Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
treciox
Stały Bywalec
Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 131 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdańsk Posiadane auto: Volkswagen Touran Trendline 2.0 TDI 2005/06
Piwa: 1/5
|
Wysłany: Pon 01 Lis 2010, 23:01 Temat postu: |
|
|
Dzięki serdeczne za zdjęcie - jednak niektóre "naprawy" nie są tak straszne jak się wydaje
więc rozebrałem manetkę, u mnie wygląda ciut inaczej ponieważ nie mam tej białej kostki tylko przewody wlutowane bezpośrednio w płytkę - przeczyściłem wszystkie styki i niestety nadal nie działa. Zdiagnozowałem jednak prawdopodobną przyczynę problemu - spośród tych pięciu przewodów jeden (biały) jest luźny (oderwany) ale niestety z drugiego końca czyli tego w kolumnie kierownicy.
Proszę o informację czy to może być przyczyna nie włączającego się tempomatu? oraz czy rozebranie obudowy kolumny i ewentualny dostęp do miejsca gdzie ten przewód powinien być przylutowany jest w zasięgu samodzielnych możliwości a stopień skomplikowania jest podobny jak rozebranie manetki?
Czy lepiej nie ryzykować i nie bawić się w samodzielne rozbieranie kolumny kierownicy? _________________ Touran 2.0 TDI 140KM 103KW BKD 2005/2006 |
|
Powrót do góry |
|
|
wojti12
Stały Bywalec
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 105 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa Posiadane auto: Seat Alhambra 2011, 2.0TDI
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Wto 02 Lis 2010, 10:30 Temat postu: Re: Tempomat |
|
|
Sigan napisał: | Jeśli to komuś pomoże to opiszę mój problem z tempomatem, który już rozwiązałem.
Problemem było samoczynne wyłączanie lub nie możność włączenia tempomatu (kontr. nie zapalała się). Wyłączanie polegało na tym, że kontrolka się świeciła, lecz nie można było ustalić prędkości jazdy (na żaden przycisk manetki nie reagował samochód).
Dlatego zajrzałem do manetki: przeczyściłem styki i dogiołem znajdujące się tam miedziane blaszki.
Od tej pory tempomat działa bez problemu, naprawa kilka minut przy pomocy wkrętaka (cienkiego)!
Mogę zrobić zdjęcia zatrzasków manetki, jeśli komuś potrzeba.
Pozdrawiam. |
hej czy mozesz doprecyzowac ktore blaszki doginales? te w bialej kostce? |
|
Powrót do góry |
|
|
Sigan
Debiutant
Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 48 Skąd jesteś (miejscowość/region): Lapua Posiadane auto: VW Touran 1,9TDI 2006
Piwa: 3/7
|
Wysłany: Wto 02 Lis 2010, 16:42 Temat postu: Tempomat |
|
|
Cytat: | Czy lepiej nie ryzykować i nie bawić się w samodzielne rozbieranie kolumny kierownicy? |
Przyglądałem się zdjęciu i u mnie też jest pięć kabelków, więc jeśli u Ciebie któryś jest luźny może to być przyczyną.
Kierownicę zdejmowałem raz w Golfie III i wiem, że trzeba tam użyć ściągacza lub trochę kombinować z przecinakiem aby zdjąć zaciśniętą tulejkę. Ustawiać na znakach aby kierownica nie była potem skręcona przy prostych kołach itd... Ale roboty nie ma dużo ( około godziny ).
Chyba, że w Touranie wymyślili specjalny klucz...?!
Cytat: | hej czy mozesz doprecyzowac ktore blaszki doginales? te w bialej kostce? |
Ja podgiołem te miedziane suwające się po graficie. U mnie są one pod zieloną płytką. A swoją drogą te w kostce też możesz spróbować lub spryskać je jakimś specyfikiem do elektryki. |
|
Powrót do góry |
|
|
s_tomcio
Debiutant
Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 37 Skąd jesteś (miejscowość/region): Berlin Posiadane auto: VW Touran 2004, 2.0 TDI, 136 KM
Piwa: 0/8
|
Wysłany: Wto 02 Lis 2010, 20:04 Temat postu: |
|
|
Czy tylko te styki przy kostce (białej) trzeba przeczyścić? Czy coś jeszcze trzeba poodginać? Muszę odłączać akumulator, czy wystarczy, że nie włożę kluczyka? |
|
Powrót do góry |
|
|
Sigan
Debiutant
Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 48 Skąd jesteś (miejscowość/region): Lapua Posiadane auto: VW Touran 1,9TDI 2006
Piwa: 3/7
|
Wysłany: Sro 03 Lis 2010, 17:10 Temat postu: Tempomat |
|
|
nic się nie stanie jak będziesz rozpinał kostkę z kluczykiem czy bez, akumulator też może być podpięty.
