Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
andrzej_601124
Czytelnik
Dołączył: 13 Sty 2009 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość/region): Mysłowice/śląsk Posiadane auto: HYUNDAI i30 1,6 CRDi (90 KM)
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 13 Sty 2009, 21:42 Temat postu: Kłopoty z temperaturą płynu chłodzącego |
|
|
Witam!
Mam problem z utrzymaniem własciwej tem płynu chłodzącego. Wskazówka czasami dochodzi do połowy skali (podobno 90 st C), a potem nagle spadnie do 1/4. Czasami tak już zostanie, a czasami wróci na własciwe miejsce. Myślałem, że to termostat. Wymieniłem - i dalej to samo. Czy może to być uszkodzony czujnik temperatury?
Jeżeli nie to co?
Dodatkowo ubywa mi płynu chłodzącego ok 1 litr/m-c. Sprawdzałem i nie widać żadnych wycieków.
Prosze o radę!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
kamilek25
Stały Bywalec
Dołączył: 07 Gru 2008 Posty: 115 Skąd jesteś (miejscowość/region): bolesławiec Posiadane auto: renault laguna 2.0 8 zaworów, 95
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Wto 13 Sty 2009, 22:33 Temat postu: |
|
|
zobacz jaki "dym" z wydechu leci czy normalny ????????? jest prawdopodobienstwo ze spala ci juz płyn i masz uwalona uszczelke pod głowica.. a z czujnikiem całkiem prawdopodobne.pzdr. |
|
Powrót do góry |
|
|
andrzej_601124
Czytelnik
Dołączył: 13 Sty 2009 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość/region): Mysłowice/śląsk Posiadane auto: HYUNDAI i30 1,6 CRDi (90 KM)
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 13 Sty 2009, 23:08 Temat postu: |
|
|
Spaliny czyściutkie tzn. prawie ich nie widać. Sprawdzałem również olej - też czysty, a gdyby dostał się tam płyn to by była "śmietana".
A co do czujnika to właśnie mam wątpliwości. Przecież taki czujnik to zwykły omomierz. Zmienia się oporność w zależności od temperatury. Więc gdyby "padł" to ciągle pokazywałby za mało. A on raz tak raz tak. |
|
Powrót do góry |
|
|
kamilek25
Stały Bywalec
Dołączył: 07 Gru 2008 Posty: 115 Skąd jesteś (miejscowość/region): bolesławiec Posiadane auto: renault laguna 2.0 8 zaworów, 95
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Sro 14 Sty 2009, 00:06 Temat postu: |
|
|
u mnie w lagunie czujnik miał zwarcie i własnie takie efekty pojawiały sie. |
|
Powrót do góry |
|
|
kamilek25
Stały Bywalec
Dołączył: 07 Gru 2008 Posty: 115 Skąd jesteś (miejscowość/region): bolesławiec Posiadane auto: renault laguna 2.0 8 zaworów, 95
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Sro 14 Sty 2009, 00:14 Temat postu: |
|
|
Jeśli płyn znika z układu chłodzenia (nie przybywa w zbiorniczku), to może to być:
-> Uszkodzona pompa - należy dokładnie obejrzeć pompę oraz jej okolicę.
-> Nieszczelny układ chłodzenia - koniecznie należy obejrzeć wszystkie elementy układu chłodzenia. Zwłaszcza przewód pod chłodnicą.
-> Wydmuchana uszczelka pod głowicą - W tym przypadku oczywiście należy wymienić uszczelkę pod głowicą (V6 - głowicami). Dosyć charakterystycznym objawem w/w przypadłości jest przegrzewanie się silnika oraz zabarwienie spalin na kolor biały (biała chmura dymu z rury wydechowej).
To, że nie widać wycieków na wierzchu i nie ma plamy pod autem nie oznacza, iż takowych nie ma. Możliwe, iż wycieki są tylko podaczas pracy silnika, kiedy to wytwarza się pewne ciśnienie (efekt działania pompy wodnej) w układzie chłodzenia. Poza tym ów płyn na nagrzanym silniku może odparowywać, efektem czego nie będzie widać wycieków z układu chłodzenia.
