Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentos1415
Czytelnik
Dołączył: 09 Sie 2018 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość/region): Leżajsk Posiadane auto: Civic V d15y7, JAZZ 1.2
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 09 Sie 2018, 16:02 Temat postu: Jazz 1.2 i-Dsi brak mocy, wysokie obroty jałowe |
|
|
Witam, od dłuższego czasu borykam sie z tym problemem, kilku mechaników rozłożyło ręce. Jazz po zakupie był dużo żywszy, na wysokich obrotach czuć było że ciągnie. Od jakiegoś roku auto zrobiło się mulowate, 140 km/h na autostradzie to już pedał w podlodze, lekka górka czy wiatr i słabnie. Ostatnio odłączyłem EGR, ponieważ się zawieszał, aczkolwiek po czyszczeniu wcześniej całego kolektora i regulacji zaworów nic się nie poprawiło. Na dniach będę miał dostęp do komputera, ale ostatnio gdy był podłączany,nic nie wypluł po za EGR. Oleje filtry wszystko zmieniane na czas, katalizator sprawdzałem, czyscouttki jak nowy. Co jeszcze można panowie sprawdzić, gdzie pchać łapy, może ktoś miał już taki problem. Z góry dzięki i pozdrawiam[/u] |
|
Powrót do góry |
|
|
Searcher
Stały Bywalec
Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 188 Skąd jesteś (miejscowość/region): Poznań Posiadane auto: Jazz
Piwa: 12/4
|
Wysłany: Czw 09 Sie 2018, 17:08 Temat postu: |
|
|
Trudno zgadnąć, ale jedną z opcji jest zawalony filtr paliwa. |
|
Powrót do góry |
|
|
witek_p
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2017 Posty: 263 Skąd jesteś (miejscowość/region): Katowice Posiadane auto: JAZZ II 06 1,4
Piwa: 23/1
|
Wysłany: Czw 09 Sie 2018, 18:28 Temat postu: |
|
|
Albo jeszcze jakieś koło jest przyłapane, np tylne ? |
|
Powrót do góry |
|
|
kedlaw07
Auto Maniak
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość/region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
|
Wysłany: Pią 10 Sie 2018, 09:38 Temat postu: |
|
|
Podpowiedziałbym, że:
- jeździć kompletnym autem, a nie składakiem na zasadzie to wyłącza a to włączę
- może zawory do regulacji (40 tys. km.) oraz świece podczas wykonywanie tej samej procedury do wymiany;
- sprawdź jakość opon;
- ciśnienie w oponach;
- Zmień stację paliw.- Shell, Lotos, circle, czy jakąś inną. Jednak pewną.
U mnie rządzi Lotos Optima PB95
Na orlenowskie benzynę koledzy narzekają.
Osobiście ja też.
Ostatnio jak jechałem to byłem cały szczęśliwy i cieszyłem się jazdy.
Niestety zapaliła się kontrolka i musiałem zatankować, najbliżej był orlen ...
Z niechęcią wlałem paliwo do baku i armagedon jak zawsze, ponieważ kilka razy mi się już zdarzało z musu tankować w/w sieci.
Auto nie jedzie pomimo odpowiednich przełożeń i jazdy w ten sam sposób jak przed tankowaniem.
Napisałeś, że auto było żywsze na wysokich obrotach. Przy jakich prędkościach dokonujesz zmiany biegów.
Te 140 km/h to na jakim biegu było _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO. Kupiłeś jazza przeczytaj Akcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl
www.kotekmruczek.cba.pl |
|
Powrót do góry |
|
|
mentos1415
Czytelnik
Dołączył: 09 Sie 2018 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość/region): Leżajsk Posiadane auto: Civic V d15y7, JAZZ 1.2
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 10 Sie 2018, 11:46 Temat postu: |
|
|
kedlaw07 napisał: | Podpowiedziałbym, że:
- jeździć kompletnym autem, a nie składakiem na zasadzie to wyłącza a to włączę
- może zawory do regulacji (40 tys. km.) oraz świece podczas wykonywanie tej samej procedury do wymiany;
- sprawdź jakość opon;
- ciśnienie w oponach;
- Zmień stację paliw.- Shell, Lotos, circle, czy jakąś inną. Jednak pewną.
U mnie rządzi Lotos Optima PB95
Na orlenowskie benzynę koledzy narzekają.
Osobiście ja też.
Ostatnio jak jechałem to byłem cały szczęśliwy i cieszyłem się jazdy.
Niestety zapaliła się kontrolka i musiałem zatankować, najbliżej był orlen ...
Z niechęcią wlałem paliwo do baku i armagedon jak zawsze, ponieważ kilka razy mi się już zdarzało z musu tankować w/w sieci.
