Piąty bieg (nadbieg)


Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Nauka jazdy i doskonalenie techniki jazdy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hsurim

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 04 Sie 2006
Posty: 479
Skąd jesteś (miejscowość/region): Octavia Club Polska
Posiadane auto: Skoda Octavia 1,9 TDI AGR SLX combi 2000 r.
Piwa: 21/0
PostWysłany: Wto 25 Lut 2014, 00:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

gizmo_kupa napisał:
(...) Mnie uczono, że najlepiej zmieniać biegi przy 2000 obrotów i w sumie się to sprawdza.(...)

Jeśli jest to silnik diesla, to jak najbardziej poprawnie (i ekonomicznie).
Np. mój TDI, najwyższy moment obrotowy ma (według danych) przy 1900 obr/min
Praktycznie, to kiedy jadę na 5 biegu z prędkością 55- 60 km/h (około 1200 obr/min) spala mi (latem) najczęściej 2,6-3,2 l/100 km - zależy to od rodzaju nawierzchni i najpewniej jej (niezauważalnego) pochylenia.
A kiedy nie przekraczam 90-tki (owe 1900 obr/min), to średnie spalanie w trasie, latem i na suchej nawierzchni, wynosi ok. 3,8 l/100 km.

Po przekroczeniu 1900 obr/min, następuje już wręcz logarytmiczny wzrost zużycia paliwa, i jadąc np. 120/h zaczyna mi chlać 5-6 l/100
Najwyraźniej, przydałby się 6-ty bieg Smile
_________________
Octavia Club Polska
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Gerri

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 3333
Skąd jesteś (miejscowość/region): county Limerick
Posiadane auto: Citroen C4
Piwa: 259/17
PostWysłany: Wto 25 Lut 2014, 09:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

powolnyjoe napisał:
moim zdaniem nie ma sensu wbijać wyższego biegu na niższych obrotach niż 2000

A mnie to lata - ja mam automata Laughing
Jednak obserwacje obrotomierza pokazują, że przy łagodnym przyspieszaniu (2 litrowy benzyniak) silnik kręci się nawet w okolicy 1500 obr/min. Ale jest tu pewien nadmiar mocy i silnik nie protestuje.
pisarmen napisał:
minimalne obroty to 2000 tys

W kwestii formalnej: przy dwóch MILIONACH obrotów żadne auto nie będzie ekonomiczne Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
pisarmen

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 1017
Skąd jesteś (miejscowość/region): wielkopolska
Posiadane auto: renault clio 1,4 + LPG 2007r. citroen xsara picasso 1.8 LPG 2001r
Piwa: 41/6
PostWysłany: Wto 25 Lut 2014, 10:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moje jest Twisted Evil
_________________
NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
MGrzegorz12

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość/region): Sieradz
Posiadane auto: Citroen Xsara
Piwa: 0/0
PostWysłany: Wto 18 Mar 2014, 12:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja się zgadzam z tym co większość z Was mówi i poniekąd sam tak robie. Przyśpieszam na niższych biegach a 5 bieg wrzucam do utrzymania prędkości lub jeśli mam w granicach 70/80km/h na liczniku. Wtedy nie boje się przyśpieszać na 5 biegu. Samochód fajnie się zbiera. I myśle że nie obciążam silnika takim sposobem jazdy.

To jest forum samochodowe ,tutaj reklama strony z szambami betonowymi nas nie interesuje,czytałeś pkt.22?
TAIF


Ostatnio zmieniony przez MGrzegorz12 dnia Sob 05 Lip 2014, 15:31, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
DrMathew1442

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa
Posiadane auto: VW Golf IV
Piwa: 0/0
PostWysłany: Czw 27 Mar 2014, 23:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dokładnie, tak jak w powyższej wypowiedzi, u mnie to wygląda tak samo, przy około siedemdziesięciu wrzucam piąty bieg i jakoś nie wyobrażam sobie żeby przy osiemdziesięciu nie wrzucić jeszcze piątego biegu...

