Tempomat - problemy i ich rozwiązania


Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piter7773

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 160
Skąd jesteś (miejscowość/region): Legnica
Posiadane auto: VW SHARAN 1,9 TDI(1997) 110 KM AFN PASSAT 1,9TDI(2001) 131 KM (AVF)
Piwa: 2/9
PostWysłany: Wto 29 Cze 2010, 20:40    Temat postu: Tempomat - problemy i ich rozwiązania Odpowiedz z cytatem

Problem polega na nie działającym tempomacie.Nie wiem kiedy przestał działać bo to samochód ojca a będąc forumowiczem zwracam się z prośbą o podpowiedż.Silnik 105 KM model 2005. Otóż dziś wsiadłem sam do samochodu ojca i faktycznie po przełączeniu w pozycję ON kontrolka nie zapala się jak i brak reakcji jeżeli chodzi o tempomat.Spytam czy ktoś miał podobny przypadek czy tylko 100% diagnozą będzie podłączenie pod VAG-a ?
_________________
Lepiej wolniej a dalej !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Turanek

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 1349
Skąd jesteś (miejscowość/region): lubuskie
Posiadane auto: 2xTouran '08,'11 BXE,CFH
Piwa: 93/6
PostWysłany: Wto 29 Cze 2010, 22:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Takie rzeczy z tempomatem zdarzają się podczas jazdy. Zwykle wyłączenie zapłonu powoduje przywrócenie funkcji. Z informacji VW wynika, że przyczyną może być wajcha przełącznika, którą trzeba wymienić.
Proponuję jeszcze spróbować odłączyć na chwilę aku, inna możliwość to wyłączenie i ponowne włączenie funkcji w sterowniku silnika. Loginy znajdziesz w sieci np. Tutaj "GRA de-/ aktivierung"
_________________
Pozdrawiam
Turanek morderator Smile
ZPA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości) Wystawiono 1 piw(a)
piter7773

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 160
Skąd jesteś (miejscowość/region): Legnica
Posiadane auto: VW SHARAN 1,9 TDI(1997) 110 KM AFN PASSAT 1,9TDI(2001) 131 KM (AVF)
Piwa: 2/9
PostWysłany: Wto 29 Cze 2010, 22:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wielkie dzięki to już coś. Z tym akumulatorem myślałem wcześniej ale wydawało mi się to zbyt banalne....ale oczywiście sprawdzę.Gorzej z całą manetką ale jeśli to jest przyczyna to trudno trzeba się będzie wykosztować.Powiem szczerze że w swoim SHARIKU jak i Passacie mam tempomat ale z taką sytuacją spotykam się pierwszy raz no i pierwsze co to pomyślałem o sterowniku.Oczywiście po ustaleniu przyczyny dam znać....a i browarek stawiam! Pozdrawiam !
_________________
Lepiej wolniej a dalej !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
panarti

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 54
Skąd jesteś (miejscowość/region): 3city
Posiadane auto: VW Touran DSG 2.0TDI 2004
Piwa: 10/1
PostWysłany: Wto 29 Cze 2010, 23:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli to manual to możesz też sprawdzić czujnik wciśnięcia sprzęgła. Uszkodzony czujnik hamulca w dieslu zwykle sygnalizuje mruganie kontrolki świec żarowych. takie info od ECU że coś jest nie tak. Tak czy inaczej informacje z obu tych czujników są niezbędne do prawidłowego działania tempomatu. Można je sprawdzić VAG-iem ale nie jestem teraz w stanie Ci powiedzieć w której grupie to widziałem. Na pewno w 01 silnik, ale dalej... może ktoś inny podpowie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Spacewalker
Moderator

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1513
Skąd jesteś (miejscowość/region): EU
Posiadane auto: Touran 2.0 TDi DSG High line
Piwa: 79/2
PostWysłany: Sro 30 Cze 2010, 05:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To ja proponuje (jak zawsze) podłaczyc VAG i zobaczyc co w trawie piszczy. Sam przełacznik sprawdzisz tez VAG-iem logując się do sterownika nr 16 odpowiedzialnego od kierownicy. W nim tez powinny byc błedy. Czujnik sprzęgła nawet jak by był do końca wcisniety czy chamulec to co najwyzej powinien zdeaktywowac tempomat, ale nie tak ze zniknie kontrolka z zegarów. Kontrolka aktywowana jest tylko i wyłącznie przez przełącznik na nametce.
_________________
Nie udzielam porad na PW.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
s_tomcio

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 37
Skąd jesteś (miejscowość/region): Berlin
Posiadane auto: VW Touran 2004, 2.0 TDI, 136 KM
Piwa: 0/8
PostWysłany: Sro 30 Cze 2010, 06:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witajcie, myślałem że mnie ominie, ale nie. Coć u mnie jest ciekawiej. Świeci się lampka, ale tempomat nie działa. Przestał o dziwo działać po ostatnij wizycie serwisowej, a serwis się mówi, że oni nic nie zepsuli i to napewno manetka. Mnie nasuwa się jednak pytanie, jak taka manetka może się sama z siebie zepsuć? Nie zadawala mnie odp. serwisu, że manetka. Trzeba całość wymienić? Nie mam niestety Vaga, choć jak bym pewnie miał to i tak by się na wiele nie zdało, bo ze mnie żaden majster Wink pozdr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Spacewalker
Moderator

