pulsujaca kontrolka silnika i engine fault


Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
s_n_a_k_e_

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 58
Skąd jesteś (miejscowość/region): Włocławek
Posiadane auto: Citroen C8, 2003
Piwa: 3/2
PostWysłany: Sro 19 Maj 2010, 10:48    Temat postu: pulsujaca kontrolka silnika i engine fault Odpowiedz z cytatem

Witam, zaczynam nowy temacik bo nie znalazłem nic podobnego, które dotyczy mojego problemu otóż:

po podłaczeniu do komputera i wykasowaniu wszystkich błędów. Wystąpił błąd w postaci pulsującej kontrolki pomarańczowej dotyczącej silnika, oczywiście pojawił się komunikat engine fault i kluczyk na dole wyświetlacza. Samochód działa jeździ bez problemów zero błędów. Ale w czasie jazdy co chwilke pulsuje kontrolka od silnika i wyświetla sie komunikat i do tego jeszcze buzzer informuje cały czas, że jakiś błąd.

Ktoś ma rade jakoś lub pomysł?? Chętnie wysłucham.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
cromik

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość/region): Zielona Góra
Posiadane auto: Stilo Abarth
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 19 Maj 2010, 15:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem czy silnik 1.6 też to ma, (pewnie ma i to jest to Wink ) ale przykładowo w Fiacie Seicento 1.1
jest taka funkcja jak: adaptacja koła fonicznego. Jezeli auto ją przeprowadza to miga kontrolka silnika. Aby ją wyłączyć nalezy bodajże(robiłem to z miesiąc temu i dokładnie nie pamiętam) wcisnąć gaz tak powyżej 4 tysięcy, przytrzymać 2-3 sekundy i powtórzyć to 3 albo 4 razy.
Poszukaj na necie adaptacja koła fonicznego w Seju, to bedziesz miał dokładnie przedstawione jak to zrobić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
roerich

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 55
Skąd jesteś (miejscowość/region): Małopolska
Posiadane auto: Stilo 3D 1.6 + gaz 2003r.
Piwa: 0/1
PostWysłany: Sro 19 Maj 2010, 20:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W/g opisu z instrukcji obsługi: Światłem ciąglym: sygnalizuje uszkodzenie w systemie zasilania / zapłonu a światłem migającym prawdopodobieństwo uszkodzenia katalizatora. Tak więc jeżeli lampka MIL miga należy przerwać jazdę. Uszkodzeń może być kilka, mało groźne to uszkodzenie sondy np. za katalizatorem lub bardziej niebezpieczne to jazda na cylindrze z niedopalanym paliwem spowodowanym uszkodzeniem cewki po str. wysokiego napięcia lub świecy. Mechanik mówił mi swego czasu, że taka jazda po 40 km pozostawia trwałe uszkodzenie katalizatora.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
cromik

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość/region): Zielona Góra
Posiadane auto: Stilo Abarth
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 19 Maj 2010, 21:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A przed tym problemem jakie były błędy? Czy po wykasowaniu błędów na pewno nic nie ma?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
beton

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 296
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź
Posiadane auto: Stilo SW Dynamic, M-Jet 16v, 140 KM, 2004
Piwa: 3/2
PostWysłany: Sro 19 Maj 2010, 22:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Strona 259 instrukcji obsługi:
"Światłem pulsującym - sygnalizuje
możliwe uszkodzenie katalizatora (patrz
„System EOBD” w rozdziale „Deska
rozdzielcza i sterowanie).
Wprzypadku gdy lampka świeci, należy
zwolnić pedał przyspieszenia, zmniejszyć
prędkość obrotową silnika do momentu aż
lampka przestanie pulsować. Można dalej jechać
z umiarkowaną prędkością; unikając
jazdy, która mogłaby spowodować ponowne
zapalenie światłem pulsującym lampki
i zwrócić się jak najszybciej do ASO Fiata."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
s_n_a_k_e_

