Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DarkBlueAstra
Czytelnik
Dołączył: 22 Lis 2018 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): Wolbrom (KOL) Posiadane auto: Opel Astra G Caravan 2.0 DTI 101KM 2000 rok
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 22 Lis 2018, 16:39 Temat postu: Problem z odpaleniem na zimnym silniku |
|
|
Witajcie posiadam Astrę 2 kombi z silnikiem 2.0 DTI 101KM nalatane 290 000km, od kiedy przyszły mrozy co dzień mam problem z odpaleniem samochodu na zimnym silniku, kręci kręci kilka sekund i zaczyna powoli łapać aż w końcu zaskakuje lecz jest to uciążliwe, szczególnie pod pracą gdzie jestem wytykany palcami i wyśmiewany słowami typu " chwalisz to auto a okazuje się że najwyższa pora posłać to na złom". Nie wiem co może być powodem, oleju nie zmieniałęm od kupna ( lipiec 2018 ) ale nie wydaje się zły jeszcze, akumulator jest jak najbardziej wporządku, świece?? wtryski ? pompa ?? zmieniłem paliwo ze zwykłego ON na Verva Diesel , ale to chyba nie powód ?
Prosiłbym o pomoc
z góry dziękuję
Damian _________________ Mały opel granatowy,
stał w oborze koło krowy.
Był złośliwym łobuziakiem
i po ziemi szurał hakiem.
Usiadł kiedyś koło łady,
bo jak zawsze szukał zwady.
Śmiał się że jest zardzewiała,
oraz brzydka, bo jest biała. |
|
Powrót do góry |
|
|
gorzki1967
Auto Maniak
Dołączył: 08 Lis 2007 Posty: 805 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa Posiadane auto: Opel Corsa C 1.2
Piwa: 24/1
|
Wysłany: Czw 22 Lis 2018, 23:48 Temat postu: |
|
|
Cześć. Z opisu wnioskuję że jeszcze nie jest źle . Do sprawdzenia i ewentualnej wymiany świece. Powodzenia. |
|
Powrót do góry |
|
|
lukasqqq
Debiutant
Dołączył: 23 Cze 2008 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość/region): wrocław Posiadane auto: Sprinter 2.2CDI 2001r bliźniak
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 25 Lis 2018, 23:44 Temat postu: |
|
|
Pacjent to ASTRA H 2005r GTC silnik 1.9CDTI 120KM Z19DT
-świece żarowe ok
-moduł świec działa zasilania są
-test przelewowy wykonany auto chodziło na wolnych obrotach dobre 3-4min
Problem polega na tym że rano lub wieczór po cało nocnym lub całodziennym postoju auto ma problem z rozruchem długo kręci w porównaniu z tym co się dzieje na ciepło.
2sec na ciepło i podobnie przy ok 20stC temperatury płynu.
Dziś przy +8stC zajmuje już mu to ponad 4sec kręcenia jak by próbował łapać... po zapaleniu chodzi równo....
Potem bez problemu można palić cały dzień.
filmik z palenia rano na zimno: https://www.youtube.com/watch?v=fo6QyDY1tcs
im chłodniej tym gorzej...
filmik z palenia na ciepło temp płynu 20stC ostatni rozruch 2h wcześniej: https://www.youtube.com/watch?v=imbDnlSSWPs
foto różnic przelewów... może to mieć wpływ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
gorzki1967
Auto Maniak
Dołączył: 08 Lis 2007 Posty: 805 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa Posiadane auto: Opel Corsa C 1.2
Piwa: 24/1
|
Wysłany: Pon 26 Lis 2018, 21:18 Temat postu: |
|
|
Cześć. A sprawdzałeś czy układ paliwowy jest szczelny ? Możliwe że paliwo się cofa i dlatego problemy z uruchomieniem po dłuższym postoju. Jeśli masz ręczną pompkę paliwa zamontowaną to pod pompuj paliwo przed rozruchem. Można też zamontować taką pompkę i zawór zwrotny , który zapobiega cofaniu paliwa. Powodzenia. |
|
Powrót do góry |
|
|
lukasqqq
Debiutant
Dołączył: 23 Cze 2008 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość/region): wrocław Posiadane auto: Sprinter 2.2CDI 2001r bliźniak
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 27 Lis 2018, 06:38 Temat postu: |
|
|
W tym aucie jest pompa wspomagająca w baku nawet przy 3-4 krotnym przekręceniu kluczyka żeby dopompować paliwo i dobrze zagrzać świece uruchomienie i tak się nie polepsza. a im chłodniej na zewnątrz tym gorzej to pali... |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Wto 27 Lis 2018, 06:38 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukasqqq
Debiutant
Dołączył: 23 Cze 2008 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość/region): wrocław Posiadane auto: Sprinter 2.2CDI 2001r bliźniak
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 28 Lis 2018, 19:39 Temat postu: |
|
|
To są parametry które są podczas około 6 sekund kręcenia rozrusznikiem oraz chwile po odpaleniu.
Kręcenie:
Wolne obroty:
[/url] |
|
Powrót do góry |
|
|
lukasqqq
Debiutant
Dołączył: 23 Cze 2008 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość/region): wrocław Posiadane auto: Sprinter 2.2CDI 2001r bliźniak
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 28 Lis 2018, 20:51 Temat postu: |
|
|
Ciśnienie na rampie to 50MPa nie jest to za dużo??? |
|
Powrót do góry |
|
|
lukasqqq
Debiutant
Dołączył: 23 Cze 2008 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość/region): wrocław Posiadane auto: Sprinter 2.2CDI 2001r bliźniak
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 29 Lis 2018, 09:46 Temat postu: |
|
|
Wymieniono akumulator. Wyczyszczono rozrusznik. Świece żarowe ok. Przelewy po 3 min pracy 6/4,5/7/5,5 ciśnienie na rampie 50MPa
próbuje łapać mogło by być lepiej...
https://www.youtube.com/watch?v=kephF1ZE3ow |
|
Powrót do góry |
|
|
gorzki1967
Auto Maniak
Dołączył: 08 Lis 2007 Posty: 805 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa Posiadane auto: Opel Corsa C 1.2
Piwa: 24/1
|
Wysłany: Czw 29 Lis 2018, 17:43 Temat postu: |
|
|
Cześć , wymień jeszcze filtr paliwa i olej. |
|
Powrót do góry |
|
|
|