałem się do serwisu aby zdiagnozowali usterkę.


Jak to rozumieć? Po jakimś czasie przestał uciekać płyn?
_________________
Touran 2.0 TDI 140KM 103KW BKD 2005/2006
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
was11

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 19

Posiadane auto: Touran 2.0 TDi 2005
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 08 Gru 2008, 13:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Płyn przestał uciekać jak wymienili uszczelkę.


SORRY!!!!!!
JAK WYMIENILI GŁOWICĘ!

Scalony przez: Turanek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
lesiu111

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość/region): kielce
Posiadane auto: TOURAN 2.0 TDI 2005
Piwa: 0/0
PostWysłany: Czw 11 Gru 2008, 00:01    Temat postu: wyciek plynu Odpowiedz z cytatem

mam ten sam problem z wyciekiem plynu sprawdzałem wszystkie przewody i nic nie znalazłem
doszedłem do webasto i okazuje sie iz przewody zasilajace webasto sa mokre wiec zamowiłem komplet uszczelniaczy.
po zdemontowaniu webasta okazuje sie , ze wewnatrz sa dwa czujniki temperatury i jeden z nich (dolny) jest pekniety i na zewnatrz jest duzo śladów płynu czy dokupie taki czujnik. Confused
_________________
TOURAN 2.0 TDI 2005 140KM
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
treciox

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 131
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdańsk
Posiadane auto: Volkswagen Touran Trendline 2.0 TDI 2005/06
Piwa: 1/5
PostWysłany: Czw 11 Gru 2008, 08:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a czy wogóle powinienem jeździć z tym "uciekającym" płynem?
czy powinienem to jak najszybciej zdiagnozować?
bo tak na dobrą sprawę to na bagnecie od oleju nie widzę nic podejrzanego więc może podobnie jak u kolegi wyżej gdzieś mam nieszczelność...
_________________
Touran 2.0 TDI 140KM 103KW BKD 2005/2006
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
lesiu111

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość/region): kielce
Posiadane auto: TOURAN 2.0 TDI 2005
Piwa: 0/0
PostWysłany: Czw 11 Gru 2008, 21:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzis dzwonilem do serwisu zamowilem te czujniki (wystepuja one w komplecie poniewaz sa wpiete w jredną wiązke przewodu cena 130 zł)
caly czas uzywam auta zbudowałem obejscie webasto ponieważ jest zdemontowane i teraz plyn nie ubywa jest wszystko ok Confused
_________________
TOURAN 2.0 TDI 2005 140KM
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
jasiek_1972

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 118
Skąd jesteś (miejscowość/region): Krosno
Posiadane auto: Touran 2.0 TDI BKD 2004, Lupo 1.4 MPI 2001
Piwa: 12/6
PostWysłany: Sob 13 Gru 2008, 00:17    Temat postu: Płyn chłodniczy ucieka... Odpowiedz z cytatem

Witam.Mam taki sam silnik i miałem ten sam problem Sad Robiłem ok.500~700 km i gong:mało płynu.Pierwszy mechanik postawił na chłodnicę układu recyrkulacji spalin.1000 pln z wymianą i dup.. Embarassed Następny mechanik założył pojemniki z płynem na zbiorniczek wyrównawczy,płyn się przebarwił i diagnoza:uszczelka albo głowica.No i głowica.Oby się więcej nie powtórzyło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
treciox

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 131
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdańsk
Posiadane auto: Volkswagen Touran Trendline 2.0 TDI 2005/06
Piwa: 1/5
PostWysłany: Czw 18 Gru 2008, 09:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

słyszałem że objawem pęknięcia lub mikropęknięć głowicy są:
- bąbelki powietrza w zbiorniczku wyrównawczym od płynu chłodniczego przy włączonym silniku
- osad na bagnecie od oleju powstały w wyniku zmieszania i temperatury oleju z płynem

ja u siebie sprawdziłem te 2 możliwości i żadnej z nich nie zaobserwowałem
_________________
Touran 2.0 TDI 140KM 103KW BKD 2005/2006
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Turanek

