Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hsurim
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 04 Sie 2006 Posty: 473 Skąd jesteś (miejscowość/region): Octavia Club Polska Posiadane auto: Skoda Octavia 1,9 TDI AGR SLX combi 2000 r.
Piwa: 21/0
|
Wysłany: Wto 25 Lut 2014, 00:55 Temat postu: |
|
|
gizmo_kupa napisał: | (...) Mnie uczono, że najlepiej zmieniać biegi przy 2000 obrotów i w sumie się to sprawdza.(...) |
Jeśli jest to silnik diesla, to jak najbardziej poprawnie (i ekonomicznie).
Np. mój TDI, najwyższy moment obrotowy ma (według danych) przy 1900 obr/min
Praktycznie, to kiedy jadę na 5 biegu z prędkością 55- 60 km/h (około 1200 obr/min) spala mi (latem) najczęściej 2,6-3,2 l/100 km - zależy to od rodzaju nawierzchni i najpewniej jej (niezauważalnego) pochylenia.
A kiedy nie przekraczam 90-tki (owe 1900 obr/min), to średnie spalanie w trasie, latem i na suchej nawierzchni, wynosi ok. 3,8 l/100 km.
Po przekroczeniu 1900 obr/min, następuje już wręcz logarytmiczny wzrost zużycia paliwa, i jadąc np. 120/h zaczyna mi chlać 5-6 l/100
Najwyraźniej, przydałby się 6-ty bieg _________________ Octavia Club Polska |
|
Powrót do góry |
|
|
Gerri Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4811 Skąd jesteś (miejscowość/region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
|
Wysłany: Wto 25 Lut 2014, 09:02 Temat postu: |
|
|
powolnyjoe napisał: | moim zdaniem nie ma sensu wbijać wyższego biegu na niższych obrotach niż 2000 |
A mnie to lata - ja mam automata
Jednak obserwacje obrotomierza pokazują, że przy łagodnym przyspieszaniu (2 litrowy benzyniak) silnik kręci się nawet w okolicy 1500 obr/min. Ale jest tu pewien nadmiar mocy i silnik nie protestuje.
pisarmen napisał: | minimalne obroty to 2000 tys |
W kwestii formalnej: przy dwóch MILIONACH obrotów żadne auto nie będzie ekonomiczne |
|
Powrót do góry |
|
|
pisarmen
Auto Maniak
Dołączył: 27 Sty 2010 Posty: 1013 Skąd jesteś (miejscowość/region): wielkopolska Posiadane auto: renault clio 1,4 + LPG 2007r. citroen xsara picasso 1.8 LPG 2001r
Piwa: 42/6
|
Wysłany: Wto 25 Lut 2014, 10:59 Temat postu: |
|
|
moje jest _________________ NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM |
|
Powrót do góry |
|
|
MGrzegorz12
Czytelnik
Dołączył: 17 Mar 2014 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): Sieradz Posiadane auto: Citroen Xsara
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 18 Mar 2014, 12:13 Temat postu: |
|
|
Ja się zgadzam z tym co większość z Was mówi i poniekąd sam tak robie. Przyśpieszam na niższych biegach a 5 bieg wrzucam do utrzymania prędkości lub jeśli mam w granicach 70/80km/h na liczniku. Wtedy nie boje się przyśpieszać na 5 biegu. Samochód fajnie się zbiera. I myśle że nie obciążam silnika takim sposobem jazdy.
To jest forum samochodowe ,tutaj reklama strony z szambami betonowymi nas nie interesuje,czytałeś pkt.22?
TAIF
Ostatnio zmieniony przez MGrzegorz12 dnia Sob 05 Lip 2014, 15:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
DrMathew1442
Czytelnik
Dołączył: 27 Mar 2014 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa Posiadane auto: VW Golf IV
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 27 Mar 2014, 23:43 Temat postu: |
|
|
Dokładnie, tak jak w powyższej wypowiedzi, u mnie to wygląda tak samo, przy około siedemdziesięciu wrzucam piąty bieg i jakoś nie wyobrażam sobie żeby przy osiemdziesięciu nie wrzucić jeszcze piątego biegu...
