DSG7, szarpanie, ujemne temperatury, T6 problemy

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jac_California

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 23 Lut 2019
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa
Posiadane auto: Volkswagen T6 California, DSG7, 4 motion
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 23 Lut 2019, 22:51    Temat postu: DSG7, szarpanie, ujemne temperatury, T6 problemy Odpowiedz z cytatem

Witam, jako że t5 to właściwie to samo co t6 pytam w tym dziale.

W grudniu 2018 roku odebrałem nowego VW Californiam DSG7, 2.0TDI 150km, 4motion.

Zauważyłem, że automatyczna skrzynia biegów czasami lekko szarpie podczas zmiany z 4 na 5, czasami trochę rzadziej z 5 na 6. Występuje to przede wszystkim gdy powoli się rozpędzam. Przy dynamicznym rozpędzaniu dzieje się to znacznie rzadziej. Podczas szarpania skrzynia wydaje z siebie dźwięk, tak jakby skrzynia chciała wrzucić wyższy bieg, potem niższy i tak kilka razy pod rząd. Gdy umówiłem się do serwisu na wizytę, miałem czekać 10 dni na najbliższy termin, w między czasie szarpanie ustąpiło, odwołałem wizytę gdyż było to bez celowe. Po jakimś czasie problem powrócił, wtedy powiązałem to z temperaturą panującą na zewnątrz. Gdy temperatura spada poniżej 3 stopni na plusie problem zaczyna się delikatnie pojawiać. Gdy temperatura spadła do minus 15, wtedy problem bardzo się nasilił, występował przy każdej zmianie biegu, z niższego na wyższy zaczynając od, 3 na 4, 4 na 5, 5 na 6, 6 na 7. Wynika z tego, że wizyta w serwisie będzie miała sens dopiero jak temperatury spadną grubo poniżej zera. Czy ktoś się spotkał z tego typu problemem? Auto ma dopiero 3 tysiące kilometrów. Mocno niepokoi mnie, że w nowym samochodzie z 250tyś zł dzieją się takie rzeczy. 11 letni Peugeot 807 którego się pozbyłem chodził idealnie, T4 przelatałem 300tyś km zanim automat zaczął szarpać, a tu się człowiek pokusił się na nowe auto.

Dodatkowe problemy:
1. Wariujące podświetlenie nawiewu, znika podświetlenie 2 lub 3 biegu nawiewu. Na przemiennie, raz nie ma jednego raz drugiego, czasem są wszystkie, nawiew mimo to działa dobrze.
2. W długich trasach, podczas jazdy, ekran nawigacji czasami robi się czarny na 5-10minut, nie reaguje na żadne przyciski, po czym włącza się tak jak podczas odpalenia auta. Dzieje się tak gdy podłączony jest do niego Iphone.
3. Gdy auto się nagrzeje i włączy się chłodnica, słychać głośne rytmiczne cykanie, cykanie z czasem zwalnia, obroty silnika nie mają na nie wpływu.
4. Automat jest źle zestrojony z tym silnikiem, przy 65km/h wrzuca 7 bieg, obroty silnika 1100obr/min. Pierwsza trasa w górach, jadę 75km/h pod lekką górę, automat trzyma 7bieg, 1100-1200obr/min słyszę jak silnik się męczy. Auto waży 2,5 tony puste, z pasażerami i bagażami ze 3tony, silnik z automatem zestrojony jak by miało ważyć połowę tego? Przy takiej eksploatacji to ten silnik nie dożyje 100tyś km, czy może ja nie nadążam za technologią?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group