Układ kierowniczy - problemy !!


Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cacek

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 14
Skąd jesteś (miejscowość/region): polska
Posiadane auto: jazz, 1.4, 2003
Piwa: 0/1
PostWysłany: Czw 10 Gru 2009, 23:10    Temat postu: Układ kierowniczy - problemy !! Odpowiedz z cytatem

Witam,
od kilku dni posiadam sprowadzoną H.J. 1.4 z 2003r. Niestety nie zwróciłem na to uwagi przy kupnie a im więcej jeżdżę tym bardziej mi to przeszkadza:
1. jadąc po lekkim łuku gdy puszczę kierownicę, kierownica nie odbija, auto jedzie dalej po łuku, można robic kółka bez trzymania kierownicy ...
2. na prostym odcinku należy co kilka sekund nieznacznie kontrowac kierownicę, auto reaguje na minimalne ruchy kierownicy jak gdyby z opóźnieniem, nie możliwym jest odpuści kierownicę gdyż za kilka metrów
auto zjeżdża z linii prostej...
3. ciężko jest wykonac minimalny ruch kierownicą jadąc prosto, szczególnie przy prędkości powyżej 60 km - kierownica jest jak gdyby usztywniona, żeby bezpiecznie jechac należy manewrowac dwoma rękami - nie odważyłem się jechac powyżej 120 km/h

co myślicie, wada wspomagania czy raczej problem ze zbieżnością kół ??

czytałem że jazz specyficznie się prowadzi ale żeby aż tak ??

Dzięki za odpowiedzi Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
cacek

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 14
Skąd jesteś (miejscowość/region): polska
Posiadane auto: jazz, 1.4, 2003
Piwa: 0/1
PostWysłany: Czw 17 Gru 2009, 22:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co jest z Wami,

114 wyświetleń i żadnej odpowiedzi.

Wystarczy że odpowiecie na poniższe pytania:
1. Czy kierownica odbija po każdym skręcie do prostej pozycji czy może należy ostatnie kilka cm odprowadzic ręką ?
2. Czy jadąc prosto powyżej 60 km kierownica da sie lekko manewrowac jedną ręką, czy stawia lekki opór?
3.czy lekko skręcając kierownicę na postoju i puszczajac ją, odbije ona w momencie ruszenia do przodu czy może auto bedzie jechało po łuku ?

proste opiszcie swoje Jazzy

dzięki!! Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
tomko04

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 58
Skąd jesteś (miejscowość/region): wlkp.
Posiadane auto: Jazz 1.2 SX COOL 2006
Piwa: 3/19
PostWysłany: Czw 17 Gru 2009, 23:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ad.1
odprowadzam ostatnie cm ręką

ad.2
kontruję co jakiś czas

ad3.
raczej będzie jechało po lekkim łuku


a dodam jeszcze ,że na to wszystko mają jeszcze wpływ opony.Inaczej mam na zimówkach a inaczej na letnich.Trudno tak jednoznacznie opisać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości) Wystawiono 1 piw(a)
mitex01

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 667
Skąd jesteś (miejscowość/region): W-wa
Posiadane auto: Honda jazz 1.3 2018r.CVT Suzuki swift 2015r
Piwa: 28/9
PostWysłany: Sob 19 Gru 2009, 20:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zacznij kolego od pełnej geometrii -przód i tył ,morze kupiłeś jazzka po dzwonie. Z opisu wynika że zachowuje się dziwnie. Życzę oby była to tylko geometria
pozdrawiam. ('Cool')
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość skype status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
cacek

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 14
Skąd jesteś (miejscowość/region): polska
Posiadane auto: jazz, 1.4, 2003
Piwa: 0/1
PostWysłany: Nie 20 Gru 2009, 14:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za wasze opinie.

Dla wszystkich którzy będą się zastanawiac wsiadając do Jazz czy układ kierowniczy działa poprawnie czy nie pisze co przeczytałem w poniższych linkach anglo-języcznych odnośnie hondy jazz:
1. Kierownica nie odkręca się sama do końca, ok. 45 stopni skrętu pozostaje,
2. Dziwny opór jak gdyby usztywnienie kierownicy przy jeździe itp.

Jest to opinia recenzenta potwierdzona komentarzami użytkowników.

http://www.civinfo.com/forum/honda-jazz/3237-honda-jazz-1-4-dsi-road-test.html
http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=70990


Ten typ tak ma, pozdrawiam.

Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Nie 20 Gru 2009, 14:10    Temat postu: reklama

Powrót do góry
warandcza

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 41

Posiadane auto: Honda Jazz 2009
Piwa: 1/1
PostWysłany: Wto 22 Gru 2009, 14:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja mam Jazza od nowości (8 m-cy) i nic takiego nie zauważyłem. Koło kierownicy po skręcie samo wraca do jazdy na wprost,nie ma też usztywnienia. Jechałem swoją hondą ok. 170 km/h i samochód prowadzi się bardzo dobrze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
qumil

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 29 Maj 2012
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość/region): Galicja
Posiadane auto: Honda Jazz 1.4 LS
Piwa: 0/0
PostWysłany: Wto 29 Maj 2012, 23:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odświeżę trochę temat, ponieważ mam to samo co cacek w pierwszym poście:
Cytat:
1. jadąc po lekkim łuku gdy puszczę kierownicę, kierownica nie odbija, auto jedzie dalej po łuku, można robic kółka bez trzymania kierownicy ...
2. na prostym odcinku należy co kilka sekund nieznacznie kontrowac kierownicę, auto reaguje na minimalne ruchy kierownicy jak gdyby z opóźnieniem, nie możliwym jest odpuści kierownicę gdyż za kilka metrów
auto zjeżdża z linii prostej...
3. ciężko jest wykonac minimalny ruch kierownicą jadąc prosto, szczególnie przy prędkości powyżej 60 km - kierownica jest jak gdyby usztywniona, żeby bezpiecznie jechac należy manewrowac dwoma rękami - nie odważyłem się jechac powyżej 120 km/h

W moim przypadku najbardziej irytujący jest symptom numer 3 - całkowicie odbiera komfort jazdy, non stop trzeba korygować tor jazdy, ponieważ nie można wykonać minimalnych ruchów kierownicą, trzeba użyć większej siły, co powoduje zmianę toru jazdy, a w konsekwencji następną korektę i tak dalej i tak dalej...
W innym wątku http://honda.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=121102 możemy się dowiedzieć, że problem ten jest komentowany na forach anglojęzycznych (stiff steering problem itd.). Mam Jazza z 2005 roku, ustawiona poprawnie zbieżność kół, nie bity. Na początku myślałem, że dziwne zachowanie kierownicy wynika ze specyfiki elektrycznego układu wspomagania, ale to nieprawda (bo niektórzy z Was piszą, że nie mają takiego problemu!). Niestety, nie spotkałem się jak dotąd z konkretną odpowiedzią, co jest przyczyną i jak zlikwidować tę usterkę. Na jednym z portali motoryzacyjnych znalazłem coś takiego:

Mam problem ze swoim Jazzem.Kierownica po skręcie nie wraca do pozycji wyjściowej.Uczucie jakby kierownica była za mocno przykręcona.To bardzo utrudnia jazdę.Czy ktoś wie jak usunąć taką usterkę??Proszę o pilną pomoc.Serwis twierdzi że po jakimś czasie kierownica się wyrobi...Bzdura.Dzięki za pomoc

Co prawda nie mam Hondy, tylko koreański wynalazek o nazwie daewoo, ale może przyczyna jest taka sama , a mianowicie wałek pośredni przekładni kierowniczej zaciera się ( w daewoo jest nieosłonięty) trzeba go smarem maznąć i działa.


Hm, na użytkownicy na forach anglojęzycznych wymieniali całe maglownice, niestety brak jest jednoznacznych rezultatów tej (drogiej) operacji. Ma ktoś jakieś doświadczenia?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Jazz05

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 11 Cze 2012
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość/region): Wlkp
Posiadane auto: Honda Jazz 1.2i 2005
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 11 Cze 2012, 10:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,

mam ten sam problem. Kierownica przy maksymalnym skręcie w lewo wraca do pozycji "prawie 0". Natomiast ze skętu w prawo stoi i mogę robić kółka bez trzymania kierownicy. Bardzo mnie to wk....a. Wymieniłem kompletne drążki (jeden był krzywy), łączniki stabilizatora i nic. Gometria sprawdzona w serwisie Hondy. nie mam pomysłu co jest nie tak. nie wiem jak się objawia uszkodzone górne łożysko amortyzatora.... czy ono może powodować blokadę(?)

