Volvo 440 - problem z elektryką (chyba ??)

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radosa

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź
Posiadane auto: Volvo 440 1,7 GL (1990 r.)
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pią 29 Sty 2010, 12:23    Temat postu: Volvo 440 - problem z elektryką (chyba ??) Odpowiedz z cytatem

Witam,

Mam problem z odpaleniem swojego volvo 440 1,7 GL benzyna (1990r.). Z autem nigdy nie było ŻADNYCH problemów - silnik chodził jak zegareczek, odpalał bez problemu za pierwszym razem - nawet w największe mrozy... aż do wczoraj Sad
Samochód stał "pod chmurką" przez ostatnie 4 dni i nie był jeżdżony ani odpalany. Wczoraj chciałem z niego skorzystać więc nim zacząłem go odkopywać spod wielkiej warstwy śniegu uruchomiłem silnik (bez problemu-za pierwszym razem) i wycofałem odrobinę żeby mieć lepszy dostęp do auta z każdej strony, po czym zgasiłem silnik (trwało to nie więcej niż 20 sek.).

Po odśnieżeniu auta wsiadłem do środka i... pierwszą rzeczą, która mnie zastanowiła, to fakt, że po przekręceniu stacyjki NIE ZAPALIŁY się czerwone kontrolki od akumulatora, hamulca ręcznego i oleju... przekręciłem kluczyk dalej do pozycji rozruchowej... i nic... kręci, kreci, kręci i to wszystko - nie chce odpalić.

Działa podświetlenie tablicy, centralny zamek,światła, awaryjne, dmuchawa, nawet "bzyczek" informujący o zapalonych światłach podczas otwartych drzwi.
Szukając dalej stwierdziłem, że NIE DZIAŁAJĄ KIERUNKOWSKAZY.
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki - SPRAWNE.

Bardzo proszę o pomoc - czy ktoś ma pomysł co mogło się wydarzyć, że auto nie chce odpalić i nie działają kierunkowskazy oraz czerwone kontrolki (co może łączyć te trzy rzeczy) ???????

Z góry dziękuję za pomoc,
Radek
_________________
VOLVO 440 1.7 GL (benzyna), 1990 r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Tomek B

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 395
Skąd jesteś (miejscowość/region): Moss/Norwegia
Posiadane auto: Volvo v70 D5 2004 , volvo 760 turbo
Piwa: 85/0
PostWysłany: Pią 29 Sty 2010, 12:55    Temat postu: Re: Volvo 440 - problem z elektryką (chyba ??) Odpowiedz z cytatem

radosa napisał:
Witam,

Mam problem z odpaleniem swojego volvo 440 1,7 GL benzyna (1990r.). Z autem nigdy nie było ŻADNYCH problemów - silnik chodził jak zegareczek, odpalał bez problemu za pierwszym razem - nawet w największe mrozy... aż do wczoraj Sad
Samochód stał "pod chmurką" przez ostatnie 4 dni i nie był jeżdżony ani odpalany. Wczoraj chciałem z niego skorzystać więc nim zacząłem go odkopywać spod wielkiej warstwy śniegu uruchomiłem silnik (bez problemu-za pierwszym razem) i wycofałem odrobinę żeby mieć lepszy dostęp do auta z każdej strony, po czym zgasiłem silnik (trwało to nie więcej niż 20 sek.).

Po odśnieżeniu auta wsiadłem do środka i... pierwszą rzeczą, która mnie zastanowiła, to fakt, że po przekręceniu stacyjki NIE ZAPALIŁY się czerwone kontrolki od akumulatora, hamulca ręcznego i oleju... przekręciłem kluczyk dalej do pozycji rozruchowej... i nic... kręci, kreci, kręci i to wszystko - nie chce odpalić.

Działa podświetlenie tablicy, centralny zamek,światła, awaryjne, dmuchawa, nawet "bzyczek" informujący o zapalonych światłach podczas otwartych drzwi.
Szukając dalej stwierdziłem, że NIE DZIAŁAJĄ KIERUNKOWSKAZY.
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki - SPRAWNE.

Bardzo proszę o pomoc - czy ktoś ma pomysł co mogło się wydarzyć, że auto nie chce odpalić i nie działają kierunkowskazy oraz czerwone kontrolki (co może łączyć te trzy rzeczy) ???????

Z góry dziękuję za pomoc,
Radek

Witam
Winna moze byc uszkodzona wkladka stacyjki..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
radosa

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź
Posiadane auto: Volvo 440 1,7 GL (1990 r.)
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pią 29 Sty 2010, 13:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wielkie dzięki za reakcję - sprawdzę wkładkę stacyjki (oby to było to).