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 1349
Skąd jesteś (miejscowość/region): lubuskie
Posiadane auto: 2xTouran '08,'11 BXE,CFH
Piwa: 94/6
PostWysłany: Czw 18 Gru 2008, 21:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

treciox napisał:
słyszałem że objawem pęknięcia lub mikropęknięć głowicy są:
- bąbelki powietrza w zbiorniczku wyrównawczym od płynu chłodniczego przy włączonym silniku
- osad na bagnecie od oleju powstały w wyniku zmieszania i temperatury oleju z płynem

ja u siebie sprawdziłem te 2 możliwości i żadnej z nich nie zaobserwowałem


Wszystko zależy w którym miejscu peknie i jak duże jest peknięcie. W przypadkach silnikóqw 140 KM są to mikropęknięcia. Jeśli bedą poza komorą spalania to babelków nie będzie. Natomiast "kasza w oleju tez się zrobi przy dużych ubytkach. A tutaj minimalne ilosci wody dostają się do komory spalania i dlatego dymi na biało, a tłoki wyglądają jak umyte Smile
_________________
Pozdrawiam
Turanek morderator Smile
ZPA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
treciox

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 131
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdańsk
Posiadane auto: Volkswagen Touran Trendline 2.0 TDI 2005/06
Piwa: 1/5
PostWysłany: Pią 19 Gru 2008, 09:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no dobra, ale ponawiam pytanie

"a czy wogóle powinienem jeździć z tym "uciekającym" płynem?
czy powinienem to jak najszybciej zdiagnozować?"
_________________
Touran 2.0 TDI 140KM 103KW BKD 2005/2006
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
nordjp

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 190
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdańsk
Posiadane auto: Peugeot 508 2,0 hdi, 308 III 1,6hdi, 208
Piwa: 8/1
PostWysłany: Pią 19 Gru 2008, 16:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Generalnie nie powinno się jeździć z taką usterką. Ale :
- płyn nie dostaje się do komór spalania w Twoim silniku podczas jego pracy, gdyby tak było to ciśnienie w komorach sprężania przechodziłoby do układu chłodzenia, powodując jego wyrzucanie. Chyba że płyn ucieka do komór spalania po osudzeniu silnika. Wtedy to silnik będzie dymił na biało po rozruchu, aż do jego zagrzania. Teraz ciężko to stwierdzić, bo i tak dymi na biało ze wzgledu na niskie temperatury zewnętrzne.
Jeśli by tak było, to byłby to powazny sygnał do bezzwłocznej naprawy silnika. Bowiem, jeśli ten płyn ucieka, wprawdzie powoli, do komory spalania, to za którymś razem przy rozruchu silnika zakończysz jego życie. Zgromadzi się tam na tyle dużo tego płynu, że zapełni on pojemność komory spalania. Łatwo sobie wyobrazić, co stanie się przy próbie sprężenia przez tłok tego płynu.
- tak samo jest z układem smarowania. Nie widać z objawów, żeby ubytek chłodziwa był powiązany z układem smarowania. Z opisu wynika, że nie tworzy się emulsja (mieszanka oleju z chłodziwem) którą byś zauważył na bagnecie kontrolnym lub w zbiorniku wyrównawczym.

Moja sugestia, zacznij od najprostrzych rzeczy : wjedź na podnośnik lub kanał, zdejmij dolną osłonę silnika i obserwuj przy pracującym silniku, co się dzieje w obrębie silnika i jego osprzętu. Często jest tak, że płyn wycieka na rozgrzane elementy silnika, nie pozostawiając po sobie sladów na podłożu pod samochodem. Jednak widać je będzie jako czerwone lub zielone zacieki na częściach przez które, lub na które wycieka.
Nie zapomnij zajrzeć do prawej przedniej wnęki koła za nadkole. Tam jest agregat grzewczy i to on może powodować Twoje problemy z tym wyciekiem.
_________________
nord
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 1 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group