Tania diagnostyka .


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 52, 53, 54  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacek.d

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 527
Skąd jesteś (miejscowość/region): W-wa
Posiadane auto: Ducato 244 2.3JTD, 2003
Piwa: 24/3
PostWysłany: Pią 22 Sty 2010, 09:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wspomaganie jest na 9 pinie złącza auta, przy stosowaniu typowego fejsu Vag należy połączyć 7 z 9 (dla wspomagania).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Maciej_Fryca

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 52
Skąd jesteś (miejscowość/region): Bysławek CTU
Posiadane auto: Fiat Stilo 3d 1.6 2003r.
Piwa: 4/1
PostWysłany: Pią 22 Sty 2010, 09:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam bardzo zainteresował mnie ten temacik i mam pytanie skąd mogę się dowiedzieć jaki mam ECU ? czy np. mam BOSCH czy MAGNETI.... jest to gdzieś zapisane ? pozdrawiam Maciej aha moje stilo to 1.6 16V 2003 rok
_________________
..::Fiat_Stilo::..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email gadu-gadu skype status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
giemba

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 306
Skąd jesteś (miejscowość/region): Pabianice
Posiadane auto: Fiat Stilo, 5D, Dynamic, 1,6 + LPG, 2002r.
Piwa: 23/3
PostWysłany: Pią 22 Sty 2010, 13:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kasyx napisał:
A jakiego kabla uzywasz i ewentualnie jak polaczyles piny?


Kabla używam odpowiedniego, czyli niebieskiego VAGa. Jeśli chodzi o podłączenia to jestem pewien, że łączyłem sie w poprawny sposób. Z kabla wyprowadziłem sobie trzy kabelki, czyli zasilanie (do styku 16 gniazda OBD), mase (do styku 4 gniazda OBD), oraz przewód lini K. No i tym przewodem łączyłem się z odpowiednimi stykami gniazda OBD, czyli:
- do styku 7 - przy połączeniu z ECU silnika (co się udało),
- do styku 1 - przy łączeniu się z ABSem (co też się udało),
- do styku 3 - przy łączeniu się z Airbagiem (także z sukcesem)
- do styku 9 - przy łączeniu się ze wspomaganiem (nie udało się).

W programie są trzy typy centralki wspomagania:
- TRW Electric Power Steering,
- TRW Electric Power Steering (Fiat 192),
- TRW Electric Power Steering (Fiat 192 198 350 848).
Nie wiem czym się one różnią między sobą, wydaje mi się, że nie mogą się różnić od siebie w jakiś znaczący sposób. W każdym bądź razie, obojętnie której bym z listy nie wybrał, to i tak nie mogłem się ze wspomaganiem połączyć.


jacek.d napisał:
Wspomaganie jest na 9 pinie złącza auta, przy stosowaniu typowego fejsu Vag należy połączyć 7 z 9 (dla wspomagania).


Wiem o tym, zresztą popatrz wyżej w jaki sposób się bawiłem Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
giemba

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 306
Skąd jesteś (miejscowość/region): Pabianice
Posiadane auto: Fiat Stilo, 5D, Dynamic, 1,6 + LPG, 2002r.
Piwa: 23/3
PostWysłany: Pią 22 Sty 2010, 13:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Maciej_Fryca napisał:
skąd mogę się dowiedzieć jaki mam ECU ? czy np. mam BOSCH czy MAGNETI.... jest to gdzieś zapisane ? aha moje stilo to 1.6 16V 2003 rok


Jeśli masz silnik 1,6 16V, to Twoje ECU silnika to coś takiego: Magneti Marelli IAW 5NF EOBD Injection (to jest pełna nazwa). A czy to jest gdzieś zapisane? Pewnie na samym ECU, na nalepce. Trzeba by było zajrzeć pod maskę, tylko że bez zdjęcia osłony i pewnie czegoś tam jeszcze się nie obejdzie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Maciej_Fryca

