Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pumeks
Dyskutant
Dołączył: 20 Wrz 2017 Posty: 69 Skąd jesteś (miejscowość/region): kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 SXT
Piwa: 2/1
|
Wysłany: Nie 09 Wrz 2018, 00:16 Temat postu: Szarpie przy odpalaniu rano. |
|
|
Dodge 2.0 benzyna + 1 roczna sprawna instalacja gazowa
Ostatnie 3 dni pojawił się problem z odpalaniem auta (tylko rano). Po przekręceniu kluczyka i zgaszeniu lampek, odpalam Dodga i zaczyna szarpać, jakby się dławić. Od razu je gaszę. Za drugim razem odpala od razu bez najmniejszych problemów. Również po pracy w ciągu dnia nie ma żadnych problemów z odpalaniem. Tylko ten poranek.
Przy tym odpalaniu rano pojawia się piorun na kontrolce więc niby problem z przepustnicą ale tu nie byłbym taki pewien, bo na trasie w czasie jazdy nie ma żadnych problemów, nic nie szarpie, auto jedzie równo.
Nie wiem czy to może mieć znaczenie czy to zbieg okoliczności ale dzieje się to akurat dokładnie po przeglądzie instalacji gazowej. Wg mnie chyba nie, bo Dodge przecież odpala na benzynie. Chyba, że sam rodzaj benzyny może mieć znaczenie, bo tankowałem na szybko 10 litrów E95 na trasie, bo miałem już końcówkę. |
|
Powrót do góry |
|
|
111290PL
Stały Bywalec
Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 110 Skąd jesteś (miejscowość/region): Rzeszów Posiadane auto: Dodge Caliber
Piwa: 3/16
|
Wysłany: Pon 10 Wrz 2018, 21:14 Temat postu: |
|
|
kontrolka pioruna wcale nie musi oznaczać przepustnicy. _________________ Dodge Caliber 2007 2.0 Diesel |
|
Powrót do góry |
|
|
bbkr
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 435 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
|
Wysłany: Wto 11 Wrz 2018, 23:48 Temat postu: |
|
|
Masz 3 rzeczy do sprawdzena ktore moga go dlawic.
Pierwsza to przepustnica. Najprosciej sprawdzic biorac samochod na kanal, odpinajac waz od filtra i latarka popatrzec co sie dzieje przy odpalaniu - czy otwiera sie plynnie czy moze tryby serwo nagle puszczaja i sie domyka.
Druga to klapki kolektora gdzie silniczek lubi sie zacinac - przesmaruj prewencyjnie wedlug instrukcji z https://www.caliberforumz.com/showthread.php/41958-FIX-P2004-P2017-Intake-Manifold-Runner-Control-Stuck-Open
Trzecia to pompa paliwowa - sprawdz czy gdzies nie masz wycieku/nieszczelnosci ktory moze powodowac pecherzyki powietrza w przewodzie paliwowym po nocnym postoju. Odpal go jak sie dlawi i nie wylaczaj. Jak praca silnika sie wyrowna po parunastu sekundach to masz mocnego podejrzanego. |
|
Powrót do góry |
|
|
pumeks
Dyskutant
Dołączył: 20 Wrz 2017 Posty: 69 Skąd jesteś (miejscowość/region): kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 SXT
Piwa: 2/1
|
Wysłany: Sro 12 Wrz 2018, 08:38 Temat postu: |
|
|
Dziś na w czasie jazdy zaczął szarpać.
Po ponownym odpaleniu jest OK ale podłączyłem sobie OBD i wyskoczyły mi dwa błędy
P2112
P2173
czyli może być to jednak problem z przepustnicą :/ |
|
Powrót do góry |
|
|
bbkr
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 435 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
|
Wysłany: Sro 12 Wrz 2018, 13:35 Temat postu: |
|
|
No niestety tam sa takie plastikowe trybiki, ktore sie wyrabiaja. Dobrze widac to na https://youtu.be/cU-njAiNa8o?t=462 gdzie pare zebow jest zjechanych niemal do zera.
Niestety samych trybikow nikt nie oferuje. Kompletna, nowa przepustnica to koszt 600 PLN za chinczyka lub 1200+ za Mopara. Uzywek bym nie kupowal bo bez otwarcia nie wiadomo w jakim sa stanie zuzycia. |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Sro 12 Wrz 2018, 13:35 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
bbkr
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 435 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
|
|
Powrót do góry |
|
|
pumeks
Dyskutant
Dołączył: 20 Wrz 2017 Posty: 69 Skąd jesteś (miejscowość/region): kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 SXT
Piwa: 2/1
|
Wysłany: Sro 12 Wrz 2018, 14:55 Temat postu: |
|
|
Jeszcze poczekam z tą przepustnicą, bo mam instalację gazową i nie wiem czy np. jakaś zmiana mieszanki może mieć wpływ na to szarpanie.
