Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Terencjusz
Debiutant
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość/region): Elbląg Posiadane auto: VW Bora 1.9 TDI `99
Piwa: 1/2
|
Wysłany: Wto 25 Maj 2010, 13:33 Temat postu: usunięcie katalizatora cząstek stałych |
|
|
posiadam Borkę TDI `99 115KM o przebiegu podchodzącym do 200tys km , ostatnio czytałem że po takim przebiegu katalizator jest na pewno zapchany i że trzeba albo wyciąć albo nowy albo używany. Nowy drogi używany nie wiadomo czy dobry, więc może wyciąc w cholerę? co sądzicie?
i czy można się wstrzymać jeszcze z rok czy jak najszybciej? _________________ raider on the storm |
|
Powrót do góry |
|
|
Parker86
Auto Maniak
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 891 Skąd jesteś (miejscowość/region): Tomaszów Mazowiecki Posiadane auto: VW, Bora, Sedan 2000r, 1,9 TDI AHF 90KM
Piwa: 92/6
|
Wysłany: Wto 25 Maj 2010, 14:45 Temat postu: |
|
|
Nie ruszaj katalizatora bo to nie ma sensu. Pierwsze słyszę, że trzeba go wymienić po przebiegu 200tyś. No chyba że jest prze korodowany to trzeba wymienić. Jak go po prostu wytniesz to auto nie przejdzie przeglądu. Katalizator sam się czyści. Wystarczy wyskoczyć na trasę i pocisnąć z większą prędkością przez jakiś czas.... _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
k0mar
Debiutant
Dołączył: 19 Maj 2010 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość/region): Bory Tucholskie Posiadane auto: VW Bora 1.6 2001r
Piwa: 2/0
|
Wysłany: Wto 25 Maj 2010, 16:26 Temat postu: |
|
|
Tak jak kolega pisze przyciśnij troche bo widocznie muła ma. _________________ -KoMar- |
|
Powrót do góry |
|
|
Terencjusz
Debiutant
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość/region): Elbląg Posiadane auto: VW Bora 1.9 TDI `99
Piwa: 1/2
|
|
Powrót do góry |
|
|
Parker86
Auto Maniak
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 891 Skąd jesteś (miejscowość/region): Tomaszów Mazowiecki Posiadane auto: VW, Bora, Sedan 2000r, 1,9 TDI AHF 90KM
Piwa: 92/6
|
Wysłany: Wto 25 Maj 2010, 19:10 Temat postu: |
|
|
Dobry mechanik nic innego Ci nie powie jak to że katalizator powinien zostać. No chyba, że to przysłowiowy Józek z wąsem, któremu jest wszystko jedno, byle robota była.
Jak chcesz koniecznie sprawdzić stan katalizatora to pojedź na stacje diagnostyczną i niech Ci zmierzą poziom spalin. Norma dla Twojego silnika to EURO4 i jeśli dobrze pamiętam to CO2 140g/km a cząstek stałych chyba 0,04
"Wielu amatorów tuningu silnika wyjmuje katalizator, aby uzyskać dodatkowe kilka koni mocy. Jest to działanie niezgodne z prawem. Silnik pozbawiony katalizatora jest bardziej szkodliwy niż taka sama jednostka zaprojektowana do pracy bez tego urządzenia. Ponadto usunięcie katalizatora i wstawienie w to miejsce rury lub tłumika może spowodować efekt odwrotny, czyli spadek osiągów, ponieważ zostanie zaburzony przepływ spalin" <--- takie mądre słowa wyczytałem....
_________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Wto 25 Maj 2010, 19:10 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Terencjusz
Debiutant
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość/region): Elbląg Posiadane auto: VW Bora 1.9 TDI `99
Piwa: 1/2
|
Wysłany: Czw 27 Maj 2010, 12:43 Temat postu: |
|
|
myślę że macie racje, może to bardziej zaszkodzić niż pomóc
te forum golfów to jacyś pewnie dresy tuningowcy z małymi pisiorami (choć niektóre golfy po tuningu są bardzo ładne)
wcześniej autko miałem trochę zamulone ale przez to że w zimie dużo po mieście jeździłem a mało długie trasy
wymieniłem rozrząd, depnąłem na wiosnę w długie trasy i jest poprawa
teraz przymierzam się do wymiany poduszek pod silnikiem (trzęsie trochę na jałowym biegu, kąt wtrysku niby w porządku, no cóż nie młoda Borka nie młoda) i myślę o osłonie pod silnik
właśnie co myślicie o osłonie silnika? lepiej plastik czy aluminium?
