Pomoc!!!

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bronek1990

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość/region): Otmuchów Opolskie
Posiadane auto: Peugeot 205 1.1 1991 cabrio
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pią 23 Kwi 2010, 09:20    Temat postu: Pomoc!!! Odpowiedz z cytatem

Witam Kupilem pare dni temu peugeota 205 i "troche jest juz dojechany" na poczatek chcialbym sie spytac jaki olej do silnika mu wlac? jest to pojemnosc 1.1 z gazem. Oczekuje na pomoc bo jestem blady w tym temacie:(
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
pisarmen

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 1013
Skąd jesteś (miejscowość/region): wielkopolska
Posiadane auto: renault clio 1,4 + LPG 2007r. citroen xsara picasso 1.8 LPG 2001r
Piwa: 42/6
PostWysłany: Pią 23 Kwi 2010, 12:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cięzko powiedzieć ale najlepiej jabyś wlał dobry olej, pozostaje tylko pytanie czy mineralny czy półsyntetyczny.
dobrze by było jabys wiedział jaki był wcześniej. ważne jest tez czy silnik bierze olej vzy nie. jak nie bierze to śmiało półsyntetyk. jeśli natomiast bierze to warto zdiagnozowac co jest przyczyna, jak uszczelniacze zaworów lub jakiś wyciek to zlikwidowoą custerke i lać półsyntetyk jeśli natomiast silnik ma duży przebieg lub był źle eksploatowany i olej jest spalany z winy pieścieni to juz lipa. remont dużo wychodzi wiec małoopłacalny. w takim wypadku mineralny, tyle ze mineralny najlepiej rozdzielić na dwie grupy lepkości. jeden na lato drugi na zime.
_________________
NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
HERMES
Moderator

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 3814
Skąd jesteś (miejscowość/region): Starachowice
Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
PostWysłany: Pią 23 Kwi 2010, 21:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Castrol 5W-40 pełny syntetyk. Po zakupie od razu robisz przegląd z rozrządem.
_________________
Prosze pytać na pw.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość komunikator tlen - status skype status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
pisarmen

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 1013
Skąd jesteś (miejscowość/region): wielkopolska
Posiadane auto: renault clio 1,4 + LPG 2007r. citroen xsara picasso 1.8 LPG 2001r
Piwa: 42/6
PostWysłany: Pią 23 Kwi 2010, 22:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

HERMES co ty mu doradzasz??
to jest 20 letnie auto, jak wleje taki olej to moze rozszczelnic silnik i wtedy dopiero zrobi sobie wydatek. albo rozwiąze problem ubezpieczeń bo najlepiej bedzie oddać go na złom Wink
pełen syntetyk ma silne właściwości myjace i i moze dokładnie umyć silnik co może nie byc dobre dla niego
_________________
NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
HERMES
Moderator

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 3814
Skąd jesteś (miejscowość/region): Starachowice
Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
PostWysłany: Sob 24 Kwi 2010, 12:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem skąd się wzieła taka teza, że jak olej będzie mineralny to dla starszego silnika będzie lepiej bo go uszczelni a syntetyczny jest zły bo się zaczną wycieki i sil;nik sie rozleci.
Jeżeli ktoś wie cokolwiek na temat olejów silnikowych i samych silników to z pewnością przyzna mi racje , ze w temperaturze pracy silnika czyli ok 130-180 stopni celcjusza ( bo taka temperature olej osiaga w silniku w czasie normalnej pracy- zalezy od miejsca) to jego płynność jest niemal identyczna tak w przypadku oleju syntetycznego jak i mineralnego.
Wiec jeżeli wycieki są lub sie pojawią to poprostu trzeba wymienić uszczelniacz za 30 zł a nie od razu zmieniać olej na mineralny który ma znacznie gorsze parametry niż syntetyczny.
Polecam lektórę dotyczącą olejów silnikowych- literatury jest w bród.....
Dla silników 1.1 citroena i peugeota śmiało można zalać pełny syntetyk bo takim były zalewane. może być 5W-40 lub półsyntetyk 10W-40 też jest dobry. Firma TOTAL i CASTROL robia moim zdaniem najlepsze oleje.
_________________
Prosze pytać na pw.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość komunikator tlen - status skype status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Sob 24 Kwi 2010, 12:14    Temat postu: reklama

