kod błędu p0300 (0B)

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ptyku

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 3


Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 21 Lut 2009, 15:30    Temat postu: kod błędu p0300 (0B) Odpowiedz z cytatem

hi mam zafirke 2001 rok silni z16xl i wyskakuja mi czasami takie kody błędów :


P0300 - Przerwa w zaplonie wystepujaca przy niskim poziomie paliwa
(0B) - Nie występuje

P0303 - Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 3
(00) - Nie występuje

P0300 - Wykryto wielokrotne przerwy w zapłonie
(00) - Nie występuje

swiece wymienione dis wymieniłem na inny używany ale błąd zawsze na cyl 3, co jeszzce mogę sprawdzić

pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
tadeo31

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 14
Skąd jesteś (miejscowość/region): irlandia
Posiadane auto: VW POLO, poj. 1.0 2000r
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 21 Lut 2009, 17:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam, ja borykałem się z podobnym problemem przez dwa miesiące (wypadanie zapłonu na 2 cyl.) i szczerze powiem, że nie ma 100 procentowej pewności, iż trafi się w 10-tkę. Niestety zmuszony byłem po samodzielnych poszukiwaniach oddać sam. do serwisu. Wczoraj odebrałem go (Astra2 2001 1.4 16V) i mam nadzieję, że problemem był moduł zapł. Ponoć sprawdzali go na "specjalnej" maszynie- podejrzewam oscyloskop a także należało skasować "trouble codes" przy użyciu oplowskiego oprogramowania (ja używałem innego-tańszego )
i niestety nie pomogło. Podmieniałem osobiście na nowy moduł po uprzednim skasowaniu CHECK ENGINE i nie było poprawy. Myślę, że DIS-a rozsadziły ostatnie mrozy. Jeśli masz czas
i trochę "niepotrzebnej gotówki" to poniżej umieszczam listę prawie WSZYSTKICH prawdopodobnych przyczyn wypadania zapłonu. Kompilację zrobiłem na podstawie postów doświadczonych forumowiczów. Jeśli znajdują się w niej błędne pozycje to z góry przepraszam a poprawki mile widziane dla pozostałych użytkowników forum:

· kwestia regulacji lub wymiany odpowiednich czujników:
uszkodzony czujnik położenia wału (halla)/wałka rozrządu lub
przestawione fazy rozrządu (typową usterką w oplach jest "siadający" czujnik położenia wałka rozrządu) ale to nie jest reguła
· silniczek krokowy
· rozrząd (brak wzajemnej synchronizacji)
· zapchana przepustnica
· układ dolotowy silnika (wlot filtra powietrza)
· układ wylotowy jest zapchany (katalizator, tłumik)
· układ przewietrzania komory korbowej (wylot tłumika, rura odmy zapchana)
· przepustnica uszczelki pomiędzy kolektorem wyd. a rurą wydechową
· pęknięcie obudowy przy sondzie lambda, uszkodzona sonda lambda (nieodpowiedni skład mieszanki)
· pękniecie korpusu silnika
· uszczelka głowicy - brak kompresji
· brak połączenia złącz wtykowych, sprawdzenie ciągłości przewodów (przewody, złączki, bezpieczniki)
· uszkodzony czujnik tmp.
· nieszczelność obwodu doprowadzania powietrza (tzw. lewe powietrze)
· czujnik wlotu powietrza, przepływomierz
· DIS(moduł), cewka zapłonowa , świece zapłonowe
· sterownik silnika przechodzi w tryb awaryjny, gdy liczba wypadań zaworu przekroczy jakąś ściśle ustaloną .. błąd musi się powtórzyć ..... tuż po odpaleniu, błędu nie będzie, ponieważ
w przeciągu tych pierwszych minut kilka razy wypadnie zapłon... podobnie jadąc z mniejszą prędkością obrotową silnika zapłon wypadnie po przejechaniu dłuższej trasy, aniżeli jadąc na pełnym gazie ..
1) cewka
2) niesprawny wtryskiwacz
3) gniazda zaworów.
powyższy problem rozwiązywać wg w/w kolejności
· zanieczyszczone zawory (nagar)
· „zawieszanie zaworów” (teoria dot. różnicy rozszerzalności materiałowej zaworów
i bloku sln nieszczelność), ew. regulacja zaworów
· zawór EGR
· uszkodzenie czujnika prędkości własnej (jest w tablicy wskaźników)
· filtr paliwa oraz regulator ciśnienia paliwa
· przytkana pompa paliwowa lub zawór przelewowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
ptyku

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 3


Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 21 Lut 2009, 18:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

może położę nacisk na słowo "czasami" zdarza się to raz na jakiś czas w momencie gdy dodaję gaz mruga kontrolka check.. gdy zdejmuje nogę z gazu to gaśnie.. czasami zostaje na stałe zapalona czasami nie (mimo że błąd w komputerze jest zapamiętany).. swiece wymienione na nowe oryginalne dis wymieniony na inny używany ale oryginalny a błąd wyskakuje ten sam .. czy to może skrucic liste potencjalnych usterek?

pozdrawiam i dzieki za odpowiedz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
tadeo31

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 14
Skąd jesteś (miejscowość/region): irlandia
Posiadane auto: VW POLO, poj. 1.0 2000r
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 21 Lut 2009, 20:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja też wymieniłem świece na nowe Boscha chociaż słyszałem, że paradoksalnie ople nie lubią "swoich" świec. Sugeruję zacząć od wykasowania błędu przez oryginalnego Techa gdyż błąd zostaje "zapamiętany" w twardej pamięci ( ja tak miałem i oby to już nie wróciło) a jeśli to nie pomoże to skorzystać z listy, którą wrzuciłem. Tak naprawdę to jest loteria, i zdarza się bardzo często, że usterka powraca. Przyczyna może również tkwić w instalacji, która normalnie pali cewkę/moduł. Zazwyczaj ECU wskazuje błędy niekoniecznie bezpośrednio związane z usterką. Życzę powodzenia w poszukiwaniach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
ptyku

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 3


Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 21 Lut 2009, 21:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

błąd kasuje sobie opcomem ale chodzi o wyszukanie przyczyny.. no cóż może ktoś zawęzi krąg podejrzanych

dzieki za odpowiedz..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Elektronika/Elektryka/Komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group