Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czalen
Debiutant
Dołączył: 10 Wrz 2009 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość/region): Zwoleń Posiadane auto: Opel Zafira 2.0 DTI, 2002
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 13 Wrz 2009, 21:20 Temat postu: brak kontrolki świec żarowych |
|
|
Od kilku dni samochód zaczął mi ciężko odpalać. Zauważyłem, że po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie pojawia się kontrolka świec żarowych. Jaka może być tego przyczyna. Czy jest jakiś przekaźnik lub sterownik odpowiadający za załączanie świec żarowych i gdzie ewentualnie się znajduje w Opel Zafira 2.0 DTI, 2002 rok. Pozdrawiam i proszę o pomoc. |
|
Powrót do góry |
|
|
mobil77
Stały Bywalec
Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 137 Skąd jesteś (miejscowość/region): WARSZAWA Posiadane auto: opel corsa C 17 tdi
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 14 Wrz 2009, 17:39 Temat postu: |
|
|
proste wymieni swiece zarowe |
|
Powrót do góry |
|
|
czalen
Debiutant
Dołączył: 10 Wrz 2009 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość/region): Zwoleń Posiadane auto: Opel Zafira 2.0 DTI, 2002
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 14 Wrz 2009, 23:54 Temat postu: no niestety kolego |
|
|
świece są ok, a i tak nadal mam problem. |
|
Powrót do góry |
|
|
JAROLPH Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 25 Paź 2009 Posty: 928 Skąd jesteś (miejscowość/region): Piła Posiadane auto: Honda CBR 1100XX Super Blackbird1100. Vectra C 1.9 150 KM
Piwa: 41/17
|
Wysłany: Nie 29 Lis 2009, 19:52 Temat postu: |
|
|
Witam.
A tam zaraz świece wymieniać. trzeba zacząć od bezpiecznika potem przekaźnik, nastepnie swiece, muszą zażażyć na żółto. jeżeli są tylko gorące to do wymiany.
regards. _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
czalen
Debiutant
Dołączył: 10 Wrz 2009 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość/region): Zwoleń Posiadane auto: Opel Zafira 2.0 DTI, 2002
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 30 Lis 2009, 16:53 Temat postu: |
|
|
jarolph> napisał: | Witam.
A tam zaraz świece wymieniać. trzeba zacząć od bezpiecznika potem przekaźnik, nastepnie swiece, muszą zażażyć na żółto. jeżeli są tylko gorące to do wymiany.
regards. |
Dzięki serdeczne kolego. Okazało sie, że styki na przekaźniku były przyczyna. Juz jest ok. Pozdrawiam. |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Pon 30 Lis 2009, 16:53 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiunio
Debiutant
Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość/region): hajnówka Posiadane auto: opel zafira A
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 25 Maj 2014, 14:09 Temat postu: |
|
|
kolego a w oplach zafirach 2,0 dtl to świece żarowe to muszą sie grzać cały czas bo u mnie jak jest temperatura powietrza dodatnia to nie grzeją i trzeba trochę zakręcić żeby auto odpaliło |
|
Powrót do góry |
|
|
orfi
Debiutant
Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 21 Skąd jesteś (miejscowość/region): Poznań Posiadane auto: Opel Zafira 2.0 DTI 16V rok 2001
Piwa: 15/0
|
Wysłany: Sob 25 Lip 2015, 00:57 Temat postu: Re: brak kontrolki świec żarowych |
|
|
czalen napisał: | Od kilku dni samochód zaczął mi ciężko odpalać. Zauważyłem, że po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie pojawia się kontrolka świec żarowych. Jaka może być tego przyczyna. Czy jest jakiś przekaźnik lub sterownik odpowiadający za załączanie świec żarowych i gdzie ewentualnie się znajduje w Opel Zafira 2.0 DTI, 2002 rok. Pozdrawiam i proszę o pomoc. |