Powrót do góry
pisarmen

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 1013
Skąd jesteś (miejscowość/region): wielkopolska
Posiadane auto: renault clio 1,4 + LPG 2007r. citroen xsara picasso 1.8 LPG 2001r
Piwa: 42/6
PostWysłany: Sob 24 Kwi 2010, 23:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moje zdanie jest takie, że na oleju nie można oszczędzać.
ale jeśli silnik ma spory przebieg lub było nie dbane o niego to pelen syntetyk może mu zaszkodzić, kto troche poczytał o olejach to wie co jak jest, syntetyk to produkt syntetyczny jak sama nazwa wskazuje, do takiego oleju sa dodawane zwiazki np: myjace, neutralizujące kwaśne środowisko wystepujące w spalinach które przedostaja sie z komory spalania do komory korbowej. natomisat mineralny to wyciąg z ropy naftowej.
półsyntetyk to jak sama nazwa wskazuje mieszanina.
teraz pytanie do znawców.
jaki bedzie olej po przebiegu 10 tys km w silnikach o identycznym zurzyciu i urzytkowaniu biorąc pod uwage fakt że jeden jeździ na mineralnym a drugi na syntetyku??
jeden bedzie prawie jak nowy a drugi czarny.
kolor oleju bierze sie stad że jaki by to nie był silnik zawsze ma przedmuch z komory spalania przez pierścienie. sadza która sie osadza tworzy ten wspaniały piekielny i smolisty kolor. w syntetyku tego tak bardzo nie widać poniewarz ma zwiazki które maja za zadanie neutralizowac ten efekt i myć silnik.
kolejne pytanie:
ile jest elementów gumowych w silniku i ile one kosztuja??
odpowiedź: napewno nie jeden i nie za 30 zł.
twierdzenie:
20 letni silnik jest stary i jesli nawet ma mały przebieg to ma wycieki a to przez to ze gumy parcieja i sie starzeja. powodem tego sa wycieki i jaki olej nie zalejemy to wyleci, od nas tylko zalezy ile za ten olej zapłacimy a zapłacimy napewno więcej jesli bedziemy lali drogi olej syntetyczny który napewno wymyje drobinki brudu które zalegaja i uszczelniaja silik.
producent zaleca oleje syntetyczne poniewarz z fabryki wychodza nowe auta a nie 20 letnie
_________________
NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
bronek1990

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość/region): Otmuchów Opolskie
Posiadane auto: Peugeot 205 1.1 1991 cabrio
Piwa: 0/0
PostWysłany: Nie 25 Kwi 2010, 21:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

teraz mam naprawde wielki problem zaswiecila mi sie czerwona lampka kolo wskaznika ilosci paliwa. co to moze byc??
A jeszcze teraz mam reke w gipsie i nic nie moge sobie sam zrobic:/ i jeszcze plyn hamulcowy cieknie mi po pedalach:/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
pisarmen

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 1013
Skąd jesteś (miejscowość/region): wielkopolska
Posiadane auto: renault clio 1,4 + LPG 2007r. citroen xsara picasso 1.8 LPG 2001r
Piwa: 42/6
PostWysłany: Pon 26 Kwi 2010, 06:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

niestety rozkładu kontrolek to ja nie znam ale jak czerwona to nie dobrze :/
płyn hamulcowy po pedałach? jak to możliwe??
_________________
NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
bronek1990

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość/region): Otmuchów Opolskie
Posiadane auto: Peugeot 205 1.1 1991 cabrio
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 26 Kwi 2010, 08:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzisiaj podlacze go pod komputer i podam usterki;) licze jeszcze na wasza pomoc bo mam strasznie duzo jeszcze do zrobienia. pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
bronek1990

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość/region): Otmuchów Opolskie
Posiadane auto: Peugeot 205 1.1 1991 cabrio
Piwa: 0/0
PostWysłany: Wto 20 Lip 2010, 13:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nastepny problem jest taki ze nie dziala mi pompka do spryskiwaczy kupilem nowa i dalej mi nie dziala a prad przerywa :/ wszystkie bezpieczniki sa dobre wiec co mam zrobic;>?? z gory dziekuje za pomoc
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
sopi

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość/region): warszawa/łaziska
Posiadane auto: peugeot 205 look.1,1 1991
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 26 Lip 2010, 14:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

[quote="bronek1990"]nastepny problem jest taki ze nie dziala mi pompka do spryskiwaczy kupilem nowa i dalej mi nie dziala a prad przerywa :/ wszystkie bezpieczniki sa dobre wiec co mam zrobic;>?? z gory dziekuje za pomoc[/quot musisz sprawdzić kable.w moim 205 strasznie śniedzieją końcówki kabli.sprój oczyścićwsówki lub je wymień na nowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
bronek1990

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość/region): Otmuchów Opolskie
Posiadane auto: Peugeot 205 1.1 1991 cabrio
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 28 Lip 2010, 17:40    Temat postu: Sprzedam Odpowiedz z cytatem

Sprzedam swojego peugeota 205 cabrio przebieg 188 tys silinik 1,1 z gazem rocznik 91. wiecej pytan pod tel 790866960 pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group