Jak wzmocnić Resory


Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Nadwozie.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robson_robson

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 971
Skąd jesteś (miejscowość/region): DZL(Złotoryja) / DJE(Jelenia Góra-Piechowice)
Posiadane auto: Alfa Romeo 147 1.9 JTD VOLVO S40, Citroen C5 3.0V6
Piwa: 160/29
PostWysłany: Sro 05 Maj 2010, 13:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Vasili napisał:
A mam takie pytanie Fiat fabrycznie montował dwa pióra (po jednej stronie)?

Z tego co mi wiadomo to w Ducatach-Jumperach-Boxerach(model 2, 2002-2006) były montowane zazwyczaj po 1 piórze ale występowały też fabrycznie z 2,od czego to zależało nie mam pojęcia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
DriF

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 44
Skąd jesteś (miejscowość/region): Czeladż
Posiadane auto: Fiat Ducato 1,9 rocznik 1996
Piwa: 0/2
PostWysłany: Sro 05 Maj 2010, 16:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

robson_robson napisał:
Vasili napisał:
A mam takie pytanie Fiat fabrycznie montował dwa pióra (po jednej stronie)?

Z tego co mi wiadomo to w Ducatach-Jumperach-Boxerach(model 2, 2002-2006) były montowane zazwyczaj po 1 piórze ale występowały też fabrycznie z 2,od czego to zależało nie mam pojęcia.


Zależało to pewnie od Zamawiania pojazdu
no dobra a starsze roczniki na przykład 1993r po ile piór resora miały Rolling Eyes
_________________
Auto-Holowanie
TRANSPORT motocykli, quadów,skuterów i innych
Skup Aut przeznaczonych na Złom za Gotówkę
Transport Krajowy-Zagraniczny
Przeprowadzki

Tel: 511-317-651
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
ARONS

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 50
Skąd jesteś (miejscowość/region): KOSZALIN
Posiadane auto: FIAT DUCATO
Piwa: 1/6
PostWysłany: Sro 05 Maj 2010, 21:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Vasili napisał:
A mam takie pytanie Fiat fabrycznie montował dwa pióra (po jednej stronie)?
podstawowa wersja miała po jednym piórze na stronę,natomiast w opcji występuje tzw.wzmacniane zawieszenie czyli po dwa pióra na stronę
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
matti1215

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 50
Skąd jesteś (miejscowość/region): Śląsk
Posiadane auto: Skoda Felicia 1.9 DLX 2000r
Piwa: 0/1
PostWysłany: Nie 06 Cze 2010, 11:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

posiadam w moim poduszki i wogole ich nie pompuje no moze raz na 3 miesiace i sa naprawde dobre polecam wszystkim a nie pióra pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
memus

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 63
Skąd jesteś (miejscowość/region): chrzanów
Posiadane auto: fiat ducato 2.3 Mercedes Sprinter 315
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pią 25 Cze 2010, 12:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam
ja również posiadam poduszki pneumatyczne koszt poduszek jakieś 1500 zł komplet montaż bardzo prosty każdy powinien zamontować sam a wygoda masakryczna po aucie wo gule nie widać nic żeby był załadowany czy przechylony albo jakieś tam dziwne rzeczy komfort jazdy nie do porównania przy załadunku do resorów jedyny minus jaki zauważyłem to autko na pusto troszkę twarde a pyzatym to same superlatywy wiedz jeśli ino ktoś myśli o wzmocnieniu resorów to polecam szczerze poduszki pneumatyczne koszt troszkę większy lecz nieporównywalny
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Pią 25 Cze 2010, 12:35    Temat postu: reklama

Powrót do góry
caroll

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 14 Gru 2012
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość/region): pol
Posiadane auto: ducat 2,3 mj.120
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pią 14 Gru 2012, 22:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam

fabrycznie montowano po 2 szt na stronę gdy zamawiany model miał mieć zawieszenie typu tytan tak było reklamowane
często w wersji maxi lx = long paka 4,07mb wówczas koła 16`
co weselsze w homologacji czasami można było mieć 2 tony ładowności ale na polskę sie nie przyjęło ... kategoria prawa jazdy...
reasumując zamawiało się wersję 3,5 z ładownością w homologacji 1470kg plus zawieszenie dopłata wersja tytan = konstrukcyjnie wówczas 1970kg plus obowiązkowo wersję16` opon w opcji wzmocniona nośność index nośności opony ok 118
charakterystyczne opony continental 225 a nie 215 przy 16`

pierwszy montaż miał feler bo pióro o pióro po pewnym czasie ocierało i skrzypiało jak w wozie drabiniastym po długich namowach z serwisem polskim zaczęto dokładać wstawkę między pióra i nastała wiekopomna cisza...

zawieszenie sprawdza się z ładunkami 400kg do 2`400kg hamulce przy rozsądnych manewrach z zachowaniem odległości się nie męczą ogolnie ok.

zbyt twardo w przedziale 0 - 200 kg skacze na naszych hopkach
wówczas brak słów!!!
szkoda busa = wówczas marzę o dobrym systemie pneumatycznym ze sterowaniem w kabinie

w swojej wersji z dwa razy musiałem przetargać ładunki ok 3ton + przyczepka bez hamulców o masie ok. 2 ton
jazda jak tirem max 80 przyśpieszenia podobne lub słabsze ale dla hamulców zdecydowanie zbyt dużo 1-2 cykle przez 3-5 min ok. więcej lub częściej to już męczenie sprzętu i siebie.

kiedyś prof. system pneumatyczny to koszt 6-8 tys. pln później zaczęto kombinować wersje uproszczone z trudnym pompowaniem, następną wersją był kompresor pod fotelem kierowcy lub pasażera
obecnie widziałem fajnie z manometrami na konsoli i kompresorem sterowanym także z konsoli - myślę, że na taką wersję bym się nie obraził... warunek jedno miękkie pióro do jazdy na pusto.

warto wzmocnić słupek wewnętrzny tylny w drzwiach bocznych przesuwnych = ja miałem bezpłatnie serwisowo - ale zawsze kochałem fiata a fiat czasami mnie...

idąc za ciosem mam wzmocnione boki drzwi tylnych na boku z zawiasami
oraz co ważne sam okresowo reguluję blokady w drzwiach tylnych
takie plastikowe stopki na dole i na górze drzwi = poprawia sztywność i nie skrzypi

akustycznie obowiązkowo zabudowa drewniana nadkoli tylnych ale z włożeniem wełny mineralnej pod zabudowę = WARTO.

jeżeli pomogłem miło jeżeli nie trudno.
pozdrawiam

p.s.
walczę w [cenzura] w cb od elektrozaworu common rail`a - bo to on jest źródłem wściekłości.
_________________
nie ma rzeczy niemożliwych - tylko trudne do wykonania lub nieopłacalne...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Nadwozie. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group