Problem z odpaleniem zafiry 2.0 dtl


Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mendzior4

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 9

Posiadane auto: opel zafira A 2.0 dtl
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 16 Mar 2009, 18:50    Temat postu: Problem z odpaleniem zafiry 2.0 dtl Odpowiedz z cytatem

Witam. Mam problem z odpaleniem zafiry. Mianowicie:
kupiłem ją pod koniec lutego,wróciłem nią na kołech,na trasie dotankowałem oleju,następnego dnia wymieniełem wszystko co trzeba(filtry,olej,itp.),zrobiłem nią kilkadziesiąt kilometrów postawiłem do garażu i następnego dnia nie odpaliła. Doszedłem do tego(po przeczytaniu różnych opini na forum),że zapowietrzony jest układ paliwowy. Odpaliłęm ją samostartem(taki preparat). Zafirka odpalała po rozgrzaniu świec na dotyk. Bez żadnych zarzutów.W sobotę zatankowałem do pełna, zrobiłem około 200 km., postawiłem do garażu i dziś nie odpaliła. Znów uruchomiłęm ją samostartem.
Proszę o radę może ktoś mi coś poradzi.
_________________
mendzior4
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
kibol66

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 20
Skąd jesteś (miejscowość/region): Wielkopolska
Posiadane auto: Opel Zafira 2.0 DI
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 16 Mar 2009, 23:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam ,jeśli wymieniałeś filtr paliwa to na pewno masz zapowietrzony układ paliwowy ja właśnie tak miałem musiałem zaciągnąć auto do mechanika i chłopaki odpowietrzyli za jedyne 50żł+skasowali mi błędy jest też możliwość,że przewody gumowe masz nieszczelne na łączeniach lub trójnikach radzę podjachać do mechanika koszt nie wielki i wyjdziesz z tego napewno lepiej jak byś sam wymieniał Wink.Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
mendzior4

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 9

Posiadane auto: opel zafira A 2.0 dtl
Piwa: 0/0
PostWysłany: Wto 17 Mar 2009, 17:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam. Dziekuje za rade. Tak zrobie. dam znać jakie rezultaty to przyniosło.Pozdrawiam:)
_________________
mendzior4
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
mendzior4

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 9

Posiadane auto: opel zafira A 2.0 dtl
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 11 Kwi 2009, 09:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam. Zafirka chodzi:) W pompie paliwowej został wymieniowny sterownik i coś co mechanik nazwał cytuję " tłoczek kąta wtrysku". Zafirka pali na dotyk. Pojawiły sie tylko dwie rzeczy, mianowicie: po uruchomieniu auta przez chwile warjują obroty wachają sie między 500 a 1000, a po chwili silnik zaczyna pracować normalnie. Druga rzecz to przez chwilę po uruchomieniu Zafirki, jak silnik jest jeszcze zimny, zapala sie kontrolka - auto z kluczem. Na gorącym silniku problemu nie ma. Jeśli ktoś miał podobny problem, proszę niech napisze co mam zrobić. Pozdrawiam i życzę wszystkim Forumowiczom Wesołych ŚwiątWink
_________________
mendzior4
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Rafał Mikulski

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 20
Skąd jesteś (miejscowość/region): Torun
Posiadane auto: opel ZAFIRA 2,0 DTL 16v 2000
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 13 Kwi 2009, 09:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam, prawdopodobnie masz walniętą świece żarową dlatego pokazuje się ta ikona.Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Pon 13 Kwi 2009, 09:28    Temat postu: reklama

Powrót do góry
nokian23009

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość/region): małopolska
Posiadane auto: zafira 2.0 DTI
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 20 Kwi 2009, 14:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam! Jestem nowym użytkownikiem forum i ma podobny problem ze swoją zafirką, jest to samochodzik z 2005 roku (kwiecień) wersja A, 2.0 DTI, przbieg 125 tyś. km. Samochód po dwódniowym postoju odpala dosłownie na pare sekund i gaśnie, ponowne odpalenie tylko po odpowietrzeniu układu paliwowego w warsztacie. W tym warsztacie mechanik wymienił mi trójniki i przewody powrotne. Samochód jeżdził, ale po ponownym pozostawieniu samochodu na postój dłuższy objawy nie ustały. Samochód gdy jeżdzi codziennie odpala bez najmniejszego problemu, czy to mróz czy ciepło. Z samochodem byłem już w serwisie BOSCHA w Piekarach Śląskich ale i tam nie umieli mi pomóc, bo podobno nie są wstanie podpiąć pompy do stanowiska diagnostycznego z uwagi na brak takiej możliwości (pompa jest dwó gniazdowa), choć podobno "dokręcali mi połączenia na układzie paliwowym",ale wydali werdykt że prawdopodobnie jest to wina pompy wtryskowej. Zastanawiam się czy miał ktoś podobne obajawy w swoim samochodzie?
Czy na forum istnieje możliwość polecania dobrych warsztatów specjalizujących się zafirkach?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
boogoo

