Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stop1990
Stały Bywalec
Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 129 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa okolice Posiadane auto: Trafic, Vivaro, Vito, Viano, Transit, Tourneo - sobowe
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Pon 29 Paź 2018, 21:14 Temat postu: Automatyczna skrzynia wyrzuca biegi na 5 i 6 (błąd DF070) |
|
|
Trafic 2.0 115 KM rok 2013, skrzynia Automatyczna.
Po wymianie sprzęgła i docisku w tym Traficu, automat biegów zaczął dziwnie zachowywać się tj.:
- pierwsze 4 biegi włączają się ładnie, nic się nie dzieje
- włącza się 5 bieg, gdy obroty dochodzą do 2000 obr/min zapala się komunikat "Sprawdź skrzynię biegów"
- po kolejnej chwili auto jakby wysprzęgla "piątkę" robi przegazowanie i dale zasprzęgla "piątkę" i jedzie dalej, tak samo na szóstce
- często po przegazowaniu komunikat błędu znika na chwilę
- podczas redukowania biegów poniżej piątki błąd sam znika
Kiedy błąd się pojawia komputer pokazuje, że to DF070 Obwód czujnika zmiany biegów (1 DEF: Niezgodność sygnału). Dodatkowo patrząc na szczegóły błędu widzę że podczas wystąpienia błędu zarejestrował prędkość auta 864 km/h czyli wartość poza zakresem. W innym kalkulatorze pojawia się jeszcze błąd DF048 Informacja o prędkości samochodu (1 DEF: Niezgodność sygnału)
Czy to możliwe że podczas wymiany sprzęgła (demontowany był robot automatu) uszkodził się ten czujnik?
Gdzie ten czujnik jest zlokalizowany ? Czy w tym silniku jest czujnik położenia wału - czy to on może szwankować?
Doczytałem, że DF048 to może być czujnik prędkości impulsator - gdzie on jest montowany, na skrzyni?
Załączam filmik (7MB) Filmik Trafic - 18 sekund
|
|
Powrót do góry |
|
|
wojtekcichy
Auto Maniak
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 1045 Skąd jesteś (miejscowość/region): łomża Posiadane auto: crafter 2.5 11 BMW F10 12
Piwa: 60/3
|
Wysłany: Wto 30 Paź 2018, 03:17 Temat postu: |
|
|
na skrzyni nad lewym przegubem wewnetrznym, pewnie zerwana wtyczka jak to bywa po odbiorze od znafcow _________________ prosze nie pisac na PW, piszmy na forum dla potomnych
pomoglem daj + |
|
Powrót do góry |
|
|
stop1990
Stały Bywalec
Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 129 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa okolice Posiadane auto: Trafic, Vivaro, Vito, Viano, Transit, Tourneo - sobowe
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Wto 30 Paź 2018, 09:08 Temat postu: |
|
|
Pytanie czy uszkodzony czujnik może powodować, że na biegach 1-4 jest ok a dopiero na 5 i 6 jest źle?
W internecie zauważyłem, że są dwa rodzaje czujników, miałby ktoś możliwość sprawdzenia który to jest po numerze VIN? Pierwszy rodzaj to 7700425250 a drugi rodzaj to 8200012097 ?
p.s. mechanik wymieniający sprzęgło nie jest kiepski (wymieniał sprzęgło wielokrotnie w traficach/vivarach) ale wiadomo, nieświadomie zakładając robota na skrzynię mógł zahaczyć o czujnik |
|
Powrót do góry |
|
|
stop1990
Stały Bywalec
Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 129 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa okolice Posiadane auto: Trafic, Vivaro, Vito, Viano, Transit, Tourneo - sobowe
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Wto 06 Lis 2018, 23:45 Temat postu: |
|
|
Sprawdziłem na CLIPie podczas jazdy i prędkość podawana jest prawidłowo i bez przerwy więc to raczej nie problem czujnika prędkości.
Ostatnio zauważyłem, że rzadko ale zdarza się że i na niższych biegach wyrzuci bieg na sekunde zanim wbije wyższy (przegazuje).
Podejrzenie padło na potencjometry. Pytanie czy do lewego dolnego potencjometru jest szansa dostania się bez wyjmowania robota?
