Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciej Loret
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 314 Skąd jesteś (miejscowość/region): okolice Bydgoszczu Posiadane auto: Honda Jazz 1,4 LS \\\'03
Piwa: 3/2
|
Wysłany: Sro 03 Paź 2018, 19:32 Temat postu: Ogrzewanie - problem |
|
|
Witam,
Jazz 2003 z manualną klimatyzacją. Od wczoraj zauważyłem, że trzeba ogrzewanie nastawić na 3/4, żeby było ciepło nad ranem. Kilka starszych wątków przejrzałem, ale nigdzie nie znalazłem łopatologicznego wytłumaczenia czy i co mogę sprawdzić samodzielnie zanim ustawię się w kolejce do warsztatu.
Zawieszony termostat, któryś z przewodów, nagrzewnica? _________________ Pozdrawiam, Maciej Loret
Corolla 2016, Yaris HSD 2016 i Jazz 2003 |
|
Powrót do góry |
|
|
yunior81
Stały Bywalec
Dołączył: 23 Cze 2018 Posty: 199 Skąd jesteś (miejscowość/region): Piotrków Tryb. Posiadane auto: Honda City 2009
Piwa: 2/0
|
Wysłany: Sro 03 Paź 2018, 23:05 Temat postu: |
|
|
Zacznij od wymiany termostatu, do zrobienia we własnym zakresie. |
|
Powrót do góry |
|
|
kedlaw07
Auto Maniak
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość/region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
|
Wysłany: Czw 04 Paź 2018, 10:04 Temat postu: |
|
|
Włącz ogrzewanie i sprawdź czy nagrzewają się węże które są doprowadzone do chłodnicy.
Czy nie poluzowały się bądź spadły z nich zaciski.
Zobacz czy nie są popękane, oraz nie mają żadnych dziur.
Sprawdź jak szybko włącza Ci się wentylator po jakim czasie od momentu załączenia silnika.
Czy kanały doprowadzające ogrzewanie są drożne
Często po zrobieniu klimatyzacji tzw. wężami które magicy wprowadzają w kanały zbiera się cały syf pochodzacy z otoczenia.
Czy z taką samą siłą - mocą działa nawiew zimnego powietrza
Na razie to tyle. dalej będziemy myśleć czytając podane przez ciebie informacje.
Proszę niech również ktoś się wypowie w tej sprawie, bo 2 wpisy to za mało. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO. Kupiłeś jazza przeczytaj Akcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl
www.kotekmruczek.cba.pl |
|
Powrót do góry |
|
|
der_profi
Dyskutant
Dołączył: 04 Sie 2016 Posty: 55 Skąd jesteś (miejscowość/region): Katowice/Kraków Posiadane auto: Jazz 1,4x2+W169
Piwa: 5/0
|
Wysłany: Czw 04 Paź 2018, 11:59 Temat postu: |
|
|
Mam podobnie w starszym Jazzie (2002r). Wolno się nagrzewa i ciepło z nawiewu pojawia się po dużo dłuższym czasie niż w nowszym poliftowym (2007r) z automatyczną klimą.
Jedyne co mi przychodzi do głowy, to że układ się zapowietrza. Chłodnica, termostat i płyn mam nowe. |
|
Powrót do góry |
|
|
yunior81
Stały Bywalec
Dołączył: 23 Cze 2018 Posty: 199 Skąd jesteś (miejscowość/region): Piotrków Tryb. Posiadane auto: Honda City 2009
Piwa: 2/0
|
Wysłany: Czw 04 Paź 2018, 13:01 Temat postu: |
|
|
Nie wiadomo w jakim stanie jest nagrzewnica.... |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Czw 04 Paź 2018, 13:01 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
witek_p
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2017 Posty: 263 Skąd jesteś (miejscowość/region): Katowice Posiadane auto: JAZZ II 06 1,4
Piwa: 23/1
|
Wysłany: Czw 04 Paź 2018, 16:53 Temat postu: Re: Ogrzewanie - problem |
|
|
Maciej Loret napisał: | ....Zawieszony termostat, któryś z przewodów, nagrzewnica? |
1. Poziom płynu, nagrzewnica jest wyżej niż blok i chłodnica, więc jak jest mało płynu to może po prostu nie jest wypełniona.
