Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yacub10
Auto Maniak
Dołączył: 16 Maj 2008 Posty: 765 Skąd jesteś (miejscowość/region): Sosnowiec Posiadane auto: Fiat Siena 1,6HL+LPG(BLOS), GP
Piwa: 30/16
|
Wysłany: Sob 25 Gru 2010, 18:39 Temat postu: |
|
|
moze głupio napisze ale samochody mają zabezpieczenia aby nie wbijac pierwzego biegu jak jedzie - u mnie jest tak samo - gdy podczas jazdy chce wbic jedynke i trzymam ten lewarek tak jak bymm miał wbić jedynke to dopiero jak sie zatrzymam to wskakuje sam a podczas jazdy nawet nie pcham na siłem bo uszkodzi sie synchronizator _________________ Czerwona Siena 1,6HL + gaz (blos) daje rade , GP estiva B&M exotica |
|
Powrót do góry |
|
|
archive_20
Auto Maniak
Dołączył: 09 Paź 2008 Posty: 13039
Posiadane auto: Scenic 1,5 dCi 2005 101 KM
Piwa: 836/1024
|
Wysłany: Sob 25 Gru 2010, 19:22 Temat postu: |
|
|
eee... nie ma takiej opcji. daj mocniej jedynkę, pokonaj opór synchronizatora i... pójdzie
ale skrzynia do roboty |
|
Powrót do góry |
|
|
mustang1
Junior admin
Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 7756 Skąd jesteś (miejscowość/region): Wielkopolska Posiadane auto: Jeep Wrangler rubicon
Piwa: 335/31
|
Wysłany: Sob 25 Gru 2010, 19:45 Temat postu: |
|
|
Może jest olej o zbyt dużej lepkości, wtedy opory wewnętrzne przekładni rosną co przekłada się na utrudnienia w sterowaniu przełożeniami |
|
Powrót do góry |
|
|
dacik
Stały Bywalec
Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 212 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kalisz Posiadane auto: Fiat Siena 1.6 16V 1998 + LPG
Piwa: 6/3
|
Wysłany: Sob 25 Gru 2010, 23:31 Temat postu: |
|
|
No ja mialem rok temu wymieniany cały olej też... No ale póki co żyje jak sie toczy, to wrzucam dwójkę i hejaa
No ale i tak mnie troche ta jedynka martwi. _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
ZibiSc
Stały Bywalec
Dołączył: 18 Sty 2007 Posty: 181 Skąd jesteś (miejscowość/region): Sosnowiec Posiadane auto: Fiat Siena 1.2 EL 2000r.
Piwa: 7/10
|
Wysłany: Nie 26 Gru 2010, 12:07 Temat postu: |
|
|
Podepnę się bo mam podobny problem. Tyle że u mnie jest problem z jedynką i dwójką z naciskiem na jedynkę i właśnie chodzi o to że tak jak tu napisano tylko podczas jazdy są kłopoty - podczas postoju biegi wchodzą wzorowo. Linka zmiany biegów była smarowana ale nie pomogło, czy jej wymiana pomoże? |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Nie 26 Gru 2010, 12:07 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
kamilek150
Auto Maniak
Dołączył: 02 Gru 2009 Posty: 518 Skąd jesteś (miejscowość/region): Ryn / Gdańsk Posiadane auto: Fiat Siena 1.2 8V '99+LPG Fiat Seicento 1.1 8V '99
Piwa: 33/5
|
Wysłany: Pon 27 Gru 2010, 16:38 Temat postu: |
|
|
Ja też miałem u siebie problemy z jedynką do czasu aż pękła linka. 220zł i jest trochę lepiej. Przydałoby się jeszcze drugą linkę wymienić, bo strasznie na jabłkach wyrobione, no ale cóż... Trochę szkoda mi kolejnych 220zł... _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
ZibiSc
Stały Bywalec
Dołączył: 18 Sty 2007 Posty: 181 Skąd jesteś (miejscowość/region): Sosnowiec Posiadane auto: Fiat Siena 1.2 EL 2000r.
Piwa: 7/10
|
Wysłany: Pon 27 Gru 2010, 19:42 Temat postu: |
|
|
Drogo.... U mnie w sklepie przy ASO Fiata powiedzieli mi 120 i 130zł za linki. |
|
Powrót do góry |
|
|
majas.wa
Auto Maniak
Dołączył: 02 Lip 2009 Posty: 631 Skąd jesteś (miejscowość/region): warszawa Posiadane auto: fiat
Piwa: 36/9
|
Wysłany: Wto 28 Gru 2010, 00:06 Temat postu: jedynka i wsteczny nie wchodzą |
|
|
mrarek napisał: | eee... nie ma takiej opcji. daj mocniej jedynkę, pokonaj opór synchronizatora i... pójdzie
ale skrzynia do roboty |
Jedynka ma synchronizator? Myślałem że nie.
Jak mi kobieta wzięła auto na miesiąc do teściów to mi później tez zaczęło chrapać na wstecznym i jedynka wchodziła z oporem.
Podciągnięcie na lince sprzęgła w moim przypadku pomogło i póki co pół roku spokoju.
Powoli przyzwyczajam się też do wymiany sprzęgła jak tak dalej pójdzie |
|
Powrót do góry |
|
|
archive_20
Auto Maniak
Dołączył: 09 Paź 2008 Posty: 13039
Posiadane auto: Scenic 1,5 dCi 2005 101 KM
Piwa: 836/1024
|
Wysłany: Wto 28 Gru 2010, 00:10 Temat postu: Re: jedynka i wsteczny nie wchodzą |
|
|
pewnie że ma. ale w rozsądnych granicach |
|
Powrót do góry |
|
|
Kula_SS
Debiutant
Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 49 Skąd jesteś (miejscowość/region): Śląsk Posiadane auto: Fiat Palio Weekend 1.2 16V 2004r.
