Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
unitral
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 22 Sty 2010 Posty: 317 Skąd jesteś (miejscowość/region): Wiedeń Posiadane auto: Trafic 2.0 dci 2014
Piwa: 15/7
|
Wysłany: Czw 27 Paź 2011, 19:23 Temat postu: |
|
|
To co brzęczy to zaworek turbosprężarki.
Przyczyną brzęczenia jest niewłaściwy odczyt ciśnienia turbo - odpowiada za to czujnik podciśnienia - który kosztuje w ASO 500zł netto. Nie warto kupować używanych, czy tych z Allegro, bo albo są niesprawne, albo szybko padną.
Dla niedowiarków prosty test - jedziecie do znajomego, który ma Vivaro albo Trafica, podmieniacie czujnik - nie przekaźnik - czujnik!
Jak przestanie brzęczeć to sprawa wyjaśniona.
Dodam jedynie że, nie zawsze uszkodzenie czujnika powoduje zapalanie się kontrolki i spadek mocy.
Podczas normalnej pracy wspomniany przekaźnik (zaworek) może "cykać" - do kilku razy na sekundę - z doświadczenia wiem że nie szybciej niż 2-3 razy/sekundę. Brzęczenie to częstotliwość około 30razy/s - o wiele za szybko. |
|
Powrót do góry |
|
|
69 SL
Debiutant
Dołączył: 16 Sie 2011 Posty: 27 Skąd jesteś (miejscowość/region): Janów,podlaskie Posiadane auto: Opel Vivaro 2.5DTI 2006
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 27 Paź 2011, 20:25 Temat postu: |
|
|
Zgadzam się z Tobą Unitral,brzęczy on bardzo szybko może nawet więcej niż 30razy/s.Więc co u mnie może być do wymiany przekażnik czy czujnik?Może mógłbyś opisać gdzie znajduje się czujnik podcisnienia?Da radę go wymienić ktoś kto lubi sie pogrzebać przy swoim aucie? |
|
Powrót do góry |
|
|
kristoff1177
Dyskutant
Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 79 Skąd jesteś (miejscowość/region): Lublin Posiadane auto: Opel Movano 2.5 DTI, 2003 , Renault Clio 1.5 CI, 2001
Piwa: 2/0
|
Wysłany: Czw 27 Paź 2011, 21:02 Temat postu: |
|
|
Ja więc mam również nowy czujnik podciśnienia i jak pisałem wcześniej, nowy zaworek (wszystko oryginały) a i tak brzęczy... W 2.5 DTI czujnik znajduje się w słabo dostępnym miejscu - pomiędzy silnikiem a chłodnicą, na dużej plastikowej rurze. Jego samodzielna wymiana jest możliwa, ale trzeba jej dokonać niemal po omacku, lub zdemontować masę rzeczy z przodu silnika. Zaś zaworek wisi z prawej strony komory silnika -dobrze widoczny na blasze osłaniającej (chyba) komputer. Wychodzą z niego dwie gumowe rurki i mała wiązka. |
|
Powrót do góry |
|
|
Brzdąc
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 373 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa Posiadane auto: Mercedes Vito 2.2 2010
Piwa: 16/10
|
Wysłany: Czw 27 Paź 2011, 21:13 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedź.Fotek niestety nie widać
Dalej nie kumam tylko tego brzęczęnia.Mi nic nie brzęczało nigdy i chyba nie bardzo wiem o jaki dzwięk Wam chodzi. |
|
Powrót do góry |
|
|
69 SL
Debiutant
Dołączył: 16 Sie 2011 Posty: 27 Skąd jesteś (miejscowość/region): Janów,podlaskie Posiadane auto: Opel Vivaro 2.5DTI 2006
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 28 Paź 2011, 18:35 Temat postu: |
|
|
A tak kojarzę ten czujnik widziałem go jak walczyłem z tą plastikową rurą o miejsce gdy coś tam robiłem.
No nie wiem jak opisać ten dzwiek może jak cykanie zegarka tylko bardzo szybkie co sprawia że jest to brzęczenie. |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Pią 28 Paź 2011, 18:35 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
unitral
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 22 Sty 2010 Posty: 317 Skąd jesteś (miejscowość/region): Wiedeń Posiadane auto: Trafic 2.0 dci 2014
Piwa: 15/7
|
Wysłany: Pią 28 Paź 2011, 21:22 Temat postu: |
|
|
http://allegro.pl/renault-trafic-1-9dci-czujnik-podcisnienia-i1848770530.html
http://allegro.pl/renault-clio-iii-czujnik-podcisnienia-1-5-dci-2006-i1857242127.html
W zależności od silnika.
A tak wygląda sam czujnik http://allegro.pl/czujnik-podcisnienia-renault-1-5-1-9-2-0-dci-i1864123808.html
Przepraszam za linki ale pisze z komórki...
Naprawdę nie warto kupować używanych czujników, ani też zamienników.
Skoro zaworek brzęczy, znaczy że działa. Przyczyny trzeba szukać gdzie indziej, zaworkiem steruje komputer silnika w "porozumieniu" z przepływomierzem, czujnikiem obrotów i wspomnianym czujnikiem podciśnienia.
W 90% przypadków wina leży po stronie czujnika podciśnienia.
Prosty test:
Jak otworzysz maskę i usłyszysz brzęczący czujnik, odłącz przewody od czujnika, zaworek przestanie brzęczeć.
Po podłączeniu przewodów nie będzie już brzęczał, a w zależności od wersji sterownika (komputera) zapali się kontrolka awarii świec żarowych lub układu elektrycznego silnika.
Czasem silnik traci moc, ale niekoniecznie.
