Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ondreyos
Czytelnik
Dołączył: 16 Gru 2007 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość/region): poznan
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 16 Gru 2007, 21:27 Temat postu: pomoc przy kupnie mercedesa w210. |
|
|
witam.
jak w temacie - nosze sie z zamiarem kupienia pierwszego mercedesa - zdecydowalem sie na E-klase - model w-210 (na 211 niestety nie stac, chociaz sa naprawde przesliczne ).
mam nawet upatrzony egzemplarz - rok 98, silnik 2.0 benzyna, manual, czarne kombi, wersja avantgarde. i w zwiazku z tym zwracam sie do forumowiczow z prosba o pomoc.
bedzie to moj pierwszy mercedes (nie liczac totalnie zdezelowanej beczki jakies 2 lata temu), wiec za bardzo nie wiem, na co zwrocic uwage. szukalem troche w necie, ale nie moglem za bardzo znalezc strony z opisami typowych usterek, problemow itp. charakterystycznych dla tego modelu. sa rozne fora, gdzie ludzie pisza o swoich autach, ale sam fakt, ze komus strzelila pompa czy elektronika o niczym nie swiadczy - zdarza sie w kazdym aucie.
dlatego pytam - czy ktos (najlepiej zajmujacy sie autami zawodowo) moglby mi napisac (albo dac namiar na strone, gdzie jest to juz opisane), na co zwrocic uwage przy kupnie. doszukalem sie na razie tylko tego, ze mosty lubia przeciekac, z tylu zawieszenie na polskich drogach lubi siadac (a z racji jego budowy, wymiana jest dosyc pracochlonna) i bywaja klopoty z elektryka - dokladnie sprawdzic szyby, lusterka, lampki itp. ale to troche malo. naprawde nie chce wydac prawie 30tys na auto, ktore bedzie wieczna skarbonka na spotkanie postaram sie pojechac ze znajomym rzeczoznawca z pzu, ale on raczej jest w stanie sprawdzic, czy samochod nie byl trzaskany, a to troche malo.
czy sa jakies sposoby, zeby miec pewnosc, ze abs i esp dzialaja (pomijajac ostre hamowanie czy ruszanie) - jakies kontrolki, czy ikonki w komputerze. jakiekolwiek rady dot. sprawdzenia auta beda bardzo mile widziane.
fajnie by bylo, gdyby podzielic uwagi na dwie grupy - ogolnie dla w210 oraz typowe dla silnika 2.0 benz. czy to prawda, ze w miescie pali ok. 11l (tyle deklarowal znajomy,majacy C-klase tez z 2.0 benzyna)? jakos nie chce mi sie w to wierzyc...
i jeszcze jedno pytanie - znajduje bardzo rozne opinie dot. zawieszenia tego modelu. jedni pisza, ze jest wygodne, inni, ze sportowe i twarde. jak to wyglada w rzeczywistosci (wiem, wiem - sprawa subiektywnych odczuc)? albo inaczej - jak sadzicie - czy przesiadajac sie z forda mondeo (mk2, zawieszenie seryjne, kombi) odczuje wiekszy komfort jazdy, czy raczej bede sie wkurzal, ze na kazdej dziurze mozna dostac wstrzasu mozgu?
i sorry za moze troche naiwny i szeroki temat, ale jak pisalem - to moja pierwsza gwiazdka i nie chce dac ciala przy kupnie. |
|
Powrót do góry |
|
|
aster7707
Debiutant
Dołączył: 22 Sie 2006 Posty: 32
Posiadane auto: Mercedes E Avantgarde 250D
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 17 Gru 2007, 11:51 Temat postu: |
|
|
Witam.
Ja mam W210 AVANTGARDE 250D.Jeżeli chodzi o kontrolę trakcji i ABS to sa kontrolki u mnie które informują o uszkodzeniu tych systemów.Ale również możesz pojechać na diagnostykę i podłączyć go do komputera i będziesz miał błędy jakie występują w nim.Koszt takiej usługi to około 70 zł.Jeżeli chodzi o zawieszenie to ja nie narzekam.Auto się prowadzi bardzo dobrze.Co prawda amortyzatory są droższe do avantgarde od clasic i elegance.Ale Ty chcesz kombi a tam jest jeszcze jedna rzecz która nie jest atutem merca.To jest zawieszenie nivo.To cholerstwo nie jest najlepsze na nasze drogi i spore są koszty naprawy.Pamiętaj o tym że W210 ma nie najlepsze blachy,szybko korozja je bierze.Warto więc pozaglądać wszędzie.A jeżeli chodzi o spalanie to mercedes nigdy do ekonomicznych nie należał więc 11l w 2.0 benzynce to nie jest coś strasznego. |
|
Powrót do góry |
|
|
ondreyos
Czytelnik
Dołączył: 16 Gru 2007 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość/region): poznan
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 17 Gru 2007, 12:34 Temat postu: |
|
|
dzieki za odpowiedz.
