Kłopoty z temperaturą płynu chłodzącego

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
andrzej_601124

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość/region): Mysłowice/śląsk
Posiadane auto: HYUNDAI i30 1,6 CRDi (90 KM)
Piwa: 0/0
PostWysłany: Wto 13 Sty 2009, 21:42    Temat postu: Kłopoty z temperaturą płynu chłodzącego Odpowiedz z cytatem

Witam!
Mam problem z utrzymaniem własciwej tem płynu chłodzącego. Wskazówka czasami dochodzi do połowy skali (podobno 90 st C), a potem nagle spadnie do 1/4. Czasami tak już zostanie, a czasami wróci na własciwe miejsce. Myślałem, że to termostat. Wymieniłem - i dalej to samo. Czy może to być uszkodzony czujnik temperatury?
Jeżeli nie to co?
Dodatkowo ubywa mi płynu chłodzącego ok 1 litr/m-c. Sprawdzałem i nie widać żadnych wycieków.
Prosze o radę!!! Idea
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
kamilek25

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 115
Skąd jesteś (miejscowość/region): bolesławiec
Posiadane auto: renault laguna 2.0 8 zaworów, 95
Piwa: 1/0
PostWysłany: Wto 13 Sty 2009, 22:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zobacz jaki "dym" z wydechu leci czy normalny ????????? jest prawdopodobienstwo ze spala ci juz płyn i masz uwalona uszczelke pod głowica.. a z czujnikiem całkiem prawdopodobne.pzdr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
andrzej_601124

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość/region): Mysłowice/śląsk
Posiadane auto: HYUNDAI i30 1,6 CRDi (90 KM)
Piwa: 0/0
PostWysłany: Wto 13 Sty 2009, 23:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Spaliny czyściutkie tzn. prawie ich nie widać. Sprawdzałem również olej - też czysty, a gdyby dostał się tam płyn to by była "śmietana".
A co do czujnika to właśnie mam wątpliwości. Przecież taki czujnik to zwykły omomierz. Zmienia się oporność w zależności od temperatury. Więc gdyby "padł" to ciągle pokazywałby za mało. A on raz tak raz tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
kamilek25

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 115
Skąd jesteś (miejscowość/region): bolesławiec
Posiadane auto: renault laguna 2.0 8 zaworów, 95
Piwa: 1/0
PostWysłany: Sro 14 Sty 2009, 00:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie w lagunie czujnik miał zwarcie i własnie takie efekty pojawiały sie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
kamilek25

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 115
Skąd jesteś (miejscowość/region): bolesławiec
Posiadane auto: renault laguna 2.0 8 zaworów, 95
Piwa: 1/0
PostWysłany: Sro 14 Sty 2009, 00:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli płyn znika z układu chłodzenia (nie przybywa w zbiorniczku), to może to być:
-> Uszkodzona pompa - należy dokładnie obejrzeć pompę oraz jej okolicę.
-> Nieszczelny układ chłodzenia - koniecznie należy obejrzeć wszystkie elementy układu chłodzenia. Zwłaszcza przewód pod chłodnicą.
-> Wydmuchana uszczelka pod głowicą - W tym przypadku oczywiście należy wymienić uszczelkę pod głowicą (V6 - głowicami). Dosyć charakterystycznym objawem w/w przypadłości jest przegrzewanie się silnika oraz zabarwienie spalin na kolor biały (biała chmura dymu z rury wydechowej).

To, że nie widać wycieków na wierzchu i nie ma plamy pod autem nie oznacza, iż takowych nie ma. Możliwe, iż wycieki są tylko podaczas pracy silnika, kiedy to wytwarza się pewne ciśnienie (efekt działania pompy wodnej) w układzie chłodzenia. Poza tym ów płyn na nagrzanym silniku może odparowywać, efektem czego nie będzie widać wycieków z układu chłodzenia.

Jeśli zaś płyn z układu chłodzenia jest wypuszczany do zbiorniczka wyrównawczego i tam zostaje (nie powraca, gdy silnik ostygnie trochę), to może to oznaczać uszkodzenia zaworu w dyfuzorze (u dołu zbiorniczka wyrównawczego .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Sro 14 Sty 2009, 00:14    Temat postu: reklama

Powrót do góry
andrzej_601124

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość/region): Mysłowice/śląsk
Posiadane auto: HYUNDAI i30 1,6 CRDi (90 KM)
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 14 Sty 2009, 08:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki za rady. Wszystko o czym napisałeś musze sprawdzić w najbliższym czasie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
arturkol

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 112
Skąd jesteś (miejscowość/region): Zabrze
Posiadane auto: Renault Thalia alize 2004 1,4, Citroen ZX 1,4 i 1995
Piwa: 1/0
PostWysłany: Sro 14 Sty 2009, 17:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dokładnie tak jak pisze kamilek, ale jeśli masz uszkodzoną pompę wodną pośpiesz się z wymianą - grozi zerwaniem paska rozrządu, jeśli uszczelka pod głowicą - z pewnością dym byłby inny ale i płyn chłodniczy byłby brudny albo w oleju powstało by masło na powierzchni. Jeśli płyn chłodniczy nie zmianił koloru a i olej jest czysty to cieknie gdziś i ndziej. Wycieknie jest duży i doraźnie można go naprawić płynem do uszczelniania układów chłodzących - polecam STP - działa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu komunikator tlen - status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
andrzej_601124

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość/region): Mysłowice/śląsk
Posiadane auto: HYUNDAI i30 1,6 CRDi (90 KM)
Piwa: 0/0
PostWysłany: Czw 15 Sty 2009, 00:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A co się robi z tym płynem do uszczelniania i jakiego rzedu jest to koszt? Czy trzeba go wlać do zbiornika wyrównawczego?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
andrzej_601124

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość/region): Mysłowice/śląsk
Posiadane auto: HYUNDAI i30 1,6 CRDi (90 KM)
Piwa: 0/0
PostWysłany: Czw 15 Sty 2009, 01:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odnośnie czujnika temperatury płynu chłodzącego. Chciałem kupic nowy ale pan w sklepie zadał mi niedyskretne pytanie: jaki typ? Podobno są dwa rodzaje. Po czym je rozróżnić? Prosze o podpowiedź.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
arturkol

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 112
Skąd jesteś (miejscowość/region): Zabrze
Posiadane auto: Renault Thalia alize 2004 1,4, Citroen ZX 1,4 i 1995
Piwa: 1/0
PostWysłany: Czw 15 Sty 2009, 13:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak kupisz go to z nim dostaniesz ulotkę. Wlewa się buteleczke do zbiornika wyrównawczego i zapala się silnik na 15 minut. Potem się gasi i chłodzi silnik i to wszystko. Mi w citroenie się lało z chłodnicy że co dzień dolewałem pół litra, napraiło się i już od trzech lat zero problemów
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu komunikator tlen - status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
arturkol

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 112
Skąd jesteś (miejscowość/region): Zabrze
Posiadane auto: Renault Thalia alize 2004 1,4, Citroen ZX 1,4 i 1995
Piwa: 1/0
PostWysłany: Czw 15 Sty 2009, 13:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zapomniałem o koszcie od 8 do 30 zł, zależy gdzie kupisz i jakiej marki. Polecam STP kiedyś w tesco 15 zł, na stacjach benzynowych też to sprzedają
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu komunikator tlen - status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group