Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Martin 325
Debiutant
Dołączył: 01 Wrz 2015 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość/region): Białystok Posiadane auto: Mercedes R klasa 320 CDI 224KM 135000km
Piwa: 2/2
|
Wysłany: Sob 08 Gru 2018, 18:19 Temat postu: Brak reakcji na kluczyk ponizej -10 stopni VITO 115CDI 639 |
|
|
Witam was wszystkich.
Mam problem z moim vitem 115cdi. Otóż do -10 nie mam żadnych problemów z odpaleniem-zapala na dotyk.
Powyzej -10 stopni dzieją się cyrk tzn:
Wyświetla mi błędy na desce ESP itd.
Mruga czasami i to nie zawsze czasami wcale nie ma - kontrolki swiec zarowych,
Wyświetla na głównym wisi workshop i pulpit pali się na czerwono.
Dodaje:
Akumulator założyłem nowy,
Przekaznik swiec zarowych orginal nowy,
Wszystkie świece zarowe spradzone na SD są sprawne,
Wszystkie masy auta sprawdzoNe i przeczyszczone,
I nie wywala żadnych błędów na SD
Ostatnio zmieniony przez Martin 325 dnia Sob 08 Gru 2018, 19:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Martin 325
Debiutant
Dołączył: 01 Wrz 2015 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość/region): Białystok Posiadane auto: Mercedes R klasa 320 CDI 224KM 135000km
Piwa: 2/2
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arcydemon
Auto Maniak
Dołączył: 31 Gru 2017 Posty: 1062 Skąd jesteś (miejscowość/region): Żywiec Posiadane auto: W212 SD
Piwa: 82/2
|
Wysłany: Sob 08 Gru 2018, 19:17 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o tytuł postu to chyba miało być poniżej.
Jeśli chodzi o objawy, to z informacji na zegarach wnioskuję że napięcie spada poniżej prawidłowych wartości.
Podepnij multimetr do aku i sprawdź do ilu spada napięcie podczas rozruchu.
Przyczyny? kilka już wyeliminowałeś, sprawdził bym czy rozrusznik nie robi zwarcia.
Pozdrawiam. |
|
Powrót do góry |
|
|
Martin 325
Debiutant
Dołączył: 01 Wrz 2015 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość/region): Białystok Posiadane auto: Mercedes R klasa 320 CDI 224KM 135000km
Piwa: 2/2
|
Wysłany: Sob 08 Gru 2018, 19:40 Temat postu: |
|
|
Rozrusznik ma jakis wpływ podczas przekrecania kluczyka gdy nawet świece zarowe się nie zapalają? |
|
Powrót do góry |
|
|
Arcydemon
Auto Maniak
Dołączył: 31 Gru 2017 Posty: 1062 Skąd jesteś (miejscowość/region): Żywiec Posiadane auto: W212 SD
Piwa: 82/2
|
Wysłany: Sob 08 Gru 2018, 19:53 Temat postu: |
|
|
No raczej nie, ale nigdzie nie napisałeś że problem pojawia się po przekręceniu kluczyka bez próby odpalenia. Na filmie też tego nie widać.
I jeszcze jedno, przy takich błędach na wyświetlaczu, na sto procent na SD pokaże ten błąd. |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Sob 08 Gru 2018, 19:53 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Martin 325
Debiutant
Dołączył: 01 Wrz 2015 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość/region): Białystok Posiadane auto: Mercedes R klasa 320 CDI 224KM 135000km
Piwa: 2/2
|
Wysłany: Sob 08 Gru 2018, 20:12 Temat postu: |
|
|
Po pierwszych takich objawach jak tylko przyszły mrozy podczas przekrecania kluczyka czasami świece zarowe zalapywaly i szybko znikały i słychać było w podszybiu takie klikanie, następnie znikały świece, kilka razy tak prubowali z rzędu było to samo, a nawet było tak ze wogole się świece zarowe nie zapalaly i nie było tego kliknięcia, po pierwszych takich objawach sprawdziłem SD i były błędy P2356 P2386 B2TAE.
