Uszkodzony czujnik temperatury paliwa - błąd P0183

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mako12

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość/region): Rzeszowskie
Posiadane auto: Seat Altea 2.0 TDI DSG 2005r
Piwa: 3/0
PostWysłany: Czw 20 Gru 2018, 18:23    Temat postu: Uszkodzony czujnik temperatury paliwa - błąd P0183 Odpowiedz z cytatem

W moim samochodzie, Seat Altea 2.0 TDI 16V 140 KM DSG silnik BKD pojawiał się od czasu do czasu błąd P0183.
Powodem występowania tego błędu był uszkodzony czujnik temperatury paliwa.
Postaram się opisać wymianę tego czujnika, może komuś się przyda taka informacja.

Schemat układu paliwowego:

https://drive.google.com/file/d/1_ktwjlnf7zxCkuCqs--UlodffEAojUDq/view?usp=sharing

Na schemacie, nr 14 to czujnik temperatury paliwa VAG 038 906 081 B.

W samochodzie bardzo łatwo dostać się do tego czujnika. Należy zdjąć osłonę (pokrywę) silnika.
Po zdjęciu osłony czujnik jest bardzo dobrze widoczny.


https://drive.google.com/file/d/14Fr3oJCubd62t_Iuyv_Y5IPXK6knxEa_/view?usp=sharing

W pierwszej kolejności należy odpiąć złącze elektryczne z czujnika.

https://drive.google.com/file/d/1L6wR_XAIx2yd6cNGljqK95TcEs3qoS3v/view?usp=sharing

część zaznaczoną na czerwono należy odchylić zgodnie z kierunkiem zaznaczonym niebieską strzałką i zdjąć złącze z czujnika.

https://drive.google.com/file/d/1OWcpSmqRuf8L_Jg0KJ8txnOzLio0BIS7/view?usp=sharing

Następnie należy zdjąć zieloną spinkę pociągając ostrożnie do góry. Ja użyłem do tego celu malutkie szczypce do gięcia drutu wkładając oba końce między zieloną spinkę a obudowę czujnika i delikatnie podważałem spinkę do góry.
Proszę uważać na oczy!!!! Spinka ma tendencje wystrzelenia do góry po częściowym wyjęciu jej do góry!
Należy drugą ręką przytrzymywać spinkę bo strzeli i się zgubi!!!!

https://drive.google.com/file/d/1YcPUzthHPoOo9Ah3YFD_WTV2YbBaG-68/view?usp=sharing

Można kupić sam czujnik albo cały zestaw. Ja kupiłem zestaw bo był droższy od samego czujnika tylko o 8 zł!!
Otrzymałem nową spinkę, uszczelkę, cała obudowę czujnika oraz sam czujnik.

Po zdjęciu zielonej spinki należy ostrożnie wyjąć uszkodzony czujnik i uszczelkę po czym założyć nową uszczelkę i czujnik i na koniec zieloną spinkę. Proszę zapamiętać w jakim położeniu był czujnik przed wyjęciem ponieważ będzie łatwiej założyć złącze elektryczne w takim samy położeniu jak przed wymianą.

Prawidłowa rezystancja dla tego czujnika:

70'C - 800 omów
60'C - 1100 omów
50'C - 1800 omów
40'C - 2700 omów
30'C - 4100 omów
20'C - 6300 omów
15'C - 7800 omów
10'C - 8700 omów
5'C - 12500 omów
0'C - 15800 omów
-5'C - 20500 omów
-30'C - 67000 omów



cdn.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group