ciezko wchodzi jedynka i wsteczny


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yacub10

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 765
Skąd jesteś (miejscowość/region): Sosnowiec
Posiadane auto: Fiat Siena 1,6HL+LPG(BLOS), GP
Piwa: 30/16
PostWysłany: Sob 25 Gru 2010, 18:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moze głupio napisze ale samochody mają zabezpieczenia aby nie wbijac pierwzego biegu jak jedzie - u mnie jest tak samo - gdy podczas jazdy chce wbic jedynke i trzymam ten lewarek tak jak bymm miał wbić jedynke to dopiero jak sie zatrzymam to wskakuje sam Smile a podczas jazdy nawet nie pcham na siłem bo uszkodzi sie synchronizator
_________________
Czerwona Siena 1,6HL + gaz (blos) daje rade Smile, GP estiva B&M exotica
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
archive_20

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 13039

Posiadane auto: Scenic 1,5 dCi 2005 101 KM
Piwa: 836/1024
PostWysłany: Sob 25 Gru 2010, 19:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

eee... nie ma takiej opcji. daj mocniej jedynkę, pokonaj opór synchronizatora i... pójdzie Very Happy
ale skrzynia do roboty Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
mustang1

Junior admin


Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 7756
Skąd jesteś (miejscowość/region): Wielkopolska
Posiadane auto: Jeep Wrangler rubicon
Piwa: 335/31
PostWysłany: Sob 25 Gru 2010, 19:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może jest olej o zbyt dużej lepkości, wtedy opory wewnętrzne przekładni rosną co przekłada się na utrudnienia w sterowaniu przełożeniami
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
dacik

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 212
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kalisz
Posiadane auto: Fiat Siena 1.6 16V 1998 + LPG
Piwa: 6/3
PostWysłany: Sob 25 Gru 2010, 23:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No ja mialem rok temu wymieniany cały olej też... No ale póki co żyje Wink jak sie toczy, to wrzucam dwójkę i hejaa Wink
No ale i tak mnie troche ta jedynka martwi. Embarassed
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
ZibiSc

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 181
Skąd jesteś (miejscowość/region): Sosnowiec
Posiadane auto: Fiat Siena 1.2 EL 2000r.
Piwa: 7/10
PostWysłany: Nie 26 Gru 2010, 12:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podepnę się bo mam podobny problem. Tyle że u mnie jest problem z jedynką i dwójką z naciskiem na jedynkę i właśnie chodzi o to że tak jak tu napisano tylko podczas jazdy są kłopoty - podczas postoju biegi wchodzą wzorowo. Linka zmiany biegów była smarowana ale nie pomogło, czy jej wymiana pomoże?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Nie 26 Gru 2010, 12:07    Temat postu: reklama

Powrót do góry
kamilek150

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 518
Skąd jesteś (miejscowość/region): Ryn / Gdańsk
Posiadane auto: Fiat Siena 1.2 8V '99+LPG Fiat Seicento 1.1 8V '99
Piwa: 33/5
PostWysłany: Pon 27 Gru 2010, 16:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja też miałem u siebie problemy z jedynką do czasu aż pękła linka. 220zł i jest trochę lepiej. Przydałoby się jeszcze drugą linkę wymienić, bo strasznie na jabłkach wyrobione, no ale cóż... Trochę szkoda mi kolejnych 220zł...
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
ZibiSc

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 181
Skąd jesteś (miejscowość/region): Sosnowiec
Posiadane auto: Fiat Siena 1.2 EL 2000r.
Piwa: 7/10
PostWysłany: Pon 27 Gru 2010, 19:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Drogo.... U mnie w sklepie przy ASO Fiata powiedzieli mi 120 i 130zł za linki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
majas.wa

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 631
Skąd jesteś (miejscowość/region): warszawa
Posiadane auto: fiat
Piwa: 36/9
PostWysłany: Wto 28 Gru 2010, 00:06    Temat postu: jedynka i wsteczny nie wchodzą Odpowiedz z cytatem

mrarek napisał:
eee... nie ma takiej opcji. daj mocniej jedynkę, pokonaj opór synchronizatora i... pójdzie Very Happy
ale skrzynia do roboty Smile


Jedynka ma synchronizator? Myślałem że nie.
Jak mi kobieta wzięła auto na miesiąc do teściów to mi później tez zaczęło chrapać na wstecznym i jedynka wchodziła z oporem.
Podciągnięcie na lince sprzęgła w moim przypadku pomogło i póki co pół roku spokoju.
Powoli przyzwyczajam się też do wymiany sprzęgła jak tak dalej pójdzie Evil or Very Mad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
archive_20

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 13039

Posiadane auto: Scenic 1,5 dCi 2005 101 KM
Piwa: 836/1024
PostWysłany: Wto 28 Gru 2010, 00:10    Temat postu: Re: jedynka i wsteczny nie wchodzą Odpowiedz z cytatem

pewnie że ma. ale w rozsądnych granicach Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Kula_SS