Jeśli chodzi o podginanie blaszek to uważam że najważniejsze są te od załączania tempomatu. Jak odkręcisz te dwa wkręty z zielonej płytki, dostaniesz się do przełącznika który do tego służy.
Tam też są miedziane blaszki!!!
Nie bójcie się sami pomyśleć i zajrzeć tu czy tam np. można przejrzeć ścieżki na płytce lub poprawić na niej niektóre luty... |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Sro 03 Lis 2010, 17:10 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
s_tomcio
Debiutant
Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 37 Skąd jesteś (miejscowość/region): Berlin Posiadane auto: VW Touran 2004, 2.0 TDI, 136 KM
Piwa: 0/8
|
Wysłany: Nie 21 Lis 2010, 08:29 Temat postu: |
|
|
Wczoraj zebrałem się w sobie i rozebrałem manetkę. Faktycznie u mnie nie jest tak ja na zdjęciach, tylko tak jak ktoś pisał o kabelkach wlutowanych bezpośrednio w płytkę.
Otworzyłem obudowę, idzie bardzo łatwo. Nie trzeba dużo siły, oczywiście należy uważać aby tego nie rozerwać.
Jak już wyjąłem tą kostkę to obejżałem kabelki. U mnie było ok.
Następnie odkręciłem te dwie śrubki (oczywiście z duszą na ramieniu, bo bałem się, że coś wypadnie. Nic takiego się jednak nie stało, nie ma tam żadnych sprężynek).
W środku są 4 blaszki, które przesuwają się po stykach. Prawdopodobnie to właśnie nie stykało. Trochę je odgiąłem.
Złożyłem całość.
Jeździłem tylko 15 min, wszystko działało bez problemu.
Nie jestem jakiś tam spec, ale po Twoich radach Sigan jakoś się udało.
Dziękuję za rady, dam znać czy po tygodniu też będzie działać.
Masz u mnie piwo. |
|
Powrót do góry |
|
|
dawid911
Debiutant
Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 20 Skąd jesteś (miejscowość/region): nowy sacz Posiadane auto: vw touran 1,9tdi 2003
Piwa: 1/7
|
Wysłany: Czw 25 Lis 2010, 18:50 Temat postu: tempomat |
|
|
Witam wszystkich urzytkownikow Posiadam tourana tdi 2003 wersia basic zamontowalem manetke z tempomatem i chcialbym aktywowac ale moj vag908 jest po angielsku i
ktos moze mi pomoc. Jeszcze jedno pytanko czy potrzebuje dodatkowy kabelek w wiazce Wszystkie posty mile widziane |
|
Powrót do góry |
|
|
Turanek
Auto Maniak
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 1349 Skąd jesteś (miejscowość/region): lubuskie Posiadane auto: 2xTouran '08,'11 BXE,CFH
Piwa: 94/6
|
Wysłany: Pią 26 Lis 2010, 00:14 Temat postu: |
|
|
W Touranch przewód między sterownikiem silnika a sterownikiem kolumny kierownicy powinien zasadniczo być położony fabrycznie.