*******************
W silnikach Y20DTH oryginalny soft ECU wgrywany w fabryce miał błąd, ponieważ progowa temperatura grzania świec żarowych oraz podgrzewania paliwa w filtrze to 4,6 st.C. Jeśli podłączymy się do komputera to przykładowo program Auto Scanner Opel pokazuje jaka jest progowa temperatura załączania żarzenia. Dopiero soft wersji 0006 ma podniesioną temperaturę grzania do 12 stopni C. Sporo ludzi montuje tak zwane oszukiwacze temperatury wpinane w szereg z czujnikiem temperatury wody, aby w momencie odpalenia załączały się świeczki, skraca to żywotność świec i często wywala ogólny błąd układu żarzenia (lampka samochodzika z kluczykiem). Najbezpieczniej jest dać ECU do fachowca aby wgrał nowy soft w wersji 0006 razem z nowymi mapami wtrysku (to dla tych co mają kłopot z odpaleniem na pół-ciepłym silniku)
Odgrzewam temat, ponieważ mam inny przypadek. Od kilku dni nie zapala mi się kontrolka świec żarowych. Pamiętajmy, że kontrolka świec żarowych nie oznacza jednoznacznie grzania świec. W każdym przypadku i w każdej temperaturze w Oplu Zafira A z silnikiem 2,0 DTI 16V musi po przekręceniu kluczyka zaświecić się kontrolka świec żarowych. Jeśli jest zimno poniżej 4 stopni kontrolka zapali się na dłużej i świece zaczną grzać, a w wyższych temperaturach czy przy ciepłym silniku kontrolka musi się zapalić na 1 sek. ale świece nie grzeją. Zapalenie się kontrolki świec na 1 sek. ma za zadanie sprawdzenie obwody żarzenia przez ECU. Jeśli ta kontrolka milczy to znaczy, że w układzie gdzieś jest przerwa i ECU nie daje sygnału do sterownika świec żarowych aby on załączył przekaźnik. W niskich temperaturach świece się załączają i nawet jak kontrolka zgaśnie świece grzeją się jeszcze przez kilkanaście sekund aby dogrzać komorę spalania. Łatwo to sprawdzić kiedy wepniemy żarówkę w fajkę od świecy i odpalimy auto, zauważymy, że kontrolka dawno zgasła, a żarówka na świecy się świeci przez kilkanaście sekund jeszcze.
Powracam do mojego przypadku: po przekręceniu kluczyka nie zaświeca się w ogóle kontrolka świec, na dworze jest obecnie powyżej 20 st.C ale i tak powinna się zaświecić choćby na sekundę, po odpaleniu rannym po kilkunastu sekundach pojawia się check (błąd P1635) co oznacza - OGÓLNY BŁĄD UKŁADU ŻARZENIA.
W pierwszej kolejności stwierdziłem, że czujnik temperatury cieczy chłodzącej (ten pod plastikowa osłoną silnika na 8 godzinie od korka wlewu oleju). Wypinam wtyczkę i zamiennie wsadzam opornik 4.7K OHM w styki wtyczki aby imitować -1 st.C Na OpelScannerze pokazało -1 st.C przekręcam kluczyk i BINGO pojawia się kontrolka świec żarowych na 5-6 sekund, odpalam auto.... i..... lipa, po kilku sekundach znowu wywala błąd P1635. Sprawdzam w ten sposób, czy na wszystkich fajkach pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka (skoro jest -1 st.C
Na wszystkich fajkach jest napięcie i wszystkie fajki sprawne, sprawdzam świece żarowe na żarówkę i wszystkie świece okazują się w tym teście sprawne (przynajmniej na żarówkę, mogą mieć jeszcze wewnętrzne zwarcie czego nie sprawdzę i nie ma 100% pewności, że świece są sprawne)
Analizuje schematy modułu świec żarowych, który znajduje się na prawej ścianie akumulatora pod siłownikami pneumatycznymi.
Okazuje się, że moduł świec żarowych bierze informację z trzech punktów:
1. Czujnik temperatury wody (wyżej opisany)
2. Temperatura oleju - czujnik w misce olejowej na ścianie przedniej miski
3. Temperatura paliwa z czujnika umieszczonego w filtrze paliwa
Następnie te trzy zmienne przekazywane są do ECU i ECU daje odpowiedź do modułu świec żarowych - grzej albo nie grzej, tak czy inaczej powinna zaświecić się choć na sekundę kontrolka świec.
Jeśli wpinam opornik w miejsce czujnika temp. cieczy chłodzącej i świece zaczynają grzać to trzeba natychmiast wykluczyć przekaźnik świec żarowych w skrzynce obok zbiorniczka płynu hamulcowego, musi on być sprawny, skoro podpięcie rezystora zamiast czujnika temp. wody uruchamia moduł świec żarowych, to dlaczego wywala błąd P1635 ? ECU może wariować i nie rozumieć dlaczego temp. wody ma -1 st.C skoro temperatura oleju ma 60 st.C to fakt, może faktycznie nie rozumieć dlaczego tak się dzieje i wywala błąd.