powiedz mi jeszcze prosze dwie rzeczy:
po pierwsze - co to jest to nivo? domyslam sie, ze jakies zawieszenie pneumatyczne albo hydrauliczne. dobrze kombinuje? jesli tak, to czy jest jakis sposob, zeby to sprawdzic przed kupnem (pomijajac jazde na kanal i rozkrecanie auta)? np. czy mozna wyczuc jakies plywanie, siadanie, bujanie na wybojach itp. swiadczace o uszkodzeniu tego mechanizmu?
a po drugie - to co, zasadniczo czy mam rozumiec, ze mi odradzasz kupno tego modelu i dalsze szukanie?
pozdr.
andrzej |
|
Powrót do góry |
|
|
aster7707
Debiutant
Dołączył: 22 Sie 2006 Posty: 32
Posiadane auto: Mercedes E Avantgarde 250D
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 17 Gru 2007, 12:58 Temat postu: |
|
|
Dokładnie też Ci nie wytłumaczę bo nie wiem.Mi tylko odradzał kupienie kombi mój mechanik który w mercedesie pracował kilka ładnych lat i zęby tam zjadł.Mówił mi żeby odpuścić sobie kombiaka bo to zawieszenie naprawdę się psuje często.Wiesz jak potrzebne nie potrzebne Ci kombi to odpuśc sobie.Nawet sam wygląd zewnętrzny nie jest za bardzo atrakcyjny.Ale uprzedzam Cię że na naszym rynku W210 dobry to już jest sztuka.Ja szukałem ponad 3 miesiące.A oglądałem aut około 40Większośc to takie złomy były że głowa mała.Zdarzały się fajne ale to była rzadkość.Nie ma co się oszukiwać Te samochody są gorzej wykonane niż starsze modele W124 W123.Bardziej awaryjne są, karoseria podatna na korozje, elektronika też czasami daje znać o sobie.Jak dobrze widzę jesteś z Poznania a to zagłębie handlu autami.Może coś znajdziesz( tylko uważaj żeby Cię nie przekręcili)ja swój kupiłem w Gnieźnie. |
|
Powrót do góry |
|
|
ondreyos
Czytelnik
Dołączył: 16 Gru 2007 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość/region): poznan
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 17 Gru 2007, 13:11 Temat postu: |
|
|
co do kombi - to bedzie przesiadka z mondeo kombi. innych samochodow raczej nie uznaje - auto musi byc duze i pakowne - nie wykorzystuje tego bardzo czesto, ale musze miec swiadomosc, ze w razie czego nie bedzie problemow. tym bardziej, ze czesto jezdze samochodem w sprawach firmowych - cos przewiezc itp.
wyglad - to kwestia dyskusyjna. mi np. kombiaki sie (poza paroma wyjatkami) podobaja nawet bardziej, niz niejeden sedan. no ale to kwestia gustu.
co do stanu - wlasnie dlatego chce pojechac na ogledziny z kolesiem z pzu oraz wypytuje na forach o porady - zeby wiedziec, na co zwrocic uwage.
masz moze pomysl, jak sprawdzic, czy przebieg jest oryginalny? bo 98 rok i przebieg ok. 180tys to wg, mnie, zwlaszcza jak na takie auto - troche malo. ale jak to sprawdzic? fakt, ze wygada (na zdjeciach przynajmniej) bardzo ladnie. wiec mam nadzieje, ze mi sie trafila okazja - za kilka dni bede to wiedzial na 100%
pzdr. |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Pon 17 Gru 2007, 13:11 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
aster7707
Debiutant
Dołączył: 22 Sie 2006 Posty: 32
Posiadane auto: Mercedes E Avantgarde 250D
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 17 Gru 2007, 17:58 Temat postu: |
|
|
No, 180 tyś to jest malutki przebieg jak na 98r.Ale może się zdarzyć że jest prawdziwy.Wiesz raczej to widać najbardziej po wnętrzu auta.Jak będą fotele zjechane kierownica i gała od biegów wytarte to ma około 300.Ale to nie jest reguła bo jak ktoś jeździł większość na małych odległościach i w mieście to może ta granica iść w dół.Ale życzę powodzenia w zakupie |
|
Powrót do góry |
|
|
ondreyos
Czytelnik
Dołączył: 16 Gru 2007 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość/region): poznan
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 17 Gru 2007, 21:43 Temat postu: |
|
|
dzieki, mam nadzieje, ze wszystko pojdzie ok.
jak/jesli kupie to dam znac.
jesli ktos ma jeszcze jakies uwagi/sugestie to czekam
pozdr.
