Brak reakcji na kluczyk ponizej -10 stopni VITO 115CDI 639

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Martin 325

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość/region): Białystok
Posiadane auto: Mercedes R klasa 320 CDI 224KM 135000km
Piwa: 2/2
PostWysłany: Sob 08 Gru 2018, 18:19    Temat postu: Brak reakcji na kluczyk ponizej -10 stopni VITO 115CDI 639 Odpowiedz z cytatem

Witam was wszystkich.
Mam problem z moim vitem 115cdi. Otóż do -10 nie mam żadnych problemów z odpaleniem-zapala na dotyk.
Powyzej -10 stopni dzieją się cyrk tzn:
Wyświetla mi błędy na desce ESP itd.
Mruga czasami i to nie zawsze czasami wcale nie ma - kontrolki swiec zarowych,
Wyświetla na głównym wisi workshop i pulpit pali się na czerwono.
Dodaje:
Akumulator założyłem nowy,
Przekaznik swiec zarowych orginal nowy,
Wszystkie świece zarowe spradzone na SD są sprawne,
Wszystkie masy auta sprawdzoNe i przeczyszczone,
I nie wywala żadnych błędów na SD


Ostatnio zmieniony przez Martin 325 dnia Sob 08 Gru 2018, 19:19, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Martin 325

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość/region): Białystok
Posiadane auto: Mercedes R klasa 320 CDI 224KM 135000km
Piwa: 2/2
PostWysłany: Sob 08 Gru 2018, 18:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wklejam link z zagrania deski i całej reakcji :
https://m.youtube.com/watch?v=cUc2bqpfJq8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Arcydemon

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 31 Gru 2017
Posty: 1062
Skąd jesteś (miejscowość/region): Żywiec
Posiadane auto: W212 SD
Piwa: 82/2
PostWysłany: Sob 08 Gru 2018, 19:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli chodzi o tytuł postu to chyba miało być poniżej.
Jeśli chodzi o objawy, to z informacji na zegarach wnioskuję że napięcie spada poniżej prawidłowych wartości.
Podepnij multimetr do aku i sprawdź do ilu spada napięcie podczas rozruchu.
Przyczyny? kilka już wyeliminowałeś, sprawdził bym czy rozrusznik nie robi zwarcia.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości) Wystawiono 1 piw(a)
Martin 325

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość/region): Białystok
Posiadane auto: Mercedes R klasa 320 CDI 224KM 135000km
Piwa: 2/2
PostWysłany: Sob 08 Gru 2018, 19:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rozrusznik ma jakis wpływ podczas przekrecania kluczyka gdy nawet świece zarowe się nie zapalają?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Arcydemon

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 31 Gru 2017
Posty: 1062
Skąd jesteś (miejscowość/region): Żywiec
Posiadane auto: W212 SD
Piwa: 82/2
PostWysłany: Sob 08 Gru 2018, 19:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No raczej nie, ale nigdzie nie napisałeś że problem pojawia się po przekręceniu kluczyka bez próby odpalenia. Na filmie też tego nie widać.
I jeszcze jedno, przy takich błędach na wyświetlaczu, na sto procent na SD pokaże ten błąd.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości) Wystawiono 1 piw(a)
Reklama