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 52
Skąd jesteś (miejscowość/region): Bysławek CTU
Posiadane auto: Fiat Stilo 3d 1.6 2003r.
Piwa: 4/1
PostWysłany: Pią 22 Sty 2010, 20:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki Giemba za odpowiedź na moje pytanie Wink
_________________
..::Fiat_Stilo::..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email gadu-gadu skype status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Pią 22 Sty 2010, 20:38    Temat postu: reklama

Powrót do góry
kapston

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość/region): podkarpackie
Posiadane auto: stilo 1.6 16V 2004
Piwa: 0/1
PostWysłany: Pią 22 Sty 2010, 20:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dajcie jakiegoś linka do tego kabla KKL żeby go można był kupić
programik już mam a chce dobry kabelek kupić i spróbować sie troche pobawić

pozdrowionka dla wszystkich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
giemba

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 306
Skąd jesteś (miejscowość/region): Pabianice
Posiadane auto: Fiat Stilo, 5D, Dynamic, 1,6 + LPG, 2002r.
Piwa: 23/3
PostWysłany: Pią 22 Sty 2010, 21:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kapston napisał:
dajcie jakiegoś linka do tego kabla KKL żeby go można był kupić


Ja kupiłem ten: http://www.allegro.pl/item868000369_interfejs_diagnostyczny_vag_kkl_obd2_na_usb_pl.html


A co z moim problemem? Czy ktoś już próbował połączyć się ze wspomaganiem z pozytywnym skutkiem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
kapston

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość/region): podkarpackie
Posiadane auto: stilo 1.6 16V 2004
Piwa: 0/1
PostWysłany: Sob 23 Sty 2010, 17:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzięki Giemba za linka jak mi przyjdzie to sprawdze jak u mnie działa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
rolas

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość/region): opole
Posiadane auto: Stil 1.6 16v 2002r.Dynamic
Piwa: 0/1
PostWysłany: Sob 23 Sty 2010, 18:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a czy da sie tym skasowac Service Due? z tego co wiem to to leci po lini K
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu komunikator tlen - status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
poldi_com

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 54
Skąd jesteś (miejscowość/region): Śląsk
Posiadane auto: Stilo 1.6 + BRC Sequent 24
Piwa: 3/0
PostWysłany: Nie 24 Sty 2010, 18:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rolas napisał:
a czy da sie tym skasowac Service Due? z tego co wiem to to leci po lini K


Jeszcze nie ale autor programu ma to w planach.
What to expect next:
- More gasoline Engine Management ECUs support
- More airbag ECUs support
- CAN support
- Support for ECUs connected to CAN network
- Service Reset

Program już potrafi robić adaptację konfiguracji podzespołów i adaptację koła sonicznego, do szczęścia brakuje tylko możliwość zaprogramowania immobilizer'a do nowego ECU.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
zaki1989

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 1367
Skąd jesteś (miejscowość/region): pole
Posiadane auto: Opel Astra GTC 1.9 CDTI 150KM IDS+ (DPF OFF, nowy kolektor ssący ~ 170KM= niecałe 7s na 100 :) )
Piwa: 18/1
PostWysłany: Nie 24 Sty 2010, 18:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

do 1.9Jtd jaki kabelek będzie pasował? I skąd dorwać typ ECU? autko z końca 2001 roku..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
poldi_com

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 54
Skąd jesteś (miejscowość/region): Śląsk
Posiadane auto: Stilo 1.6 + BRC Sequent 24
Piwa: 3/0
PostWysłany: Nie 24 Sty 2010, 18:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zaki1989 napisał:
do 1.9Jtd jaki kabelek będzie pasował? I skąd dorwać typ ECU? autko z końca 2001 roku..


Nie wiem jak jest w dieslu ale w benzynie wystarczy odkręcić plastikową pokrywę silnika i ECU jest na wierzchu z bardzo czytelnym sticker'em na którym są wszystkie potrzebne informacje.