Auto nie jedzie pomimo odpowiednich przełożeń i jazdy w ten sam sposób jak przed tankowaniem.
Napisałeś, że auto było żywsze na wysokich obrotach. Przy jakich prędkościach dokonujesz zmiany biegów.
Te 140 km/h to na jakim biegu było |
Szanujmy sie, jeśli ktoś przebuszował pół auta, napisał że zawory regulowane to chyba takie podstawowe rzeczy jak paliwo czy ciśnienie w kołach sprawdzał. Jeżeli ktoś odłączy egr, bo wie jak działa, i wyklucza go to bez sensu jest pisanie że ktoś jeździ składakiem..
Wracając do tematu filtr na pompie paliwa dziś zmienię, i zobaczę, bo niestety nie mam jak sprawdzić na chwilę obecną ciśnienia paliwa na listwie. Zna ktoś parametry jakie podaje czujnik temperatury w dolocie, w sensie o ile podaje wyższe od temperatury zewnętrznej bo podejrzanie wyższa była ostatnio gdy sprawdzałem, oraz jakie obroty jałowe macie na rozgrzanym silniku? Byłbym wdzięczny.
Ostatnio wykręcałem lambdę i była podejrzanie wypalona na biało, i się zastanawiam czy nie jest za ubogo, ale być może się tylko mi wydawało. |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Pią 10 Sie 2018, 11:46 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
kedlaw07
Auto Maniak
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość/region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
|
Wysłany: Pią 10 Sie 2018, 16:14 Temat postu: |
|
|
mentos1415 napisał: | Szanujmy sie, jeśli ktoś przebuszował pół auta, napisał że zawory regulowane to chyba takie podstawowe rzeczy jak paliwo czy ciśnienie w kołach sprawdzał. Jeżeli ktoś odłączy egr, bo wie jak działa, i wyklucza go to bez sensu jest pisanie że ktoś jeździ składakiem..
Wracając do tematu filtr na pompie paliwa dziś zmienię, i zobaczę, bo niestety nie mam jak sprawdzić na chwilę obecną ciśnienia paliwa na listwie. Zna ktoś parametry jakie podaje czujnik temperatury w dolocie, w sensie o ile podaje wyższe od temperatury zewnętrznej bo podejrzanie wyższa była ostatnio gdy sprawdzałem, oraz jakie obroty jałowe macie na rozgrzanym silniku? Byłbym wdzięczny.
Ostatnio wykręcałem lambdę i była podejrzanie wypalona na biało, i się zastanawiam czy nie jest za ubogo, ale być może się tylko mi wydawało. |
Czasami problem tkwi w szczegółach i nie trzeba rozbierać całego auta, lecz rozpocząć diagnozę od podstaw.
Dlatego napisałem o paliwie, oponach itp.
zobacz jeszcze:
- wymieniłeś świece
- sprawdź jeszcze stopień kompresji na cylindrach;
- przepustnica;
- jak wygląda sprawa z olejem w silniku - zużywa go
Czy Ci mechanicy, u których byłeś to podłączali tego Twojego jazza pod komputer
Żadnego błędu nie pokazał
Napisałem, o jeździe składakiem w tym kontekście gdyż wielu kierowców odłącza ten EGR, (lub wycina DPF fizycznie lub przez komputer inna bajka) i śmiga dalej.
Jeżeli go odłączysz do testów to ok, natomiast nie wyobrażam sobie jazdy bez tego urządzenia. spełnia ono pewną rolę zakładaną przez konstruktorów silnika.
Poszukiwanie przez Ciebie parametry może znajdziesz w podanym poniżej linku do manuala.
serwisówka:
Honda_Jazz_Fit_ESM.7z
http://hostuje.net/file.php?id=c93961e5e9a05ca510afd1b56160c497
http://hostuje.net/file.php?id=faaab514c5b0abedc2cc29b979e7a337
http://hostuje.net/file.php?id=c99ca925916fc59c81ef6adc7eb7b2b9
http://hostuje.net/file.php?id=a3cbc49fac072ed4da527a4ce7608b1d _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO. Kupiłeś jazza przeczytaj Akcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl
www.kotekmruczek.cba.pl |
|
Powrót do góry |
|
|
witek_p
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2017 Posty: 263 Skąd jesteś (miejscowość/region): Katowice Posiadane auto: JAZZ II 06 1,4
Piwa: 23/1
|
Wysłany: Pią 10 Sie 2018, 18:18 Temat postu: |
|
|
mentos1415 napisał: | .... Zna ktoś parametry jakie podaje czujnik temperatury w dolocie, w sensie o ile podaje wyższe od temperatury zewnętrznej bo podejrzanie wyższa była ostatnio gdy sprawdzałem, oraz jakie obroty jałowe macie na rozgrzanym silniku? Byłbym wdzięczny.
