Jaki silnik benzynowy wybrać 1.6 ? czy 1.6 SR ?

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robak340

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 61
Skąd jesteś (miejscowość/region): Bydgoszcz
Posiadane auto: VW Bora 1.9 TDi 115KM 2000r.
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 12 Cze 2010, 21:12    Temat postu: Jaki silnik benzynowy wybrać 1.6 ? czy 1.6 SR ? Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich mam pytanie ojciec chce kupic VW Golfa 1.6 2001-2003r tylko nie wie z jakim silnikiem 1.6 czy 1.6 SR ??? Co polecacie ? Czym roznia sie te silniki ? Jaka maja charakterystyke pracy, spalanie, osiagi, awaryjnosc itd ???
prosze o pomoc
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Parker86

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 891
Skąd jesteś (miejscowość/region): Tomaszów Mazowiecki
Posiadane auto: VW, Bora, Sedan 2000r, 1,9 TDI AHF 90KM
Piwa: 92/6
PostWysłany: Sob 12 Cze 2010, 22:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystko zależy od tego, do czego ma być to auto? Żeby tylko dojeżdżać do pracy, śmigać tylko po mieście, po trasie...?? Silników 1,6 jest chyba 3 albo 4 rodzaje jak dobrze pamiętam 100;101;105;110KM osiągami nie różnią się prawie w ogóle, awaryjność to różnie zależy od kogo się kupi i czy jest w gazie:lol: Wszystkie palą po ok 8L. Jak kupować to tylko diesla biorąc pod uwagę ceny paliwa i spalanie... Albo co najmniej 1,8 i zagazować, bo 1,6 mają słabe osiągi.
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość komunikator tlen - status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
robak340

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 61
Skąd jesteś (miejscowość/region): Bydgoszcz
Posiadane auto: VW Bora 1.9 TDi 115KM 2000r.
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 12 Cze 2010, 22:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Auto ma służyć przedewszystkim do poruszania sie po miescie i od czasu do czasu na trase. Diesel to wiadomo ze oszczedniejszy ale drozszy w utrzymaniu jezeli chodzi o naprawy i czesci eksploatacyjne. Sam osobiscie jezdze VW Bora 1.9 TDi 115 KM ogolnie jestem bardzo zadowolony ale niedawno dowiedzialem sie ze przelewaja mi sie wtryski tak wykazał VAG jak mechanik podlaczyl. To nie jest za wesola wiadomosc a auto ma ponoc 185 tyś km przebiegu przywiezione zostalo 1,5 roku temu z Belgii
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Parker86

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 891
Skąd jesteś (miejscowość/region): Tomaszów Mazowiecki
Posiadane auto: VW, Bora, Sedan 2000r, 1,9 TDI AHF 90KM
Piwa: 92/6
PostWysłany: Nie 13 Cze 2010, 09:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli autko ma myc używane głównie wmieście to można kupić benzynę 1,6 w obojętnie jakiej wersji. Ważne tylko żeby silnik był zdrowy, suchy, beż stukania i pukania. Części są w miarę tanie do tych jednostek i jest sporo zamienników. Bo diesel w mieście w zimę zanim się rozgrzeje to już trzeba wysiadać.
Co do Twoich wtrysków to Bora ma nalatane grubo ponad 200tyś. na pewno. Wszystkie auta z zachodu maja takie przebiegi albo i lepiej. Niemcom, Belgom, Holendrom nie opłaca się jazda dieslem po niżej 25-30tyś rocznie takie podatki i opłaty. Tylko u nas auta dziwnym trafem maja przebieg rzędu 160tyś po prostu cuda... Cool
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość komunikator tlen - status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
robak340

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 61
Skąd jesteś (miejscowość/region): Bydgoszcz
Posiadane auto: VW Bora 1.9 TDi 115KM 2000r.
Piwa: 0/0
PostWysłany: Nie 13 Cze 2010, 17:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiesz kolego tak patrzylem w ogloszenia i ciezko znaleźć golfa 4 z silnikiem 1.8 Smile tak jak poprzednio sugerowales Smile A powiedz mi co z tymi moimi pompowtryskami zrobic ??? Bo silnik pracuje bez zarzutów a na kompoterze wyskoczylo ze wtryski sie przelewaja Crying or Very sad Czy mozliwe jest to przez robienie malej ilosci km ??? Czy poprostu to jest jednoznaczne z tym ze niedlugo sie rozsypią ??? Tak ja w te km tez za bardzo nie wierze ze maja po niecałe 200 tys km zrobione, a co w ogloszenie sie spojrzy to ludzie tak wypisuja Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Nie 13 Cze 2010, 17:12    Temat postu: reklama

Powrót do góry
Parker86

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 891
Skąd jesteś (miejscowość/region): Tomaszów Mazowiecki
Posiadane auto: VW, Bora, Sedan 2000r, 1,9 TDI AHF 90KM
Piwa: 92/6
PostWysłany: Nie 13 Cze 2010, 17:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Większość Golfów IV ma właśnie te silniki 1,6 a 1,8 częściej się spotyka w Borach, Audi A3 i Passatach palą podobnie a osiągi są o niebo lepsze. Osobiście wybrał bym z tych aut jeśli chodzi o benzynę, bo Golfy są małe i ciężko do nich cokolwiek zapakować a i tak ważą tyle samo ok. 1400kg.

