Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eryk93
Czytelnik
Dołączył: 10 Sty 2019 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość/region): Daleko Posiadane auto: Mercedes Vito 2.2 110 CDI
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 10 Sty 2019, 18:44 Temat postu: Czujnika położenia wału Mercedes Vito(638) 2.2 110 CDI |
|
|
Wita, chciałbym sprawdzić czujnik położenia wału, gdyż może on być przyczyną, tego, że auto na zimno pali, a jak się rozgrzeje, to już odpalić nie chce bądź robi to z wielkim trudem. Nie wiem natomiast, w którym miejscu się on znajduje, jeśli wiecie, dajcie znać, będę wdzięczny za każdą sugestię. |
|
Powrót do góry |
|
|
Gerri Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość/region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
|
Wysłany: Pią 11 Sty 2019, 14:59 Temat postu: |
|
|
Którego wału? |
|
Powrót do góry |
|
|
eryk93
Czytelnik
Dołączył: 10 Sty 2019 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość/region): Daleko Posiadane auto: Mercedes Vito 2.2 110 CDI
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 11 Sty 2019, 15:47 Temat postu: |
|
|
Czujnik położenia wału korbowego |
|
Powrót do góry |
|
|
Gerri Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość/region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
|
Wysłany: Sob 12 Sty 2019, 11:15 Temat postu: |
|
|
Czujnik "zbiera" sygnał z koła zamachowego. Powinieneś go zauważyć bez problemu. Numer 29, 32:
Możesz sprawdzić, ale jak jest uszkodzony, to jeżeli ciepły silnik zgaśnie, to już nie odpali - do momentu aż ostygnie. Raczej weź pod uwagę usterkę pompy wysokiego ciśnienia. Najpewniej byłoby podpiąć jakiś tester (nawet ten najtańszy ELM327) i odczytać ciśnienie na railu przy próbie ponownego rozruchu. Możesz też (jak silnik zgaśnie) zlać pompę wysokiego ciśnienia zimną wodą (porządnie -żeby ją schłodzić) i wtedy próbować odpalić. |
|
Powrót do góry |
|
|
eryk93
Czytelnik
Dołączył: 10 Sty 2019 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość/region): Daleko Posiadane auto: Mercedes Vito 2.2 110 CDI
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 12 Sty 2019, 19:37 Temat postu: |
|
|
Dziękuję ci ślicznie, znalazłem go, cały był w syfie i ciężko go było wyciągnąć, ale wyszedł, ogólnie magnes czujnika łapie. Co do pompy, to była w regeneracji i fakt po regeneracji Vitek palił, z tym że po rozgrzaniu później ciężko. Czujnik wyczyściłem, sam magnes był czarny, wsadziłem spowrotem i póki co pali normalnie, z tym że trzeba będzie go wziąć na dłuższą trasę i wtedy przetestować.
Wydaje mi się, że lepiej będzie kupić nowy jednak, ale dam znać jak to wygląda po dłuższej jeździe |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Sob 12 Sty 2019, 19:37 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
darecki r
Czytelnik
Dołączył: 27 Mar 2019 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość/region): wrocław Posiadane auto: vito 109
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 27 Mar 2019, 14:02 Temat postu: |
|
|
Witam,mam podobny problem vito z 2005 roku 109.Auto jest po regeneracji wtrysków,ale problem przed i po jest ten sam tzn.Na zimnym lub po nocy pali odrazu,natomiast jak się nagrzeje nie odpala nawet po długim kręceniu.Jak przestygnie po 10-15 min odpala odrazu.Proszę o poradę,podejrzewam że może to być czujnik położenia wału,ale mechanik by chyba to wykrył ?
Proszę o pomoc _________________ darecki |
|
Powrót do góry |
|
|
Gerri Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość/region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
|
Wysłany: Sro 27 Mar 2019, 23:15 Temat postu: |
|
|
Czujnik położenia wału powinien się pokazać w błędach. Ja bym sugerował jednak coś innego: kup sobie jakiś najprostszy tester typu ELM 327 który pozwoli ci podejrzeć ciśnienie na railu w momencie gdy kręcisz i nie chce odpalić. Wtryski były robione (to raz) - a jak teraz te regeneracje robią to już nie raz widziałem. Druga sprawa to pompa wysokiego ciśnienia. Może po nagrzaniu nie podawać ciśnienia wystarczającego do odpalenia silnika. Na testerze będzie to widać. |
|
Powrót do góry |
|
|
darecki r
Czytelnik
Dołączył: 27 Mar 2019 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość/region): wrocław Posiadane auto: vito 109
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 09 Kwi 2019, 17:06 Temat postu: |
|
|
Gerri napisał: | Czujnik położenia wału powinien się pokazać w błędach. Ja bym sugerował jednak coś innego: kup sobie jakiś najprostszy tester typu ELM 327 który pozwoli ci podejrzeć ciśnienie na railu w momencie gdy kręcisz i nie chce odpalić. Wtryski były robione (to raz) - a jak teraz te regeneracje robią to już nie raz widziałem. Druga sprawa to pompa wysokiego ciśnienia. Może po nagrzaniu nie podawać ciśnienia wystarczającego do odpalenia silnika. Na testerze będzie to widać. |
Z tydzien temu byłem u mechanika,wymienił czujnik polożenia wału okolo150zł,od tej pory auto pali na zimnym i na ciepłym.Dziękuję za poradę _________________ darecki |
|
Powrót do góry |
|
|
|