Ostatnio wykręcałem lambdę i była podejrzanie wypalona na biało, i się zastanawiam czy nie jest za ubogo, ale być może się tylko mi wydawało. |
Temperatury Ci nie podam z czujnika bo nie sprawdzałem, ale żeby ją dokładnie sprawdzić to nie na postoju tylko podczas jazdy, bo jak za długo stoisz to naokoło może być cieplej ..... ale to wiesz.
Obroty ok 750-800.
Zacznij od filtra paliwa, mój był naprawdę zawalony przy 130kkm, nikt wcześniej do niego nie zaglądał.
Ale żeby wskazania czujnika temp powietrza z dolotu tak zubożały mieszankę ? To raczej postawił bym na błędne wskazania czujnika temp wody, ale tu z reguły awarie idą zawsze w drugą stronę, czyli przy przerwie na czujniku mieszanka jest wzbogacana i czułbyś mocno paliwo z wydechu. |
|
Powrót do góry |
|
|
mentos1415
Czytelnik
Dołączył: 09 Sie 2018 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość/region): Leżajsk Posiadane auto: Civic V d15y7, JAZZ 1.2
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 14 Sie 2018, 09:37 Temat postu: |
|
|
kedlaw07 napisał: | mentos1415 napisał: | Szanujmy sie, jeśli ktoś przebuszował pół auta, napisał że zawory regulowane to chyba takie podstawowe rzeczy jak paliwo czy ciśnienie w kołach sprawdzał. Jeżeli ktoś odłączy egr, bo wie jak działa, i wyklucza go to bez sensu jest pisanie że ktoś jeździ składakiem..
Wracając do tematu filtr na pompie paliwa dziś zmienię, i zobaczę, bo niestety nie mam jak sprawdzić na chwilę obecną ciśnienia paliwa na listwie. Zna ktoś parametry jakie podaje czujnik temperatury w dolocie, w sensie o ile podaje wyższe od temperatury zewnętrznej bo podejrzanie wyższa była ostatnio gdy
sprawdzałem, oraz jakie obroty jałowe macie na rozgrzanym silniku? Byłbym wdzięczny.
Ostatnio wykręcałem lambdę i była podejrzanie wypalona na biało, i się zastanawiam czy nie jest za ubogo, ale być może się tylko mi wydawało. |
Czasami problem tkwi w szczegółach i nie trzeba rozbierać całego auta, lecz rozpocząć diagnozę od podstaw.
Dlatego napisałem o paliwie, oponach itp.
zobacz jeszcze:
- wymieniłeś świece
- sprawdź jeszcze stopień kompresji na cylindrach;
- przepustnica;
- jak wygląda sprawa z olejem w silniku - zużywa go
Czy Ci mechanicy, u których byłeś to podłączali tego Twojego jazza pod komputer
Żadnego błędu nie pokazał
Napisałem, o jeździe składakiem w tym kontekście gdyż wielu kierowców odłącza ten EGR, (lub wycina DPF fizycznie lub przez komputer inna bajka) i śmiga dalej.
Jeżeli go odłączysz do testów to ok, natomiast nie wyobrażam sobie jazdy bez tego urządzenia. spełnia ono pewną rolę zakładaną przez konstruktorów silnika.
Poszukiwanie przez Ciebie parametry może znajdziesz w podanym poniżej linku do manuala.
serwisówka:
Honda_Jazz_Fit_ESM.7z
http://hostuje.net/file.php?id=c93961e5e9a05ca510afd1b56160c497
http://hostuje.net/file.php?id=faaab514c5b0abedc2cc29b979e7a337
http://hostuje.net/file.php?id=c99ca925916fc59c81ef6adc7eb7b2b9
http://hostuje.net/file.php?id=a3cbc49fac072ed4da527a4ce7608b1d |
Świece wymienione wszystkie, cały dolot, przepustnica czyszczone, komputer nic nie wypluwa prócz odłączonego EGR i problemu z pompa ABS, ale to inna bajka.
W Jazzie od początku kiedy go kupiłem jałowe obroty to ok 1100 obrotów wg obrotomierza, muszę sprawdzic pod komputerem czy czasem zegary nie przekłamują, bo wg mnie silnik pracuje spokojnie. Filtr na pompie niestety dopiero dziś dotarł, i bede wiedział co się zmieniło. Rozrząd nie jest wyciągnięty, sprawdzałem, olej w normie, na 10000 dolewa się może 300ml, mamuśka spokojnie jeździ więc silnik nie ma pod górkę. |
|
Powrót do góry |
|
|
kedlaw07
Auto Maniak
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość/region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
|
Wysłany: Wto 14 Sie 2018, 10:11 Temat postu: |
|
|
Istnieje jeszcze procedura uczenia się obrotów biegu jałowego. Może coś tutaj należy poprawić.
