ciuma16
Czytelnik
Dołączył: 12 Wrz 2018 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość/region): Tarnów Posiadane auto: Opel Meriva - A, 2006r, 1.6 16V Silnik Z16XEP
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 12 Wrz 2018, 14:41 Temat postu: Błąd P0170 |
|
|
Opel Meriva 1.6 16V 2006 rok tylko benzyna silnik Z16XEP
Witam Szanownych Kolegów, przepraszam że się powtarzam bo na temat błędu P0170 są setki postów - przeważnie uszkodzona sonda lambda, wymienić sondę. U mnie 3 firmy zajmujące się mechaniką i elektryką samochodową nie potrafią sobie z tym błędem poradzić. Zamieniałem już pierwszą sondę przed katalizatorem (regulacyjną) a błąd pojawia się przeważnie po przejechaniu ok 600km. Wczoraj jechałem do Zakopanego autostradą a później S7 i stałem ponad godzinę w korku po dojechaniu wyłączyłem silnik i cieszyłem się górskim powietrzem. Po 4 godzinach odpalam silnik, jadę a tu świeci się kontrolka "silnika" i odczytałem błąd:
Dziennik aktualnych usterek
------------------
P0170: Fuel Trim (Bank 1)
Dziennik usterek prawdopodobnych
------------------
Brak niepotwierdzonych usterek w ECU
Dziennik historii usterek
------------------
ECU informuje, że żadne wcześniejsze kody usterek nie są dostępne
Inne znalezione kody usterek
(być może niepotwierdzone, bieżące lub specyficzne dla producenta)
----------------------------------------------------
P0101: Mass or Volume Air Flow Circuit Range/Performance Problem
U22BB: Nieznany kod - Dodatkowe informacje dostępne w Necie
oraz raport zamrożonych ramek:
Informacje o zamrożonych ramkach:
------------------
Fuel Status = 0 byte
Obciążenie silnika = 3,922 %
Temperatura płynu chłodzącego = 86 °C
Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa - bank 1 = 0 %
długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa- Bank 1 = 7,031 %
Ciśnienie w kolektorze dolotowym = 6,382 psi
Obroty silnika obr./min = 833,25 rpm
Prędkość (OBD) = 0 km/h
Kąt wyprzedzenia zapłonu = -3 °
Temperatura powietrza na wlocie = 42 °C
Przepływ przez masowy przepływomierz powietrza = 3,79 g/s
Położenie przepustnicy = 12,549 %
Korekta czasu wtrysku paliwa-Bank 1, s.lambda 1 = 0 %
Napięcie (moduł sterowania) = 13,796 V
Obydwie sondy lambda ślicznie oscylują na biegu jałowym, druga sonda lambda (diagnostyczna za katalizatorem ładnie liniowo płynie)
Podmieniałem też czujnik temperatury przepływu powietrza, rura od filtra powietrza do przepustnicy sprawdzona szczelność, sterownik komputera zamieniany. Dane diagnostyczne jednego mechanika samochodowego po testach:
"Świece - w normie brak zużycia, kolor prawidłowy
ciśnienie sprężania w normie wszystkie po 14 bar
ciśnienie paliwa 4 bar norma 3,8 - mieści się w tolerancji
korekty silnika w normie
czujniki temperatury silnika działają prawidłowo
sonda pracuje w całym zakresie ( była wymieniana, można sprawdzić czy jest tego samego producenta co oryginalnie )
temp powietrza zasysanego prawidłowy odczyt
sterownik silnika brak zmian po ogrzaniu do wyższej temperatury. Element był zmieniany - opisany jak części używane
przepustnica czysta
filtr powietrza jest nowy
katalizator stan dobry , działa, brak wypalenia/stopienia"
Co więcej można zrobić, jeżeli wśród kolegów pojawi się jakiś pomysł proszę o pomoc.
P.S Jakiś czas temu pisałem o błędzie P0420 niska wydajność katalizatora, nie eksperymentujcie z sondami lambda, jeżeli sonda za katalizatorem zachowuje się na biegu jałowym tak samo jak pierwsza to trzeba wymienić, zregenerować katalizator.
I jeszcze raz zamrożone ramki:
uel Status = 0 byte
Obciążenie silnika = 10,98 %
Temperatura płynu chłodzącego = 101 °C
Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa - bank 1 = 3,906 %
długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa- Bank 1 = 20,312 %
Ciśnienie w kolektorze dolotowym = 8,847 psi 0,609 bara
Obroty silnika obr./min = 1 850,75 rpm
Prędkość (OBD) = 13 km/h
Kąt wyprzedzenia zapłonu = 17 °
Temperatura powietrza na wlocie = 48 °C
Przepływ przez masowy przepływomierz powietrza = 10,17 g/s
Położenie przepustnicy = 28,627 %
Korekta czasu wtrysku paliwa-Bank 1, s.lambda 1 = 3,906 %
Napięcie (moduł sterowania) = 13,847 V
Zastanawia minie jeden parametr? Ciśnienie w kolektorze dolotowym = 8,847 psi to w przeliczeniu na bar-y jest 0,609 bar, nie za mało?
Pozdrawiam
Mariusz |
|
gorzki1967
Auto Maniak
Dołączył: 08 Lis 2007 Posty: 805 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa Posiadane auto: Opel Corsa C 1.2
Piwa: 24/1
|
Wysłany: Pią 14 Wrz 2018, 03:12 Temat postu: |
|
|
Cześć. Miałem podobny problem z kontrolką silnika. Początkowo mechanik sugerował sondę. Zmieniłem mechanika, ten pomyślał i podmienił przepływomierz . Efekt , kontrolka nie zapala się a auto śmiga aż miło. |
|
ciuma16
Czytelnik
Dołączył: 12 Wrz 2018 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość/region): Tarnów Posiadane auto: Opel Meriva - A, 2006r, 1.6 16V Silnik Z16XEP
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 14 Wrz 2018, 08:31 Temat postu: |
|
|
Raczej to nie będzie sonda. Sondy przed i za katalizatorem pracują prawidłowo. W moim modelu Merivy nie ma przepływomierza (choć zamrożona ramka to sugeruje) tylko czujnik temperatury przepływu powietrza, który też był zamieniany. |
|