Auto pracuje w trybie awaryjnym i spalanie troszkę rośnie.
Da się z tym żyć, ale dynamika podczas ruszania jest "beznadziejna". |
|
Powrót do góry |
|
|
kristoff1177
Dyskutant
Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 79 Skąd jesteś (miejscowość/region): Lublin Posiadane auto: Opel Movano 2.5 DTI, 2003 , Renault Clio 1.5 CI, 2001
Piwa: 2/0
|
Wysłany: Pią 28 Paź 2011, 22:28 Temat postu: |
|
|
Popatrzyłem na te linki - w 2.5 czujnik ten wygląda w zasadzie tak samo z tą różnicą że nie ma króćca na rurkę. Dochodzą do niego tylko przewody elektryczne. |
|
Powrót do góry |
|
|
unitral
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 22 Sty 2010 Posty: 317 Skąd jesteś (miejscowość/region): Wiedeń Posiadane auto: Trafic 2.0 dci 2014
Piwa: 15/7
|
Wysłany: Sob 29 Paź 2011, 16:45 Temat postu: |
|
|
kristoff1177 napisał: | Popatrzyłem na te linki - w 2.5 czujnik ten wygląda w zasadzie tak samo z tą różnicą że nie ma króćca na rurkę. Dochodzą do niego tylko przewody elektryczne. |
W takim razie to inny czujnik.
Muszą być 3 przewody i dolot. |
|
Powrót do góry |
|
|
kristoff1177
Dyskutant
Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 79 Skąd jesteś (miejscowość/region): Lublin Posiadane auto: Opel Movano 2.5 DTI, 2003 , Renault Clio 1.5 CI, 2001
Piwa: 2/0
|
|
Powrót do góry |
|
|
kristoff1177
Dyskutant
Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 79 Skąd jesteś (miejscowość/region): Lublin Posiadane auto: Opel Movano 2.5 DTI, 2003 , Renault Clio 1.5 CI, 2001
Piwa: 2/0
|
Wysłany: Sob 29 Paź 2011, 21:32 Temat postu: |
|
|
Obstaję jednak, że ten, skoro taki mi sprzedano jak tenże właśnie i wszystko pasuje
Oto tenże:
http://www.iparts.pl/czesc/czujnik-cisnienia-doladowania,opel,vivaro-nadwozie-pelne-f7-od-2001-08,2-5-dti-135km,84-4757-17502-102747-0-244-82123.html
Tu niby do laguny, ale na oko taki sam - też bez króćca:
http://www.iparts.pl/czesc/czujnik-cisnienia-doladowania,renault,laguna-ii-bg01_-od-2001-03,1-9-dci-107km,93-4723-24201-0100553-0-30-0281002552.html |
|
Powrót do góry |
|
|
unitral
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 22 Sty 2010 Posty: 317 Skąd jesteś (miejscowość/region): Wiedeń Posiadane auto: Trafic 2.0 dci 2014
Piwa: 15/7
|
Wysłany: Sob 29 Paź 2011, 22:48 Temat postu: |
|
|
Faktycznie, w tych silnikach są inne czujniki, montowane na przewodzie dolotowym.
W dodatku pasują też do wielu innych "Renówek" |
|
Powrót do góry |
|
|
69 SL
Debiutant
Dołączył: 16 Sie 2011 Posty: 27 Skąd jesteś (miejscowość/region): Janów,podlaskie Posiadane auto: Opel Vivaro 2.5DTI 2006
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 29 Lip 2012, 12:06 Temat postu: |
|
|
Jak już pisałem wczeniej miałem problem z czujnikiem cisnienia turbosprężarki,jak brzęczy jest moc i jest ok jak nie brak mocy i kontrolki swiec pukne,stukne w niego wszystko powraca do normy na jakiś czas.Ale ostatno pukanie,stukanie a nawet walenie w niego nie pomagało.Kupiłem nowy w ASO 180zł założyłem jest brzęczenie i jest moc.Czyli stwierdzam ponownie jak brzęczy jest ok. |
|
Powrót do góry |
|
|
Piotr_as
Czytelnik
Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kalisz Posiadane auto: Renault Trafic II 2006 1.9 DCI
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 29 Lip 2012, 19:06 Temat postu: |
|
|
Dokładnie, u mnie raz brzęczy raz nie. Auto jeździ bezproblemowo. Poprostu widocznie tak ma być... |
|
Powrót do góry |
|
|
Brzdąc
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 373 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa Posiadane auto: Mercedes Vito 2.2 2010
Piwa: 16/10
|
Wysłany: Nie 29 Lip 2012, 20:09 Temat postu: |
|
|
...
Ostatnio zmieniony przez Brzdąc dnia Sob 30 Mar 2013, 09:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Trafic
Debiutant
Dołączył: 16 Kwi 2012 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość/region): Olsztyn Posiadane auto: Renault Trafic 1,9Dci 100km Furgon 2005
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 31 Lip 2012, 18:07 Temat postu: |
|
|
U mnie przy braku mocy , łapał dopiero powyżej 2500 obr. zepsuty okazał się elektrozawór turbiny już po raz trzeci w tym aucie jak się okazało.. (przebieg oryg. 116 tys. ) W ASO zapłaciłem za niego 225 zł i teraz jest ok. Podjechałem dziś do mechanika, żeby skasować błąd , myślałem, że to po nim zaświeciła się kontrolka w ubiegły piątek świec żarowych, a tu wyszedł jeszcze nowy błąd : czujnik ciśnienia doładowania błąd w pamięci zapisany jest jako błąd P0105 i da się tylko na chwile skasować. doradzi ktoś, coś ?? |
|
Powrót do góry |
|
|
|