Podejżany klekot silnika 1.9 110km asv

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
faas

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość/region): Wołomin
Posiadane auto: Seat Toledo 2 1.9 tdi ASV 2004
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 22 Gru 2018, 19:14    Temat postu: Podejżany klekot silnika 1.9 110km asv Odpowiedz z cytatem

Praca silnika wydaje się być zbyt twarda , mocny klekot .
1.9 110 km ASV/ 2004 / 260 tyś przebiegu
Silnik zalany jest liqui moly Synthoil High Tech 5W-40
Odsyłam do filmiku https://www.youtube.com/watch?v=Oxg10BoRqCY
Może wprawne ucho coś wychwyci

Jakieś sugestie ? bo co mechanik to każdy co innego słyszy , jeden mówi że jest ok, drugi " coś głośniej chodzi,ale nie wiem co to jest "
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
rgoliat

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 181
Skąd jesteś (miejscowość/region): Pojezierze Myśliborskie
Posiadane auto: seat toledo 1.9 TDI 110 KM 2001
Piwa: 14/0
PostWysłany: Nie 23 Gru 2018, 20:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na początek spróbuj zdjąć pasek wielorowkowy, wtedy albo wykluczysz lub nie uszkodzenia łożysk rolek, sprzęgiełka alternatora lub sprężarki.
Słychać ewidentnie jakby coś za chwile miało się rozlecieć.
Jeżeli w dalszym ciągu będzie ten szum to sprawdziłbym czy wszystko ok z rozrządem (rolki, pompa wody).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
faas

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość/region): Wołomin
Posiadane auto: Seat Toledo 2 1.9 tdi ASV 2004
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 24 Gru 2018, 10:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok .
Dzięki za odpowiedź , postaram się w miarę szybko zrobić taki zabieg .
Poinformuję

Aktualizacja.
Podejrzenie uszkodzenia alternatora .
Póki co sprawdziłem ładowanie , bez obciążenia jest wszystko oki, lekko ponad 14v na aku.
Przy włączonych światłach , grzanie szyby , delikatnie grające radio , wówczas napięcie spada w okolice 13v .
z mocniej odpalonym nawiewem napięcie na aku wynosi trochę powyżej 12v

P.S
Wesołych i spokojnych Świąt
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
faas

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość/region): Wołomin
Posiadane auto: Seat Toledo 2 1.9 tdi ASV 2004
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 09 Sty 2019, 11:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wymieniony napinacz paska , totalna deska + plus sprzęgło alternatora .
Czy coś się zmieniło na lepsze ? średnio , tyle że został usunięty uszkodzony napinacz ..
Dźwięki dobiegają podobne , może dwumasa ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
rgoliat

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 181
Skąd jesteś (miejscowość/region): Pojezierze Myśliborskie
Posiadane auto: seat toledo 1.9 TDI 110 KM 2001
Piwa: 14/0
PostWysłany: Pią 11 Sty 2019, 16:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na zdjętym pasku też słychać ten ,,klekot"?
Przy kole dwumasowym klekot byłby najbardziej słyszlny podczas rozruchu i gaszenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Pią 11 Sty 2019, 16:20    Temat postu: reklama

Powrót do góry
faas

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość/region): Wołomin
Posiadane auto: Seat Toledo 2 1.9 tdi ASV 2004
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 30 Sty 2019, 15:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Te szumy i inne dźwięki były spowodowane totalnie rozjechaną dwumasą , posypała się w środku ( dźwięk przypominający tarcie szczotki drucianej o metal) do tego łożysko .
Wymienione na zestaw ze sprzęgłem LUK , fabryczne zrobiło 270k chip na 140km.
Po nitce do kłębka ,, chociaż mam ciągle wrażenie że te wtryski jakoś głośno cykają ...
Póki co na razie tak zostawiam i trochę pojeżdżę, może wyjdzie coś w praniu
Przy okazji założyłem sprężyny Eibach Pro Kit na seryjny amortyzator , jak dla mnie jeździ się dużo lepiej , polecam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group