Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jacek.d
Auto Maniak
Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 527 Skąd jesteś (miejscowość/region): W-wa Posiadane auto: Ducato 244 2.3JTD, 2003
Piwa: 24/3
|
Wysłany: Pią 22 Sty 2010, 09:20 Temat postu: |
|
|
Wspomaganie jest na 9 pinie złącza auta, przy stosowaniu typowego fejsu Vag należy połączyć 7 z 9 (dla wspomagania). |
|
Powrót do góry |
|
|
Maciej_Fryca
Dyskutant
Dołączył: 17 Sty 2010 Posty: 52 Skąd jesteś (miejscowość/region): Bysławek CTU Posiadane auto: Fiat Stilo 3d 1.6 2003r.
Piwa: 4/1
|
Wysłany: Pią 22 Sty 2010, 09:32 Temat postu: |
|
|
Witam bardzo zainteresował mnie ten temacik i mam pytanie skąd mogę się dowiedzieć jaki mam ECU ? czy np. mam BOSCH czy MAGNETI.... jest to gdzieś zapisane ? pozdrawiam Maciej aha moje stilo to 1.6 16V 2003 rok _________________ ..::Fiat_Stilo::..
|
|
Powrót do góry |
|
|
giemba
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 306 Skąd jesteś (miejscowość/region): Pabianice Posiadane auto: Fiat Stilo, 5D, Dynamic, 1,6 + LPG, 2002r.
Piwa: 23/3
|
Wysłany: Pią 22 Sty 2010, 13:46 Temat postu: |
|
|
kasyx napisał: | A jakiego kabla uzywasz i ewentualnie jak polaczyles piny? |
Kabla używam odpowiedniego, czyli niebieskiego VAGa. Jeśli chodzi o podłączenia to jestem pewien, że łączyłem sie w poprawny sposób. Z kabla wyprowadziłem sobie trzy kabelki, czyli zasilanie (do styku 16 gniazda OBD), mase (do styku 4 gniazda OBD), oraz przewód lini K. No i tym przewodem łączyłem się z odpowiednimi stykami gniazda OBD, czyli:
- do styku 7 - przy połączeniu z ECU silnika (co się udało),
- do styku 1 - przy łączeniu się z ABSem (co też się udało),
- do styku 3 - przy łączeniu się z Airbagiem (także z sukcesem)
- do styku 9 - przy łączeniu się ze wspomaganiem (nie udało się).
W programie są trzy typy centralki wspomagania:
- TRW Electric Power Steering,
- TRW Electric Power Steering (Fiat 192),
- TRW Electric Power Steering (Fiat 192 198 350 848).
Nie wiem czym się one różnią między sobą, wydaje mi się, że nie mogą się różnić od siebie w jakiś znaczący sposób. W każdym bądź razie, obojętnie której bym z listy nie wybrał, to i tak nie mogłem się ze wspomaganiem połączyć.
jacek.d napisał: | Wspomaganie jest na 9 pinie złącza auta, przy stosowaniu typowego fejsu Vag należy połączyć 7 z 9 (dla wspomagania). |
Wiem o tym, zresztą popatrz wyżej w jaki sposób się bawiłem |
|
Powrót do góry |
|
|
giemba
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 306 Skąd jesteś (miejscowość/region): Pabianice Posiadane auto: Fiat Stilo, 5D, Dynamic, 1,6 + LPG, 2002r.
Piwa: 23/3
|
Wysłany: Pią 22 Sty 2010, 13:51 Temat postu: |
|
|
Maciej_Fryca napisał: | skąd mogę się dowiedzieć jaki mam ECU ? czy np. mam BOSCH czy MAGNETI.... jest to gdzieś zapisane ? aha moje stilo to 1.6 16V 2003 rok |
Jeśli masz silnik 1,6 16V, to Twoje ECU silnika to coś takiego: Magneti Marelli IAW 5NF EOBD Injection (to jest pełna nazwa). A czy to jest gdzieś zapisane? Pewnie na samym ECU, na nalepce. Trzeba by było zajrzeć pod maskę, tylko że bez zdjęcia osłony i pewnie czegoś tam jeszcze się nie obejdzie |
|
Powrót do góry |
|
|
Maciej_Fryca
Dyskutant
Dołączył: 17 Sty 2010 Posty: 52 Skąd jesteś (miejscowość/region): Bysławek CTU Posiadane auto: Fiat Stilo 3d 1.6 2003r.
