Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
peter07
Czytelnik
Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): gorzów wlkp Posiadane auto: meriva 1,6 2004
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 14 Sty 2010, 15:33 Temat postu: problem z odpaleniem merivy z easytronic |
|
|
witam. nie moge odpalić merivy ze skrzynią easytronic wyświetla sie litera f.jakie mogą być przyczyny? |
|
Powrót do góry |
|
|
diobeł
Stały Bywalec
Dołączył: 12 Wrz 2007 Posty: 108 Skąd jesteś (miejscowość/region): śląsk mikołów
Piwa: 7/0
|
Wysłany: Pią 15 Sty 2010, 09:50 Temat postu: |
|
|
masz zapisany błąd na skrzyni biegów musisz podłączyć komputer, może to być błąd z sprzegła( zle określony punkt stykowy) często podały sterownik skrzyni biegów lub sprzęgło |
|
Powrót do góry |
|
|
peter07
Czytelnik
Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): gorzów wlkp Posiadane auto: meriva 1,6 2004
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 15 Sty 2010, 13:10 Temat postu: |
|
|
dzięki.w poniedziałek jestem umówiony na diagnoze z elektrykiem. |
|
Powrót do góry |
|
|
easytronic
Czytelnik
Dołączył: 20 Lut 2012 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość/region): Elbląg Posiadane auto: WERIVA
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 20 Lut 2012, 14:55 Temat postu: |
|
|
najczesciej sterownik skrzyni w elblągu jest serwis easytronic |
|
Powrót do góry |
|
|
Jericho
Debiutant
Dołączył: 07 Wrz 2012 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość/region): Szczecin Posiadane auto: VW Passat 1.8T AWT Tiptronic
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 16 Mar 2018, 21:47 Temat postu: |
|
|
Witam serdecznie.
Dzisiaj chciałem polepszyć działanie skrzyni, bo przy wbijaniu wstecznego biegu przeważnie zgrzyta i wali oraz potrafi zdławić silnik, przy ruszaniu do przodu robi to gwałtownie, mimo że pedał gazu wg. opcoma działa płynnie, przy dynamicznej jeździe przy zmianie z 2 na 3 bieg czuć było jakby się sprzęgło ślizgało.
Pierwsze przyuczania biegów na zimnym silniku zakańczały się niepowodzeniem, ustawienie styku sprzęgła również. Nie mogłem również odpalić silnika. Kliknąłem na ustawienie parametrów bez ABS a następnie dałem przyuczanie biegów, które za którym razem poszło. Po odpaleniu silniku dalsze programowanie kończyło się błędem, ale silnik już działał.
Po rozgrzaniu silnika do temp roboczej w końcu udało się przeprowadzić programowanie położenia biegów i styku sprzęgła. Co dziwne mimo powodzenia na opcomie wyświetlało mi błąd, że nie zaprogramowano styku sprzęgła i nie dało się go skasować.
No ok, to jadę. Pedał w podłogę i auto max 2500rpm i 20km/h. Skrzynia nie zmienia biegów i nie przechodzi w tryb manualny.
Ponowne programowanie i [cenzura] - "Sync1st gear... Sequence error". Skrzynia nie działa. Na wyświetlaczu F. Błędy P1735 (brak przyuczenia skrzyni biegów) i P1732 (błąd geometrii skrzyni biegów), P1734 (nie ustawiony pkt styku sprzęgła).
Płyn w sterowniku sprawdzałem jakieś miesiąc temu i było pod korek. Błędów w silniku brak, aczkolwiek walczę z większym spalaniem, bo przy tych samych warunkach jazdy i prędkości na tempomacie potrafi raz wskazywać przez dłuższy czas 6-6,5L, a parenaście minut później 9-10L/100km też przez dłuższą chwilę.
Jak usprawnić skrzynie?
Ps. przed wejściem do ustawień skrzyni, przejrzałem parametry silnika, który miał zapisany błąd sondy lambda, gdyż ostatnio w korku w czasie tłoczenia się zgasł mi silnik i sam się odpalił na pych w czasie jazdy i wywaliło checka, który to zaś po paru godzinach postoju przy ponownym odpaleniu zgasł a błąd widocznie został. Tak więc w parametrach silnika znalazłem pozycję: "ETC Limp Home Mode (Electronic Throttle Control) - Reduced Power".
Może to jest winne ograniczonych obrotów i prędkości? Tylko, że to widziałem przed programowaniem skrzyni.
Ostatnio zmieniony przez Jericho dnia Pon 30 Lip 2018, 22:45, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Pią 16 Mar 2018, 21:47 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
maegwathien
Czytelnik
Dołączył: 25 Lip 2018 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość/region): Olsztyn Posiadane auto: Meriva 1.6 2003 automat
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 25 Lip 2018, 14:47 Temat postu: |
|
|
peter07 napisał: | dzięki.w poniedziałek jestem umówiony na diagnoze z elektrykiem. |
I co sie okazalo? Faktycznie konieczmy wyjazd do Elblaga?
Mam ten sam problem z moja panienka. Najpierw nie chciala odpalac z rana (migajace biegi i potem F), ale popoludniami moglam jezdzic. Teraz jest foch po calosci i zastanawiam sie co z nia poczac. Jak ktorykolwiek z mechanikow (nawet tych od automatow) slyszy MERIVA to mowi, ze nikt w olsztynie mi tej skrzyni nie dotknie.