Jestem na etapie takim: zakupiłem czujnik temp. wody za 25 zł i spróbuję w pierwszej kolejności go wymienić, moduł układu żarzenia w sklepie Opla jest drogi - 250 zł więc narazie sobie odpuściłem, może znajdę identyczną siostrę i od kogoś pożyczę na 3 minuty ten moduł jak wymiana czujnika temp. nic nie da.
Rzucam temat do przemyślenia co może być jeszcze nie tak ?
Ja oczywiście napiszę jak znajdę przyczynę zgonu układu żarzenia w przeciwieństwie do tych co rozpoczynali identyczne tematy i pozostawili to bez odpowiedzi ( to mnie bardzo irytuje )
Reasumując objawy:
1. Przestała pokazywać się kontrolka świec żarowych
2. Rano po odpaleniu wywala błąd P1635, który znika po kilkunastu sekundach i przegazowaniu
3. Test świec żarowych na żarówkę wskazuje na to że są sprawne
4. Wypięcie czujnika temp. wody i pozostawienie go bez wsadzenia uruchamia świece żarowe i kontrolkę, również wpięcie opornika 4.7 K OHM uruchamia świece żarowe, jednak nadal wywala błąd P1635
5. Nie ma błędu P0180 co by wskazywało na wadliwe wskazania czujnika temperatury paliwa (błąd wyskakuje dopiero po wyjeciu wtyczki)
6. Nie ma błędu P0115 co by wskazywało na wadliwe wskazania czujnika temp. wody (błąd wyskakuje dopiero po wyjęciu wtyczki)
7. Nie ma błędu P0195 co by wskazywało na wadliwe wskazania czujnika temp. oleju (błąd wyskakuje dopiero po wyjęciu wtyczki)
8. Znajomy ma Astrę G z podobnym silnikiem i ma dwie przepalone świece żarowe i nie wywala mu żadnych błędów i normalnie odpala na dwóch sprawnych świecach bo kontrolka pojawia się też normalnie, wie że ma 2 świece niesprawne, ponieważ nie udało się mechanikowi wykręcić tych dwóch świec i sobie odpuścił ich wymianę, jedynym objawem jest telepanie silnikiem przy niskich temperaturach rozruchu, ale żadnych check-ów.
Stąd pytanie - czy ktoś już miał taki problem i jak go rozwiązał ????? |
|
Powrót do góry |
|
|
orfi
Debiutant
Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 21 Skąd jesteś (miejscowość/region): Poznań Posiadane auto: Opel Zafira 2.0 DTI 16V rok 2001
Piwa: 15/0
|
Wysłany: Nie 26 Lip 2015, 17:54 Temat postu: brak kontrolki świec żarowych , błąd P1635 |
|
|
****
wymieniłem jak mówiłem wcześniej czujnik temperatury cieczy chłodzącej....
niestety lipa, nic to nie dało, objawy te same.
Podmieniłem na chwilę moduł świec żarowych od innej identycznej Zośki, lipa
niestety objawy bez zmian, błąd wyskakuje nadal, brak kontrolki świec żarowych nadal na desce.
Muszę załatwić dokładny omomierz i sprawdzić dokładnie świece żarowe od strony oporności.
Dam znać...... |
|
Powrót do góry |
|
|
orfi
Debiutant
Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 21 Skąd jesteś (miejscowość/region): Poznań Posiadane auto: Opel Zafira 2.0 DTI 16V rok 2001
Piwa: 15/0
|
Wysłany: Pon 27 Lip 2015, 15:55 Temat postu: błąd P1635 i brak kontrolki świec żarowych |
|
|
PROBLEM ROZWIĄZANY
Jedna świeca żarowa miała opór 0,6 OHM, pozostałe miały opór 1,1 OHM
Wymieniłem 1 świecę na identyczną jaka była ( BERU ), nowa świeca opór 1,1 OHM.
Po wymianie problem minął, wrócił 1-sekundowy błysk kontrolki świec żarowych przy ciepłym silniku i nie wyskakuje już błąd.
Dziwne, że w niektórych Zośkach czy Astrach przy przepalonej świecy nie wyskakują komunikaty o błędzie, tym się sugerowałem i to był błąd.
Problem rozwiązany. Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
|