komunikat ostrzegawczy

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
beriba

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 14
Skąd jesteś (miejscowość/region): Dusseldorf
Posiadane auto: Volvo v70 2,4 D5 2001
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 03 Kwi 2010, 11:17    Temat postu: komunikat ostrzegawczy Odpowiedz z cytatem

Witam
Niedawno kupiłem volvo v70 2,4 D5 z 2001 r. Kilka dni temu pokazał mi sie komunikat po niemicku "motor wart erforderl" Sprawdzając ze słownikiem wyszło ,ze auto wymaga serwisu. Niech mnie ktoś poprawi jeśli sie myle. Ta wiadomść pokzuje mi sie zawsze po pierwszym odpaleniu po nocy. Dodatkowo silnik szarpie,pracuje niestabilnie i jest wyraźnie osłabiony.Na niskich obrotach czuć zwiększone wibracje. Czy przyczyną mogło być to ,ze przypadkowo zalałem ON z domieszką (7%) bio? Gdzie mam szukać przyczyny?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email gadu-gadu skype status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
zuoit

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 79
Skąd jesteś (miejscowość/region): Mazowieckie
Posiadane auto: VOLVO V70 2,4 D5, 2002, CHRYSLER GRANDVOYAGER 2,5CRD 2002r, FIAT DUCATO 2,5D, FORD TRANSIT 2,4D 2002r.
Piwa: 4/4
PostWysłany: Sob 03 Kwi 2010, 20:36    Temat postu: Kasowanie serwisu Odpowiedz z cytatem

Spróbuj wykonać niżej opisane czynności, nie sądzę, by przyczyna była w paliwie.
Kasowanie serwisu VOLVO V70
Kasowanie inspekcji odbywa się następująco:
Wyłącznik zapłonu obrócić w położenie 1
Nacisnąć i przytrzymać przycisk zerowania X licznika okresowe
Włączyć zapłon
Nacisnąć przycisk i przytrzymać przez 10 sekund. Wskazanie terminu przeglądu miga.
Przycisk zerowania X zwolnić w ciągu 5 sekund. Sygnał dźwiękowy oznacza, że cofnięcie zostało wykonane prawidłowo i wskazanie terminu przeglądu gaśnie.
Jeżeli przycisk zerowania nie zostanie naciśnięty w ciągu 5 sekund, nie nastąpi cofnięcie wskazania terminu przeglądu, jednak wskazanie zgaśnie
(X przycisk po lewej stronie licznika)

Podaję numer tel. magika , który bardzo szybko i dość tanio wgrywa jęz.polski do Volva. Gość mieszka w Radomiu ale możliwa jest usługa za pomocą wysyłki. Jeśli zdecydujesz się na wysłanie zegarów ( deski rozdzielczej ) po wyjęciu nie włączaj zapłonu bo konieczne będzie kasowanie błędów min. poduszki i innych. Tel: 0601233858 lub 0506139188.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
beriba

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 14
Skąd jesteś (miejscowość/region): Dusseldorf
Posiadane auto: Volvo v70 2,4 D5 2001
Piwa: 0/0
PostWysłany: Nie 04 Kwi 2010, 16:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli chodzi tylko o wykasowanie inspekcji i z silnikiem wszystko ok? Czy ta inspekcja wyskakuje zawsze zanim ją wykasujemy ? Tak jak juz pisalem wczesniej ten komunikat pokazuje sie tylko przy pierwszym rozruchu silnika po nocy. Dzisiaj np tego komunikatu nie bylo a temperatura na zewnątrz była około 15 stopni kiedy do niego wsiadlem. Moge bez obaw usunąć inspekcje czy powinienem sprawdzić najpierw silnik ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email gadu-gadu skype status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
zuoit

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 79
Skąd jesteś (miejscowość/region): Mazowieckie
Posiadane auto: VOLVO V70 2,4 D5, 2002, CHRYSLER GRANDVOYAGER 2,5CRD 2002r, FIAT DUCATO 2,5D, FORD TRANSIT 2,4D 2002r.
Piwa: 4/4
PostWysłany: Pon 05 Kwi 2010, 14:59    Temat postu: Re: Odpowiedz z cytatem

Nie jestem w stania zagwarantować , że z silnikiem wszystko O.K., jeśli komputer jest sprawny i po wykasowaniu serwisu nadal będziesz miał kłopoty z pracą silnika, wymień paliwo a jeśli to też nie pomoże, zgłoś się do dobrego mechanika. Silniki D5 są bardzo odporne lecz jeśli Twoja V-ka ma dość duży przebieg, można szukać winy we wtryskach. Ja mam przebieg 283000, przy 260000 wymieniony był kpl. rozrząd i wszystko gra.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
beriba

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 14
Skąd jesteś (miejscowość/region): Dusseldorf
Posiadane auto: Volvo v70 2,4 D5 2001
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 10 Kwi 2010, 19:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
Sprawa rozwiązana. Przyczyną był przypadkowo wlany biodiesel. Pomógł preparat czyszczący układ paliwowy "liqui moly". Na drugi dzień komunikat nie pojawił sie a silnik pracuje dużo lepiej. Temat można usunąć lub zostawić ku przestrodze. dzięki i pozdr
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email gadu-gadu skype status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Sob 10 Kwi 2010, 19:51    Temat postu: reklama

