Na zimnym silniku rozrusznik kręci, ale zapala za 4, 5 razem

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ddaarreekk

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość/region): głogów
Posiadane auto: RENAULT, THALIA, 1.4 16V
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 01 Gru 2018, 22:31    Temat postu: Na zimnym silniku rozrusznik kręci, ale zapala za 4, 5 razem Odpowiedz z cytatem

Witam.
Jak spadły temperatury po niżej zera zaczęły się problemy z samochodem. Samochód rano kręci, ale nie chce zapalić.
Raz zapali za 3 razem, nieraz za 5,6. Jak już zapali można zgasić i odpala wtedy od razu. Wymienione świece, Nowy akumulator, bo tamten był stary. Auto było na diagnostyce silnika, żadnych błędów, ciśnienie paliwa , wtryski, kompresja, sondy, czujniki, itd niby wszystko dobrze. Auto ma gaz. zakręcałem butlę z gazem i żadnych zmian. Jak auto nie chce zapalić wystarczy że delikatnie staczając z górki na biegu puszczając sprzęgło, żeby tylko coś tam przeskoczyło, zatrzymam się i odpali od razu. Jak miał robioną diagnostykę, fachowiec powiedział, że wygląda jak by na zimnym silniku podczas kręcenia, rozrusznik brał za dużo prądu i wtedy go nie starcza na sterowanie (silnikiem, wtryskiwaczami). Czy może się coś takiego dziać? Gdzie szukać przyczyny?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Emiś

Junior admin


Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 7671
Skąd jesteś (miejscowość/region): Dolny Śląsk.(ok.Lubina|)
Posiadane auto: Citroen C5 Kombi 2.0 16v LPG,,Renault Scenic 2,016v Lpg BRC 2006
Piwa: 209/71
PostWysłany: Nie 02 Gru 2018, 11:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hej
Sprawdź może okolice paska rozrządu. Może jest troszeczkę luźny i nie od razu się ,że tak powiem ustawia. Piszesz ,że dopiero jak minimalnie stoczysz to coś łapie ,tak on wtedy może złapać punkt tego "naciągu" i wtedy już odpala.
_________________
Nie znam się,kobietą jestem ...Wink

(zpa 1256585)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
ljk

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 90
Skąd jesteś (miejscowość/region): świętokrzyskie
Posiadane auto: thalia 1,4 2003
Piwa: 8/0
PostWysłany: Nie 02 Gru 2018, 14:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Miałem podobny problem. Po wielu podejściach trafiłem. Winna była wysłużona membrana w parowniku. Po wymianie zestawu naprawczego wszystka działa OK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
ddaarreekk

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość/region): głogów
Posiadane auto: RENAULT, THALIA, 1.4 16V
Piwa: 0/0
PostWysłany: Nie 02 Gru 2018, 15:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy chodzi Ci o parownik od gazu? Jeśli tak to był niedawno wymieniany, bo stary już się rozszczelnił i wyciekał z niego płyn.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
ljk

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 90
Skąd jesteś (miejscowość/region): świętokrzyskie
Posiadane auto: thalia 1,4 2003
Piwa: 8/0
PostWysłany: Nie 02 Gru 2018, 16:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak, chodzi o parownik od gazu. Czy wymieniłeś na nowy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Nie 02 Gru 2018, 16:17    Temat postu: reklama

Powrót do góry
ddaarreekk

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość/region): głogów
Posiadane auto: RENAULT, THALIA, 1.4 16V
Piwa: 0/0
PostWysłany: Nie 02 Gru 2018, 17:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Parownik do gazu został wstawiony na nowy.
Sprawdziłem pasek rozrządu i wydaje mi się że naciąg jest ok, ale pewności nie mam. (delikatnie się ugina pod naciskiem).
Czekam jeszcze na jakieś sugestie, choć ze sprawdzeniem będzie ciężko, bo temperatura będzie teraz po wyżej zera.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
BlackRaven

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 1598
Skąd jesteś (miejscowość/region): Śląsk
Posiadane auto: Laguna 3 Coupe 2.0 Dci
Piwa: 70/2
PostWysłany: Sro 05 Gru 2018, 12:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyszczenie przepustnicy i kasowanie adaptacji powinni pomóc potem ewentualnie doregulować gaz chyba że masz samoadaptujący sterownik.
_________________
Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
mirek29a

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 03 Gru 2018
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość/region): kłodzko
Posiadane auto: renault19 1,7
Piwa: 0/0
PostWysłany: Czw 06 Gru 2018, 14:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moje zdanie jest takie jesli cos sie dzieje to na elektryce sprawdź poklei świece przewody rozdzielacz przy gazie to szybko zdycha, mase czy nie zaśniedziało , luzy przewody świeca, i te głupie rurki pododcisnienia itd.. renówki trak mają.. jak posprawdzasz przyzadem dane oporów znajdziesz wniecie co i ile jest czego i na jakim typie.W gazie szybko padają kable świece.... kopułki zapłonowe itd,....
a i zima jak nie masz automatu to gaś na benzynie i pal z benzyny... jak ruszysz wtedy przełączaj na gaz...
być moze ma jakąś nieszczelność i bierze lewe powietrze brudne filtry zabrudzenie czujników położenia np wału . itd....
jak to zrobisz odepnij kleme zrestartuj 10 min wszystko .Obstawiam elektryke jak masz aku nowy... jesli nie to problem mieszanki... Mi też reńka tak czasami pali... a jak już był rozgrzany to od strzała..
_________________
Mirek29
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group