Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ddaarreekk
Czytelnik
Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość/region): głogów Posiadane auto: RENAULT, THALIA, 1.4 16V
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 01 Gru 2018, 22:31 Temat postu: Na zimnym silniku rozrusznik kręci, ale zapala za 4, 5 razem |
|
|
Witam.
Jak spadły temperatury po niżej zera zaczęły się problemy z samochodem. Samochód rano kręci, ale nie chce zapalić.
Raz zapali za 3 razem, nieraz za 5,6. Jak już zapali można zgasić i odpala wtedy od razu. Wymienione świece, Nowy akumulator, bo tamten był stary. Auto było na diagnostyce silnika, żadnych błędów, ciśnienie paliwa , wtryski, kompresja, sondy, czujniki, itd niby wszystko dobrze. Auto ma gaz. zakręcałem butlę z gazem i żadnych zmian. Jak auto nie chce zapalić wystarczy że delikatnie staczając z górki na biegu puszczając sprzęgło, żeby tylko coś tam przeskoczyło, zatrzymam się i odpali od razu. Jak miał robioną diagnostykę, fachowiec powiedział, że wygląda jak by na zimnym silniku podczas kręcenia, rozrusznik brał za dużo prądu i wtedy go nie starcza na sterowanie (silnikiem, wtryskiwaczami). Czy może się coś takiego dziać? Gdzie szukać przyczyny? |
|
Powrót do góry |
|
|
Emiś
Junior admin
Dołączył: 18 Lut 2010 Posty: 7671 Skąd jesteś (miejscowość/region): Dolny Śląsk.(ok.Lubina|) Posiadane auto: Citroen C5 Kombi 2.0 16v LPG,,Renault Scenic 2,016v Lpg BRC 2006
Piwa: 209/71
|
Wysłany: Nie 02 Gru 2018, 11:11 Temat postu: |
|
|
Hej
Sprawdź może okolice paska rozrządu. Może jest troszeczkę luźny i nie od razu się ,że tak powiem ustawia. Piszesz ,że dopiero jak minimalnie stoczysz to coś łapie ,tak on wtedy może złapać punkt tego "naciągu" i wtedy już odpala. _________________ Nie znam się,kobietą jestem ...
(zpa 1256585) |
|
Powrót do góry |
|
|
ljk
Dyskutant
Dołączył: 04 Kwi 2009 Posty: 90 Skąd jesteś (miejscowość/region): świętokrzyskie Posiadane auto: thalia 1,4 2003
Piwa: 8/0
|
Wysłany: Nie 02 Gru 2018, 14:02 Temat postu: |
|
|
Miałem podobny problem. Po wielu podejściach trafiłem. Winna była wysłużona membrana w parowniku. Po wymianie zestawu naprawczego wszystka działa OK. |
|
Powrót do góry |
|
|
ddaarreekk
Czytelnik
Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość/region): głogów Posiadane auto: RENAULT, THALIA, 1.4 16V
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 02 Gru 2018, 15:18 Temat postu: |
|
|
Czy chodzi Ci o parownik od gazu? Jeśli tak to był niedawno wymieniany, bo stary już się rozszczelnił i wyciekał z niego płyn. |
|
Powrót do góry |
|
|
ljk
Dyskutant
Dołączył: 04 Kwi 2009 Posty: 90 Skąd jesteś (miejscowość/region): świętokrzyskie Posiadane auto: thalia 1,4 2003
Piwa: 8/0
|
Wysłany: Nie 02 Gru 2018, 16:17 Temat postu: |
|
|
Tak, chodzi o parownik od gazu. Czy wymieniłeś na nowy? |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Nie 02 Gru 2018, 16:17 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
ddaarreekk
Czytelnik
Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość/region): głogów Posiadane auto: RENAULT, THALIA, 1.4 16V
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 02 Gru 2018, 17:06 Temat postu: |
|
|
Parownik do gazu został wstawiony na nowy.
Sprawdziłem pasek rozrządu i wydaje mi się że naciąg jest ok, ale pewności nie mam. (delikatnie się ugina pod naciskiem).
Czekam jeszcze na jakieś sugestie, choć ze sprawdzeniem będzie ciężko, bo temperatura będzie teraz po wyżej zera. |
|
Powrót do góry |
|
|
BlackRaven
Auto Maniak
Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 1598 Skąd jesteś (miejscowość/region): Śląsk Posiadane auto: Laguna 3 Coupe 2.0 Dci
Piwa: 70/2
|
Wysłany: Sro 05 Gru 2018, 12:21 Temat postu: |
|
|
Czyszczenie przepustnicy i kasowanie adaptacji powinni pomóc potem ewentualnie doregulować gaz chyba że masz samoadaptujący sterownik. _________________ Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200 |
|
Powrót do góry |
|
|
mirek29a
Czytelnik
Dołączył: 03 Gru 2018 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): kłodzko Posiadane auto: renault19 1,7
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 06 Gru 2018, 14:55 Temat postu: |
|
|
moje zdanie jest takie jesli cos sie dzieje to na elektryce sprawdź poklei świece przewody rozdzielacz przy gazie to szybko zdycha, mase czy nie zaśniedziało , luzy przewody świeca, i te głupie rurki pododcisnienia itd.. renówki trak mają.. jak posprawdzasz przyzadem dane oporów znajdziesz wniecie co i ile jest czego i na jakim typie.W gazie szybko padają kable świece.... kopułki zapłonowe itd,....
a i zima jak nie masz automatu to gaś na benzynie i pal z benzyny... jak ruszysz wtedy przełączaj na gaz...
być moze ma jakąś nieszczelność i bierze lewe powietrze brudne filtry zabrudzenie czujników położenia np wału . itd....
jak to zrobisz odepnij kleme zrestartuj 10 min wszystko .Obstawiam elektryke jak masz aku nowy... jesli nie to problem mieszanki... Mi też reńka tak czasami pali... a jak już był rozgrzany to od strzała.. _________________ Mirek29 |
|
Powrót do góry |
|
|
|