Jeśli masz Basic'a to musisz jeszcze wymienić sterownik kolumny kierownicy na taki , który obsługuje tempomat i komp MFA - sama manetka nie wystarczy. _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA |
|
Powrót do góry |
|
|
dawid911
Debiutant
Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 20 Skąd jesteś (miejscowość/region): nowy sacz Posiadane auto: vw touran 1,9tdi 2003
Piwa: 1/7
|
Wysłany: Pią 26 Lis 2010, 15:51 Temat postu: tempomat |
|
|
Turanek wielkie dzieki A moze wie ktos jaki symbol powinien miec ten sterownik Bo patrzylem na allegro i tam jest ich sporo.Czy chodzi o komputer sterownik czy sterownik komfortu czy sterownik kierownicy
Najlepiej jak ktos zna kod pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
dawid911
Debiutant
Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 20 Skąd jesteś (miejscowość/region): nowy sacz Posiadane auto: vw touran 1,9tdi 2003
Piwa: 1/7
|
Wysłany: Sob 27 Lis 2010, 11:58 Temat postu: tempomat |
|
|
Turanek a czy ty jestes pewien na 100% ze musze wymienic ten sterownik bo dzwonilem do serwisu vw i powiedzieli ze wystarczy zmienic manetke i pod kompa go. Noi oczywiscie mowilem ze to wersia basic. |
|
Powrót do góry |
|
|
jeffik
Dyskutant
Dołączył: 29 Cze 2009 Posty: 94 Skąd jesteś (miejscowość/region): Augustów Posiadane auto: VW Touran 1.9 TDI AVQ 2003
Piwa: 3/11
|
Wysłany: Sob 27 Lis 2010, 17:04 Temat postu: |
|
|
Witam!
@dawid911 na 100% musisz wymienić sterownik oraz manetkę. przewód do silnika powinien być fabrycznie. Obecnie masz na pewno zainstalowany sterownik 1K0953549 i wymieniasz go na 1K0953549A. Przerabiałem to u siebie przy okazji wymiany zegarów na pełny FIS. Ja również posiadam Tourana z 2003r 1.9 TDI Basis.
Pozdrawiam! |
|
Powrót do góry |
|
|
Turanek
Auto Maniak
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 1349 Skąd jesteś (miejscowość/region): lubuskie Posiadane auto: 2xTouran '08,'11 BXE,CFH
Piwa: 94/6
|
Wysłany: Sob 27 Lis 2010, 17:29 Temat postu: |
|
|
@dawid911
W październiku 2004 roku (czyli model roku'05) VW wprowadził zamiast wersji Basic nową nazwę Conceptline. Wraz z tym standardowo pojawił się tempomat i komputer MFA (mały). Ponieważ masz rocznik'03 na pewno masz podstawowy sterownik bez obsługi powyższych.
Wiem to, bo u siebie, w czarnuchu dokładałem tempomat. Przy okazji zmieniłem czujnik kąta i taśmę na nową wersję. _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA |
|
Powrót do góry |
|
|
Spacewalker Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 1514 Skąd jesteś (miejscowość/region): EU Posiadane auto: Touran 2.0 TDi DSG High line
Piwa: 79/2
|
Wysłany: Sob 27 Lis 2010, 18:58 Temat postu: |
|
|
Sprawdz czy sterownik przyjmie kodowanie na tempomat, albo zczytaj cały jego Nr i bedzie wiadomo co obsługuje. Mam do sprzedania sterownik pod tempomant i komputer pokładowy do twojego touran. _________________ Nie udzielam porad na PW. |
|
Powrót do góry |
|
|
dawid911
Debiutant
Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 20 Skąd jesteś (miejscowość/region): nowy sacz Posiadane auto: vw touran 1,9tdi 2003
Piwa: 1/7
|
Wysłany: Sob 27 Lis 2010, 22:38 Temat postu: |
|
|
Panowie: jeffik,Turanek,Spacewalker dziekuje bardzo za wasza pomoc i doceniam wasza wiedze kazdemu stawiam piwko. Teraz juz mam rozjasniona sprawe Tak na marginesie,Spacewalker jaka cena tego zestawu Pozdrawiam i dziekuje |
|
Powrót do góry |
|
|
wojti12
Stały Bywalec
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 105 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa Posiadane auto: Seat Alhambra 2011, 2.0TDI
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Pon 29 Lis 2010, 10:44 Temat postu: |
|
|
ja opisze swoja przygode
u mnie jak u wszystkich zacza przerywac dawno i w koncu przestal dzialac.
wczoraj rozebralem manetke (bardzo latwo sie otwiera).
jedyne co zrobilem to 5 razy wyjalem plytke z bialej kostki i wlozylem z powrotem
i po sprawie. juz dziala
moze sie styki delikatnie utlenily. po takim przetarciu juz jest po sprawie
czas operacji - ok 2-3min |
|
Powrót do góry |
|
|
|