Po skasowania błędów dalej nie mogłem odpalić auta bo cyrk się działy z kontrolkami jak na filmie. Dopiero za 10 razem przekrecania kluczyka zalaplay świece i się zapalił normalnie po chwili zgasły i normalnie odpalił , popracowal około minuty i sam zgasł, znowu odpaliłem i potrzymalem go na obrotach około 2000 i znowu zgasł , dopiero za trEcim razem zaczął pracować sam. Następnie jak wróciłem do domu z pracy, zmieniłem przekaznik swiec , baterie na nową, sprawdzone zostały wszystkie masy , świece zarowe. I było ok prze 2 dni. Auto od rana do wieczora stało na budowie prY minus 12 . I znowu ten sam problem ... po podłączeniu SD zero błędów . |
|
Powrót do góry |
|
|
Martin 325
Debiutant
Dołączył: 01 Wrz 2015 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość/region): Białystok Posiadane auto: Mercedes R klasa 320 CDI 224KM 135000km
Piwa: 2/2
|
Wysłany: Sob 08 Gru 2018, 20:18 Temat postu: |
|
|
Co noc auto stoi w garazu do - 5 mam pali na dotyk. Wyjadę na - 12 po całym dniu takie cyrk, latem ani razu nie miałem tego rodzaju problemu nigdy... |
|
Powrót do góry |
|
|
Martin 325
Debiutant
Dołączył: 01 Wrz 2015 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość/region): Białystok Posiadane auto: Mercedes R klasa 320 CDI 224KM 135000km
Piwa: 2/2
|
Wysłany: Nie 09 Gru 2018, 18:51 Temat postu: |
|
|
Sprawdziłem napięcie przy akumulatorze pokazuje 12.5 volta podczas uruchamiania spada do 10,5 volta. Po uruchomieniu pokazuje do 14 volt. |
|
Powrót do góry |
|
|
Arcydemon
Auto Maniak
Dołączył: 31 Gru 2017 Posty: 1062 Skąd jesteś (miejscowość/region): Żywiec Posiadane auto: W212 SD
Piwa: 82/2
|
Wysłany: Wto 11 Gru 2018, 15:43 Temat postu: |
|
|
Przychodzi mi jeszcze do głowy sprawdzenie samych zegarów i ich wtyczek.
Napięcie na aku OK |
|
Powrót do góry |
|
|
Martin 325
Debiutant
Dołączył: 01 Wrz 2015 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość/region): Białystok Posiadane auto: Mercedes R klasa 320 CDI 224KM 135000km
Piwa: 2/2
|
Wysłany: Sro 12 Gru 2018, 18:09 Temat postu: |
|
|
Pozamienialem bezpieczniki dla sprawdzenia , wszystko ok. Wyjąłem sterownik silnika i nagrzałem w domu. Po zamontowaniu normalnie odpalił. Problemem jest sterownik silnika !!!
Znacie kogoś na odcinku Gdynia - Białystok, fachowca od sterownikow silnika ?
Dzięki za podpowiedzi |
|
Powrót do góry |
|
|
Arcydemon
Auto Maniak
Dołączył: 31 Gru 2017 Posty: 1062 Skąd jesteś (miejscowość/region): Żywiec Posiadane auto: W212 SD
Piwa: 82/2
|
Wysłany: Czw 13 Gru 2018, 08:56 Temat postu: |
|
|
Fajnie że znalazłeś przyczynę problemu. Fajnie że o tym napisałeś dla potomnych.
Ja swoją elektronikę samochodową oddaje do elektronika, fachowca od telewizorów, zawsze dał radę |
|
Powrót do góry |
|
|
Tomi_301
Czytelnik
Dołączył: 09 Sty 2019 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość/region): Piaseczno Posiadane auto: Vito/mixto 111cdi 2006r, sprinter 208 2005r.
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Sro 09 Sty 2019, 23:46 Temat postu: |
|
|
Witam serdecznie wszystkich uczestników forum.
Jeżeli mogę, chciałbym się podpiąć do tego tematu, a mianowicie posiadam vito model 639 111 cdi z 2006 r w wersji nadwozia mixto.
W moim przypadku udaje się włożyć kluczyk, przy przekręcaniu jest delikatny opór- blokada kierownicy zostaje zwolniona, kontrolki się zapalają, jednak w ostatniej pozycji gdzie powinien zadziałać rozrusznik jest czasami głucho... rozrusznik działa- sprawdzony
Moje pytanie to: czy mogę podmienić stacyjkę z kluczykiem z vito 639 z 2006 r model 109 cdi??
(mam taki sprawny komplet łącznie ze sterownikiem silnika). Na ile taka operacja jest bezpieczna?? |
|
Powrót do góry |
|
|
|