____________________
PKT.22


Ostatnio zmieniony przez DrMathew1442 dnia Czw 22 Maj 2014, 14:45, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
pisarmen

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 1017
Skąd jesteś (miejscowość/region): wielkopolska
Posiadane auto: renault clio 1,4 + LPG 2007r. citroen xsara picasso 1.8 LPG 2001r
Piwa: 41/6
PostWysłany: Sob 29 Mar 2014, 08:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a ja sobie to wyobrażam, chociażby wtedy jak wyprzedzam:) to i na 3 podciągnę pod 120 i po manewrze wbijam 5 ponieważ wtedy to mi zalezy na bezpieczeństwie a nie na ekonomiczności :p
_________________
NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
WIER

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 25 Mar 2014
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): Wałcz
Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 09 Kwi 2014, 17:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pisarmen napisał:
a ja sobie to wyobrażam, chociażby wtedy jak wyprzedzam:) to i na 3 podciągnę pod 120 i po manewrze wbijam 5 ponieważ wtedy to mi zalezy na bezpieczeństwie a nie na ekonomiczności :p

Odpowiednie i dojrzałe podejście Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
sympatyczna123

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków
Posiadane auto: Opel Corsa
Piwa: 0/0
PostWysłany: Wto 22 Lip 2014, 10:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli chodzi o 5 bieg to używam go tylko w razie wyższej konieczności - np na autostradzie czy drodze ekspresowej. Jakoś nigdy nie przyzwyczaiłam się do tego i jeśli mogę to jeżdżę na niskich biegach, co z pewnością nie jest zbyt dobre dla mojego samochodu.
_________________
PKT.22
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
CORINA74

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość/region): Stargard Szczeciński
Posiadane auto: Suzuki Alto
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 20 Kwi 2015, 02:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Każdy samochód ma optymalny zakres obrotów, w którym należy zmieniać biegi. Taka zmiana biegów z pewnością niekorzystnie wpływa na silnik i skrzynię biegów powodując szybsze zużycie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
GinnyXYZ2185

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łomża
Posiadane auto: Saab 9-5 FL
Piwa: 0/0
PostWysłany: Wto 26 Maj 2015, 22:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a mój znajomy rozpędzał się do 120-130 km/h na piątym biegu i wciskał sprzęgło, biegu nie wybijał i tak jechał :) mógł jechać tak aż auto zwolniło do jakiś 50-60 km/h
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
dodek

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 1057
Skąd jesteś (miejscowość/region): Zakopane
Posiadane auto: Renault Clio 1,4 16V 2003 98KM, Renault Trafic 2,0 dCi 2009 140 KM
Piwa: 75/28
PostWysłany: Wto 26 Maj 2015, 23:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

..... aż w końcu ktoś go zastrzelił. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Iron.Bull

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 334
Skąd jesteś (miejscowość/region): Bad Rothenfelde
Posiadane auto: Grand C4 Picasso II FL '16 EAT6 150PS
Piwa: 12/5
PostWysłany: Sro 27 Maj 2015, 08:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ekspertem w tym temacie nie jestem ale miałem zajęcia z eko jazdy w pracy i możliwe, że coś z tego wyniosłem ( na spritmonitor.de mam najniższy wynik w poprzednim aucie )

Ogólnie, przyspieszasz możliwie szybko by osiągnąć pożądaną prędkość. Biegi zmieniasz tak aby cały czas poruszać się w okolicy prędkości obrotowej gdzie znajduję się najwyższy moment obrotowy ( ta wartość w Nm )
Piątkę możesz używać do toczenia się ale ogólnie możesz sobie przyjąć, że obroty nie mogą być niższe niż polowa wartości max momentu ( dla benzynowego silnika ) i będzie to około 1800-2000 i raczej do przyspieszania zawsze redukujesz.
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
pansamochodzik07

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 11 Cze 2015
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość/region): Lublin
Posiadane auto: peugeot 206
Piwa: 0/0
PostWysłany: Czw 11 Cze 2015, 15:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja też uważam, że sprawa jest prosta, zbyt niskie obroty do zbyt wysokiego biegu powodują szybsze zużycie silnika. Więc lepiej zmienić ten bieg w odpowiednim czasie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Nauka jazdy i doskonalenie techniki jazdy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group