Przelewanie wtrysków jest spowodowane przez złą jakość paliwa, którego w Polsce nie brakuje. Trzeba wymieniać często filtr paliwa i nie lać na przypadkowych, niesprawdzonych stacjach. Pompo wtryskiwacze są na to bardzo wrażliwe. Do tego dochodzi znaczny przebieg auta. Wtryski jeżeli jeszcze się nadają można oddać do regeneracji i powinny wytrzymać jakiś czas. No chyba, że nie nadają się to wtedy trzeba kupić nowe.

Niby wiadome jest to że auto mało używane psuje się częściej niż to którym jeździ się dużo i codziennie, ale to też czasami różnie bywa. Wszystko zależy od tego czy się o nie dba, czy jest garażowane, serwisowane odpowiednio i najważniejsze kto nim jeździł zanim go kupiliśmy?? Jak ktoś o auto dbał to przebieg nic nie znaczy. Tyko w Polsce ludzie się tak nauczyli, że jaki auto ma mały przebieg to jest super i nie będzie się psuło. Dlatego auta z zachodu są kręcone z 300tyś. na 160tyś. i "głupiemu Polakowi" to wystarczy bo szuka z najmniejszym przebiegiem...
Cool
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość komunikator tlen - status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
robak340

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 61
Skąd jesteś (miejscowość/region): Bydgoszcz
Posiadane auto: VW Bora 1.9 TDi 115KM 2000r.
Piwa: 0/0
PostWysłany: Nie 13 Cze 2010, 23:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

odkąd kopiłem bore tankuje tylko Verwe na Orlenie ale widocznie to paliwo tez jest chrzczone Sad filtr paliwa ostatni raz wymienilem około 15 tyś km temu to czas juz znowu wymienić ???? Staram sie dbac o auto i robic w nim wszystko co trzeba, bazuje rowniez na nie najtanczych podrobionych czesciach takze robie co moge a tu mi taki numer wyskoczyl z wtryskami. Boje sie ze za malo jezdze i przez to taki cyrk wychodzi. Mam sluzbowy samochod ktorym teoretycznie jezdze od rana do wieczora a bora przewaznie tylko w weekendy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
mettenos

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 288
Skąd jesteś (miejscowość/region): GKA****
Posiadane auto: Golf 5 1.9 TDI+
Piwa: 17/3
PostWysłany: Nie 04 Lip 2010, 02:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Parker86 napisał:
Większość Golfów IV ma właśnie te silniki 1,6 a 1,8 częściej się spotyka w Borach, Audi A3 i Passatach


w Mk4 jest silnik 1.8 T czyli w wersji turbo, 150 KM

Parker86 napisał:
Przelewanie wtrysków jest spowodowane przez złą jakość paliwa,


hmm, co to za teoria Laughing skąd ją wytargałeś Shocked

robak340 napisał:
na kompoterze wyskoczylo ze wtryski sie przelewaja Crying or Very sad Czy mozliwe jest to przez robienie malej ilosci km ???


a niby jak "wyskoczyło" że wtryski przelewają??? i co to w ogóle znaczy "przelewają". To czy wtryski leją w żaden sposób i żadnym komputerem nie sprawdzisz, dopóki ich nie wymontujesz i nie sprawdzisz na specjalnej pompie, na VAG-u to można sprawdzić BIP-y w kanale 023, status pompek w kanale 018 czy dawki paliwa na poszczególnych cylindrach ale to nie ma nic wspólnego z laniem wtrysków
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Limidlo

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 03 Lis 2017
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość/region): Lubin
Posiadane auto: WV GOLF 4 kombi 2005 rok 1.6 SR 105 KM
Piwa: 0/0
PostWysłany: Nie 05 Lis 2017, 00:23    Temat postu: Pomożecie Odpowiedz z cytatem

http://volkswagen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?p=1172997#1172997
_________________
Remigiusz Studziński
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
olop

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 599
Skąd jesteś (miejscowość/region): w-wa
Posiadane auto: vw
Piwa: 79/0
PostWysłany: Nie 05 Lis 2017, 07:40    Temat postu: Re: Pomożecie Odpowiedz z cytatem

Limidlo napisał:
http://volkswagen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?p=1172997#1172997


A co to jest?
_________________
Jeżeli pomogłem postaw piwo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group