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 58
Skąd jesteś (miejscowość/region): Włocławek
Posiadane auto: Citroen C8, 2003
Piwa: 3/2
PostWysłany: Sro 19 Maj 2010, 22:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

gwarantuje, że nic nie ma ani jednego błędu a kontrolka pulsuje cały czas, zreszta juz 3 razy byłem na komputerze i własnie w tym najwiekszy problem jest ze pulsuje sobie a błędu żadnego, z tym kołem fonicznym spróbuje jutro, kurde katalizator hmm dziwne jutro jeszcze zadzwonie do kolesia co mi samochód sprawdza egh az mnie szlak bierze teraz sie boje gdzies dalej jechac bo nie wiem czy nic sie nie stanie.

Dziekuje wam za podpowiedzi piwko dla was Smile

Niestety nie pomogło obrotami Sad nawet jeździć nie mogę bo niestety nie zawsze zapala się światło hamowania i kierunki wariują jak to cały czas pika, a myślałem, że to tak fajne autko Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
cromik

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość/region): Zielona Góra
Posiadane auto: Stilo Abarth
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pią 21 Maj 2010, 09:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj u mnie w Babarcie też się pojawiło to samo Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Ten samochód jes tak niedorobiony, że to jest aż śmieszne.
U mnie nie pali na jeden gar. Dobrze że ma 5 to chociaż gdzieś dojedzie Smile
Cewka do wymiany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
s_n_a_k_e_

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 58
Skąd jesteś (miejscowość/region): Włocławek
Posiadane auto: Citroen C8, 2003
Piwa: 3/2
PostWysłany: Pią 21 Maj 2010, 12:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hihi u mnie wszystko dziala pali dobrze egh czekam do poniedziałku bo mam odstawić samochód a jak nie to do serwisu niestety egh najgorsze ze jeździ dobrze samochod hihi Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
cromik

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość/region): Zielona Góra
Posiadane auto: Stilo Abarth
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pią 21 Maj 2010, 14:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No u mnie są dwa błędy związane z cewką.
P0300 Missfires detected
P0304 Cylinder 4 Misfire
Po przełożeniu cewki na inny cylinder i wykasowaniu błędu przechodzi błąd na cylinder z uszkodzoną cewką. Także u mnie to cewka. Jutro glut dostanie nową. Niech ma Smile A u Ciebie może faktycznie katalizator padł.
P.S. Założona na próbę cewka z Marei 2.0 20V też działa Smile zamienność części Smile Nie chce mi sie pokrywy zaworów i wtyczek zmieniać bo bym wszystkie od Marei założył Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
woz

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 14
Skąd jesteś (miejscowość/region): okolice Krakowa
Posiadane auto: Stilo 2003r. 5D 1.6 16V + LPG
Piwa: 0/1
PostWysłany: Pon 27 Wrz 2010, 11:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mam dokładnie ten sam problem, też nie ma błędów a kontrolka mruga i do tego pikanie a auto jeździ normalnie
na początku świeciła się cały czas i błąd P1220 - auto wchodziło w tryb serwisowy, niskie obroty, falowanie
w ASO powiedzieli, że przepustnica do wymiany, po wizycie u elektromechanika, sprawdzeniu przepustnicy, centralki, pedału gazu błędów już nie ma - komputer nic nie pokazuje, a kontrolka jednak mruga Mad
w najbliższym czasie w planach jest podmiana przepustnicy i potencjometru w celu sprawdzenia, czy to jednak nie to
zwariować z tym autem można
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
s_n_a_k_e_

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 58
Skąd jesteś (miejscowość/region): Włocławek
Posiadane auto: Citroen C8, 2003
Piwa: 3/2
PostWysłany: Wto 28 Wrz 2010, 21:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Drogi kolego z mrugajaca kontrolka silnika jest prosty sposób jeżeli to co było u mnie kolega z forum mi pomogł, a więc:
- podpalasz samochód czekasz aż sie rozgrzeje czyli wskazówka dojdzie do 90 stopni i 3 razy przy gazowujesz ja akurat do około 6000obr/min( inni mówili do odciecia zapłonu) - chwilke przytrzymaj na wysokich obrotach i puszczasz aż spadnie do jałowych obrotów i tak 3 razy... - ktoś mi mówił, że to auto adaptacja jakaś jest podzespołów, ale dokładnie nie wiem.