Jeśli zaś płyn z układu chłodzenia jest wypuszczany do zbiorniczka wyrównawczego i tam zostaje (nie powraca, gdy silnik ostygnie trochę), to może to oznaczać uszkodzenia zaworu w dyfuzorze (u dołu zbiorniczka wyrównawczego . |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Sro 14 Sty 2009, 00:14 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
andrzej_601124
Czytelnik
Dołączył: 13 Sty 2009 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość/region): Mysłowice/śląsk Posiadane auto: HYUNDAI i30 1,6 CRDi (90 KM)
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 14 Sty 2009, 08:53 Temat postu: |
|
|
Dzieki za rady. Wszystko o czym napisałeś musze sprawdzić w najbliższym czasie. |
|
Powrót do góry |
|
|
arturkol
Stały Bywalec
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 112 Skąd jesteś (miejscowość/region): Zabrze Posiadane auto: Renault Thalia alize 2004 1,4, Citroen ZX 1,4 i 1995
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Sro 14 Sty 2009, 17:21 Temat postu: |
|
|
Dokładnie tak jak pisze kamilek, ale jeśli masz uszkodzoną pompę wodną pośpiesz się z wymianą - grozi zerwaniem paska rozrządu, jeśli uszczelka pod głowicą - z pewnością dym byłby inny ale i płyn chłodniczy byłby brudny albo w oleju powstało by masło na powierzchni. Jeśli płyn chłodniczy nie zmianił koloru a i olej jest czysty to cieknie gdziś i ndziej. Wycieknie jest duży i doraźnie można go naprawić płynem do uszczelniania układów chłodzących - polecam STP - działa! |
|
Powrót do góry |
|
|
andrzej_601124
Czytelnik
Dołączył: 13 Sty 2009 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość/region): Mysłowice/śląsk Posiadane auto: HYUNDAI i30 1,6 CRDi (90 KM)
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 15 Sty 2009, 00:09 Temat postu: |
|
|
A co się robi z tym płynem do uszczelniania i jakiego rzedu jest to koszt? Czy trzeba go wlać do zbiornika wyrównawczego? |
|
Powrót do góry |
|
|
andrzej_601124
Czytelnik
Dołączył: 13 Sty 2009 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość/region): Mysłowice/śląsk Posiadane auto: HYUNDAI i30 1,6 CRDi (90 KM)
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 15 Sty 2009, 01:02 Temat postu: |
|
|
Odnośnie czujnika temperatury płynu chłodzącego. Chciałem kupic nowy ale pan w sklepie zadał mi niedyskretne pytanie: jaki typ? Podobno są dwa rodzaje. Po czym je rozróżnić? Prosze o podpowiedź. |
|
Powrót do góry |
|
|
arturkol
Stały Bywalec
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 112 Skąd jesteś (miejscowość/region): Zabrze Posiadane auto: Renault Thalia alize 2004 1,4, Citroen ZX 1,4 i 1995
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Czw 15 Sty 2009, 13:23 Temat postu: |
|
|
jak kupisz go to z nim dostaniesz ulotkę. Wlewa się buteleczke do zbiornika wyrównawczego i zapala się silnik na 15 minut. Potem się gasi i chłodzi silnik i to wszystko. Mi w citroenie się lało z chłodnicy że co dzień dolewałem pół litra, napraiło się i już od trzech lat zero problemów |
|
Powrót do góry |
|
|
arturkol
Stały Bywalec
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 112 Skąd jesteś (miejscowość/region): Zabrze Posiadane auto: Renault Thalia alize 2004 1,4, Citroen ZX 1,4 i 1995
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Czw 15 Sty 2009, 13:24 Temat postu: |
|
|
zapomniałem o koszcie od 8 do 30 zł, zależy gdzie kupisz i jakiej marki. Polecam STP kiedyś w tesco 15 zł, na stacjach benzynowych też to sprzedają |
|
Powrót do góry |
|
|
|