Juz mi opadaja rece |
|
Powrót do góry |
|
|
Jericho
Debiutant
Dołączył: 07 Wrz 2012 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość/region): Szczecin Posiadane auto: VW Passat 1.8T AWT Tiptronic
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 30 Lip 2018, 22:46 Temat postu: |
|
|
Proponuje od wymiany plynu w sterowniku, tego co lezy na skrzyni. Jest na nim zbiorniczek chyba z zolta nakretka. Wchodzi tam jakis specjalny plyn, aczkolwiek niektorzy leja hamulcowy, ale szczegolow nie znam. |
|
Powrót do góry |
|
|
szampan33
Debiutant
Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 31 Skąd jesteś (miejscowość/region): Bydgoszcz Posiadane auto: Seat Altea
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 30 Kwi 2020, 02:06 Temat postu: Timed out... 0x17 |
|
|
Cześć. Odświeżę kotleta. Od razu przejdę do rzeczy. Nie mogę ustawić położenie styku sprzęgła. Taka informacja: Timed out... 0x17
Meriwa 2004 1.6 easytronic
Czy wymiana płynu na dot 4+ coś pomoże? |
|
Powrót do góry |
|
|
Jericho
Debiutant
Dołączył: 07 Wrz 2012 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość/region): Szczecin Posiadane auto: VW Passat 1.8T AWT Tiptronic
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 01 Maj 2020, 08:18 Temat postu: Re: Timed out... 0x17 |
|
|
szampan33 napisał: | Cześć. Odświeżę kotleta. Od razu przejdę do rzeczy. Nie mogę ustawić położenie styku sprzęgła. Taka informacja: Timed out... 0x17
Meriwa 2004 1.6 easytronic
Czy wymiana płynu na dot 4+ coś pomoże? | uzupelniles plyn w zbiorniczku? Czasami zawodzi kiepski interfejs diagnostyczny. |
|
Powrót do góry |
|
|
szampan33
Debiutant
Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 31 Skąd jesteś (miejscowość/region): Bydgoszcz Posiadane auto: Seat Altea
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 02 Maj 2020, 02:53 Temat postu: |
|
|
Płyn jest. Ale wiem, że zwykły dot4, a powinien być dot4+. Może ta przyczyną.
Dzwoniłem do elektro bip w Redzie, gdzie naprawiają elektronikę sterowników. Powiedzieli, że to błąd mechaniczny.
Może tak. Ale ta skrzynia działała bardzo dobrze, tylko przy ruszaniu szarpała i z 1 na 2 bieg taka trochę lipa, reszta biegów w porządku. Dlatego chciałem ustawić tą pozycję styku sprzęgła. Ale się nie udało. A teraz jest ([cenzura]) Mam trzy interfejsy i najlepiej działa op com. Tech 2 masakra.
Może wymienię ten płyn. Bo nie wiem |
|
Powrót do góry |
|
|
Jericho
Debiutant
Dołączył: 07 Wrz 2012 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość/region): Szczecin Posiadane auto: VW Passat 1.8T AWT Tiptronic
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 02 Maj 2020, 11:26 Temat postu: |
|
|
Wydaje mi sie ze wymiana plynu nie pomoże. Czasami trzeba zrobic kilkanaście podejsc z interfejsem a niektore za szybko sie poddaja.
Miałem 2 merivy 1.6 z easytroniciem. Przed i po lifcie 101 i 105ps. W przed lifcie mialem tylko F przy probie nastawy sprzegla, a po lifcie tylko 1szy bieg i max 2700rpm. W warsztacie mi to zrobili. Niby tylko dolali plynu i nastawa sprzęgła sie udala. |
|
Powrót do góry |
|
|
szampan33
Debiutant
Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 31 Skąd jesteś (miejscowość/region): Bydgoszcz Posiadane auto: Seat Altea
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 02 Maj 2020, 20:33 Temat postu: |
|
|
Tyle się bawię, że potrafi wyskoczyć więcej błędów. Pojawia się F i nie odpala. Ale zrobię adaptację, przyuczenie skrzyni, błędy skasuje.
Sporo robi ten interfejs op com.
Tylko tego ustawienia styku sprzęgła nie może wykonać.
Mam przepaloną jedną diode w srodkowym świetle stop. Ale to chyba nie powinno mieć znaczenia.
Nie wiem, do milona razy sztuka |
|
Powrót do góry |
|
|
szampan33
Debiutant
Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 31 Skąd jesteś (miejscowość/region): Bydgoszcz Posiadane auto: Seat Altea
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 02 Maj 2020, 21:00 Temat postu: |
|
|
A może robię coś źle?
Na odpalonym silniku, wcisnietym hamulcem, włączam funkcję ustawienie styku sprzęgła i jak program powie, przełączam na A. Potem po chwili wywala błąd.
Może coś inbego trzeba zrobić? |
|
Powrót do góry |
|
|
Jericho
Debiutant
Dołączył: 07 Wrz 2012 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość/region): Szczecin Posiadane auto: VW Passat 1.8T AWT Tiptronic
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 03 Maj 2020, 07:11 Temat postu: |
|
|
Na zgaszonym silniku tak samo czy procedura nawet nie startuje.
Z tego co pamietam robi się to na zgaszonym. |
|
Powrót do góry |
|
|
szampan33
Debiutant
Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 31 Skąd jesteś (miejscowość/region): Bydgoszcz Posiadane auto: Seat Altea
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 03 Maj 2020, 09:39 Temat postu: |
|
|
Styk sprzęgła, na zapalonym trzeba. |
|
Powrót do góry |
|
|
|