pozdrawiam
ps. Parker86 śliczne oczy ma Twoja Borka _________________ raider on the storm |
|
Powrót do góry |
|
|
Wigash
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 330 Skąd jesteś (miejscowość/region): ELWO/mazowieckie Posiadane auto: VW, BORA, 1.9 TDI 90KM, 2000
Piwa: 9/9
|
Wysłany: Czw 27 Maj 2010, 23:14 Temat postu: |
|
|
nawet nie wiedziałem, że są aluminiowe.
ostatnio oglądałem u siebie i mizernie to wygląda i pewnie wymienię niedługo, ale raczej na plastik. Jak będzie taka zima jak ostatnia to nawet aluminium się nie uchowa. No chyba, że saperką będę sobie miejsca postojowe przekopywał na środku _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
skala888
Dyskutant
Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 56 Skąd jesteś (miejscowość/region): warm mazur Posiadane auto: obecie bora 1,9tdi 116KM 1999
Piwa: 4/9
|
Wysłany: Pon 08 Sie 2011, 16:00 Temat postu: |
|
|
a masz jakąś kontrolke do tego filtra dfp?? |
|
Powrót do góry |
|
|
bruneros
Dyskutant
Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 62 Skąd jesteś (miejscowość/region): dolnoslaskie Posiadane auto: Bora 2.0 APK Automat
Piwa: 2/0
|
Wysłany: Wto 09 Sie 2011, 14:46 Temat postu: |
|
|
jaki do cholery DFP... jak juz DPF i montowany jest dopiero do 2.0TDI do nowszych aut....
moze zaraz zaczna sie posty o dolewaniu plynu do FAP i domniemanej kontrolce od niego <LOL> |
|
Powrót do góry |
|
|
skala888
Dyskutant
Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 56 Skąd jesteś (miejscowość/region): warm mazur Posiadane auto: obecie bora 1,9tdi 116KM 1999
Piwa: 4/9
|
Wysłany: Wto 09 Sie 2011, 15:48 Temat postu: |
|
|
dobra dpf pomyliłem sie tylko ze wydaje mi sie ze nie bardzo jestes pewien tego co piszesz
Filtr cząstek stałych (skrót DPF od ang. diesel particulate filter lub FAP od fr. filtre à particules) - filtr montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych, oczyszczający gazy spalinowe z cząstek sadzy. Stosowane od 1980 roku a w silnikach samochodowych od 1996 roku. Ich wprowadzenie pozwoliło wyeliminować emisję czarnego dymu, charakterystycznego dla starszych pojazdów z silnikami Diesla.
Akurat tak sie składa ze mam taki sam samochód jak kolega na pisał na początku posta i oglądałem z kanału układ wydechowy, w miejscu gdzie jest katalizator jest napisane na obudowie może katalizatora może filtra: DPF-01 wiec dlatego pytam czy to możliwe i czy jest jakaś kontrolka informująca o zapełnieniu tego katalizatofiltra |
|
Powrót do góry |
|
|
fiszu251
Stały Bywalec
Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 105 Skąd jesteś (miejscowość/region): Mysłowice Posiadane auto: VW Bora 1.9 TDI 115KM AJM
Piwa: 0/3
|
Wysłany: Pon 26 Cze 2017, 11:42 Temat postu: |
|
|
Witam Panów. Powiem wam tak usunięcie katalizatora owszem prowadzi do tego że bardziej zatruwamy powietrze, katalizator sam się czyści i nie ma zadnej kontrolki informującej o jego zapchaniu i w na naszych borkach nie ma żadnego DPF ani filtra cząstek stałych. Można wyciąć kata i w jego miejsce wstawić strumienice czyli pustą rurę w środku albo na alledrogo można kupić kata pustego w środku czyli zwykła rura obudowana obudową z kata wtedy na przeglądzie facet sie nie dowali. Dodam jeszcze że można zaślepić dodatkowo egr i będzie cacy dla silnika i wydechu. Ekolodzy mnie dojadą za to ale ja tam wole mieć zdrowe auto i tak oddychamy zasyfionym luftem |
|
Powrót do góry |
|
|
TuningSklep
Czytelnik
Dołączył: 16 Cze 2018 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość/region): Rzeszów Posiadane auto: VW GOLFV
Piwa: 0/0
|
|
Powrót do góry |
|
|
totmohen
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 27 Mar 2011 Posty: 295 Skąd jesteś (miejscowość/region): ELW Posiadane auto: vw bora 02. TDI 1,9 .AXR 74 kw
Piwa: 12/16
|
Wysłany: Nie 17 Cze 2018, 16:59 Temat postu: Re: Katalizatory ...DPF_y |
|
|
TuningSklep napisał: | https://m.facebook.com/KatalizatoryTlumiki/?refsrc=http%3A%2F%2Fkatalizatory-tlumiki.pl%2F#_=_ |
kurde nie mam zjebbuka linka nie odpale a widać że b.wartosciowy post _________________ https://www.facebook.com/prawdziweprzebiegi |
|
Powrót do góry |
|
|
|