hamulec ręczny-ogromny problem

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
araslask

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 2006 CRDI 140 km
Piwa: 0/4
PostWysłany: Sro 15 Sie 2018, 19:41    Temat postu: hamulec ręczny-ogromny problem Odpowiedz z cytatem

Witam.
Być może temat hamulca ręcznego był już poruszany ale mój problem jest dość nietypowy.
Ale po kolei. Pacjent to Kia Sportage 2.0 CRDI 2WD 140 km z 2006 r.,wyprodukowany w Korei.
Problem to hamulec ręczny. Zostało wymienione dosłownie wszystko,obie linki,zaciski,tarczo-bębny,klocki,szczęki,płyn hamulcowy,sprężynki.
Jednak nadal nie ma hamulca ręcznego. Po regulacji ręczny jest przez 2-3 dni po czym "łapie" coraz słabiej aż wreszcie nie trzyma zupełnie nic.
Wydaje mi się,że problem polega na rozkręcaniu się blokady ( regulatora) ręcznego wewnątrz bębna.
Z problemem walczyło już trzech mechaników i zero rezultatu. W serwisie z całą pewnością naprawiliby prawie od ręki,ale nie potrzebnie
powymieniają połowę części i zedrą ze mnie skórę za tę usługę. A być może problem nie jest aż taki poważny.
Mam ogromną prośbę do was koledzy, może ktoś ma lub może zrobić kilka fotek z widokiem szczęk hamulcowych i zamontowanych tam wszystkich sprężynek?
Być może (tak właśnie podejrzewam) któraś ze sprężynek jest źle założona i cały układ nie działa.
Temat jest dość pilny ponieważ na początku września mam badania techniczne (przegląd).
Fotki można wrzucić na forum na pewno sporo osób skorzysta oraz wysłać na adres a.gk@wp.pl
Dzięki.
Za pomoc stawiam dużego browara. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Grzybeq

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 1607
Skąd jesteś (miejscowość/region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
PostWysłany: Nie 19 Sie 2018, 02:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po kolei - masz tarcze czy bębny z tyłu?
Jeśli bębny to:
Jak robili Ci hamulce to nie zamienili napisany lewego z prawym? Objaw dokładnie jak opisujesz - zamiast naciągać - luzuje. Musiałbyś sobie rozebrać i sam obadać, w którą stronę działa mechanizm likwidacji luzu. Jak ktoś Ci zaciągnie ręczny to będziesz widział jak się rozchodzą szczęki i jak działa zapadka napinacza.

Pozdrawiam!
_________________
˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu skype status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości) Wystawiono 1 piw(a)
araslask

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 2006 CRDI 140 km
Piwa: 0/4
PostWysłany: Nie 19 Sie 2018, 13:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
Mam tarczo-bębny.Hamulec nożny działa poprzez zacisk na tarczę,a ręczny jest wewnątrz jako szczęki.
Ale dzięki za podpowiedź.Muszę sprawdzić czy nic nie zostało pozamieniane.
Ale jak to możliwe żeby kilku różnych mechaniorów nie zorientowało się.
Może jest to znak aby udać się do takiego mechanika do którego normalnie nie poszedłbym.
Sam za bardzo nie mam gdzie tego zrobić.Pod blokiem to trochę wiocha.
Ale dzięki.Wszelkie sugestie mile widziane.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group