Odpalanie.

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pitt45

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 24
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gliwice
Posiadane auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC
Piwa: 2/0
PostWysłany: Wto 17 Lut 2009, 17:51    Temat postu: Odpalanie. Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich forumowiczów. Wiem, że się narażam bo ten temat jest ciągle wałkowany ale taka już chyba uroda Thalii. Mam taki problem. Przy odpalaniu zimnego silnika przez dosłownie kilka sekund pracuje nierównomiernie tj. tak jakby jeden/dwa gary przerywały. Następnie pracuje już normalnie ale od czasu do czasu nieregularnie, szczególnie po dłuższej jeździe następuje falowanie wolnych obrotów po czym po chwili się stabilizują. Wymieniłem już świece, filtr powietrza. przewody. Przebieg 70 000 a na gazie 50 000. Opisane objawy występują i na gazie i benzynie. Po wymianie świec i kabli trochę się poprawiło ale nadal to nie to. Jutro planuje czyszczenie przepustnicy ale bez większych nadziei. Komputer nic nie pokazuje, żadne kontrolki nie świecą. Poza tym proszę o info czy można bezkarnie odpiąć przepustnice tzn. czy trzeba potem podłączyć pod kompa co by błędy wykasować czy też wystarczy odłączyć akumulator. Dzięki za szczere podpowiedzi. :P
_________________
pitt45
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
pepe722

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 259
Skąd jesteś (miejscowość/region): TUCHOLA
Posiadane auto: jest citroen c4 grand picasso 07r 2.0 benzyna + gaz citroen xara picasso 1.8 16 v + gaz byl renault megane scenic 1.6 8v + gaz
Piwa: 8/5
PostWysłany: Wto 17 Lut 2009, 18:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a silniczek krokowy sprawdzales
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
archive

Gość







PostWysłany: Wto 17 Lut 2009, 18:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

.
Powrót do góry
kermitxxl

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 25


Piwa: 0/0
PostWysłany: Wto 17 Lut 2009, 19:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam jak juz jestesmy przy odpalaniu to ja mam pytanie moj silnik to 1.4 benzyna 8 zaworowa . I tak :czy odpalac silnik jak zgasna kontrolki czy od razu po wlozeniu kluczyka ? Nigdzie tego nie moge znalezc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
arturkol

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 112
Skąd jesteś (miejscowość/region): Zabrze
Posiadane auto: Renault Thalia alize 2004 1,4, Citroen ZX 1,4 i 1995
Piwa: 1/0
PostWysłany: Sro 18 Lut 2009, 08:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A odpalaj od razu!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu komunikator tlen - status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Sro 18 Lut 2009, 08:39    Temat postu: reklama

Powrót do góry
archive

Gość







PostWysłany: Sro 18 Lut 2009, 09:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

.
Powrót do góry
andmot

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 191
Skąd jesteś (miejscowość/region): Świętokrzyskie
Posiadane auto: renault thalia 1.4 2001 r;fiat DOBLO 1.6 16V 2005 r.
Piwa: 4/8
PostWysłany: Sro 18 Lut 2009, 12:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kermitxxl napisał:
Witam jak juz jestesmy przy odpalaniu to ja mam pytanie moj silnik to 1.4 benzyna 8 zaworowa . I tak :czy odpalac silnik jak zgasna kontrolki czy od razu po wlozeniu kluczyka ? Nigdzie tego nie moge znalezc.


według mojej wiedzy trzeba poczekać aż wszystkie kontrolki zgasną (chodzi o aktywowanie się immobiajzera); wprawdzie samochód zapali jeżeli od razu przekręcisz kluczyk, ale istnieje ryzyko, że pewnego pięknego dnia przez takie odpalanie rozkodujesz immobilajzer i wtedy już mu nic nie pomoże tylko podłączenie do kompa w serwisie, a to trochę kosztuje (kiedyś byłem świadkiem takiej sytuacji - nie pomogły żadne modły ani grzebanie, tylko komputer) Wink
_________________
Pozdrawiam, andmot
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
andmot

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 191
Skąd jesteś (miejscowość/region): Świętokrzyskie
Posiadane auto: renault thalia 1.4 2001 r;fiat DOBLO 1.6 16V 2005 r.
Piwa: 4/8
PostWysłany: Sro 18 Lut 2009, 16:30    Temat postu: Re: Odpalanie. Odpowiedz z cytatem

pitt45 napisał:
Witam wszystkich forumowiczów. Wiem, że się narażam bo ten temat jest ciągle wałkowany ale taka już chyba uroda Thalii. Mam taki problem. Przy odpalaniu zimnego silnika przez dosłownie kilka sekund pracuje nierównomiernie tj. tak jakby jeden/dwa gary przerywały. Następnie pracuje już normalnie ale od czasu do czasu nieregularnie, szczególnie po dłuższej jeździe następuje falowanie wolnych obrotów po czym po chwili się stabilizują. Wymieniłem już świece, filtr powietrza. przewody. Przebieg 70 000 a na gazie 50 000. Opisane objawy występują i na gazie i benzynie. Po wymianie świec i kabli trochę się poprawiło ale nadal to nie to. Jutro planuje czyszczenie przepustnicy ale bez większych nadziei. Komputer nic nie pokazuje, żadne kontrolki nie świecą. Poza tym proszę o info czy można bezkarnie odpiąć przepustnice tzn. czy trzeba potem podłączyć pod kompa co by błędy wykasować czy też wystarczy odłączyć akumulator. Dzięki za szczere podpowiedzi. Razz


spróbuj przeczyścić kabel i styki przy czujniku wału korbowego; to G... potrafi namieszać Wink
_________________
Pozdrawiam, andmot
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
kermitxxl

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 25


Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 18 Lut 2009, 22:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziekuje za rade , szczeze to sie zastanawiam czemu o takich w sumie waznych sprawach nie informuje ksiazka serwisowa tylko my musimy sami dochodzic sposobem prob i bledow (kosztownych bledow) Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
pitt45

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 24
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gliwice
Posiadane auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC
Piwa: 2/0
PostWysłany: Czw 19 Lut 2009, 17:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam szanownych forumowiczów. Jestem po czyszczeniu przepustnicy i silniczka krokowego. Ależ tam było brudu. Normalnie tłusta sadza jak w kominie. Nie czyściłem przepustnicy od czasu wymiany krokowca czyli jakieś 35 000 temu. Albo mi się wydaje albo jedną z przyczyn falowania obrotów było krzywe osadzenie przepustnicy w kolektorze dolotowym. mianowicie jest tam specjalny ząbek gdzie ma ona wejść i wtedy spokojnie i równo wchodzi na nią obudowa filtra powietrza. Ja odniosłem wrażenie przy demontażu, że obudowę wyciska do góry w czasie wykręcania śrub mocujących obudowę. W sumie żeby nie zanudzać. Wyczyściłem, założyłem i super. No nie ten silnik. Chodzi równo i pali elegancko na dotyk. Dzięki za rady. Pozdrawiam.
_________________
pitt45
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group