andrzej |
|
Powrót do góry |
|
|
irekgaz
Dyskutant
Dołączył: 28 Sie 2007 Posty: 59 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 17 Gru 2007, 22:43 Temat postu: |
|
|
ja mam E230 W210, jeśli chodzi o zawieszenie to faktycznie twarde , mam avantgarde, żona jeździ golfem i jak przejadę się golfem i wsiadam do swojego to czuć bardzo dużą różnicę, ale fakt że w trasie w dużych szybkościach rewelacyjnie trzyma się drogi
znajoma ma kombiaka forda mondeo i na pewno ford jest miększy, bardziej komfortowy
dziwię ci się że chcesz kupić 2,0 w kombi, taki motor to tylko na taxi, jak załadujesz to nie masz czym przyspieszyć, owszem rozpędzisz go do 200 na autostradzie ale żadnej przyjemności z dynamiki - bo jej brak- za mały motor- wspomnisz moje słowa
jeśli chodzi o korozję sprawdź zamek tylnej klapy, okolice gwiazdy i oświetlenia tablicy rej, na klapie z tyłu i ranty tylnych drzwi oraz doły drzwi pod gumkami
ja mam oryginał 203 tys z 1997 r a jeżdżę 2 lata (ok 50tys zrobiłem oczywiście na gazie) i kupiłem bez korozji bardzo ładny stan
zawieszenie jest w miśkach delikatne , po 2 latach dałem już 2500 na zawieszenie,
elektronika czasami też pada - najczęściej przepływomierze i regulatory elektroniczne dmuchawy- też to robiłem
ale ogólnie wolałbym eleganta, avantgarde jest za twardy na nasze drogi
na interku znalazłem że avantgarde mają fabrycznie utwardzane zawieszenia a nawet obniżane
poszukaj z motorem 3200 - rewelka
jak chesz to ja ci swojego sprzedam
ja już wszystko zrobiłem co trzeba (wydałem ok 10 000 zł) tylko mam sedana a z tego co widzę to zdecydowany jesteś na kombiaka
ciał _________________ W210 E200K Pb+LPG
Pkt.22 |
|
Powrót do góry |
|
|
irekgaz
Dyskutant
Dołączył: 28 Sie 2007 Posty: 59 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków
Piwa: 0/0
|
|
Powrót do góry |
|
|
ondreyos
Czytelnik
Dołączył: 16 Gru 2007 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość/region): poznan
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 17 Gru 2007, 23:04 Temat postu: |
|
|
widzialem twojego posta. i wlasnie on mnie zainspirowal (nie tylko on, ale sie w duzej mierze przyczynil ) do wrzucenia pytania o zawieche na forum.
z calym szacunkiem - ale opinia jednej osoby nie moze byc miarodajna, wiec dlatego chcialbym sie dowiedziec, co inni sadza na ten temat
pozdr. |
|
Powrót do góry |
|
|
irekgaz
Dyskutant
Dołączył: 28 Sie 2007 Posty: 59 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 17 Gru 2007, 23:14 Temat postu: |
|
|
w avantgarde najlepiej się jeździ z lekkim obciążeniem , jak mam pełen zbiornik gazu i benzyny i 2 pasażerów wtedy jest ODJAZD
AUTO PłYNIE ,a jak jeżdże sam , a tak jest najczęściej to mam wrażenie że skacze po dziurach _________________ W210 E200K Pb+LPG
Pkt.22 |
|
Powrót do góry |
|
|
ondreyos
Czytelnik
Dołączył: 16 Gru 2007 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość/region): poznan
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 17 Gru 2007, 23:17 Temat postu: |
|
|
a nie mozna jakos zmniejszyc cisnienia w ukladzie w czasie, gdy auto jest puste? zeby wlasnie uniknac efektu skakania? czytalem gdzies, ze podobno jak sie zanurkuje pod auto to da sie cos skrecic czy wyrefulowac
p.s. cala dyskusja o nivo okazala sie niepotrzebna. z vin'u wyszlo, ze egzemplarz, ktory planuje kupic ma ''tradycyjne'' zawieszenie. nie wiem, czy sie cieszyc czy nie, ale tak juz jest i tyle |
|
Powrót do góry |
|
|
irekgaz
Dyskutant
Dołączył: 28 Sie 2007 Posty: 59 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 17 Gru 2007, 23:17 Temat postu: |
|
|
jeśli jeszcze chodzi o zawieszenie to dowiedziałem się że modele W210 z motorami od 3,2 w górę mają inne zawieszenie, bardziej komfortowe, dlatego będę takiego szukał jak swojego sprzedam _________________ W210 E200K Pb+LPG
Pkt.22 |
|
Powrót do góry |
|
|
irekgaz
Dyskutant
Dołączył: 28 Sie 2007 Posty: 59 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 17 Gru 2007, 23:27 Temat postu: |
|
|
tego zawieszenia nie da się ruszyć , avantgarde są usportowione i mają twardsze zawieszenie , ja już i tak sporo zrobiłem bo wymieniłem mu sprężyny i amorki i jest już dużo lepiej
generalnie jeżdżąc po europie i dobrych drogach to auto idzie jak w torach i nie czuć twardości , niestety POLSKIE DROGI są inne i tutaj to się odczuwa różnicę
mam swój warsztacik i gdybym mógł coś zrobić z tym zawieszeniem to już dawno bym zrobił
mogę polecić wam w benzyniakach małych np 1,8-2,4 np to co ja zrobiłem i przetestowałem mianowicie filtr powietrza K&N i strumienica łuskowa
nie pogarsza sie komfort tzn hałas a za to moment obrotowy schodzi w dół _________________ W210 E200K Pb+LPG
Pkt.22 |
|
Powrót do góry |
|
|
|