Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vis_vitalis
Czytelnik
Dołączył: 30 Mar 2019 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość/region): łódzkie Posiadane auto: Sportage I 98\'
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 30 Mar 2019, 14:23 Temat postu: AVM 460 czy AVM 460K? |
|
|
Cześć
Jako świeży posiadacz leciwej ale całkiem żwawej Kii Sportage I, stałem się też nowym użytkownikiem tegoż forum
I może tyle tytułem wstępu.
Starałem się znaleźć odpowiedź samodzielnie ale niestety nie udało mi się, a że nie mam pewności więc postanowiłem zapytać tutejsze gremium.
Typowa historia. W mojej Kii padnięte są sprzęgiełka automatyczne (cytując pewien post juz nawet nie wiem czy z tego forum, w wersji "na podstępnie" czyli w czasie normalnej jazdy włączyć się potrafi symulator brzmienia wiertarki).
Jako, że nie jest to jak patrzyłem jakaś "rocket sience" przymierzam się do wymiany samodzielnej.
Dzisiaj zdemontowałem sobie jeden automat (mam mechaniczne nie podciśnieniowe) by obejrzeć co ja tam mam w środku. Pokonalem "a'la" pierścień Segera, podkładkę, wymontowałem koszyk. I tu następuje miejsce na pytanie z tematu.
Jak rozpoznać czy potrzebuję zestawu AVM 460 czy 460K?
Auto jest z 98 roku, pierwsza rejestracja '99 (czyli pewnie fizycznie auto jest z końca '9.
Na yt znalazłem jeden sensowny film gdzie Pan zakłada 460K na śniegu do Retony. Patrząc jak wybebesza stare sprzęgiełko automatyczne to wygląda to z grubsza jak u mnie z tym, że pod koszykiem ma metalową podstawke-podkładkę a u mnie jest plastikowa. No i zdejmuje jeszcze jeden dalszy element którego mnie się zdemontowac nie udało (podkładka/nakrętka z 4 kwadratowymi nacięciami rozmieszczonymi co 90 stopni).
Będę wdzięczny za wszelką pomoc w temacie. |
|
Powrót do góry |
|
|
Silwer
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 487 Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódzkie Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
|
Wysłany: Pon 01 Kwi 2019, 09:36 Temat postu: |
|
|
Witaj.
Na początek gratulacje z okazji nabycia Kijanki. Co do sprzęgiełek to poszukaj. Temat był poruszany wielokrotnie. Wszystko opisane bardzo dokładnie. _________________ Trabant 601 84\\\'
A4 B6 1.8t quattro Avant 03\\\'
SHL M11 63\\\'
A4 B6 1.8t Avant 01\\\'
Nie pytaj mnie-czy można, zapytaj siebie-czy warto? Bo można wszystko, ale nie wszystko warto... |
|
Powrót do góry |
|
|
vis_vitalis
Czytelnik
Dołączył: 30 Mar 2019 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość/region): łódzkie Posiadane auto: Sportage I 98\'
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 02 Kwi 2019, 22:52 Temat postu: |
|
|
Tak już nawet znalazłem
Tematy zazwyczaj nazywały się jakoś nieadekwatnie a gdzieś w treści były kluczowe informacje, dlatego za początkowymi razami nie trafiłem na nie.
Sprzęgiełka i zestaw pierścieni regulacyjnych (czyli AVM-460K) też już z resztą nabyłem. Teraz czas na demontaż/montaż.
Gdyby ktoś kiedyś szukał sam zestaw pierścieni też ma katalogowe określenie tzn. na takie trafiłem.
I jest to AVM-4460K. |
|
Powrót do góry |
|
|
Robert_X
Dyskutant
Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 81 Skąd jesteś (miejscowość/region): Izbica Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 16v dohc kuchenka gazowa
Piwa: 1/5
|
Wysłany: Sro 03 Kwi 2019, 13:06 Temat postu: |
|
|
Gratulacje kolego , sprzęgiełka to dopiero początek , porponuję teraz zajrzeć do łożysk igiełkowych bo te automaty coś zamordowało .... tematów jest sporo a kijanka to w sumie b.fajne auto ja teraz prócz sportka mam pajero 2 ale tu tak różowo nie jest.... |
|
Powrót do góry |
|
|
vis_vitalis
Czytelnik
Dołączył: 30 Mar 2019 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość/region): łódzkie Posiadane auto: Sportage I 98\'
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 05 Kwi 2019, 06:24 Temat postu: |
|
|
No to wymienione. 4x4 wydaje się dzialać jak trzeba tj. załączać się. Ale jest nowe ale Byc moze dokladnie w tym co mówi kolega Robert_X.
