Mercedes A Klasa - dymi czarną chmurą

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silniki diesla
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cobradxp

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość/region): Parczew
Posiadane auto: Mercedes A-Klasa 1.7CDI
Piwa: 0/2
PostWysłany: Pon 26 Kwi 2010, 17:46    Temat postu: Mercedes A Klasa - dymi czarną chmurą Odpowiedz z cytatem

Mercedes A Klasa - dymi czarną chmurą ale dopiero przy dodaniu gazu. Czytałem na forum że to wina zaworu ERG. Ogólnie jezdzę tak myśle ekologicznie i bez brawury Smile ale jak trzeba to muszę trochę depnąć - no i wtedy za tylną szybą czarna odchłań. Takie objawy zaobserwowałem zimą myślałem że to przez temperaturę niedawno doszłem do wniosku że to paliwo i kupiłem SHELLA ale wraz to samo. Z jazda nie ma problemu idzie dobrze tylko ta czarna łuna mnie martwi. Jakby ktoś z tyłu stał i tak bym przygazował to człowiek by się szybko nie domył a o ubraniu nie wspomne. Jeśli ktoś jest pewien w mojej aułcie usterki to bardzo proszę o rade.
Z Góry Dziękuję
Pozdrawiam [/b]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
sylwester217

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 1433
Skąd jesteś (miejscowość/region): Cork, Sosnowiec, Przedbórz

Piwa: 51/0
PostWysłany: Pon 26 Kwi 2010, 21:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam sprawdz cale podcisinienie a nastepnie sprawdz droznosc jednego przewodu ktory jest po stronie pasazera przy silniku i on jest podpiety pod kolektor ssacy i zobacz czy jest drozny w kolektoze bo tam sie czesto zatyka nagaremam i jak nie bedzie tam podcsinienia to czujnik podcsinienia bedzie wysylal bledne dane do komputera i moze tak dymic sprawdz to. Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości) Wystawiono 1 piw(a)
cobradxp

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość/region): Parczew
Posiadane auto: Mercedes A-Klasa 1.7CDI
Piwa: 0/2
PostWysłany: Sro 28 Kwi 2010, 20:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam Dzięki.
Przeciściłem ten zaworek ERG nie wiem czy normalnie on ciężko się zaciąga bo prubowałem ustami go wciągnąć i się dało. Ale chyba zeczywiście z tym podcisnieniem jest cos nie tak ogólnie przedmuchałem kilka przewodow ale nie wiem czy wszystkie. Nawet dzisiaj zobaczyłem normalny siwy normalne spaliny ale później znów coś nie tak. Na dzisiejszy wieczór mi starczy jeszcze jutro zobaczy może aklurat będzie dobrze i zamówiłem sobie książke "Sam naprawiam ". Dzięki jeszcze raz za razde przydała się bo już chciałem wydać od 260 do 340zł na zaworek. jak jeszcze rzedmuchanie niepomoże to przeczyszcze tego ERG jeszcze raz bo dzisiaj się troche śpiszyłem No ale mam wrażenie że bardziej dynamiczny jest - może troche albo poprostu tak się tym czyszczeniem przejołem że się zmęczyłem i takie było wrażenie. Jeszcze raz dzięki za rade Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
cobradxp

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość/region): Parczew
Posiadane auto: Mercedes A-Klasa 1.7CDI
Piwa: 0/2
PostWysłany: Czw 01 Lip 2010, 13:04    Temat postu: problem z dymienie zarzegnalny ale dlaczego tak....:) Odpowiedz z cytatem

Witam.
Dzisiaj znalazłem chwile żeby zająć się problemem dymienia w mojej a klasie.
I udało mi sie wykombinować tylko nie wiem czy to jest dobrze. Okazuje się że są dwa przetworniki Y31/1 i Y31/5 do których jest potpięty kabelek.
Jeśli wyjmie się jednemu z tych czujników kabelek to a klasa nie dymi. Ja wyjołem kabelek z tego czujnika "przetwornika" do którego przewód podciśnienia jest podpięty - pod zawór ERG.
Okazuje się również że jeśli a klasa dymi to obroty może osiągać do 5x1000 a jeśli odłączymy kabelek jeden z tych czujników to obroty max do 3x1000.
A klasa nie dymi już kiedy załóżmy po odpaleniu kabelek wyjmiemy i założymy ale ja odłączyłem narazie na stałe "przy zaworze ERG".
Okazuje się również że i świece żarowe krócej się grzeją i nie trzeba na nie czekać. Jeśli ktoś z Was rozumie i potrafi to wytłumaczyć to proszę o poradę czy dobrze zrobiłem.
Jeśli z aklasą się nie szaleje to nic z tyłu nie było widać ale wystarczyło gwałtowne wdepnięcie w pedał i czarna łuna dymu za mną była.
Po moim zabiegu nic nie widać a symbolem Y31/1/5 powołuje się na podstawie wystawionych pdf na stronie http://www.kozak-k.net84.net/. gość od którego kupiłem autko mówił że ma kopa ale jak się obchodziłem z autkiem jak z dzieckiem to tego penie dymu nie widziałem bo trzeba pożądnie depnąć i zresztą zobaczyłem to dopiero w zimie myślałem że coś przymarzło ale i po zimie bez zmian .
Jeśli ktoś wie o co w tym biega to proszę o radę mi to troche wygląda na grzebanie w komputerze. Proszę o odzew na ten temat:)
Zmieniłem miejscami te przetworniki i to samo się działo wyjęcie kabelka z któregoś z tych dwóch czujników daje reakcje.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Samur_aj

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 143
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdańsk

