Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
araslask
Debiutant
Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 2006 CRDI 140 km
Piwa: 0/4
|
Wysłany: Sro 15 Sie 2018, 19:41 Temat postu: hamulec ręczny-ogromny problem |
|
|
Witam.
Być może temat hamulca ręcznego był już poruszany ale mój problem jest dość nietypowy.
Ale po kolei. Pacjent to Kia Sportage 2.0 CRDI 2WD 140 km z 2006 r.,wyprodukowany w Korei.
Problem to hamulec ręczny. Zostało wymienione dosłownie wszystko,obie linki,zaciski,tarczo-bębny,klocki,szczęki,płyn hamulcowy,sprężynki.
Jednak nadal nie ma hamulca ręcznego. Po regulacji ręczny jest przez 2-3 dni po czym "łapie" coraz słabiej aż wreszcie nie trzyma zupełnie nic.
Wydaje mi się,że problem polega na rozkręcaniu się blokady ( regulatora) ręcznego wewnątrz bębna.
Z problemem walczyło już trzech mechaników i zero rezultatu. W serwisie z całą pewnością naprawiliby prawie od ręki,ale nie potrzebnie
powymieniają połowę części i zedrą ze mnie skórę za tę usługę. A być może problem nie jest aż taki poważny.
Mam ogromną prośbę do was koledzy, może ktoś ma lub może zrobić kilka fotek z widokiem szczęk hamulcowych i zamontowanych tam wszystkich sprężynek?
Być może (tak właśnie podejrzewam) któraś ze sprężynek jest źle założona i cały układ nie działa.
Temat jest dość pilny ponieważ na początku września mam badania techniczne (przegląd).
Fotki można wrzucić na forum na pewno sporo osób skorzysta oraz wysłać na adres a.gk@wp.pl
Dzięki.
Za pomoc stawiam dużego browara. |
|
Powrót do góry |
|
|
Grzybeq
Auto Maniak
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość/region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
|
Wysłany: Nie 19 Sie 2018, 02:50 Temat postu: |
|
|
Po kolei - masz tarcze czy bębny z tyłu?
Jeśli bębny to:
Jak robili Ci hamulce to nie zamienili napisany lewego z prawym? Objaw dokładnie jak opisujesz - zamiast naciągać - luzuje. Musiałbyś sobie rozebrać i sam obadać, w którą stronę działa mechanizm likwidacji luzu. Jak ktoś Ci zaciągnie ręczny to będziesz widział jak się rozchodzą szczęki i jak działa zapadka napinacza.
Pozdrawiam! _________________ ˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ |
|
Powrót do góry |
|
|
araslask
Debiutant
Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 2006 CRDI 140 km
Piwa: 0/4
|
Wysłany: Nie 19 Sie 2018, 13:02 Temat postu: |
|
|
Witam.
Mam tarczo-bębny.Hamulec nożny działa poprzez zacisk na tarczę,a ręczny jest wewnątrz jako szczęki.
Ale dzięki za podpowiedź.Muszę sprawdzić czy nic nie zostało pozamieniane.
Ale jak to możliwe żeby kilku różnych mechaniorów nie zorientowało się.
Może jest to znak aby udać się do takiego mechanika do którego normalnie nie poszedłbym.
Sam za bardzo nie mam gdzie tego zrobić.Pod blokiem to trochę wiocha.
Ale dzięki.Wszelkie sugestie mile widziane.
Pozdrawiam. |
|
Powrót do góry |
|
|
|