____________________
PKT.22
Ostatnio zmieniony przez DrMathew1442 dnia Czw 22 Maj 2014, 14:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Czw 27 Mar 2014, 23:43 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
pisarmen
Auto Maniak
Dołączył: 27 Sty 2010 Posty: 1013 Skąd jesteś (miejscowość/region): wielkopolska Posiadane auto: renault clio 1,4 + LPG 2007r. citroen xsara picasso 1.8 LPG 2001r
Piwa: 42/6
|
Wysłany: Sob 29 Mar 2014, 08:57 Temat postu: |
|
|
a ja sobie to wyobrażam, chociażby wtedy jak wyprzedzam:) to i na 3 podciągnę pod 120 i po manewrze wbijam 5 ponieważ wtedy to mi zalezy na bezpieczeństwie a nie na ekonomiczności :p _________________ NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM |
|
Powrót do góry |
|
|
WIER
Czytelnik
Dołączył: 25 Mar 2014 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość/region): Wałcz Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 09 Kwi 2014, 17:53 Temat postu: |
|
|
pisarmen napisał: | a ja sobie to wyobrażam, chociażby wtedy jak wyprzedzam:) to i na 3 podciągnę pod 120 i po manewrze wbijam 5 ponieważ wtedy to mi zalezy na bezpieczeństwie a nie na ekonomiczności :p |
Odpowiednie i dojrzałe podejście |
|
Powrót do góry |
|
|
sympatyczna123
Czytelnik
Dołączył: 22 Lip 2014 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków Posiadane auto: Opel Corsa
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 22 Lip 2014, 10:45 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o 5 bieg to używam go tylko w razie wyższej konieczności - np na autostradzie czy drodze ekspresowej. Jakoś nigdy nie przyzwyczaiłam się do tego i jeśli mogę to jeżdżę na niskich biegach, co z pewnością nie jest zbyt dobre dla mojego samochodu. _________________ PKT.22 |
|
Powrót do góry |
|
|
CORINA74
Czytelnik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość/region): Stargard Szczeciński Posiadane auto: Suzuki Alto
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 20 Kwi 2015, 02:46 Temat postu: |
|
|
Każdy samochód ma optymalny zakres obrotów, w którym należy zmieniać biegi. Taka zmiana biegów z pewnością niekorzystnie wpływa na silnik i skrzynię biegów powodując szybsze zużycie. |
|
Powrót do góry |
|
|
GinnyXYZ2185
Czytelnik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość/region): Łomża Posiadane auto: Saab 9-5 FL
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 26 Maj 2015, 22:08 Temat postu: |
|
|
a mój znajomy rozpędzał się do 120-130 km/h na piątym biegu i wciskał sprzęgło, biegu nie wybijał i tak jechał :) mógł jechać tak aż auto zwolniło do jakiś 50-60 km/h |
|
Powrót do góry |
|
|
dodek
Auto Maniak
Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 914 Skąd jesteś (miejscowość/region): Zakopane Posiadane auto: Renault Clio 1,4 16V 2003 98KM, Renault Trafic 2,0 dCi 2009 140 KM
Piwa: 75/29
|
Wysłany: Wto 26 Maj 2015, 23:22 Temat postu: |
|
|
..... aż w końcu ktoś go zastrzelił. |
|
Powrót do góry |
|
|
Iron.Bull
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 330 Skąd jesteś (miejscowość/region): Bad Rothenfelde Posiadane auto: Grand C4 Picasso II FL '16 EAT6 150PS
Piwa: 12/5
|
Wysłany: Sro 27 Maj 2015, 08:37 Temat postu: |
|
|
ekspertem w tym temacie nie jestem ale miałem zajęcia z eko jazdy w pracy i możliwe, że coś z tego wyniosłem ( na spritmonitor.de mam najniższy wynik w poprzednim aucie )
Ogólnie, przyspieszasz możliwie szybko by osiągnąć pożądaną prędkość. Biegi zmieniasz tak aby cały czas poruszać się w okolicy prędkości obrotowej gdzie znajduję się najwyższy moment obrotowy ( ta wartość w Nm )
Piątkę możesz używać do toczenia się ale ogólnie możesz sobie przyjąć, że obroty nie mogą być niższe niż polowa wartości max momentu ( dla benzynowego silnika ) i będzie to około 1800-2000 i raczej do przyspieszania zawsze redukujesz. _________________ |
|
Powrót do góry |
|
|
pansamochodzik07
Czytelnik
Dołączył: 11 Cze 2015 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość/region): Lublin Posiadane auto: peugeot 206
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 11 Cze 2015, 15:22 Temat postu: |
|
|
Ja też uważam, że sprawa jest prosta, zbyt niskie obroty do zbyt wysokiego biegu powodują szybsze zużycie silnika. Więc lepiej zmienić ten bieg w odpowiednim czasie. |
|
Powrót do góry |
|
|
|