Z lewej strony półoś nie ma praktycznie luzu wzdłużnego może z 1-2mm. Z prawej było to spokojnie z 5mm. Wracajac na lewo - po zdjeciu segera i pierwszej podkladki kolejny element (ten który nie już wraca na miejsce z powrotem przy zakładaniu manuali) zasypany był niesamowicie jakimś stałym smarem, tak że był delikatny problem z wydobyciem tak był zassany. Teraz przy jezdzie 4x4 ta strona lubi sobie popiskiwać metalicznie. Więc na razie zaniechałem dalszych testów w jezdzie 4x4. Być może ma to związek z rzeczonym łożyskiem igiełkowym półosi o którym pisze kolega.
Sam automat po tej stronie po zdjęciu wyglądał na sprawny (poza tym że też był zawalony tym smarem). To z lewej jeden z zębow w obrotowym pierścieniu był totalnie starty.
A co do samego Sportage'a auto sprawia wrażenie takiego...szczerego. Jest takie jak ma być. Drogie nie było. Trochę sobie rdzewieje nadwozie ale bez dramatu. Planuję też sam poszlifowac, pozabezpieczać i pomalować jak się zrobi cieplej. Mój ma zrobiony przez poprzedniego wlasciciela lift zawieszenia. Podkladki z przodu dluzsze sprezyny i amorki z tyłu. Zalożone trochę wieksze AT'ki i mnie to wystarczy.
Z problemów (na ten moment ) jedynie pojawił mi się jeszcze zapalający się "check emgine" gdy jadę równo tak z 4-5 min gdzieś szosą za miastem i równo trzymam pedał gazu. Przebiega bezobjawowo poza kontrolką. Jak się zatrzymam, zgaszę i ruszę to w 3 na 4 przypadki już nie wraca. Nie mam OBD2 przy kolanach kierowcy. I co mnie najbardziej martwi w tej sprawie, bo może utrudnić diagnostykę to to, że złącze Diag Kia 20 PIN pod maską po przejściowce na OBD2 i podpięciu pożyczonego ELM327 - nie ma sygnału. |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Pią 05 Kwi 2019, 06:24 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Robert_X
Dyskutant
Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 81 Skąd jesteś (miejscowość/region): Izbica Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 16v dohc kuchenka gazowa
Piwa: 1/5
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grzybeq
Auto Maniak
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość/region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
|
Wysłany: Sob 06 Kwi 2019, 17:00 Temat postu: |
|
|
Witam.
Tak jak pisali koledzy - pierwsze to diesel, czy benzyna, drugie to czy zagazowany, trzecie to zajrzyj pod tapicerkę w nogach pasażera (pod wwntylatorem)- masz tam ECU - podaj model, bo były 2 wersje do benzynowego DOHC, 1 wersja do SOHC i 2 wersje do Diesel.
Kolejna rzecz to kody błyskowe - rzecz bardzo dobra do diagnoatyki, nie wymaga żadnych przejściówek, pozwala odczytać błedy za pomocą drutu ze spinacza i na początek od tego bym zaczął.
Pozdrawiam! _________________ ˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ |
|
Powrót do góry |
|
|
vis_vitalis
Czytelnik
Dołączył: 30 Mar 2019 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość/region): łódzkie Posiadane auto: Sportage I 98\'
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 07 Kwi 2019, 01:18 Temat postu: |
|
|
Dzięki za tak liczny odzew. Silnik to diesel 2,0 TD.
O kodach błyskowych już czytałem na tym forum a i kojarzyłem, że kolega mój wiele lat temu jak miał Sephię to też tak robił. Na początek liczyłem jednak, że pójdzie nieco nowocześniejszymi metodami diagnostycznymi
Jedno pytanie może laickie ale kto pyta nie błądzi.
Jak sobie zewrę właściwe piny, to kontrolka "check engine" wypika mi błędy nawet jak akurat się nie świeci? W sensie błąd nie występuje w danej chwili? Do ECU postaram się w najbliższym czasie dokopać.