Pojeżdżę wyłącznie na benzynie i zobaczę czy będą problemy.
Zastanawiałem się czy to nie świece ale te wymieniałem 15 tys km temu ale już kabelków nie wymieniałem i kto wie. |
|
Powrót do góry |
|
|
pumeks
Dyskutant
Dołączył: 20 Wrz 2017 Posty: 69 Skąd jesteś (miejscowość/region): kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 SXT
Piwa: 2/1
|
Wysłany: Sro 12 Wrz 2018, 14:56 Temat postu: |
|
|
bbkr napisał: | No niestety tam sa takie plastikowe trybiki, ktore sie wyrabiaja. Dobrze widac to na https://youtu.be/cU-njAiNa8o?t=462 gdzie pare zebow jest zjechanych niemal do zera.
Niestety samych trybikow nikt nie oferuje. Kompletna, nowa przepustnica to koszt 600 PLN za chinczyka lub 1200+ za Mopara. Uzywek bym nie kupowal bo bez otwarcia nie wiadomo w jakim sa stanie zuzycia. |
A chińczyki jak jakościowo i wytrzymałościowo? |
|
Powrót do góry |
|
|
pumeks
Dyskutant
Dołączył: 20 Wrz 2017 Posty: 69 Skąd jesteś (miejscowość/region): kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 SXT
Piwa: 2/1
|
Wysłany: Pon 01 Paź 2018, 23:26 Temat postu: |
|
|
To coś z autogazem LPG musi być.
Pojeździłem wyłącznie na benzynie przez cały tydzień i nic, żadnych błędów i problemów.
Po przełączeniu na LPG już na drugi dzień pojawiły się problemy z jazdą.
1. Zaświeciła kontrolka z piorunem i zaczęło szarpać i dławić. Po zatrzymaniu się, wyłączeniu silnika i odpaleniu ponownie, na razie nie szarpie.
2. wyskoczył znany mi błąd P0420 od czujki drugiej sondy lambda, która podobno wariuje przy spalaniu mieszanki LPG.
Chyba jednak założę ten G45 Emulator kątowy sondy lambda. |
|
Powrót do góry |
|
|
pumeks
Dyskutant
Dołączył: 20 Wrz 2017 Posty: 69 Skąd jesteś (miejscowość/region): kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 SXT
Piwa: 2/1
|
Wysłany: Wto 13 Lis 2018, 11:55 Temat postu: |
|
|
Problem z szarpaniem po odpaleniu auta i wyświetlaniem kontrolki pioruna mam każdego dnia rano.
Niestety szarpanie po odpaleniu nie ustaje, a czekałem kilkanaście sekund.
Po ponownym odpaleniu silnik lekko podnosi obroty na chwilę ale pracuje równo i po chwili obroty wracają do normy i można jechać.
Czasem na trasie wyskoczy piorun i zaczyna szarpać ale po wyłączeniu i ponownym odpaleniu znów jest OK.
Nie ma znaczenia pogoda.
Chyba jednak będę musiał zakupić przepustnicę:
czy taki zamiennik będzie OK?
https://allegro.pl/przepustnica-dodge-caliber-avenger-journey-nowa-i7587792605.html |
|
Powrót do góry |
|
|
Dodger
Debiutant
Dołączył: 28 Cze 2017 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość/region): HARTLEPOOL Posiadane auto: DODGE CALIBER
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 14 Lis 2018, 22:14 Temat postu: |
|
|
Ja miałem tez podobne problemy. Winę ponosił emulator sondy lambda. Jest tu gdzieś link do niego w innym temacie o caliberku .Kupiłem Zaplacilem coś koło 30 zl. Wymieniłem i jak ręką odjął. Skończyły się dziać dziwne rzeczy a bledy przestały się pojawiać. Tez nie wiedziałem co jest a zacząłem od tego. P.s. po założeniu gazu się zaczęło .2.0 benzyna. Nowy emulator rozwiązał problemy |
|
Powrót do góry |
|
|
pumeks
Dyskutant
Dołączył: 20 Wrz 2017 Posty: 69 Skąd jesteś (miejscowość/region): kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 SXT
Piwa: 2/1
|
Wysłany: Sro 14 Lis 2018, 22:45 Temat postu: |
|
|
Ale ja nie mam zamontowanego emulatora. |
|
Powrót do góry |
|
|
|