Wymiana silnika 2.0.16v na 2.0 16v

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robert_X

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 81
Skąd jesteś (miejscowość/region): Izbica
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 16v dohc kuchenka gazowa
Piwa: 1/5
PostWysłany: Pon 27 Sie 2018, 12:49    Temat postu: Wymiana silnika 2.0.16v na 2.0 16v Odpowiedz z cytatem

Witam

Szanowni forumowicze mam pytanie , jaki jest stopien trudności przekladki silnika z dawcy do biorcy ( silniki takie same jedyna różnica to dawca posiadający lpg biorca bez lpg . Pytam bo jestem w lekkiej desperacji , mechaniki w mojej okolicy każą mi z furą jechać albo na szrot albo mówią "przyjedź za pół roku bo czasu nima...."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Grzybeq

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 1607
Skąd jesteś (miejscowość/region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
PostWysłany: Wto 28 Sie 2018, 22:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tragedii z tym nie ma, o ile masz czym ten silnik wytargać. Ja jak robiłem przekładkę to wyciągałem silnik razem ze skrzynią i reduktorem. Demontowałem przedni wał, odkręciłem od reduktora tylny, odłączyłem wiązki kablowe, oba kolektory, chłodnice i cały przód.

Wyciągałem ciągnikiem, reduktor miałem podparty na wózku.
Z przeniesieniem sterownika gazowego i uporządkowaniem instalacji zajęło mi to 3 dni...

Pozdrawiam!
_________________
˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu skype status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Robert_X

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 81
Skąd jesteś (miejscowość/region): Izbica
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 16v dohc kuchenka gazowa
Piwa: 1/5
PostWysłany: Sro 29 Sie 2018, 15:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli prościej wytargać silnik skrzynię , reduktor niż oddzielać go od skrzyni zakładając że ma się czym to wytargać ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Grzybeq

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 1607
Skąd jesteś (miejscowość/region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
PostWysłany: Sro 29 Sie 2018, 20:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak, ze względu na fakt, że po włożeniu silnika musisz trafić jeszcze wałkiem sprzęgłowym.

Przerabiałem wyciąganie kompletu oraz wyciąganie skrzyni z reduktorem - całość było łatwiej (choć do skrzyni miałem tylko lewarki i belkę z hilifta na stojakach oraz pas na którym to wszystko wisiało)

Pozdrawiam!
_________________
˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu skype status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Robert_X

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 81
Skąd jesteś (miejscowość/region): Izbica
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 16v dohc kuchenka gazowa
Piwa: 1/5
PostWysłany: Nie 02 Wrz 2018, 14:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z wyciągnięciem z biorcy powinienem mieć łatwiej bo cała góra z głowicą wywalona na zewnątrz .
Natomiast dawca ma zainstalowane lpg i graty obok silnika , najpierw pewnie będę musiał to wywalić łącznie z całym kolektorem .
Nie wiem czy nie porywam się z motyką na słonce ale może sie uda ? Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Nie 02 Wrz 2018, 14:41    Temat postu: reklama

Powrót do góry
Grzybeq

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 1607
Skąd jesteś (miejscowość/region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
PostWysłany: Sob 08 Wrz 2018, 19:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kable od czujników i elektrozaworów masz łączone kostkami pod kolektorem ssącym. Pozostaje jeszcze rozpięcie zapłonu - za silnikiem i czujnika wałka rozrządu - obok tego. Wzdłuż skrzyni masz:
-sondę lambda;
-czujnik położenia wału korbowego;
-wyłącznik świateł wstecznych;
-wyłącznik kontrolki 4x4;
- czujnik prędkości pojazdu.

Jedyne co mi sprawiło problem, to fakt, że musiałem rozszczelniać klimę, ale z tym też nie jest tak strasznie - jedziesz do gościa od klimatyzacji - wypompowuje Ci czynnik, potem po całej robocie jedziesz - wysysa Ci powietrze, sprawdza szczelność, wpuszcza olej, czynnik, kontrast i po temacie. Pompę wspomagania pozostawiłem na wężach, alternator zdemontowałem całkowicie. Pierwszy raz faktycznie wydawało się to skomplikowane, ale na prawdę - bez obaw - jeśli masz na czym podwiesić cały zestaw to problemów z wyjęciem takowych nie ma.

Pozdrawiam!
_________________
˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu skype status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group