Ten swój napęd 4x4 jeszcze też muszę sprawdzić. Znaczy się konkretnie przód. Na razie tyle dobrego, że udąło się pozbyć niespodziewanego włączania się "wycia wiertarki" w trakcie jazdy 2x4. |
|
Powrót do góry |
|
|
Grzybeq
Auto Maniak
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość/region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
|
Wysłany: Nie 07 Kwi 2019, 23:14 Temat postu: |
|
|
Jak wszystko będzie dobrze z Ecu to zakładasz mostek, załączasz na zapłon i kontrolka check engine będzie migać. Z tym, że jeśli masz Zexel to z diagnostyką łatwo nie będzie- brak instrukcji, schematu strasznie utrudnia temat.
Pozdrawiam! _________________ ˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ |
|
Powrót do góry |
|
|
Robert_X
Dyskutant
Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 81 Skąd jesteś (miejscowość/region): Izbica Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 16v dohc kuchenka gazowa
Piwa: 1/5
|
Wysłany: Pon 08 Kwi 2019, 11:31 Temat postu: |
|
|
Najlepszy sposób na Zexela to wywalenie zexela |
|
Powrót do góry |
|
|
Grzybeq
Auto Maniak
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość/region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
|
Wysłany: Pon 08 Kwi 2019, 12:31 Temat postu: |
|
|
Tylko czym go zastąpić - masz na to jakiś patent? _________________ ˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ |
|
Powrót do góry |
|
|
Robert_X
Dyskutant
Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 81 Skąd jesteś (miejscowość/region): Izbica Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 16v dohc kuchenka gazowa
Piwa: 1/5
|
Wysłany: Pon 08 Kwi 2019, 13:24 Temat postu: |
|
|
Grzybeq napisał: | Tylko czym go zastąpić - masz na to jakiś patent? |
Oczywiście pompa z mazdy albo pajero 2 , mazdę ma przetrenowaną , śmiga aż miło , pajero mam w tej chwili w aucie z zamordowanym silnikiem , jak znajdę chwilę to wrzucę do kijanki bo podobno pasuje i przetestuje na żywym organiźmie. |
|
Powrót do góry |
|
|
Robert_X
Dyskutant
Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 81 Skąd jesteś (miejscowość/region): Izbica Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 16v dohc kuchenka gazowa
Piwa: 1/5
|
Wysłany: Pon 08 Kwi 2019, 13:28 Temat postu: |
|
|
Robert_X napisał: | Grzybeq napisał: | Tylko czym go zastąpić - masz na to jakiś patent? |
Oczywiście pompa z mazdy albo pajero 2 , mazdę mam przetrenowaną , śmiga aż miło , pajero mam w tej chwili w aucie z zamordowanym silnikiem , jak znajdę chwilę to wrzucę do kijanki bo podobno pasuje i przetestuje na żywym organiźmie. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grzybeq
Auto Maniak
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość/region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
|
Wysłany: Wto 09 Kwi 2019, 22:55 Temat postu: |
|
|
Ale to mechaniczna pompa? Bez ECU? Mocy to nie traci przy takim rozwiązaniu?
Pozdrawiam! _________________ ˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ |
|
Powrót do góry |
|
|
Robert_X
Dyskutant
Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 81 Skąd jesteś (miejscowość/region): Izbica Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 16v dohc kuchenka gazowa
Piwa: 1/5
|
Wysłany: Sro 10 Kwi 2019, 10:16 Temat postu: |
|
|
Grzybeq napisał: | Ale to mechaniczna pompa? Bez ECU? Mocy to nie traci przy takim rozwiązaniu?
Pozdrawiam! |
Pompa mechaniczna , mocy nieco mniej ubywa ale od tego jest śrubka do ustawiania dawki , wiadomo że elektroniczna ma ten bajer że kąt wyprzedzenia zmienia sobie sama .Ja osobiście jestem zwolennikiem 100% sprawnej elektronicznej ale mechaniczna też daje dobrze radę bo z delikatnym spadkiem mocy spada spalanie , mi udało się zejść prawie do 7l na 100 przy normalnym śmiganiu na duratrack 235/75 na trasie z prędkościami do 100 km/h w terenie nie mam jeszcze miarodajnych wyników bo nie bardzo mam czas na śmiganie . Docelowo chcę zrobić hybrydę tzn. bebechy z pompy elektronicznej wsadzić do mechanicznej w celu powiększenia sekcji |
|
Powrót do góry |
|
|
|