Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wiśniav50
Czytelnik
Dołączył: 15 Cze 2010 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość/region): Częstochowa Posiadane auto: VOLVO V50
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 15 Cze 2010, 08:39 Temat postu: Nieszczelna klimatyzacja |
|
|
Witam. Panowie mam problem z klimatyzacją.
Układ jest nieszczelny. Mechanicy już 3 razy uzupełniali czynnik wraz z kontrastem. Przyrządy nie pokazują nieszczelności. Nie mogą też zlokalizować miejsca, w którym gaz ucieka. Po napełnieniu klima
działa 4-5 dni. Może znacie jakiś słaby punkt tego modelu? |
|
Powrót do góry |
|
|
JC3
Debiutant
Dołączył: 24 Lip 2010 Posty: 33 Skąd jesteś (miejscowość/region): łódzkie Posiadane auto: Volvo V50 2.0 2008
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Pią 14 Sty 2011, 02:44 Temat postu: Re: Nieszczelna klimatyzacja |
|
|
wiśniav50 napisał: | Witam. Panowie mam problem z klimatyzacją.
Układ jest nieszczelny. Mechanicy już 3 razy uzupełniali czynnik wraz z kontrastem. Przyrządy nie pokazują nieszczelności. Nie mogą też zlokalizować miejsca, w którym gaz ucieka. Po napełnieniu klima
działa 4-5 dni. Może znacie jakiś słaby punkt tego modelu? |
Mam nadzieję że naprawiłeś już klimę i pomożesz mnie . Otóż mam identyczną sytuacje jak u Ciebie, i zwracam się z prośbą byś napisał parę słów jak sobie z tym poradziłeś gdzie to ustrojstwo uciekało bo też jestem bezradny. Przewód do nabijania czynnika jest jeden czy dwa Fachowiec twierdzi że jeden, ale jak czytam na forach to ludzie nie wiedzą. |
|
Powrót do góry |
|
|
kinniu Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 1213 Skąd jesteś (miejscowość/region): zachodniopomorskie Posiadane auto: brak
Piwa: 124/3
|
Wysłany: Pią 14 Sty 2011, 21:01 Temat postu: |
|
|
Są dwa przyłącza obsługowe do klimatyzacji w tych autach. Najczęściej ulega uszkodzeniu chłodnica klimatyzacji. |
|
Powrót do góry |
|
|
JC3
Debiutant
Dołączył: 24 Lip 2010 Posty: 33 Skąd jesteś (miejscowość/region): łódzkie Posiadane auto: Volvo V50 2.0 2008
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Pią 14 Sty 2011, 22:54 Temat postu: |
|
|
kinniu napisał: | Są dwa przyłącza obsługowe do klimatyzacji w tych autach. |
kinniu
Dziękuje za odpowiedź. Wiem że jedno jest u góry po prawej stronie od pasażera i tam zawsze było nabijane , a gdzie jest to drugie jak się do niego dostać? mógłbyś wrzucić jakieś zdjęcie |
|
Powrót do góry |
|
|
kinniu Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 1213 Skąd jesteś (miejscowość/region): zachodniopomorskie Posiadane auto: brak
Piwa: 124/3
|
Wysłany: Nie 16 Sty 2011, 00:04 Temat postu: |
|
|
Dobrego zdjęcia nie znalazłem, zawór znajduje się pod plastykową osłoną pasa przedniego od góry tą którą widać po otwarciu maski wokół zamka, do niej przymocowane są ograniczniki maski. Zawór jest po prawej stronie patrząc z miejsca kierowcy czyli z lewej po otwarciu maski. Tutaj na zdjęciu trochę go widać
http://moto.allegro.pl/podluznica-cwiartka-lewa-przod-volvo-v50-2006-i1384598525.html |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Nie 16 Sty 2011, 00:04 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
JC3
Debiutant
Dołączył: 24 Lip 2010 Posty: 33 Skąd jesteś (miejscowość/region): łódzkie Posiadane auto: Volvo V50 2.0 2008
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Nie 16 Sty 2011, 00:46 Temat postu: |
|
|
kinniu
Nabijałem klimę trzy razy i za każdym razem klops.
Mechanik do którego jeżdżę podłączał tylko do jednego wejścia u góry po prawej stronie i twierdzi że jest to ok. Drugiego nie mógł znaleźć. Zegary po nabiciu czynnika wskazują gaz na ful, i tu mam pytanie do Ciebie fachowca czy może mieć to jakieś znaczenie że nabijał tylko jednym wejściem Widzę że dostęp do tego drugiego zaworu jest bardzo ograniczony praktycznie go brak . Co o tym sądzisz .
Gaz po 3 tygodniach ucieka. Ostatnio jakiś barwnik wpuścił by sprawdzić wyciek podejrzewa pompę bo tam znalazł niewielkie ilości tego barwnika. (Fluid) Koszt ewentualnej naprawy pompy oszacował na 700 pln.
Zaproponował aby przy ponownym nabiciu „wpuścić” tak zrozumiałem czegoś gęstego co ma zlikwidować wyciek czynnika z pompy. Czy coś takiego istnieje ? jeśli tak czy nie jest szkodliwe dla pompy….
Dziękuje za wcześniejszą odpowiedź.
Pozdro.