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1513
Skąd jesteś (miejscowość/region): EU
Posiadane auto: Touran 2.0 TDi DSG High line
Piwa: 79/2
PostWysłany: Sro 30 Cze 2010, 11:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Manetka ma zwykły najzwyczajniejszy przełącznik. Styki nie są miedziane tylko grafitowe, całośc nasmarowana wiec powinna pracowac wieki. No ale to tylko mechaniczna część, Logując się do sterownika kierownicy mozna sprawdzic działanie przełacznika (stan ON/OFF). Tak czy owak jak sterownik kierownicy jest zakodowany na tempomat, a temp nie działa albo nie istnieje (czyli powiedzmy fizyczna przerwa w obwodzie) to sterownik zgłosi błąd.
_________________
Nie udzielam porad na PW.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
panarti

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 54
Skąd jesteś (miejscowość/region): 3city
Posiadane auto: VW Touran DSG 2.0TDI 2004
Piwa: 10/1
PostWysłany: Sro 30 Cze 2010, 18:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżeli lampka się świeci to szukaj tak jak powiedziałem wcześniej, czujniki sprzęgła i hamulca, oraz działanie RES+ SET- . Zakładam że jest reakcja na on/off bo lampka świeci. Ten napylony grafit w środku to rezystory.
Masz tu schemat podłączenia manetki do elektroniki kolumny kierowniczej.





E45 - przełącznik układu utrzymywania prędkości on/off
E227 - przycisk układu utrzymywania prędkości
J527 - komputer sterujący elektroniką kolumny kierownicy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Turanek

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 1349
Skąd jesteś (miejscowość/region): lubuskie
Posiadane auto: 2xTouran '08,'11 BXE,CFH
Piwa: 93/6
PostWysłany: Pon 05 Lip 2010, 00:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

@ s_tomcio
A pytałeś czy czasami np. sterownika silnika nie fleszowali?
_________________
Pozdrawiam
Turanek morderator Smile
ZPA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
s_tomcio

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 37
Skąd jesteś (miejscowość/region): Berlin
Posiadane auto: VW Touran 2004, 2.0 TDI, 136 KM
Piwa: 0/8
PostWysłany: Pon 05 Lip 2010, 17:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dwa dni poźniej byłem u nich, bo zaczął mi szwankować tempomat. Pytałem czy czegoś nie popsuli bo mi to wygląda podejrzanie. Oczywiście nic nie stwierdzili i powiedzieli, że to standardowa przypadłość turanków.

Oczywiście dziękuję za rady, niestety nie jestem w stanie zrobnić tych rzeczy co kolega panartki proponuje, bo to chyba trzeba skończyć jakąś elektroniczną szkołę Smile

Pewenie pozostanie mi zapłacić za wymianę, ale zwlekam bo mi szkoda.

Może jednak ktoś coś łatwiejszego wymyśli Smile

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Spacewalker
Moderator

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1513
Skąd jesteś (miejscowość/region): EU
Posiadane auto: Touran 2.0 TDi DSG High line
Piwa: 79/2
PostWysłany: Pon 05 Lip 2010, 18:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najłatwiej to zrobic diagnostyke VAG-iem i zobaczyc co w trawie piszczy.
_________________
Nie udzielam porad na PW.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
panarti

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 54
Skąd jesteś (miejscowość/region): 3city
Posiadane auto: VW Touran DSG 2.0TDI 2004
Piwa: 10/1
PostWysłany: Pon 05 Lip 2010, 21:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak jak kolega napisał, wszytko to sprawdzisz VAG-iem.
01 Silnik/ Bloki wartości mierzonych/ grupa 6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
jarekwis

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość/region): łódź
Posiadane auto: VW Touran 2,0 TDI 2003 r.
Piwa: 0/0
PostWysłany: Nie 05 Wrz 2010, 00:06    Temat postu: ... Odpowiedz z cytatem

Witam mam problem z tempomatem. Jestem po wymianie przełącznika /300 zł./ a tempomat jak nie działał tak nie działa... Jak myślicie co może być przyczyną awarii???? Czy jest możliwe, ze pomimo zainstalowanego na manetce kierunkowskazów przełącznika tempomatu /on/off res/set jak dobrze pamiętam/ mój Touran nie jest wyposażony w to urządzenie???? Rolling Eyes Pozdrawiam.. Aha nie zapala mi się podczas jazdy żadna zielona kontrolka a urządzenie w żaden sposób nie reaguje.....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
eminem

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 37
Skąd jesteś (miejscowość/region): makow
Posiadane auto: touran high l 2.0 2006
Piwa: 0/2
PostWysłany: Nie 05 Wrz 2010, 11:20    Temat postu: Tempomat Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich miałem podobny problem tempomat przestał działać ot tak,no to najprościej ASO (Niemcy)i co po podłączeniu vag brak komunikacji z modułem pod kierownicą.Rozwiązanie wymiana modułu a,że ETKA zawsze znajduje najnowsze modele zmiana pirścienia ślizgowego żeby współpracował z nowym modułem gratka 350 euro.Kolega niemiec z ASO posprawdzał i rzeczywiście moduł ale sprawdził dokładnie brak reakcji wyłącznika.Tak więc pierwsze manetka 50 euro,i wszystko śmiga a że mnie to nie dało spokoju to za manetke i proste są tam kierunki które czesto się używa prewód od włącznika tempomatu był przerwany biały lutownica i mam zapasową manetke.Pozwoliłem sobie podzielić się tym doświadczeniem z myślą że komuś pomogę chociaż szanuje bogatą wiedzę innych .Tak że ostrożnie z tymi vagami pozdrawiam wszystkich Emilian
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
marekzu

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Skąd jesteś (miejscowość/region): Rybnik
Posiadane auto: VW Touran
Piwa: 11/1
PostWysłany: Nie 05 Wrz 2010, 11:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mozliwe ze manetka nie jest podpieta
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group