I czy wszystkie potencjometry są 3 biegunowe (3 pinowe) ? |
|
Powrót do góry |
|
|
wojtekcichy
Auto Maniak
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 1045 Skąd jesteś (miejscowość/region): łomża Posiadane auto: crafter 2.5 11 BMW F10 12
Piwa: 60/3
|
Wysłany: Sro 07 Lis 2018, 14:43 Temat postu: |
|
|
Mowa o predkosci wyjsciowej skrzyni nie pojazdu? _________________ prosze nie pisac na PW, piszmy na forum dla potomnych
pomoglem daj + |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Sro 07 Lis 2018, 14:43 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
stop1990
Stały Bywalec
Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 129 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa okolice Posiadane auto: Trafic, Vivaro, Vito, Viano, Transit, Tourneo - sobowe
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Sro 07 Lis 2018, 15:54 Temat postu: |
|
|
Faktycznie patrzyłem na prędkość pojazdu (w km/h zarówno w kalkulatorze robota jak i wtrysku).
A czy na podstawie prędkości obrotowej skrzyni biegów (w CLIPie PR014) vs obroty silnia (w CLIPie PR006) można ustalić cokolwiek? Bo w CLIPie podczas jazdy prędkość obrotowa skrzyni biegów cały czas jest podawana ale ciężko mi stwierdzić czy prawidłowa czy też nieprawidłowa jest. |
|
Powrót do góry |
|
|
wojtekcichy
Auto Maniak
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 1045 Skąd jesteś (miejscowość/region): łomża Posiadane auto: crafter 2.5 11 BMW F10 12
Piwa: 60/3
|
Wysłany: Sro 07 Lis 2018, 17:51 Temat postu: |
|
|
na podstawie obr silnika i obr wyjscia skrzyni sterownik dobiera bieg, teoretycznie wie jak zmienic bieg na wyzszy lub nizszy ale nie wie jaki bieg wrzucic z neutrala _________________ prosze nie pisac na PW, piszmy na forum dla potomnych
pomoglem daj + |
|
Powrót do góry |
|
|
stop1990
Stały Bywalec
Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 129 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa okolice Posiadane auto: Trafic, Vivaro, Vito, Viano, Transit, Tourneo - sobowe
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Sro 07 Lis 2018, 18:47 Temat postu: |
|
|
Jedynie co zauważyłem, to że komunikat błędu pojawia się w okolicy obrotów 2000/obr/min.
Patrzyłem za wskazania prędkości obrotowej skrzyni biegów i obroty silnika i są bardzo zbliżone.
Zamówiłem czujnik oryginał Renault (319359125R - 125 PLN), zacznę od tego.
Kupiłem równiez jeden potencjometr (Maxgear 24-0017 za 40 pln) więc jak czujnik prędkości nie pomoże to dobiorę się do potencjometrów (pytanie czy lewy dolny da radę wyjąć bez wyjmowania robota?).
p.s. @ wojtekcichy -> wyczytałem na innym forum Twój wpis, że tak można sprawdzić czy sprzęgło jest zapowietrzone: podniosłem jedno (lewe) koło w aucie tak aby swobodnie mogło kręcić się, uruchomiłem silnik na zaciągniętym hamulcu ręcznym, włączyłem bieg i patrzyłem czy koło (bez dodawania gazu) zacznie kręcić się - u mnie nie kręci się). Pytanie czy taki sposób jest miarodajny żeby stwierdzić że sprzęgło nie jest zapowietrzone? |
|
Powrót do góry |
|
|
wojtekcichy
Auto Maniak
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 1045 Skąd jesteś (miejscowość/region): łomża Posiadane auto: crafter 2.5 11 BMW F10 12
Piwa: 60/3
|
Wysłany: Czw 08 Lis 2018, 17:05 Temat postu: |
|
|
tak w pelni miarodajny
z lewej to oczywiste ze sie da, gorzej z prawej _________________ prosze nie pisac na PW, piszmy na forum dla potomnych
pomoglem daj + |
|
Powrót do góry |
|
|
stop1990
Stały Bywalec
Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 129 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa okolice Posiadane auto: Trafic, Vivaro, Vito, Viano, Transit, Tourneo - sobowe
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Czw 08 Lis 2018, 17:52 Temat postu: |
|
|
Czyli mogę uznać że sprzęgło jest prawidłowo odpowietrzone a zatem powinna to być kwestia czujnika/potencjometrów lub samego robota. |
|
Powrót do góry |
|
|
wojtekcichy
Auto Maniak
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 1045 Skąd jesteś (miejscowość/region): łomża Posiadane auto: crafter 2.5 11 BMW F10 12
Piwa: 60/3
|