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 59
Skąd jesteś (miejscowość/region): Podkarpacie
Posiadane auto: Opel Zafira 2,0DTI;2002r
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 20 Kwi 2009, 15:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

"Pojawiły sie tylko dwie rzeczy, mianowicie: po uruchomieniu auta przez chwile warjują obroty wachają sie między 500 a 1000, a po chwili silnik zaczyna pracować normalnie. Druga rzecz to przez chwilę po uruchomieniu Zafirki, jak silnik jest jeszcze zimny, zapala sie kontrolka - auto z kluczem."

A może chrzani ci się Mendzior czujnik położenia wału korbowego-u mnie tak falowały ale mniejszy zakres i po podpięciu skanera wykazało że tak.Po wymianie znikł obiaw i inne związane z tym.pozdro.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
mendzior4

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 9

Posiadane auto: opel zafira A 2.0 dtl
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 22 Kwi 2009, 17:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam. Dzieki za podpowiedz "boogoo" napewno to sprawdzę bo jeszcze do tej pory nie miałem kiedy. A ile Ciebie to kosztował? Jak możesz to napisz.
Pozdrawiam:)Wink
_________________
mendzior4
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
boogoo

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 59
Skąd jesteś (miejscowość/region): Podkarpacie
Posiadane auto: Opel Zafira 2,0DTI;2002r
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 22 Kwi 2009, 20:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A czujnik z Boscha okazal się byc najtańszy(115zł) i oryginał też taki był.Podpięcie do kompa i zczytanie błędów 50zł.A wymieniłem sobie sam Laughing Potem sam zresetowałem komputer auta i silniczek chula że aż serce roście.powodzenia i pozdro Mendzior
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
mendzior4

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 9

Posiadane auto: opel zafira A 2.0 dtl
Piwa: 0/0
PostWysłany: Nie 28 Cze 2009, 11:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

WITAM WSZYSTKICH.
NA POCZĄTKU DZIĘKUJE WSZYSTKIM ZA RADY. NIEKTÓRE POMOGŁY NIEKTURE NIE.
NIE ODZYWAŁEM SIE TROCHE BO DALEJ WALCZE Z ODPALANIEM ZAFIRY JAK POSTOI TAK OKOŁO 8 GODZIN. WYMIENIŁM:
- W POMPIE WTRYSKOWEJ TŁOCZEK KĄTA WTRYSKU I STEROWNIK;
- SPRAWDZANY BYŁ UKŁAD PALIWOWY(ALE BAK NIE BYŁ);
- WYMIENIŁEM PRZEWODY PALIWOWE PRZY SILNIKU;
- WYMIENIŁEM OBUDOWĘ FILTRA PALIWA;
- CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU KORBOWEGO(WACHANIA OBROTÓW PO ZAPALENIU ZOSTAŁY)
- ŚWIECE ŻAROWE ;
WCZORAJ WSIADŁEM DO AUTA I NIE ODPALIŁOSad-ZACIĄGNOŁ MNIE KUMPEL I ODPALIŁ.JEŹDZIŁEM I ODPALAŁ NORMALNIE NA DOTYK PRZEZ CAŁY DZIEŃ.
DZIŚ WSIADŁEM RANO I O DZIWO ODPALIŁ BEZ ŻADNYCH OPORÓW-A STAŁ NA DWORZE I PONAD 12 GODZIN.
NIE WIEM O CO CHODZI GDZIE JESZCZE JEST PROBLEM.
BO TO DENERWUJĄCE KIEDY NAJBARDZIEJ POTRZEBUJE AUTA TO NIE CHCE ODPALIĆ.
PROSZĘ O JESZCZE JAKIEŚ WSKAZÓWKI.
POZDRAWIAM:)
_________________
mendzior4
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Bastion

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 58

Posiadane auto: Opel Zafira Comfort DTI 2.0 2003r
Piwa: 3/0
PostWysłany: Pon 29 Cze 2009, 21:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mendzior4 napisał:
WITAM WSZYSTKICH.
WCZORAJ WSIADŁEM DO AUTA I NIE ODPALIŁOSad-ZACIĄGNOŁ MNIE KUMPEL I ODPALIŁ.