P.S.
wymiana łączników stabilizatora wyeliminowała potrzebę ciągłego kontrowania w jeździe na wprost. Po wymianie jedzie jak po sznurku
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Vespa

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 420
Skąd jesteś (miejscowość/region): Sz-ły
Posiadane auto: Honda Jazz GD1 1.4 i-dsi 2005 r.
Piwa: 7/3
PostWysłany: Sro 02 Kwi 2014, 17:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam ten sam problem co Cacek i też początkowo myślałem, że to specyfika elektronicznego układu wspomagania. Czy ktoś ma na to sprawdzone rozwiązanie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Jazz05

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 11 Cze 2012
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość/region): Wlkp
Posiadane auto: Honda Jazz 1.2i 2005
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 02 Kwi 2014, 20:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja nic nie znalazłem. Przyzwyczaiłem się, że ten typ tak ma. Dziwnie się prowadzi w zakrętach, ale na wprost jedzie dobrze, nie znosi, nie ściąga. Chętnie bym poznał przyczynę dziwnego wspomagania
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
sstar

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 1047
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź/Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
PostWysłany: Sro 02 Kwi 2014, 21:24    Temat postu: zakręty Odpowiedz z cytatem

dla mnie też dziwnie w zakrętach, nie reaguje na małe poprawki, które potrzebne gdy ktoś ci wyjedzie na twój pas, trzeba solidniej machnąć i poprawić...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Sylpete

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 805
Skąd jesteś (miejscowość/region): K-Pax
Posiadane auto: Honda Jazz GD1 1.4 i-DSI 2005r.
Piwa: 41/8
PostWysłany: Sro 02 Kwi 2014, 22:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wielu męczyło ten temat, wyniki były niejednoznaczne.
Wszystko wskazuje na to, że TTKM. Pogodzić się albo sprzedać...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Vespa

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 420
Skąd jesteś (miejscowość/region): Sz-ły
Posiadane auto: Honda Jazz GD1 1.4 i-dsi 2005 r.
Piwa: 7/3
PostWysłany: Sro 02 Kwi 2014, 22:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Absolutnie nie jest tak, że każda Honda Jazz ma taką wadę. Kierownica powinna odbijać po skręcie kiedy ją puścisz. Może nie do końca ale prawie do poziomu zero. Przecież odbija nawet w samochodach, które nie mają wspomagania.

Według tego, co zdążyłem wyczytać na forum Civica, może mieć to związek ze zbyt mocno dokręconą śrubą kontrującą w przekładni kierowniczej. W taki sposób próbuje się zwykle wyeliminować stuki w układzie kierowniczym. Może człowiek, od którego kupiłem, chciał zatuszować problem dziwnych dźwięków.

Czy u kogoś pojawił się ten problem samoistnie, czy zawsze miał związek z uprzednimi naprawami lub występował od zakupu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Sylpete

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 805
Skąd jesteś (miejscowość/region): K-Pax
Posiadane auto: Honda Jazz GD1 1.4 i-DSI 2005r.
Piwa: 41/8
PostWysłany: Sro 02 Kwi 2014, 23:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Vespa, pisząc że TTKM chodziło mi o ogólne wrażenie. Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy w Jazzie II jest po prostu kiepski, nie ma się co czarować. Jest nieprecyzyjny, nie "dokręca" do centralnego położenia (te kilka stopni trzeba prostować), jakiś dziwaczny efekt klejenia przy jeździe na wprost. W mieście aż tak nie doskwiera, na trasie zwyczajnie wkurza. Generalnie jest taki gumowato-ciastowaty i było to zawsze wypominane we wszystkich testach na jakie się natknąłem. Wynalazek na etapie Jazza II gen. nie ma startu do starej, dobrej hydrauliki.
Natomiast całkowite nieodbijanie przy skręcie to już anomalia i trzeba się temu dokładnie przyjrzeć.
O patencie z drobną regulacją śrubą przy kolumnie kierowniczej słyszałem, ale odnosił się do przekładni z hydraulicznym wspomaganiem. Widocznie z elektrycznym też da się tak zawalczyć.
Może to jest jakiś trop...
Kto na kaskadera?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Vespa

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 420
Skąd jesteś (miejscowość/region): Sz-ły
Posiadane auto: Honda Jazz GD1 1.4 i-dsi 2005 r.
Piwa: 7/3
PostWysłany: Sro 02 Kwi 2014, 23:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolejny trop i konkretne wskazówki. A może rozwiązanie problemu? Zalecenia dla mechanika są bardzo wymowne. Jest ewidentny związek z przypadłością.

http://worldtracker.org/media/library/Car%20Manuals/Honda%20Jazz%20Fit%202002-2005%20Approved/L00/HTML/Q0/SAA4EQ0F00000057151MBLT00.HTML

Ktoś wie jak to ściągnąć na dysk żeby się otwierały obrazki i schematy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 1 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group