2. Sprawdź wąż z termostatu do chłodnicy / chłodnicę - odpalasz zimny samochód i trzymasz na nim/niej łapę, powinien dość gwałtownie się nagrzewać dopiero w momencie osiągnięcia przez silnik pierwszy raz od odpalenia go temp 92-94 st C. Jeżeli będzie nagrzewał się praktycznie od początku stopniowo równo z blokiem silnika to termostat do wymiany - cały czas jest otwarty i jeździsz na dużym obiegu wody. Stąd niedogrzanie silnika/ nagrzewnicy. Uszkodzony termostat wpłynie też zauważalnie na spalanie w okresie jesienno-zimowym zwłaszcza przy pokonywaniu krótkich odcinków. |
|
Powrót do góry |
|
|
Maciej Loret
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 314 Skąd jesteś (miejscowość/region): okolice Bydgoszczu Posiadane auto: Honda Jazz 1,4 LS \\\'03
Piwa: 3/2
|
Wysłany: Czw 04 Paź 2018, 19:09 Temat postu: |
|
|
Witam,
liczyłem na prostsze odpowiedzi z jakimś obrazkiem i strzałkami...
Zbiornik płynu chłodzącego jest przy lewej lampie? Jeśli tak, to nie ma szans wzrokowego sprawdzenia poziomu płynu, ledwo widać znak "Max."... _________________ Pozdrawiam, Maciej Loret
Corolla 2016, Yaris HSD 2016 i Jazz 2003 |
|
Powrót do góry |
|
|
witek_p
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2017 Posty: 263 Skąd jesteś (miejscowość/region): Katowice Posiadane auto: JAZZ II 06 1,4
Piwa: 23/1
|
Wysłany: Czw 04 Paź 2018, 19:24 Temat postu: |
|
|
Weź latarkę i poświeć do niego, jak popatrzysz z boku powinieneś widzieć odcięcie światła. Albo suchym patyczkiem jakimś prostym .... czymkolwiek, byle nie zostało w środku
Gruby wąż idący z bloku do chłodnicy powinien być znowu gdzieś blisko prawej lampy na samym dole, tam raczej jest dopływ. Gdzie chłodnica jest raczej widzisz, wiec może odpal zimne auto i ją sprawdzaj najniżej jak potrafisz.
Generalnie powinna się zrobić ciepła dopiero jak auto pierwszy raz osiąga 92-94 st C, przy obecnych temp nie będzie to szybciej na postoju niż po pewnie z 5-7 min. Więc jak po 2-3 min chłodnica zacznie robić Ci się ciepła (40-60stC), to na 99,99% puszcza termostat i nie dogrzewasz auta. |
|
Powrót do góry |
|
|
Maciej Loret
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 314 Skąd jesteś (miejscowość/region): okolice Bydgoszczu Posiadane auto: Honda Jazz 1,4 LS \\\'03
Piwa: 3/2
|
Wysłany: Czw 04 Paź 2018, 19:32 Temat postu: |
|
|
Próbowałem świecić latarką - nie widzę odcięcia. Oby winny był mój wzrok a nie poziom płynu chłodniczego
Dam sobie spokój, umówiłem się na sobotę rano do mechanika, zobaczymy co powie...
Dziękuję za dotychczasową pomoc... _________________ Pozdrawiam, Maciej Loret
Corolla 2016, Yaris HSD 2016 i Jazz 2003 |
|
Powrót do góry |
|
|
Sylpete
Auto Maniak
Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 805 Skąd jesteś (miejscowość/region): K-Pax Posiadane auto: Honda Jazz GD1 1.4 i-DSI 2005r.
Piwa: 41/8
|
Wysłany: Czw 04 Paź 2018, 20:38 Temat postu: |
|
|
Sorry, ale nie można po prostu odkręcić korka zbiornika wyrównawczego i poświecić sobie wprost do zbiornika? Przecież płyn chłodniczy nie jest przezroczysty jak woda, jakiegokolwiek by nie był koloru coś tam musi być, choćby na dnie...
To powinno dać jakiś pogląd _________________ man feed machine, machine feed man |
|
Powrót do góry |
|
|
witek_p
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2017 Posty: 263 Skąd jesteś (miejscowość/region): Katowice Posiadane auto: JAZZ II 06 1,4
Piwa: 23/1
|
Wysłany: Czw 04 Paź 2018, 22:02 Temat postu: |
|
|
Maciej Loret napisał: | ........
Dam sobie spokój, umówiłem się na sobotę rano do mechanika, zobaczymy co powie...
|
Jak dojedziesz do niego rozgrzanym autem to nic nie powie bo termostatu już nie zdiagnozuje.