Nie odpalaj auta na hol bo zatrzesz pompe wtryskowa!

Sprobuj parkowac z gorki (maska nizej a tyl wyzej) jezeli to jest zapowietrzanie to powinno pomoc.

Tak bylo u mnie jak auto zaparkowane po gorke to mialem problem z odpaleniem juz po 6-8 godzinach. Natomiast parkowane z gorki ladnie odpalalo nawet po 8-10 godzinach.

Objaw byl taki, ze silnik po pierwszym zakreceniu rozrusznikiem zalapywal na 0,5-1 sec i gasl. Potem trzeba bylo krecic 3-4 razy tak po 2-3 sec aby silnik zalapal.

Zaczalem od najtanszych metod "naprawy" czyli 2 x zastosowalem preparat do czyszczenia wtryskiwaczy Sonax i to pomoglo ale tylko czasowo, po wyjezdzeniu baku znowu zaczely sie problemy z odpalaniem.
Potem zalalem bak preparatem do czyszczenia wtrzyskiwaczy STP i od lutego jest OK, zrobilem z 15 kkm i auto odpala nawet po 20 godzinach postoju(dluzej nie parkowalem).

Niewiem, u mnie pomoglo.Co to bylo? Nie domykajacy, brudny wtryskiwacz albo zaworek zwrotny w pompie?

Sprawdz jak auto odpali zaparkowane z gorki jezeli bedzie lepiej zalej to
pare razy preparatem do czyszczenia ukladu paliwowego w dieslach.
Koszty sa praktycznie zerowe buteleczka preparatu to 18 czy 20 zl.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
mendzior4

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 9

Posiadane auto: opel zafira A 2.0 dtl
Piwa: 0/0
PostWysłany: Wto 30 Cze 2009, 17:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

WITAM. DZIEKI ZA RADE. TYCH PREPARATÓW DO CZYSZCZENIA JESZCZE NIE STOSOWAŁEM.DAM ZNAĆ CZY POMOGŁO. POZDRAWIAM.
_________________
mendzior4
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
mendzior4

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 9

Posiadane auto: opel zafira A 2.0 dtl
Piwa: 0/0
PostWysłany: Nie 12 Lip 2009, 19:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

WITAM.
DZIĘKI JESZCZE RAZ ZA RADE Bastion. PO WIADOMOŚCI OD CIEBIE ZACZOŁEM PARKOWAĆ Z GÓRKI (MASKA NIŻEJ A TYŁ WYŻEJ),TAK JAK RADZIŁEŚ. JAK NARAZIE NIE MAM PROBLEMÓW Z ODPALANIEM ODPALA DOSŁOWNIE NA DOTYK, JAK NARAZIE AUTO NAJDŁUŻEJ STAŁO 19 GODZIN. W CZWARTEK (9 LIPCA) ZALAŁEM BAK DO PEŁNA I DOLAŁEM PREPARATU DO CZYSZCZENIA WTRYSKIWACZY.
ZOBACZĘ JAK TERAZ BĘDZIE REAGOWAŁO AUTO.
POZDRO:)SmileSmile
_________________
mendzior4
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Bastion

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 58

Posiadane auto: Opel Zafira Comfort DTI 2.0 2003r
Piwa: 3/0
PostWysłany: Nie 12 Lip 2009, 23:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mendzior4 napisał:
ZACZOŁEM PARKOWAĆ Z GÓRKI


Witam, ciesze sie, ze dobrze podpowiedzialem.
Mendzior4, jedna prosba... wylacz tego caps locka.
Nie pisz z duzej litery bo to sie naprawde zle czyta (az oczy bola).

Pozdrawiam, powodzenia
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości) Wystawiono 1 piw(a)
mendzior4

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 9

Posiadane auto: opel zafira A 2.0 dtl
Piwa: 0/0
PostWysłany: Wto 14 Lip 2009, 17:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cześć Bastion.
Mam jeszcze pytanie do Ciebie: czy w dalszym ciągu parkujesz z górki, czy już nie ma to znaczenia co do odpalania, po zastosowaniu tych preparatów do czyszczenia wtryskiwaczy?
Podrawiam:)
_________________
mendzior4
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group