Szarpie przy odpalaniu rano.

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pumeks

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 20 Wrz 2017
Posty: 69
Skąd jesteś (miejscowość/region): kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 SXT
Piwa: 2/1
PostWysłany: Nie 09 Wrz 2018, 00:16    Temat postu: Szarpie przy odpalaniu rano. Odpowiedz z cytatem

Dodge 2.0 benzyna + 1 roczna sprawna instalacja gazowa

Ostatnie 3 dni pojawił się problem z odpalaniem auta (tylko rano). Po przekręceniu kluczyka i zgaszeniu lampek, odpalam Dodga i zaczyna szarpać, jakby się dławić. Od razu je gaszę. Za drugim razem odpala od razu bez najmniejszych problemów. Również po pracy w ciągu dnia nie ma żadnych problemów z odpalaniem. Tylko ten poranek.

Przy tym odpalaniu rano pojawia się piorun na kontrolce więc niby problem z przepustnicą ale tu nie byłbym taki pewien, bo na trasie w czasie jazdy nie ma żadnych problemów, nic nie szarpie, auto jedzie równo.

Nie wiem czy to może mieć znaczenie czy to zbieg okoliczności ale dzieje się to akurat dokładnie po przeglądzie instalacji gazowej. Wg mnie chyba nie, bo Dodge przecież odpala na benzynie. Chyba, że sam rodzaj benzyny może mieć znaczenie, bo tankowałem na szybko 10 litrów E95 na trasie, bo miałem już końcówkę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
111290PL

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 31 Sie 2016
Posty: 110
Skąd jesteś (miejscowość/region): Rzeszów
Posiadane auto: Dodge Caliber
Piwa: 3/16
PostWysłany: Pon 10 Wrz 2018, 21:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kontrolka pioruna wcale nie musi oznaczać przepustnicy.
_________________
Dodge Caliber 2007 2.0 Diesel
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
bbkr

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 435
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
PostWysłany: Wto 11 Wrz 2018, 23:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Masz 3 rzeczy do sprawdzena ktore moga go dlawic.

Pierwsza to przepustnica. Najprosciej sprawdzic biorac samochod na kanal, odpinajac waz od filtra i latarka popatrzec co sie dzieje przy odpalaniu - czy otwiera sie plynnie czy moze tryby serwo nagle puszczaja i sie domyka.

Druga to klapki kolektora gdzie silniczek lubi sie zacinac - przesmaruj prewencyjnie wedlug instrukcji z https://www.caliberforumz.com/showthread.php/41958-FIX-P2004-P2017-Intake-Manifold-Runner-Control-Stuck-Open

Trzecia to pompa paliwowa - sprawdz czy gdzies nie masz wycieku/nieszczelnosci ktory moze powodowac pecherzyki powietrza w przewodzie paliwowym po nocnym postoju. Odpal go jak sie dlawi i nie wylaczaj. Jak praca silnika sie wyrowna po parunastu sekundach to masz mocnego podejrzanego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
pumeks

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 20 Wrz 2017
Posty: 69
Skąd jesteś (miejscowość/region): kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 SXT
Piwa: 2/1
PostWysłany: Sro 12 Wrz 2018, 08:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziś na w czasie jazdy zaczął szarpać.
Po ponownym odpaleniu jest OK ale podłączyłem sobie OBD i wyskoczyły mi dwa błędy

P2112
P2173

czyli może być to jednak problem z przepustnicą :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
bbkr

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 435
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
PostWysłany: Sro 12 Wrz 2018, 13:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No niestety tam sa takie plastikowe trybiki, ktore sie wyrabiaja. Dobrze widac to na https://youtu.be/cU-njAiNa8o?t=462 gdzie pare zebow jest zjechanych niemal do zera.

Niestety samych trybikow nikt nie oferuje. Kompletna, nowa przepustnica to koszt 600 PLN za chinczyka lub 1200+ za Mopara. Uzywek bym nie kupowal bo bez otwarcia nie wiadomo w jakim sa stanie zuzycia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Sro 12 Wrz 2018, 13:35    Temat postu: reklama

Powrót do góry
bbkr

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 435
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
PostWysłany: Sro 12 Wrz 2018, 13:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A nie, przepraszam. Tu masz stalowe tryby: https://www.drive2.com/o/b/490810171962950209/

Wykonanie slabe, ale cenowo atrakcyjne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
pumeks

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 20 Wrz 2017
Posty: 69
Skąd jesteś (miejscowość/region): kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 SXT
Piwa: 2/1
PostWysłany: Sro 12 Wrz 2018, 14:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeszcze poczekam z tą przepustnicą, bo mam instalację gazową i nie wiem czy np. jakaś zmiana mieszanki może mieć wpływ na to szarpanie.