Piwa: 4/1
|
Wysłany: Pią 22 Sty 2010, 20:38 Temat postu: |
|
|
Dzięki Giemba za odpowiedź na moje pytanie _________________ ..::Fiat_Stilo::..
|
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Pią 22 Sty 2010, 20:38 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
kapston
Debiutant
Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość/region): podkarpackie Posiadane auto: stilo 1.6 16V 2004
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Pią 22 Sty 2010, 20:51 Temat postu: |
|
|
dajcie jakiegoś linka do tego kabla KKL żeby go można był kupić
programik już mam a chce dobry kabelek kupić i spróbować sie troche pobawić
pozdrowionka dla wszystkich |
|
Powrót do góry |
|
|
giemba
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 306 Skąd jesteś (miejscowość/region): Pabianice Posiadane auto: Fiat Stilo, 5D, Dynamic, 1,6 + LPG, 2002r.
Piwa: 23/3
|
|
Powrót do góry |
|
|
kapston
Debiutant
Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość/region): podkarpackie Posiadane auto: stilo 1.6 16V 2004
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Sob 23 Sty 2010, 17:09 Temat postu: |
|
|
dzięki Giemba za linka jak mi przyjdzie to sprawdze jak u mnie działa |
|
Powrót do góry |
|
|
rolas
Debiutant
Dołączył: 13 Lut 2008 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość/region): opole Posiadane auto: Stil 1.6 16v 2002r.Dynamic
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Sob 23 Sty 2010, 18:12 Temat postu: |
|
|
a czy da sie tym skasowac Service Due? z tego co wiem to to leci po lini K |
|
Powrót do góry |
|
|
poldi_com
Dyskutant
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 54 Skąd jesteś (miejscowość/region): Śląsk Posiadane auto: Stilo 1.6 + BRC Sequent 24
Piwa: 3/0
|
Wysłany: Nie 24 Sty 2010, 18:25 Temat postu: |
|
|
rolas napisał: | a czy da sie tym skasowac Service Due? z tego co wiem to to leci po lini K |
Jeszcze nie ale autor programu ma to w planach.
What to expect next:
- More gasoline Engine Management ECUs support
- More airbag ECUs support
- CAN support
- Support for ECUs connected to CAN network
- Service Reset
Program już potrafi robić adaptację konfiguracji podzespołów i adaptację koła sonicznego, do szczęścia brakuje tylko możliwość zaprogramowania immobilizer'a do nowego ECU. |
|
Powrót do góry |
|
|
zaki1989
Auto Maniak
Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 1367 Skąd jesteś (miejscowość/region): pole Posiadane auto: Opel Astra GTC 1.9 CDTI 150KM IDS+ (DPF OFF, nowy kolektor ssący ~ 170KM= niecałe 7s na 100 :) )
Piwa: 18/1
|
Wysłany: Nie 24 Sty 2010, 18:38 Temat postu: |
|
|
do 1.9Jtd jaki kabelek będzie pasował? I skąd dorwać typ ECU? autko z końca 2001 roku.. |
|
Powrót do góry |
|
|
poldi_com
Dyskutant
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 54 Skąd jesteś (miejscowość/region): Śląsk Posiadane auto: Stilo 1.6 + BRC Sequent 24
Piwa: 3/0
|
Wysłany: Nie 24 Sty 2010, 18:55 Temat postu: |
|
|
zaki1989 napisał: | do 1.9Jtd jaki kabelek będzie pasował? I skąd dorwać typ ECU? autko z końca 2001 roku.. |
Nie wiem jak jest w dieslu ale w benzynie wystarczy odkręcić plastikową pokrywę silnika i ECU jest na wierzchu z bardzo czytelnym sticker'em na którym są wszystkie potrzebne informacje.