Przy okazji pytanie do użytkowników w/w programu, macie problem z komunikatem "com port latency too high"? U mnie niestety cały czas wystepuje i uniemożliwia dłuższe połączenie z ABS i AIRBAG. Z ECU mimo tego łączy się bez problemu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Mario1979

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 417
Skąd jesteś (miejscowość/region): Brodnica, kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Stilo Multiwagon , 1,9 JTD 115KM, 2003
Piwa: 14/5
PostWysłany: Nie 24 Sty 2010, 21:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

poldi_com napisał:


Przy okazji pytanie do użytkowników w/w programu, macie problem z komunikatem "com port latency too high"? U mnie niestety cały czas wystepuje i uniemożliwia dłuższe połączenie z ABS i AIRBAG. Z ECU mimo tego łączy się bez problemu.


zmień w ustawieniach portu czas opóźnienia na 1 i będzie ok...
_________________
Fiaty nie gubią oleju.... one znaczą swój teren.....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
giemba

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 306
Skąd jesteś (miejscowość/region): Pabianice
Posiadane auto: Fiat Stilo, 5D, Dynamic, 1,6 + LPG, 2002r.
Piwa: 23/3
PostWysłany: Nie 24 Sty 2010, 23:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mario1979 napisał:
poldi_com napisał:


Przy okazji pytanie do użytkowników w/w programu, macie problem z komunikatem "com port latency too high"? U mnie niestety cały czas wystepuje i uniemożliwia dłuższe połączenie z ABS i AIRBAG. Z ECU mimo tego łączy się bez problemu.


zmień w ustawieniach portu czas opóźnienia na 1 i będzie ok...


Też mam podobny problem, praktycznie cały czas pokazuje mi się ten komunikat.

Gorsza sprawa, że chciałem zrobić tak jak pisze Mario1979, czyli zmienić opóźnienie portu na 1, ale niestety u mnie chyba nie ma tej opcji i nie mam gdzie tego zmienić. W zaawansowanych ustawieniach portu mogę jedynie pozmniejszać bufory, nic poza tym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
pitus1985

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 245
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa
Posiadane auto: Fiat Stilo 3D 1,9 JTD 115 rok 2003
Piwa: 9/6
PostWysłany: Pon 25 Sty 2010, 01:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam Kolegów,

Temat bardzo ciekawy i też mam chęć pobawić się takowym programem plus odpowiednim interfejsem diagnostycznym... Po porannej niemocy z odpaleniem auta postanowiłem oczyścić klemy i "kikuty" od akumulatora, ale po ponownym podłączeniu akumulatora i odpaleniu auta (za pomocą kabli i prądu pożyczonego z innego auta) wyskoczył mi Pwr. Steer Fail i wspomaganie padło... podejrzewam ze to tylko błąd w komputerze i po wykasowaniu wszytsko wróci do normy.

Dobra teraz do rzeczy, Posiadam stilo JTD 115 koni z 2003 i chce kupić kabel. Tylko po przeczytaniu chyba wszystkiego co jest w sieci na temat kabli i po różnych opiniach ciągle nie wiem czy moje stilo ma OBD2 czy OBD1.

chce kupić ten kabel http://www.allegro.pl/item892540688_interfejs_diagnostyczny_vag_kkl_obd2_na_usb_pl.html

Tylko czy od będzie dobry? proszę o odpowiedź kogoś kto ma JTD poniżej 2004 i czy za pomocą takiego kabelka się połączył ze swoim czterokołowym przyjacielem Wink

Z góry dziękuję za odpowiedź.....
_________________
>>STILO<<


Ostatnio zmieniony przez pitus1985 dnia Sro 27 Sty 2010, 01:09, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Elektryka/Elektronika/Komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 52, 53, 54  Następny
Strona 2 z 54

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group