Pojeżdżę wyłącznie na benzynie i zobaczę czy będą problemy.

Zastanawiałem się czy to nie świece ale te wymieniałem 15 tys km temu ale już kabelków nie wymieniałem i kto wie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
pumeks

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 20 Wrz 2017
Posty: 69
Skąd jesteś (miejscowość/region): kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 SXT
Piwa: 2/1
PostWysłany: Sro 12 Wrz 2018, 14:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bbkr napisał:
No niestety tam sa takie plastikowe trybiki, ktore sie wyrabiaja. Dobrze widac to na https://youtu.be/cU-njAiNa8o?t=462 gdzie pare zebow jest zjechanych niemal do zera.

Niestety samych trybikow nikt nie oferuje. Kompletna, nowa przepustnica to koszt 600 PLN za chinczyka lub 1200+ za Mopara. Uzywek bym nie kupowal bo bez otwarcia nie wiadomo w jakim sa stanie zuzycia.


A chińczyki jak jakościowo i wytrzymałościowo?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
pumeks

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 20 Wrz 2017
Posty: 69
Skąd jesteś (miejscowość/region): kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 SXT
Piwa: 2/1
PostWysłany: Pon 01 Paź 2018, 23:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To coś z autogazem LPG musi być.

Pojeździłem wyłącznie na benzynie przez cały tydzień i nic, żadnych błędów i problemów.

Po przełączeniu na LPG już na drugi dzień pojawiły się problemy z jazdą.

1. Zaświeciła kontrolka z piorunem i zaczęło szarpać i dławić. Po zatrzymaniu się, wyłączeniu silnika i odpaleniu ponownie, na razie nie szarpie.
2. wyskoczył znany mi błąd P0420 od czujki drugiej sondy lambda, która podobno wariuje przy spalaniu mieszanki LPG.
Chyba jednak założę ten G45 Emulator kątowy sondy lambda.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
pumeks

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 20 Wrz 2017
Posty: 69
Skąd jesteś (miejscowość/region): kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 SXT
Piwa: 2/1
PostWysłany: Wto 13 Lis 2018, 11:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Problem z szarpaniem po odpaleniu auta i wyświetlaniem kontrolki pioruna mam każdego dnia rano.
Niestety szarpanie po odpaleniu nie ustaje, a czekałem kilkanaście sekund.
Po ponownym odpaleniu silnik lekko podnosi obroty na chwilę ale pracuje równo i po chwili obroty wracają do normy i można jechać.
Czasem na trasie wyskoczy piorun i zaczyna szarpać ale po wyłączeniu i ponownym odpaleniu znów jest OK.
Nie ma znaczenia pogoda.

Chyba jednak będę musiał zakupić przepustnicę:
czy taki zamiennik będzie OK?
https://allegro.pl/przepustnica-dodge-caliber-avenger-journey-nowa-i7587792605.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Dodger

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 28 Cze 2017
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość/region): HARTLEPOOL
Posiadane auto: DODGE CALIBER
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 14 Lis 2018, 22:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja miałem tez podobne problemy. Winę ponosił emulator sondy lambda. Jest tu gdzieś link do niego w innym temacie o caliberku .Kupiłem Zaplacilem coś koło 30 zl. Wymieniłem i jak ręką odjął. Skończyły się dziać dziwne rzeczy a bledy przestały się pojawiać. Tez nie wiedziałem co jest a zacząłem od tego. P.s. po założeniu gazu się zaczęło .2.0 benzyna. Nowy emulator rozwiązał problemy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu spik (wp kontakt) Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
pumeks

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 20 Wrz 2017
Posty: 69
Skąd jesteś (miejscowość/region): kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 SXT
Piwa: 2/1
PostWysłany: Sro 14 Lis 2018, 22:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale ja nie mam zamontowanego emulatora.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group