Czy w przypadku, gdyby to była ta wkładka może to mieć związek z tym, że nie działają kierunkowskazy ??
_________________
VOLVO 440 1.7 GL (benzyna), 1990 r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
valdi0707

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 133
Skąd jesteś (miejscowość/region): Czechowice-Dziedzice
Posiadane auto: Opel Astra G 1.8 16V(X18XE1) Sportive '98
Piwa: 13/0
PostWysłany: Pią 29 Sty 2010, 13:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja bym bardziej stawiał na przekaźniki niż na stacyjkę, bo to one odpowiadają na kierunkowskazy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
radosa

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź
Posiadane auto: Volvo 440 1,7 GL (1990 r.)
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pią 29 Sty 2010, 13:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No tak... sprawa zaczyna się komplikować Smile Zastanawiam się teraz w jaki sposób sprawdzić czy powodem moich zmartwień jest któraś z tych dwóch rzeczy (wkład stacyjki, przekaźniki), ale oczywiście w taki sposób aby nie kupować uprzednio nowych części (które mogą się okazać później niepotrzebne)?? hmmm Rolling Eyes
_________________
VOLVO 440 1.7 GL (benzyna), 1990 r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Pią 29 Sty 2010, 13:13    Temat postu: reklama

Powrót do góry
valdi0707

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 133
Skąd jesteś (miejscowość/region): Czechowice-Dziedzice
Posiadane auto: Opel Astra G 1.8 16V(X18XE1) Sportive '98
Piwa: 13/0
PostWysłany: Pią 29 Sty 2010, 13:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na sam początek sprawdź czy może nie otleniły się styki przekaźników. Wyjmujesz przekaźnik. Zdejmujesz tę plastikową osłonę. Podłączasz go na krótko do dowolnego źródła napięcia (akumulator, zasilacz 12V w domu) - minus na sztywno, a kabelek z plusem trzymasz w ręku i przytykasz do tej blaszki gdzie dostaje plus po włączeniu świateł - przytykasz, puszczasz ... i tak parę razy. Obserwujesz przy tym czy ta kotwiczka w przekaźniku się rusza (pracuje) - jeśli tak to przekaźnik jest dobry. Wtedy wystarczy przeczyścić drobnym papierem ściernym styki (ten w kotwiczce i ten którego dotyka po przyciągnięciu).
Jeżeli kotwiczka nie "pracuje", a Ty nie masz pojęcia o elektronice - bierzesz ten stary przekaźnik na wzór i zasuwasz z nim do dobrego sklepu motoryzacyjnego i prosisz o taki sam.
Jeżeli masz pojęcie o elektronice i posiadasz lutownicę i lupę - sprawdź czy nie ma jakiegoś zimnego, ukruszonego lub pękniętego lutowania na płytce przekaźnika:D
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Tomek B

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 395
Skąd jesteś (miejscowość/region): Moss/Norwegia
Posiadane auto: Volvo v70 D5 2004 , volvo 760 turbo
Piwa: 85/0
PostWysłany: Pią 29 Sty 2010, 23:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem to moze byc wkladka / wylacznik stacyjki bo jesli styk odpowiedzialny za zasilanie ukladu zaplonowego przestalby funkcjonowac prawidlowo to pojawilyby sie objawy dokladnie takie jak opisane w tym konkretnym przypadku. Prostym testem ktory moglby potwierdzic slusznosc moich podejrzen byloby podanie + bezposrednio z akumulatora do zacisku cewki zaplonowej (tego ktory jest zasilany stalym + "po zalonie" - jesli po przylaczeniu tam zasilania / + samochod da sie uruchomic to moze byc wina stacyjki .
I jeszcze jedno . Ja nie zaczynalbym od rozbrajania przekaznikow bo po pierwsze rozbieraniem mozesz je uszkodzic a po drugie obwod zasilania cewki zaplonowej w twoim aucie nie ma przekaznikow i jesli autao nie odpala to nie moze byc to wina przekaznikow.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
radosa

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź
Posiadane auto: Volvo 440 1,7 GL (1990 r.)
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 30 Sty 2010, 12:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziękuję wszystkim bardzo, za tak cenne uwagi... ale nie udało mi się z nich skorzystać Smile

Dzisiaj od rana miałem się zabrać do działania, ale jak się okazało po przekręceniu kluczyka zapaliły sie kontrolki, które wcześniej się nie paliły... AUTO ODPALIŁO BEZ PROBLEMU.

Nie mam pojęcia na czym polegało cudowne samouzdrowienie - podejrzewam, że chodzi o pogodę (trochę się ociepliło i chyba musiało coś zawilgotnieć, albo zamarznąć a teraz odtajało - i po sprawie). Obawiam się tylko aby sytuacja się nie powtórzyła w najmniej odpowiednim momencie (jak to zazwyczaj bywa) .

Dodam jeszcze, że podczas opisywania problemu umknęła mi jeszcze sprawa dwóch kontrolek - nie palił się wczoraj czerwony trójkąt ostrzegawczy znajdujący się na lewo od prędkościomierza oraz nie migał czujnik zapięcia pasów). Tak jak wspominałem dzisiaj po przekręceniu kluczyka zapaliły się wszystkie kontrolki i auto odpaliło bez problemu. Smile

Pozdrawiam wszystkich serdecznie i jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc (wiem chociaż, że co jak co ale na forumowiczach można polegać).
_________________
VOLVO 440 1.7 GL (benzyna), 1990 r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
mkusmier@poczta.onet.pl

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 16 Gru 2016
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość/region): WARSZAWA
Posiadane auto: VOLVO S 60
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pią 16 Gru 2016, 10:28    Temat postu: Silnik przerywa w trakcie jazdy .Pali się żółty trójkąt. Odpowiedz z cytatem

Witam,
Mam problem z Volvem S60 rocznik 2003 diesel.Podczas jazdy zaczął mi przerywać silnik.
Pojawił się też żółty trójkąt z wykrzyknikiem.
Może ktoś miał podobny problem?
Proszę o pomoc.
_________________
Monika
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Elektronika/Elektryka/Komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group