Przy okazji pytanie do użytkowników w/w programu, macie problem z komunikatem "com port latency too high"? U mnie niestety cały czas wystepuje i uniemożliwia dłuższe połączenie z ABS i AIRBAG. Z ECU mimo tego łączy się bez problemu. |
|
Powrót do góry |
|
|
Mario1979
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 417 Skąd jesteś (miejscowość/region): Brodnica, kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Stilo Multiwagon , 1,9 JTD 115KM, 2003
Piwa: 14/5
|
Wysłany: Nie 24 Sty 2010, 21:07 Temat postu: |
|
|
poldi_com napisał: |
Przy okazji pytanie do użytkowników w/w programu, macie problem z komunikatem "com port latency too high"? U mnie niestety cały czas wystepuje i uniemożliwia dłuższe połączenie z ABS i AIRBAG. Z ECU mimo tego łączy się bez problemu. |
zmień w ustawieniach portu czas opóźnienia na 1 i będzie ok... _________________ Fiaty nie gubią oleju.... one znaczą swój teren..... |
|
Powrót do góry |
|
|
giemba
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 306 Skąd jesteś (miejscowość/region): Pabianice Posiadane auto: Fiat Stilo, 5D, Dynamic, 1,6 + LPG, 2002r.
Piwa: 23/3
|
Wysłany: Nie 24 Sty 2010, 23:11 Temat postu: |
|
|
Mario1979 napisał: | poldi_com napisał: |
Przy okazji pytanie do użytkowników w/w programu, macie problem z komunikatem "com port latency too high"? U mnie niestety cały czas wystepuje i uniemożliwia dłuższe połączenie z ABS i AIRBAG. Z ECU mimo tego łączy się bez problemu. |
zmień w ustawieniach portu czas opóźnienia na 1 i będzie ok... |
Też mam podobny problem, praktycznie cały czas pokazuje mi się ten komunikat.
Gorsza sprawa, że chciałem zrobić tak jak pisze Mario1979, czyli zmienić opóźnienie portu na 1, ale niestety u mnie chyba nie ma tej opcji i nie mam gdzie tego zmienić. W zaawansowanych ustawieniach portu mogę jedynie pozmniejszać bufory, nic poza tym. |
|
Powrót do góry |
|
|
pitus1985
Stały Bywalec
Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 245 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa Posiadane auto: Fiat Stilo 3D 1,9 JTD 115 rok 2003
Piwa: 9/6
|
Wysłany: Pon 25 Sty 2010, 01:37 Temat postu: |
|
|
Witam Kolegów,
Temat bardzo ciekawy i też mam chęć pobawić się takowym programem plus odpowiednim interfejsem diagnostycznym... Po porannej niemocy z odpaleniem auta postanowiłem oczyścić klemy i "kikuty" od akumulatora, ale po ponownym podłączeniu akumulatora i odpaleniu auta (za pomocą kabli i prądu pożyczonego z innego auta) wyskoczył mi Pwr. Steer Fail i wspomaganie padło... podejrzewam ze to tylko błąd w komputerze i po wykasowaniu wszytsko wróci do normy.
Dobra teraz do rzeczy, Posiadam stilo JTD 115 koni z 2003 i chce kupić kabel. Tylko po przeczytaniu chyba wszystkiego co jest w sieci na temat kabli i po różnych opiniach ciągle nie wiem czy moje stilo ma OBD2 czy OBD1.
chce kupić ten kabel http://www.allegro.pl/item892540688_interfejs_diagnostyczny_vag_kkl_obd2_na_usb_pl.html
Tylko czy od będzie dobry? proszę o odpowiedź kogoś kto ma JTD poniżej 2004 i czy za pomocą takiego kabelka się połączył ze swoim czterokołowym przyjacielem
Z góry dziękuję za odpowiedź..... _________________ >>STILO<<
Ostatnio zmieniony przez pitus1985 dnia Sro 27 Sty 2010, 01:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|