Wysłany: Sob 08 Gru 2018, 19:53    Temat postu: reklama

Powrót do góry
Martin 325

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość/region): Białystok
Posiadane auto: Mercedes R klasa 320 CDI 224KM 135000km
Piwa: 2/2
PostWysłany: Sob 08 Gru 2018, 20:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po pierwszych takich objawach jak tylko przyszły mrozy podczas przekrecania kluczyka czasami świece zarowe zalapywaly i szybko znikały i słychać było w podszybiu takie klikanie, następnie znikały świece, kilka razy tak prubowali z rzędu było to samo, a nawet było tak ze wogole się świece zarowe nie zapalaly i nie było tego kliknięcia, po pierwszych takich objawach sprawdziłem SD i były błędy P2356 P2386 B2TAE.
Po skasowania błędów dalej nie mogłem odpalić auta bo cyrk się działy z kontrolkami jak na filmie. Dopiero za 10 razem przekrecania kluczyka zalaplay świece i się zapalił normalnie po chwili zgasły i normalnie odpalił , popracowal około minuty i sam zgasł, znowu odpaliłem i potrzymalem go na obrotach około 2000 i znowu zgasł , dopiero za trEcim razem zaczął pracować sam. Następnie jak wróciłem do domu z pracy, zmieniłem przekaznik swiec , baterie na nową, sprawdzone zostały wszystkie masy , świece zarowe. I było ok prze 2 dni. Auto od rana do wieczora stało na budowie prY minus 12 . I znowu ten sam problem ... po podłączeniu SD zero błędów .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Martin 325

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość/region): Białystok
Posiadane auto: Mercedes R klasa 320 CDI 224KM 135000km
Piwa: 2/2
PostWysłany: Sob 08 Gru 2018, 20:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co noc auto stoi w garazu do - 5 mam pali na dotyk. Wyjadę na - 12 po całym dniu takie cyrk, latem ani razu nie miałem tego rodzaju problemu nigdy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Martin 325

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość/region): Białystok
Posiadane auto: Mercedes R klasa 320 CDI 224KM 135000km
Piwa: 2/2
PostWysłany: Nie 09 Gru 2018, 18:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdziłem napięcie przy akumulatorze pokazuje 12.5 volta podczas uruchamiania spada do 10,5 volta. Po uruchomieniu pokazuje do 14 volt.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Arcydemon

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 31 Gru 2017
Posty: 1062
Skąd jesteś (miejscowość/region): Żywiec
Posiadane auto: W212 SD
Piwa: 82/2
PostWysłany: Wto 11 Gru 2018, 15:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przychodzi mi jeszcze do głowy sprawdzenie samych zegarów i ich wtyczek.
Napięcie na aku OK
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Martin 325

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość/region): Białystok
Posiadane auto: Mercedes R klasa 320 CDI 224KM 135000km
Piwa: 2/2
PostWysłany: Sro 12 Gru 2018, 18:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pozamienialem bezpieczniki dla sprawdzenia , wszystko ok. Wyjąłem sterownik silnika i nagrzałem w domu. Po zamontowaniu normalnie odpalił. Problemem jest sterownik silnika !!!
Znacie kogoś na odcinku Gdynia - Białystok, fachowca od sterownikow silnika ?
Dzięki za podpowiedzi
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości) Wystawiono 1 piw(a)
Arcydemon

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 31 Gru 2017
Posty: 1062
Skąd jesteś (miejscowość/region): Żywiec
Posiadane auto: W212 SD
Piwa: 82/2
PostWysłany: Czw 13 Gru 2018, 08:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Fajnie że znalazłeś przyczynę problemu. Fajnie że o tym napisałeś dla potomnych.
Ja swoją elektronikę samochodową oddaje do elektronika, fachowca od telewizorów, zawsze dał radę Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Tomi_301

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 09 Sty 2019
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość/region): Piaseczno
Posiadane auto: Vito/mixto 111cdi 2006r, sprinter 208 2005r.
Piwa: 0/1
PostWysłany: Sro 09 Sty 2019, 23:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam serdecznie wszystkich uczestników forum.
Jeżeli mogę, chciałbym się podpiąć do tego tematu, a mianowicie posiadam vito model 639 111 cdi z 2006 r w wersji nadwozia mixto.
W moim przypadku udaje się włożyć kluczyk, przy przekręcaniu jest delikatny opór- blokada kierownicy zostaje zwolniona, kontrolki się zapalają, jednak w ostatniej pozycji gdzie powinien zadziałać rozrusznik jest czasami głucho... rozrusznik działa- sprawdzony
Moje pytanie to: czy mogę podmienić stacyjkę z kluczykiem z vito 639 z 2006 r model 109 cdi??
(mam taki sprawny komplet łącznie ze sterownikiem silnika). Na ile taka operacja jest bezpieczna??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group