Ja też nie rozumiem w czym problem w sprawdzeniu stanu płynu chłodniczego.
Serio, weź jakiś suchy cienki przedmiot - np listewkę/ trzonek pędzla/ prosty patyk i włóż do tego zbiornika. Górną krawędź zbiornika łapiesz palcem, potem przykładasz go z boku i widzisz ... Chociaż z latarką jak poświecisz do środka to zawsze widać odcięcie, chyba że faktycznie masz pusto ...... |
|
Powrót do góry |
|
|
yunior81
Stały Bywalec
Dołączył: 23 Cze 2018 Posty: 199 Skąd jesteś (miejscowość/region): Piotrków Tryb. Posiadane auto: Honda City 2009
Piwa: 2/0
|
Wysłany: Pią 05 Paź 2018, 09:08 Temat postu: |
|
|
Trochę dziwna sprawa...... właściciel nie potrafi sprawdzić poziomu płynu chłodzącego ....?
Jeśli z innymi płynami jest podobnie to szacun. |
|
Powrót do góry |
|
|
Maciej Loret
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 314 Skąd jesteś (miejscowość/region): okolice Bydgoszczu Posiadane auto: Honda Jazz 1,4 LS \\\'03
Piwa: 3/2
|
Wysłany: Pią 05 Paź 2018, 09:28 Temat postu: |
|
|
yunior81 napisał: | Trochę dziwna sprawa...... właściciel nie potrafi sprawdzić poziomu płynu chłodzącego ....?
|
Nie mam przy sobie instrukcji, nie wiem jak działa układ chłodzenia.
W dotychczasowych autach zbiornik płynu był na wierzchu tu chyba szczupłość miejsca pod maską zmusiła konstruktora do takiego a nie innego rozwiązania...
Summa summarum, pod korkiem, przez który można dolać płynu jest raczej sucho, natomiast w zbiorniczku poniżej jest mniej więcej max.
Na kostce brukowej niestety żadnych wycieków nie widać (nie wiem czy byłyby widoczne?)
Jaką funkcję pełni ten zbiorniczek? Czy tam wyrzucany jest nadmiar płynu czy również pobierany jest stamtąd podciśnieniowo gdy jest go za mało w układzie?
W Accordzie kolegi płyn chłodniczy jest aż do korka (tego do zalewania, nie do zbiorniczka), niemal się wylewa, gdy się go odkręci. Tak powinno być również u mnie?
EDIT:
http://honda.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=84785&postdays=0&postorder=asc&start=60
Wg instrukcji poziom płynu powinien jednak dochodzić aż do korka wlewu płynu. Chyba uzupełnię i pojeżdżę trochę kontrolująć częśto poziom... _________________ Pozdrawiam, Maciej Loret
Corolla 2016, Yaris HSD 2016 i Jazz 2003 |
|
Powrót do góry |
|
|
yunior81
Stały Bywalec
Dołączył: 23 Cze 2018 Posty: 199 Skąd jesteś (miejscowość/region): Piotrków Tryb. Posiadane auto: Honda City 2009
Piwa: 2/0
|
Wysłany: Pią 05 Paź 2018, 17:03 Temat postu: |
|
|
Poziom płynu nie może być pod sam korek ponieważ płyn po rozgrzaniu zwiększa swoją objętość. Poziom płynu powinien zawierać się pomiędzy MIN a MAX. Ja osobiście ustalam poziom płynu chłodzącego na wysokości 2/3 od minimum na zimnym silniku.
Obecna Honda to mój pierwszy, prywatnie japoniec i pomimo wielu dziwnych "spraw" w tych samochodach, uważam, że zbiorniczek, który działa podciśnieniowo (układ sam się reguluje) jest tak bezproblemowy jak hydrauliczne zawory |
|
Powrót do góry |
|
|
witek_p
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2017 Posty: 263 Skąd jesteś (miejscowość/region): Katowice Posiadane auto: JAZZ II 06 1,4
Piwa: 23/1
|
Wysłany: Pią 05 Paź 2018, 18:17 Temat postu: |
|
|
Ale dziwne że pod korkiem chłodnicy ma sucho a w wyrównawczym max ?
Na zimnym do chłodnicy możesz nalać max. Do wyrównawczego już nie dolewaj jak masz pod max.
Jedź na warsztat |
|
Powrót do góry |
|
|
|