Powrót do góry
beriba

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 14
Skąd jesteś (miejscowość/region): Dusseldorf
Posiadane auto: Volvo v70 2,4 D5 2001
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 12 Maj 2010, 19:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jestem załamany i odgrzewam ten temat bo troche sie pospieszyłem z tą radością .... komunikat nadal sie pojawia a co gorsze. W trakcie przyspieszania przy predkości ponad 140 km/h zaczyna szarpać. Puszczam lekko noge z gazu i sie uspokaja ale przy kazdym dodaniu gazu znowu sie dławi. W momencie kiedy silnik zaczyna szarpać a ja nie ujme mu gazu tylko dodam więcej pojawia sie pomarańczowy trójkąt ostrzagawczy i komunikat po niemiecku, ktory informuje o potrzebie natychmiastowego sprawdzenia silnika. Wraz z pojawieniem sie komunikatu odłącza sie turbo. Zatrzymuje auto, gasze na chwile silnik i jade dalej juz bez komunikatu i włączonym turbo. sygestii słyszałem juz kilka na temat tego problemu. Byłem nawet w polsce u dwoch mechaników ale żaden przy pomocy swoich komputerów nic nie znalazl. Bede bardzo wdzięczny za pomoc. Czy można jakos samemu dojść co to jest ? Jak zdobyć taki program serwisowy i kabel ? pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email gadu-gadu skype status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
marek746

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 77
Skąd jesteś (miejscowość/region): Polska
Posiadane auto: volvo xc90
Piwa: 5/2
PostWysłany: Czw 13 Maj 2010, 09:04    Temat postu: witam Odpowiedz z cytatem

kabel kupisz na allegro program też ale kolega kupił i niewszystko działa taniej bedzie jechac do ASO albo znajdz dobrego mechanika
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
maxalien

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość/region): Olsztyn
Posiadane auto: Volvo V70 2.4 D5 automat (2003)
Piwa: 0/2
PostWysłany: Pią 14 Maj 2010, 20:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Miałem podobne objawy jak kupiłem auto, ale mu przeszło po pierwszej dłuższej trasie jaką wykonałem. Przyczyną prawdopodobnie była zanieczyszczona turbina ponieważ przed sprzedażą auta mój poprzednik czyścił ją i ponadto wymienił jakiś mały zaworek przy niej (niestety nie wiem dokładnie jaki), ale średnia prędkość poprzedniego właściciela to ok. 30km/h więc myślę że poprostu się "zamulił". Nie jest to precyzyjna pomoc ale może cię jakoś nakieruje i pomoże w rozwiązaniu problemu.
Pozdrawiam Tomek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
beriba

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 14
Skąd jesteś (miejscowość/region): Dusseldorf
Posiadane auto: Volvo v70 2,4 D5 2001
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pią 14 Maj 2010, 21:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zaraz po kupnie tego nie mialem. Tydzien od zakupu zrobiłem trase 1000km a do dzisiaj już 5 razy 1000. Jest coraz gorzej ... na poczatku dławił sie przy 180 a teraz 140.( tylko w momentach kiedy do tej prędkości dochodze w miare energicznie). o tym ,ze mógł być zanieczyszczony to wiem. Ratuje sie różnymi płynami czyszczącymi układ i leje tylko Diesel Ultimate. O zaworku przy turbinie słyszalem i postaram sie go wymienic jak tylko bede miał okazje. Wolałbym wiedzieć czy to napewno to bo nie chce marnować czasu na szukanie. dzieki za podpowiedzi
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email gadu-gadu skype status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
mori39

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 14
Skąd jesteś (miejscowość/region): mazowieckie
Posiadane auto: Volvo S80 2,5 TDI
Piwa: 1/3
PostWysłany: Nie 16 Maj 2010, 10:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jakis czas temu oglądałe TVN TURBO i był tam podobny problem poruszony, a mianowicie gość zatankował przez pomyłke swoje volvo z d5 biodieslem i silnik odmówił posłuszeństwa. Jak sie później okazalo padły wtryski a sprawca był biodiesel. Silniki volvo D5 sa bardzo dobre i niezawodne ale maja czuły punkt a jest nim paliwo
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
marzepam

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość/region): Wrocław
Posiadane auto: Volvo V70 2,5 TDI 2K
Piwa: 1/0
PostWysłany: Wto 06 Lip 2010, 21:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak użyłeś już płynu czyszczącego wtryski to po przejechaniu pierwszego baku powinno przestać kopcić a silnik powinien zacząć pracować normalnie o ile to były wtryski.
Jesli szarpie to raczej podawanie mieszanki - zrobiłbym diagnostykę pompki w dowolnym lepszym serwisie diesla. "Brudne" paliwo i eksperymenty z chemią mogą też wykończyć przepływomierz warto sprawdzić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
mirkoski

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość/region): podlaskie
Posiadane auto: xc70 T5 - 2001r
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pią 12 Gru 2014, 12:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mialem podobny problem w mojej V70. Po gwaltownym dodaniu gazu jadąc w trasie mój łosiek przechofził w tryb awaryjny, do tego pomarańczowy trójkąt na liczniku i komunikat.
Na każdym komputerze 0 błedów, nawet jak swiecił sie trójkąt na zegarach. Pomogła prosta sprawa wymiany filtra paliwa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu skype status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Elektryka/Elektronika/Komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group