Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
faas
Czytelnik
Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość/region): Wołomin Posiadane auto: Seat Toledo 2 1.9 tdi ASV 2004
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 22 Gru 2018, 19:14 Temat postu: Podejżany klekot silnika 1.9 110km asv |
|
|
Praca silnika wydaje się być zbyt twarda , mocny klekot .
1.9 110 km ASV/ 2004 / 260 tyś przebiegu
Silnik zalany jest liqui moly Synthoil High Tech 5W-40
Odsyłam do filmiku https://www.youtube.com/watch?v=Oxg10BoRqCY
Może wprawne ucho coś wychwyci
Jakieś sugestie ? bo co mechanik to każdy co innego słyszy , jeden mówi że jest ok, drugi " coś głośniej chodzi,ale nie wiem co to jest " |
|
Powrót do góry |
|
|
rgoliat
Stały Bywalec
Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 181 Skąd jesteś (miejscowość/region): Pojezierze Myśliborskie Posiadane auto: seat toledo 1.9 TDI 110 KM 2001
Piwa: 14/0
|
Wysłany: Nie 23 Gru 2018, 20:24 Temat postu: |
|
|
Na początek spróbuj zdjąć pasek wielorowkowy, wtedy albo wykluczysz lub nie uszkodzenia łożysk rolek, sprzęgiełka alternatora lub sprężarki.
Słychać ewidentnie jakby coś za chwile miało się rozlecieć.
Jeżeli w dalszym ciągu będzie ten szum to sprawdziłbym czy wszystko ok z rozrządem (rolki, pompa wody). |
|
Powrót do góry |
|
|
faas
Czytelnik
Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość/region): Wołomin Posiadane auto: Seat Toledo 2 1.9 tdi ASV 2004
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 24 Gru 2018, 10:02 Temat postu: |
|
|
Ok .
Dzięki za odpowiedź , postaram się w miarę szybko zrobić taki zabieg .
Poinformuję
Aktualizacja.
Podejrzenie uszkodzenia alternatora .
Póki co sprawdziłem ładowanie , bez obciążenia jest wszystko oki, lekko ponad 14v na aku.
Przy włączonych światłach , grzanie szyby , delikatnie grające radio , wówczas napięcie spada w okolice 13v .
z mocniej odpalonym nawiewem napięcie na aku wynosi trochę powyżej 12v
P.S
Wesołych i spokojnych Świąt |
|
Powrót do góry |
|
|
faas
Czytelnik
Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość/region): Wołomin Posiadane auto: Seat Toledo 2 1.9 tdi ASV 2004
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 09 Sty 2019, 11:29 Temat postu: |
|
|
Wymieniony napinacz paska , totalna deska + plus sprzęgło alternatora .
Czy coś się zmieniło na lepsze ? średnio , tyle że został usunięty uszkodzony napinacz ..
Dźwięki dobiegają podobne , może dwumasa ? |
|
Powrót do góry |
|
|
rgoliat
Stały Bywalec
Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 181 Skąd jesteś (miejscowość/region): Pojezierze Myśliborskie Posiadane auto: seat toledo 1.9 TDI 110 KM 2001
Piwa: 14/0
|
Wysłany: Pią 11 Sty 2019, 16:20 Temat postu: |
|
|
Na zdjętym pasku też słychać ten ,,klekot"?
Przy kole dwumasowym klekot byłby najbardziej słyszlny podczas rozruchu i gaszenia. |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Pią 11 Sty 2019, 16:20 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
faas
Czytelnik
Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość/region): Wołomin Posiadane auto: Seat Toledo 2 1.9 tdi ASV 2004
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 30 Sty 2019, 15:21 Temat postu: |
|
|
Te szumy i inne dźwięki były spowodowane totalnie rozjechaną dwumasą , posypała się w środku ( dźwięk przypominający tarcie szczotki drucianej o metal) do tego łożysko .
Wymienione na zestaw ze sprzęgłem LUK , fabryczne zrobiło 270k chip na 140km.
Po nitce do kłębka ,, chociaż mam ciągle wrażenie że te wtryski jakoś głośno cykają ...
Póki co na razie tak zostawiam i trochę pojeżdżę, może wyjdzie coś w praniu
Przy okazji założyłem sprężyny Eibach Pro Kit na seryjny amortyzator , jak dla mnie jeździ się dużo lepiej , polecam |
|
Powrót do góry |
|
|
|