Silnik traci moc przy wprowadzeniu na wyższe obroty

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
koko_orinoko

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 04 Sie 2018
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość/region): Szczecinek
Posiadane auto: Seat Altea, 1.9 TDI, 105KM, 2006 rok
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 04 Sie 2018, 22:45    Temat postu: Silnik traci moc przy wprowadzeniu na wyższe obroty Odpowiedz z cytatem

Witajcie, przede wszystkim jeśli nie ten dział - przepraszam i proszę o przeniesienie.

Będzie to nieco dłuższy wpis - chciałbym nieco bardziej opisać mój problem, tak aby udało się udzielić mi bardziej precyzyjnej pomocy, za którą z góry serdecznie dziękuję.

Przechodząc do sedna. Jakieś góra 3 tygodnie kupiłem swoje pierwsze w życiu auto - Seat Altea, rocznik 2006, 1.9 TDI 105 KM. Autko bardzo ładne wizualnie mimo że 12-latek a i silnik perełka mimo że ponad 270 tysięcy przebiegu. Silnik perełka bez zastrzeżeń aż do dzisiaj...

chcąc sprawdzić dokładne spalanie auta, wczoraj zjechałem paliwo do rezerwy po czym zatankowałem do pełna na stacji paliwowej w Tesco (niektórzy już mi mówią, że to błąd). Dzisiaj wybrałem się w trasę Szczecinek - Koszalin. Jak dotąd silnik chodził bez zastrzeżeń tak dzisiaj podczas jazdy kiedy wyprzedzałem autobus i musiałem przycisnąć trochę na obrotach na czwórce, nagle samochód stracił moc. Jak dotąd na czwórce samochód miał moc, wchodził ładnie na obroty, tak odtąd mocy zupełnie brak. Kontrolka żadna się nie zapaliła.

Zjechałem na parking, odczekałem kilka minut, ruszyłem dalej i moc wróciła do normy. Auto jak spod igły... do momentu ponownego wejścia na obroty. Analogicznie kiedy na czwórce miałem 100km/h wyraźnie poczułem jak auto przyhamowuje i tym razem zapaliła się pomarańczowa kontrolka układu ograniczenia emisji i samochód zaczął znacząco mulić, do 120km/h to tylko z góry.

O ile sytuacja powtarza się za każdym razem - po odpaleniu silnika jest moc póki nie wejdę na wysokie obroty - o tyle kontrolka nie chce zgasnąć - odpinałem akumulator i nic.

I teraz szukam przyczyny i rozwiązania mojego problemu. Mam kilka podejrzeń i jakiś tam plan co zrobić, ale może ktoś z was miał taki problem i ma sprawdzone rozwiązanie. A mianowicie:

1. Słabej jakości paliwo - pierwszy pomysł to aby spuścić ON do baniaków, zatankować droższej Vervy i sprawdzić
2. Filtr paliwa do wymiany
3. Przepływomierz powietrza do wymiany

EGR czyściutki. Gdzieniegdzie wyczytałem że turbina siada, ale czy brać to pod uwagę?

Pytanie do Was co najpierw byście zrobili na moim miejscu. Może sprawdzić błędy na komputerze? Nie wiem, liczę na Waszą pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
webdudi

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 20
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa
Posiadane auto: Seat Altea 2.0 TDI, 2005 r.
Piwa: 0/5
PostWysłany: Nie 05 Sie 2018, 22:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cześć!
Na pewno warto podpiąć komputer, zobaczyć co może dziać się nie tak.

Rozumiem, że samochód nie przyspiesza raczej powyżej 80 km/h?
Jeśli TAK - wchodzi w tryb awaryjny.
U mnie taka sytuacja miała miejsce przy uszkodzonej turbosprężarce. Po regeneracji wszystko jest OK.

Na początek podepij komputer i odczytaj błędy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group