Ewentualnie przeprowadzić ja jeszcze raz.
Ps. Tak sobie myślałem o hamowni, być może już kilka koni uciekło ... _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO. Kupiłeś jazza przeczytaj Akcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl
www.kotekmruczek.cba.pl |
|
Powrót do góry |
|
|
mentos1415
Czytelnik
Dołączył: 09 Sie 2018 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość/region): Leżajsk Posiadane auto: Civic V d15y7, JAZZ 1.2
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 15 Sie 2018, 23:16 Temat postu: |
|
|
kedlaw07 napisał: | Istnieje jeszcze procedura uczenia się obrotów biegu jałowego. Może coś tutaj należy poprawić.
Ewentualnie przeprowadzić ja jeszcze raz.
Ps. Tak sobie myślałem o hamowni, być może już kilka koni uciekło ... |
Filtr zmieniony, brak zmian...stary rozbiłem, tragedii nie było. Hamowania myśle że to ostateczność, w domu mam colta 1.1 75hp i przesiadając sie z jazza do niego, to aż mordka się śmieje..
Jakieś pomysły? |
|
Powrót do góry |
|
|
witek_p
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2017 Posty: 263 Skąd jesteś (miejscowość/region): Katowice Posiadane auto: JAZZ II 06 1,4
Piwa: 23/1
|
Wysłany: Czw 16 Sie 2018, 19:44 Temat postu: |
|
|
No a co z tymi obrotami ? Cały czas masz 1100 na wolnych, jeżeli to jest fakt to coś nie tak - czujnik temperatury wody/ dolot nieszczelny ? Trzeba go podpiąć do kompa i sprawdzić wszystko. Na oko to szukanie wiatru ....
Możesz jeszcze zrobić analizę składu mieszanki, ale pamiętaj żeby robić na zagrzanym katalizatorze. Takie sprawdzenie nie jest drogie a też coś może powiedzieć. |
|
Powrót do góry |
|
|
mentos1415
Czytelnik
Dołączył: 09 Sie 2018 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość/region): Leżajsk Posiadane auto: Civic V d15y7, JAZZ 1.2
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 16 Sie 2018, 20:06 Temat postu: |
|
|
[quote="witek_p"]No a co z tymi obrotami ? Cały czas masz 1100 na wolnych, jeżeli to jest fakt to coś nie tak - czujnik temperatury wody/ dolot nieszczelny ? Trzeba go podpiąć do kompa i sprawdzić wszystko. Na oko to szukanie wiatru ....
Możesz jeszcze zrobić analizę składu mieszanki, ale pamiętaj żeby robić na zagrzanym katalizatorze. Takie sprawdzenie nie jest drogie a też coś może powiedzieć.[/quote
Temperatura wg wskazań komputera pokazuje realna temperaturę, dolot szczelny bo by czyszczony plus komplet nowych uszczelek, psikane wokół zmywaczem nic nie zmienia, więc jakieś lewe powietrze nie wchodzi w gre. Górny zakres obrotów strasznie mulasty, jak było tak jest, chyba faktycznie trzeba podjechać na analizator, bo to niemożliwe żeby przy dość wysokich obrotach brakowało mocy. |
|
Powrót do góry |
|
|
witek_p
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2017 Posty: 263 Skąd jesteś (miejscowość/region): Katowice Posiadane auto: JAZZ II 06 1,4
Piwa: 23/1
|
Wysłany: Czw 16 Sie 2018, 20:32 Temat postu: |
|
|
No może tak być jak będzie zalewany, ale to raczej uszkodzona lambda i wywalało by checka chyba ..... |
|
Powrót do góry |
|
|
mentos1415
Czytelnik
Dołączył: 09 Sie 2018 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość/region): Leżajsk Posiadane auto: Civic V d15y7, JAZZ 1.2
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 07 Wrz 2018, 00:45 Temat postu: |
|
|
Filtr paliwa wymieniony, zmian brak.
Sondy sprawne. Rozkładam rece |
|
Powrót do góry |
|
|
jacks
Stały Bywalec
Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 114 Skąd jesteś (miejscowość/region): Ełk - Mazury Posiadane auto: Honda Jazz 1.2 2005r.
Piwa: 6/3
|
Wysłany: Pią 07 Wrz 2018, 13:42 Temat postu: |
|
|
sprawdz cisnienie paliwa moze pompa paliwa nie domaga (chyba ze ktorys wtrysk leje), cewki swiece sprawdzone _________________ Amsoil 0W20, przebieg 131tyś. km 09.2020 |
|
Powrót do góry |
|
|
|