Piwa: 0/3
|
Wysłany: Sob 09 Kwi 2011, 18:26 Temat postu: |
|
|
Panowie podłączę się pod temat bo jest o podobnej tematyce. Od pewnego czasu mam małe problemy z pedałem sprzęgła tj. jak go wciskam to pod koniec taki stuk następuje, coś w stylu jak by się pedał o coś zahaczał czy jakaś tulejka się wyrobiła, wciskam pedał i w około 2/3 robi dosyć mocne "puk" i jedzie dalej, te stuknięcie czuć aż na pedale hamulca jak mam o niego nogę opartą, co może być przyczyną? Zauważyłem też że mam problemy z płynnym przejściem z biegu 1 na 2 oraz przy redukcji z 3 na 2. Ciężko mi to zrobić bez takiego odczucia jak bym gwałtownie puścił sprzęgło.
Proszę o wszystkie rady co by mogło być przyczyną?
1. Sprzęgło
2. Linka
3. Coś się blokuje w pedale sprzęgła / zahacza się o coś?
Pozdrawiam.
PS. za 2 miechy robię trasę 1000km w jedną stronę i nie chciał bym się po drodze brzydko rozczarować _________________ ... życie na kredycie ... |
|
Powrót do góry |
|
|
kamilek150
Auto Maniak
Dołączył: 02 Gru 2009 Posty: 518 Skąd jesteś (miejscowość/region): Ryn / Gdańsk Posiadane auto: Fiat Siena 1.2 8V '99+LPG Fiat Seicento 1.1 8V '99
Piwa: 33/5
|
Wysłany: Sob 09 Kwi 2011, 18:48 Temat postu: |
|
|
Na początku wypadałoby wszystko zobaczyć z zewnątrz. Schylić się pod kierownicę i zobaczyć jak pedał pracuje w prowadnicy, czy nie ma tam zbyt dużego luzu. Obejrzyj linkę sprzęgła czy nie jest gdzieś za mocno przełamana i tak dalej... _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kula_SS
Debiutant
Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 49 Skąd jesteś (miejscowość/region): Śląsk Posiadane auto: Fiat Palio Weekend 1.2 16V 2004r.
Piwa: 0/3
|
Wysłany: Nie 10 Kwi 2011, 00:22 Temat postu: |
|
|
Dodam tylko że po pedale sprzęgła czuć że daję on opór i muszę jak by użyć większej siły by przełamać ten moment, następuje stuk i wciskam go dalej. Dodam też że biegi wchodzą dobrze i nie mam żadnych z nimi problemów. Postaram się obejrzeć tą linkę oraz ten pedał, oczywiście czekam też na inne propozycję.
Pozdrawiam _________________ ... życie na kredycie ... |
|
Powrót do góry |
|
|
yacub10
Auto Maniak
Dołączył: 16 Maj 2008 Posty: 765 Skąd jesteś (miejscowość/region): Sosnowiec Posiadane auto: Fiat Siena 1,6HL+LPG(BLOS), GP
Piwa: 30/16
|
Wysłany: Nie 10 Kwi 2011, 08:53 Temat postu: |
|
|
to jeszcze odpowiedz na pytania- kiedy było wymieniane sprzegło ? i jakiej firmy jak tak? czy ten "stuk" słychac tylko na włączonym silniku czy na zgaszonym także ? ( ja posiadałem orginalne sprzegło i własnie było ono takie twarde ze do połowy opór a potem samo wskakiwało, teraz po wymianie na luka jest mieciutkie, tylko ze okazało sie ze linka jest naciągnieta i bierze od samej podłogi ) _________________ Czerwona Siena 1,6HL + gaz (blos) daje rade , GP estiva B&M exotica |
|
Powrót do góry |
|
|
Kula_SS
Debiutant
Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 49 Skąd jesteś (miejscowość/region): Śląsk Posiadane auto: Fiat Palio Weekend 1.2 16V 2004r.
Piwa: 0/3
|
Wysłany: Nie 10 Kwi 2011, 14:55 Temat postu: |
|
|
Więc:
1. Nie wiem czy sprzęgło było wymieniane, mam teraz 140tyś, kupiłem go jak miał 110, wiec podejrzewam, że nigdy nie było robione.
2. Stuk słychać na załączonym i zgaszonym. To takie uczucie jak by się tam coś mechanicznie blokowało, źle zaskakiwało albo zahaczały jakieś elementy o siebie i trza to przegwałcić
Ile wytrzymuje takie fabryczne sprzęgło? Może to już jego koniec chodź objawy wskazywały by jakąś mechaniczną dolegliwość. Dziś zrobiłem około 50km i chodzi wszystko cacy gdyby nie przez pierwsze 3-5km ten stuk a potem ZAWSZE ustaje i chodzi już normalnie. Zapomniałem o tym wspomnieć.
Pozdrawiam _________________ ... życie na kredycie ... |
|
Powrót do góry |
|
|
kamilek150
Auto Maniak
Dołączył: 02 Gru 2009 Posty: 518 Skąd jesteś (miejscowość/region): Ryn / Gdańsk Posiadane auto: Fiat Siena 1.2 8V '99+LPG Fiat Seicento 1.1 8V '99
Piwa: 33/5
|
Wysłany: Nie 10 Kwi 2011, 15:49 Temat postu: |
|
|
U mnie fabryczne sprzęgło było zmieniane przy 110-120kkm _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
|