Piwa: 4/0
PostWysłany: Pon 05 Lip 2010, 23:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kumpel ma to samo i nie ciekawą diagnozę dziś usłyszał - wtrysk na 4 garze leje. Wymiana to jakieś 1500 zł z robocizną Crying or Very sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Kozak_K

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 1019

Posiadane auto: www.kozak-k.net84.net
Piwa: 101/0
PostWysłany: Wto 06 Lip 2010, 09:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odłączanie przewodów od czujników lub zaworów regulacyjnych niestety nie uzdrowi Twojego samochodu. Jeżeli po odpięciu silnik mniej dymi to tylko dlatego że komputer ogranicza ilość podawanego paliwa do wartości ustawionych na stałe w pamięci, a co za tym idzie zmniejsza się moc silnika. Przy dymieniu powinieneś sprawdzić stan wszystkich wężyków podciśnienia, szczelność całego układu dolotowego, sygnały płynące z przepływomierza oraz ciśnienie na wyjsciu z turbiny. Jeżeli tutaj wszystko będzie dobrze to faktycznie może być problem z lejącymi wtryskami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
ghost2255

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 106
Skąd jesteś (miejscowość/region): wrocław
Posiadane auto: SCENIC 2 1.9dCi
Piwa: 1/5
PostWysłany: Wto 06 Lip 2010, 21:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeszcze może być po prostu zawalony wydech sadzą. Jak auto jeździ cały czas po mieście, to nie ma się kiedy "przedmuchać".

U mnie też dymiło po depnięciu, ale przegoniłem go trochę jadąc na wakacje (430km x2) i teraz mimo deptania ostrego nic nie puszcza dymka.

No i ostatnia podobna możliwość-zawalony smołą dolot z powodu działania EGR i odmy-poczytaj na forum golfa, jak się turbo diesle z "ekologicznym" EGR zawalają smołą w dolocie. Brakuje wtedy silnikowi powietrza i paliwa jest za dużo w stosunku do powietrza i jest dym..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
MarcinWroc
Moderator

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 548
Skąd jesteś (miejscowość/region): Wrocław / dolnośląskie
Posiadane auto: Fiat Grande Punto Dynamic z Blue&Me 1.4 8V (77KM) / 2009r. /
Piwa: 10/2
PostWysłany: Nie 02 Sty 2011, 16:53    Temat postu: Re: Mercedes A Klasa - dymi czarną chmurą Odpowiedz z cytatem

cobradxp napisał:
Mercedes A Klasa - dymi czarną chmurą ale dopiero przy dodaniu gazu. Czytałem na forum że to wina zaworu ERG. Ogólnie jezdzę tak myśle ekologicznie i bez brawury Smile ale jak trzeba to muszę trochę depnąć - no i wtedy za tylną szybą czarna odchłań. Takie objawy zaobserwowałem zimą myślałem że to przez temperaturę niedawno doszłem do wniosku że to paliwo i kupiłem SHELLA ale wraz to samo. Z jazda nie ma problemu idzie dobrze tylko ta czarna łuna mnie martwi. Jakby ktoś z tyłu stał i tak bym przygazował to człowiek by się szybko nie domył a o ubraniu nie wspomne. Jeśli ktoś jest pewien w mojej aułcie usterki to bardzo proszę o rade.
Z Góry Dziękuję
Pozdrawiam [/b]


100% uszkodzone wtryski lub pompa wtryskowa, to raz...
dwa..., może także być uszkodzony recyrkulator spalin...

Szykuj się chłopie na "małą" naprawę - 2000zł najmniej...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
sardzent

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 802
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa
Posiadane auto: A170CDI Avantgarde
Piwa: 17/4
PostWysłany: Pon 03 Sty 2011, 09:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolego MarcinWroc ...

"100% uszkodzone wtryski lub pompa wtryskowa" to ja rownie dobrze moge dodac od Siebie ze na 99% wystarczy dokladnie przeczyscic uklad dolotowy i ERG a dopiero potem zajac sie wtryskami.

Twoje aktualne podejscie bardzo mi przypomina ASO Smile wymienic najpierw najdrozsze a potem jak nie pomoze to bedziemy sie zastanawiac Smile

Nie obraz sie prosze ale tak to odbieram Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Katamaran200

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość/region): Tarnów
Posiadane auto: Mercedes-benz w168 a170 95km 2002r
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 10 Gru 2016, 16:18    Temat postu: duzo dymu Odpowiedz z cytatem

Witam, nie chciałem zakłada jeszcze nowego tematu wiec zdecydowałem sie tutaj. Temat chyba juz nie aktualny bo sprzed kilku lat ale może ktos pomoże Smile Objawy te same co u kolegi -dymi bardzo na czarno + rano na siwo i czuć olej napędowy w spalinach, kilka sekund i w porządku. Moje pytanie to czy kopcenie na czarno, na niebiesko na zimnym i spalanie Male miasto 10L trasa 120 km/h 10L na setkę może być spowodowane blednymi odczytami z przepływomierza oraz uszkodzonym czujnikiem (doladowania?) tym od strony pasażera przykręconego do podszybia? Takie bledy wyszly na komputerze ale mechanik nie jest powiedziec mi czy jak wymienie to bedzie okej. Wtryskiwacze regenerowane w marcu b.r. Turbosprężarka sprawdzana na komputerze, dodatkowo nie ma wycieków ani luzu na wirniku.
_________________
Kocham Cię Mercedes.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
jk1970

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość/region): Świętokrzyskie
Posiadane auto: A 160 CDI W168 2002
Piwa: 0/0
PostWysłany: Czw 22 Cze 2017, 19:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam, potrzebny doktorek od silników merca w Świętokrzyskim . Autko jeździ tylko kopci przy gwałtownym dodaniu gazu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silniki diesla Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group