Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paula1991nh
Czytelnik
Dołączył: 20 Wrz 2019 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): Shropshire Posiadane auto: Vw Touran bluemotion 1.9 TDI 2008
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 20 Wrz 2019, 17:47 Temat postu: Turbo i dwumasa |
|
|
Vw Touran 1.9 TDI r. 2008 jestem swiezo po wymianie turbo ktore padlo oraz sprzegla i zamiast chulac jak tralala to wydostaje sie z niego dziwny swist po dodaniu gazu bez wzgledu na to czy jest na biegu czy na luzie wiec to raczej nie turbo...moj mechanik szukal przyczyny ale nie znalazl moze ktos mial podobnie? 2 sprawa wymienione sprzeglo 1 jakosci a jak pare razy wcisne to słychać dziwny dzwiek jakbym na rowerze do tylu pedalowala... mieszkam w Anglii a tutaj mechanicy pozostawiaja wiele do zyczenia wiec jak ktos wie w czym problem to prosze o wiadomosc wtedy wskaze mechanikowi gdzie szukac problemu pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
wegorz1984
Stały Bywalec
Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 208 Skąd jesteś (miejscowość/region): Radom Posiadane auto: Opel VectraB 1.8 115KM 2000r
Piwa: 16/1
|
Wysłany: Sob 21 Wrz 2019, 09:03 Temat postu: |
|
|
w kwestii turbo to jest kilka możliwości: nieszczelność między turbinką a silnikiem, nieszczelny kolektor wydechowy, nieszczelność na układzie EGR(czasem uszczelka potrafi się źle ustawić a wtedy ładnie sobie gwizda )oraz nieprawidłowo zregenerowane turbo, w przypadku sprzęgła to jak zabieramy się za jego wymianę to powinno być wymienione w komplecie czyli koło dwu masowe, sprzęgło, wysprzęglik hydrauliczny z łożyskiem oporowym oraz pompa sprzęgła, kolejna sprawa to montaż docisku powinien być wykonany za pomocą narzędzia do wstępnego ustawienia docisku poniewaz mamy tu do czynienia ze sprzęgłem typu SAC czyli samonastawne, wysprzęglik wymieniamy ze względy ze jest zintegrowany z łożyskiem oporowym, a pompę sprzęgła wymieniamy żeby uniknąć efektu gumowatego pedału sprzęgła, pamiętać należy też o prawidłowym odpowietrzeniu hydrauliki sprzęgła aby nie uszkodzić jego podzespołów po przez dopuszczenie do pracy na sucho, jest jeszcze jedna możliwość a mianowicie został zamontowany zestaw ze sztywnym kołem a wtedy istnieje możliwość ze będzie nam hałasowała skrzynia biegów na wolnych obrotach |
|
Powrót do góry |
|
|
paula1991nh
Czytelnik
Dołączył: 20 Wrz 2019 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): Shropshire Posiadane auto: Vw Touran bluemotion 1.9 TDI 2008
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 21 Wrz 2019, 13:14 Temat postu: Turbo i dwumasa |
|
|
wegorz1984 napisał: | w kwestii turbo to jest kilka możliwości: nieszczelność między turbinką a silnikiem, nieszczelny kolektor wydechowy, nieszczelność na układzie EGR(czasem uszczelka potrafi się źle ustawić a wtedy ładnie sobie gwizda )oraz nieprawidłowo zregenerowane turbo, w przypadku sprzęgła to jak zabieramy się za jego wymianę to powinno być wymienione w komplecie czyli koło dwu masowe, sprzęgło, wysprzęglik hydrauliczny z łożyskiem oporowym oraz pompa sprzęgła, kolejna sprawa to montaż docisku powinien być wykonany za pomocą narzędzia do wstępnego ustawienia docisku poniewaz mamy tu do czynienia ze sprzęgłem typu SAC czyli samonastawne, wysprzęglik wymieniamy ze względy ze jest zintegrowany z łożyskiem oporowym, a pompę sprzęgła wymieniamy żeby uniknąć efektu gumowatego pedału sprzęgła, pamiętać należy też o prawidłowym odpowietrzeniu hydrauliki sprzęgła aby nie uszkodzić jego podzespołów po przez dopuszczenie do pracy na sucho, jest jeszcze jedna możliwość a mianowicie został zamontowany zestaw ze sztywnym kołem a wtedy istnieje możliwość ze będzie nam hałasowała skrzynia biegów na wolnych obrotach |
Dziekuje za odpowiedz podziele sie tymi informacjami z mechanikiem i moze wtedy go olsni... bo nie male pieniadze wydalam za naprawe a przed naprawa byl w lepszym stanie niz po... jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam PS. Sprzeglo bylo wymieniane w calosci w Anglii noe bawia sie w czesciowe wymiany czesci... |
|
Powrót do góry |
|
|
|