- najwazniejsza sprawa, że w czasie rozgrzewania nie wolno dotykać pedału sprzegła i hamulca oraz nie może poruszyć się - chodzi oczywiście nie jeździć tylko stać w miejscu.

Jak akurat zrobiłem tak, że pojezdziłem sobie jak się rozgrzał samochód zgasiłem go zaciągnałem reczny odpałiłem bez użycia sprzegła (na luzie) poczekałem chwilke i wykonałem to co w pierwszym myśniku. Problem odrazu zginął gdzieś na forum jest to opisane.

Powodzenia Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości) Wystawiono 1 piw(a)
woz

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 14
Skąd jesteś (miejscowość/region): okolice Krakowa
Posiadane auto: Stilo 2003r. 5D 1.6 16V + LPG
Piwa: 0/1
PostWysłany: Pon 04 Paź 2010, 00:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

stawiam piwo Exclamation
po zrobieniu według tej instrukcji, przestało mrugać, pikać i w ogóle pełna radość, jeżdżę od piątku i zero problemów (w końcu) Cool
teraz mogę zadzwonić do mechanika i powiedzieć, że żadna przepustnica czy potencjometr nie jest potrzebny, bo stilak naprawiony
jeju jej jak się ciesze Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Cool
mam nadzieję, że już nie będzie z nim problemów...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
woz

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 14
Skąd jesteś (miejscowość/region): okolice Krakowa
Posiadane auto: Stilo 2003r. 5D 1.6 16V + LPG
Piwa: 0/1
PostWysłany: Czw 04 Lis 2010, 12:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I znowu pojawiły się problemy Evil or Very Mad
tym razem, błąd wyskakuje inaczej, standardowo po zapaleniu auta kontrolka nie znika, pojawia się komunikat engine fault i świeci się kluczyk, po czym komunikat wraz z kluczykiem znika, a zostaje świecąca kontrolka
auto przeważnie zachowuje się normalnie, chociaż czasem jest słabsze
i z tym błędem różnie bywa, raz się pojawia, raz znika po ponownym odpaleniu
po podłączeniu do kompa ma jednak zapamiętane błędy P1121 i P1220 (lub tylko P1121)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
slodziutka2310

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 47
Skąd jesteś (miejscowość/region): Mysłowice
Posiadane auto: Fiat Stilo 1.6 16v 2001 r+ gaz sekwencja
Piwa: 0/2
PostWysłany: Czw 04 Lis 2010, 16:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie żółtka kontrolka silnika świeci cały czas!! po podłączeniu do komputera wyświetla błąd czujnika spalania stukowego.Wymieniłam owy czujnik na nowy błąd skasowałam,ale po tygodniu jazdy znowu się wyświetlił.
Po ponownym podłączeniu do komputera wyświetla ten sam komunikat.Na razie dałam sobie spokój bo trudno żeby co tydzień wymieniać czujnik. Autko nie straciło na mocy.

Fiat Stilo 1.6 16V gaz sekwencja
Pozdrawiam
_________________
slodziutka2310
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
petro_c

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 86
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź
Posiadane auto: Fiat Stilo 1,6 16V
Piwa: 1/1
PostWysłany: Sob 06 Lis 2010, 00:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam,

miałem dzisiaj dziwną przypadłość, a mianowicie rano odpaliłem auto wszystko OK - ujechałem może ze 100 metrów i zapaliła sie kontrolka silnika następnie zgasła i tak trzy razy (komunikat również na kompie) następnie wszystko zgasło i do chwili obecnej jest dobrze.

Pytanie czy mam się zacząć obawiać jakiejś usterki ? Czy to może być coś powaznego czy następny kaprys.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Elektryka/Elektronika/Komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group