Thalia - wysokie obroty, a rozrząd

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thalia_2003

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość/region): pomorskie
Posiadane auto: Thalia 1.4 75 KM 8V, 2003 r.
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 27 Lut 2019, 09:11    Temat postu: Thalia - wysokie obroty, a rozrząd Odpowiedz z cytatem

Cześć! Przeglądałem forum, ale nie wiem, czy znalazłem tam rozwiązanie problemu, bo w sumie objawy są bardzo dziwne.

1) Wczoraj silnik w pewnym momencie zaczął startować od pułapu 2000-2500 obrotów (bez naciskania gazu), było to w momencie, gdy się rozgrzał już, ale nie to jest najważniejsze
2) W pewnym momencie samochód zaczął jechać sam (bez gazu, musiałem go stopować hamulcem, aby nie przyspieszał), na światłach przed skrętem, bo widziałem, że coś jest nie tak po naciśnięciu samego sprzęgła wskoczył na 5000 obrotów (aby to zniwelować musiałem wyłączyć silnik i nacisnąć na gaz (tak strzelić), potem znowu wyłączyć i drugi raz powtórzyć i dopiero jakoś to spadło
3) Tego samego dnia pojawiły się identyczne problemy w powrotną stronę, ale były wzmożone (auto wchodziło na wysokie obroty przy ruszaniu, w ogóle nie chciało odjechać w pewnym momencie (ślizganie sprzęgła i gaśnięcie) - jak zjechałem na bok to zastosowałem klasyczny ,,myk" naprawczy i jakoś się doczłapałem do ,,mety", ale widziałem, że obroty falują nawet bez gazu na wskazówce

No i to wszystko by pewnie wskazywało na przepustnicę, lewe powietrze itd., ale dzisiaj objawy były inne.

1) Po odpaleniu auta obroty wskoczyły od razu na 1000 (zamiast na 750), przy ruszaniu sprzęgło czasami szarpało jakby nie chciało łapać a do tego momentami miałem wrażenie, że po samym ruszaniu słyszę przelewającą się wodę z maski silnika (tak jakby ktoś przelewał ze szklanki do szklanki).
2) Problem wchodzących obrotów się nie powtórzył, ale starałem się trzymać silnik na stosunkowo niskich obrotach, podwyższone jednak zauważyłem jakby przy samym ruszaniu (przy lekkim naciśnięciu gazu wskakiwały na 3000).
3) Momentami widziałem na światłach, że obroty falują tak jak poprzednio.

Samochód był niedawno kupiony i wiem na pewno, że niedługo będzie do roboty rozrząd. I stąd moje pytanie, czy to możliwe, że to jest jakoś powiązane akurat z tym elementem? W mechanice biegły nie jestem, a moje pierwsze skojarzenia były związane z przepustnicą, jakimiś nieszczelnościami albo samym sprzęgłem. Jeżeli ktoś się spotkał z czymś podobnym to z góry dzięki za pomoc. Warto też się dowiedzieć, czy metoda ,,przywracania" do życia po awarii jest właściwa, bo jakoś muszę dzisiaj dojechać w stosunkowych korkach do najbliższego warsztatu, a nie wiem czy ten krótki gaz nie żyłuje silnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
BlackRaven

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 1598
Skąd jesteś (miejscowość/region): Śląsk
Posiadane auto: Laguna 3 Coupe 2.0 Dci
Piwa: 70/2
PostWysłany: Sro 27 Lut 2019, 11:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zmień krokowy
_________________
Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
milejow

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 6209
Skąd jesteś (miejscowość/region): Mętów pod Lublinem
Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
PostWysłany: Czw 28 Lut 2019, 20:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziura po krokowym nie da tyle powietrza,żeby silnik osiągnął aż takie obroty,te plastikowe przepustnice lubiły się przycinać,linki gazu też nie grzeszyły wiecznym życiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Thalia_2003

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość/region): pomorskie
Posiadane auto: Thalia 1.4 75 KM 8V, 2003 r.
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 06 Mar 2019, 09:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mały update po wizycie u mechanika.

W aucie wymieniono rozrząd i hamulce z przodu (ale to z innego powodu). Stwierdzono, że linka od gazu może się zacinać i zastosowano podstawową prewencję, czyli...spryskano ją. Przepustnicy i krokowego nie ruszano, tylko oględziny, czyli właściwie nic.

Potem samochód jechał aż miło przez 5 dni...i problem powrócił, ale z pewnymi symptomami przed.

A) rozpoczyna się od słabego łapania sprzęgła przy ruszaniu, trzeba dać więcej obrotów, skrzynia biegów się dziwnie rusza wtedy (wizualnie wibracje), auto tak jakby chciało się ślizgać na kołach
B) następny etap: przy zmianie biegów po krótkim naciśnięciu sprzęgła obroty wzrastają (najpierw lekko, potem coraz gwałtowniej)
C) po pewnym czasie nie trzeba wciskać gazu, bo samo dodaje obrotów jak ostatnio...
D) moment kulminacyjny - po naciśnięciu sprzęgła obroty ,,wystrzeliwuje" w górę pod 5000, poza tym auto ,,samo jedzie i przyspiesza", aby problem ustąpił trzeba zastosować wspomniany trik ,,nacisnąć sprzęgło do końca, strzelić szybko gazem".

Z innych ,,dolegliwości" to z tego co zauważyłem dzisiaj płyn chłodniczy ma pewien wyciek i go ubywa...Ale to raczej niepowiązane z tematem.

Czytałem trochę na forum i widzę, że to częsty problem. Tym bardziej dziwi mnie, że pojawił się on w ciągu miesiąca właściwie trzykrotnie (niska regularność). Czy przepustnica może powodować tak rzadkie problemy i ona po prostu lata w tym samochodzie?

Druga sprawa to strzelanie gazem jak już wystąpi. Jadąc w ruchu może z tym różnie być. W takiej sytuacji lepiej zjeżdżać, gasić i przy zapaleniu strzelić, aby obroty spadły, czy przy pewnej prędkości wcisnąć sprzęgło i szybko strzelić gazem (chodzi mi o to, czy jest to w ogóle bezpieczne).

Jeżeli pytania się wydadzą dziwne to z góry wybaczcie, ale to pierwszy samochód i w motoryzacji jestem ,,zielonkawy". Za wszelkie sugestie z góry dzięki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group