Wysłany: Pią 09 Lis 2018, 06:35 Temat postu: |
|
|
potencjometry byly magnetti i chodza po kilka stowek _________________ prosze nie pisac na PW, piszmy na forum dla potomnych
pomoglem daj + |
|
Powrót do góry |
|
|
stop1990
Stały Bywalec
Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 129 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa okolice Posiadane auto: Trafic, Vivaro, Vito, Viano, Transit, Tourneo - sobowe
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Sob 10 Lis 2018, 10:47 Temat postu: |
|
|
Wymieniłem czujnik prędkości w skrzyni i niestety bez zmian
Zabiorę się za łatwo dostępny potencjometr. |
|
Powrót do góry |
|
|
stop1990
Stały Bywalec
Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 129 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa okolice Posiadane auto: Trafic, Vivaro, Vito, Viano, Transit, Tourneo - sobowe
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Sro 14 Lis 2018, 13:02 Temat postu: |
|
|
Wymieniłem potencjometr z lewej strony (ten łatwiej dostępny). Zrobiłem jazdę próbną i wszystko było prawie ok tj. brak komunikatu i przegazowania ale przy zmianie na 4/5 i 5/6 czasami redukował ale sądziłem że to kwestia przeprowadzenia adaptacji (bo nie robiłem po wymianie potencjometru). Jednak po 15 minutach przy zmianie z 4 na 5 wyrzucił błąd i wrzucił N. Dopiero po zatrzymaniu auta i zgaszeniu silnika, po ponownym uruchomieniu błędu nie było i skrzynia ok i znowu przy 5 błąd i N.
Uznałem, że trzeba zrobić pełna adaptację. Dzisiaj zrobiłem i niestety przy 5 znowu wyrzuca błąd i przegazowanie.
Czyli walka dalej z kolejnymi potencjometrami przede mną.
Zastanawiam się tylko czy wymieniony potencjometr mógł się uszkodzić przez to że nie zrobiłem adaptacji? Kurcze przez 15 minut było ok...
p.s. czy prawe dwa potencjometry da radę wymontować bez wyjmowania robota? z tego co patrzyłem to prawy górny (chyba od sprzęgła) to raczej odkręcę ale nie wiem jak z tym dolnym czy będzie dojście po wyjęciu górnego? |
|
Powrót do góry |
|
|
wojtekcichy
Auto Maniak
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 1045 Skąd jesteś (miejscowość/region): łomża Posiadane auto: crafter 2.5 11 BMW F10 12
Piwa: 60/3
|
Wysłany: Sro 14 Lis 2018, 23:57 Temat postu: |
|
|
chyba inaczej odbieramy lewa strone, dla mnie lewa to tam gdzie mruga lewy kierunkowskaz bez znaczenia czy patrzysz z przodu czy z tylu auta
tak wiec jesli wymiana lewego potencjometru nie przyniosla rezultatu to zostaje sprawdzenie oringow na zaworach i ewentualnie regulacja ciegielka
jesli wymieniles potencjometr z prawej strony robota na gorze to on jest od pozycji sprzegla, dolny od pozycji wbicia biegu parzystego/nieparzystego i luzu, moim zdaniem kuleje albo zawor albo potencjometr najlatwiej dostepny, ten z lewej
niesadze bys dal rade zdjac potencjometr z prawej na dole _________________ prosze nie pisac na PW, piszmy na forum dla potomnych
pomoglem daj + |
|
Powrót do góry |
|
|
stop1990
Stały Bywalec
Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 129 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa okolice Posiadane auto: Trafic, Vivaro, Vito, Viano, Transit, Tourneo - sobowe
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Czw 15 Lis 2018, 10:52 Temat postu: |
|
|
Wymieniłem ten z lewej (lewa strona auta) czyli ten łatwo dostępny i efekt był jak wyżej napisałem, na chwile poprawa ale wszystko wróciło do stanu "błąd i przegazowanie".
Dzisiaj zabrałem się za pozostałe dwa, prawy górny wykręciłem (był trochę zaolejony) ale prawy dolny chyba nie dam rady bez wyjmowania robota. Próbowałem poluzować robota aby nieco miejsca zrobić ale jednej śruby za nic nie mogę odkręcić. Pytanie czy robot jest na 4 śrubach mocowany do skrzyni? Czy aby go wyjąć (pionowo do góry) trzeba jeszcze coś rozłączyć (poza wiązka elektryczna i cięgiełkiem na wierzchu widocznym? Dodam, że chciałem wyjąć robota bez demontażu skrzyni biegów.
Jak rozumiem sprawdzenie oringów na zaworach to trzeba wyjąć robota?
p.s. zastanawia mnie jeszcze czy płyn sprzęgła - jego barwa - jest ok? Załączam zdjęcie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|