Ostatnio zmieniony przez JC3 dnia Nie 16 Sty 2011, 14:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
kinniu Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 1213 Skąd jesteś (miejscowość/region): zachodniopomorskie Posiadane auto: brak
Piwa: 124/3
|
Wysłany: Nie 16 Sty 2011, 14:01 Temat postu: |
|
|
Przy normalnej obsłudze (wymiana, napełnianie czynnika) wystarczy te jendno złącze. Jak najbrdziej jest to prawidłowe. Tak jak napisałem sprawdź chłodnice klimatyzacji bo tam moze być wyciek a że jest zasłonięta to moze być tego nie widać. Barwnik jest wpuszczany fabrycznie a i on przy napełnianiu też go dawał także wyciek musi być widoczny skoro tak szybko ucieka czynnik. Wybacz ale ten Twój gazownik jest trefny albo nie chce mu się szukać bo trzeba troche porozbierać.
Cytat: | Proponował też by przy ponownym nabiciu wpuścić tak zrozumiałem czegoś gęstego co ma zlikwidować wyciek czynnika |
Za to powinni go na stosie spalić, to może spowodować zanieczyszczenie układu i wtedy masz do wymiany albo przynajmniej płukania wszystkie elementy wraz z kompresorem. Takie zanieczyszczenie powoduje uszkodzenie kompresora i jeśli przy wymianie nie dostrzeże się tego zanieczyszczenia to wtedy pada następny kompresor i tak dalej. Często płukanie nie pomaga i zostaje wymiana całego układu klimatyzacji. |
|
Powrót do góry |
|
|
JC3
Debiutant
Dołączył: 24 Lip 2010 Posty: 33 Skąd jesteś (miejscowość/region): łódzkie Posiadane auto: Volvo V50 2.0 2008
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Nie 16 Sty 2011, 15:01 Temat postu: |
|
|
Dziękuje za szybką odpowiedź edytowałem tekst bo pomyślałem że mało w nim składności.
Muszę poszukać kogoś godnego zaufania.
Jak kiedyś to naprwie dam znać gdzie był wyciek |
|
Powrót do góry |
|
|
JC3
Debiutant
Dołączył: 24 Lip 2010 Posty: 33 Skąd jesteś (miejscowość/region): łódzkie Posiadane auto: Volvo V50 2.0 2008
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Sro 06 Kwi 2011, 18:40 Temat postu: |
|
|
Trochę czasu minęło a ja dopiero wczoraj zlokalizowałem swój wyciek i jest dokładnie tak jak sugerował kinniu poleciała chłodnica klimatyzacji żal bo to prawie nowe auto dla mnie szok ) Jeszcze jej nie wyciągnąłem ale miejsce zlokalizowane. W związku z tym mam kilka pytań.
1.Polecacie kupić nową oryginalną (kolosalna cena) nową ( zamiennik jakiej firmy) używaną czy naprawiać jeśli się da.
2. Czy wyjmując tę chłodnicę trzeba zdemontować zderzak
Proszę o sugestie. |
|
Powrót do góry |
|
|
kinniu Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 1213 Skąd jesteś (miejscowość/region): zachodniopomorskie Posiadane auto: brak
Piwa: 124/3
|
Wysłany: Sro 06 Kwi 2011, 20:49 Temat postu: |
|
|
Ad.2 trzeba ściągać zderzak |
|
Powrót do góry |
|
|
JC3
Debiutant
Dołączył: 24 Lip 2010 Posty: 33 Skąd jesteś (miejscowość/region): łódzkie Posiadane auto: Volvo V50 2.0 2008
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Pią 27 Maj 2011, 16:48 Temat postu: |
|
|
Wymieniłem w końcu tę chłodnicę klimatyzacji (była nieszczelna) na nową Valeo przed włożeniem została pomalowana i jest git, (ciekawe jak długo ). Jestem w szoku bo to w miarę nowy samochód a tu takie kwiatki. Zderzak trzeba zdjąć ale to prosta operacja choć się tego obawiałem. Dziękuje Kinniu za pomoc. |
|
Powrót do góry |
|
|
d-u-c-k
Debiutant
Dołączył: 07 Sty 2011 Posty: 43 Skąd jesteś (miejscowość/region): Piaseczno Posiadane auto: V50 1.6 D 2007
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Pon 30 Maj 2011, 16:05 Temat postu: |
|
|
Napisz z łaski swojej jakie to koszty _________________ Jeżeli Ci pomogłem - postaw piwko Mr. Green |
|
Powrót do góry |
|
|
JC3
Debiutant
Dołączył: 24 Lip 2010 Posty: 33 Skąd jesteś (miejscowość/region): łódzkie Posiadane auto: Volvo V50 2.0 2008
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Wto 31 Maj 2011, 00:53 Temat postu: |
|
|
d-u-c-k napisał: | Napisz z łaski swojej jakie to koszty |
Proszę bardzo.
Chłodnice kupiłem z aledrogo, a generalnie od gościa z Poznania który takowe sprzedaje za 450zł
nabicie czynnika 150 zł.
robocizna z wyminą chłodnicy 50zł ( ekipa z Uniejowa uporała się w 45min. bardzo ich polecam)
całość 750 zł.
Dla porównania ASO czy Volvotech cena podobna zawołali ponad 2000zł. |
|
Powrót do góry |
|
|
|