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 49
Skąd jesteś (miejscowość/region): Śląsk
Posiadane auto: Fiat Palio Weekend 1.2 16V 2004r.
Piwa: 0/3
PostWysłany: Sob 09 Kwi 2011, 18:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie podłączę się pod temat bo jest o podobnej tematyce. Od pewnego czasu mam małe problemy z pedałem sprzęgła tj. jak go wciskam to pod koniec taki stuk następuje, coś w stylu jak by się pedał o coś zahaczał czy jakaś tulejka się wyrobiła, wciskam pedał i w około 2/3 robi dosyć mocne "puk" i jedzie dalej, te stuknięcie czuć aż na pedale hamulca jak mam o niego nogę opartą, co może być przyczyną? Zauważyłem też że mam problemy z płynnym przejściem z biegu 1 na 2 oraz przy redukcji z 3 na 2. Ciężko mi to zrobić bez takiego odczucia jak bym gwałtownie puścił sprzęgło.

Proszę o wszystkie rady co by mogło być przyczyną?
1. Sprzęgło
2. Linka
3. Coś się blokuje w pedale sprzęgła / zahacza się o coś?

Pozdrawiam.

PS. za 2 miechy robię trasę 1000km w jedną stronę i nie chciał bym się po drodze brzydko rozczarować Smile
_________________
... życie na kredycie ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
kamilek150

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 518
Skąd jesteś (miejscowość/region): Ryn / Gdańsk
Posiadane auto: Fiat Siena 1.2 8V '99+LPG Fiat Seicento 1.1 8V '99
Piwa: 33/5
PostWysłany: Sob 09 Kwi 2011, 18:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na początku wypadałoby wszystko zobaczyć z zewnątrz. Schylić się pod kierownicę i zobaczyć jak pedał pracuje w prowadnicy, czy nie ma tam zbyt dużego luzu. Obejrzyj linkę sprzęgła czy nie jest gdzieś za mocno przełamana i tak dalej...
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Kula_SS

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 49
Skąd jesteś (miejscowość/region): Śląsk
Posiadane auto: Fiat Palio Weekend 1.2 16V 2004r.
Piwa: 0/3
PostWysłany: Nie 10 Kwi 2011, 00:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dodam tylko że po pedale sprzęgła czuć że daję on opór i muszę jak by użyć większej siły by przełamać ten moment, następuje stuk i wciskam go dalej. Dodam też że biegi wchodzą dobrze i nie mam żadnych z nimi problemów. Postaram się obejrzeć tą linkę oraz ten pedał, oczywiście czekam też na inne propozycję.

Pozdrawiam Smile
_________________
... życie na kredycie ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
yacub10

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 765
Skąd jesteś (miejscowość/region): Sosnowiec
Posiadane auto: Fiat Siena 1,6HL+LPG(BLOS), GP
Piwa: 30/16
PostWysłany: Nie 10 Kwi 2011, 08:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to jeszcze odpowiedz na pytania- kiedy było wymieniane sprzegło ? i jakiej firmy jak tak? czy ten "stuk" słychac tylko na włączonym silniku czy na zgaszonym także ? ( ja posiadałem orginalne sprzegło i własnie było ono takie twarde ze do połowy opór a potem samo wskakiwało, teraz po wymianie na luka jest mieciutkie, tylko ze okazało sie ze linka jest naciągnieta i bierze od samej podłogi Smile )
_________________
Czerwona Siena 1,6HL + gaz (blos) daje rade Smile, GP estiva B&M exotica
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Kula_SS

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 49
Skąd jesteś (miejscowość/region): Śląsk
Posiadane auto: Fiat Palio Weekend 1.2 16V 2004r.
Piwa: 0/3
PostWysłany: Nie 10 Kwi 2011, 14:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Więc:

1. Nie wiem czy sprzęgło było wymieniane, mam teraz 140tyś, kupiłem go jak miał 110, wiec podejrzewam, że nigdy nie było robione.

2. Stuk słychać na załączonym i zgaszonym. To takie uczucie jak by się tam coś mechanicznie blokowało, źle zaskakiwało albo zahaczały jakieś elementy o siebie i trza to przegwałcić Wink

Ile wytrzymuje takie fabryczne sprzęgło? Może to już jego koniec chodź objawy wskazywały by jakąś mechaniczną dolegliwość. Dziś zrobiłem około 50km i chodzi wszystko cacy gdyby nie przez pierwsze 3-5km ten stuk a potem ZAWSZE ustaje i chodzi już normalnie. Zapomniałem o tym wspomnieć.

Pozdrawiam
_________________
... życie na kredycie ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
kamilek150

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 518
Skąd jesteś (miejscowość/region): Ryn / Gdańsk
Posiadane auto: Fiat Siena 1.2 8V '99+LPG Fiat Seicento 1.1 8V '99
Piwa: 33/5
PostWysłany: Nie 10 Kwi 2011, 15:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie fabryczne sprzęgło było zmieniane przy 110-120kkm
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group