Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
witek_p
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2017 Posty: 263 Skąd jesteś (miejscowość/region): Katowice Posiadane auto: JAZZ II 06 1,4
Piwa: 23/1
|
Wysłany: Pon 30 Lip 2018, 21:56 Temat postu: |
|
|
Ja często kupuję tutaj https://aparts.pl/# - mam ich pod firmą więc mały kłopot, a tak naprawdę do hondy to na Śląsku np u nich też jest prawie wszystko: http://jadar-auto.pl/pl
Tarcze i klocki podałem Ci też nr fabryczne, gdzie je wbijesz tam będziesz miał po kilkanaście wyników, kto co lubi.
Ja tarcze i klocki od dawna kupuję TRW, jednak niektórzy tu marudzą że klocki pylą i polecają ATE - co kto woli. NA tył to w sumie bez znaczenia. Sprawdź jednak najpierw czy pracują tłoczki w zaciskach i nie ma na nich korozji, bo to częsta przyczyna nie działania hamulców z tyłu, wtedy też tarcza jest jednak bardziej skorodowana. Daj zdjęcia od przodu całej L i P tarczy to może to już coś powie. Robiłeś próbę w trasie czy felga/ śruby się nie grzeją jak nie hamujesz ?
EDIT:
sstar napisał: | Z głupia frant się upewnie czy ręczny na klockach, czy jakieś szczęki też tam są? |
Na klockach tych co hamulec zasadniczy. W pierwszym linku masz cały schemat jak jest zbudowany tył w tarczówkach. |
|
Powrót do góry |
|
|
Sylpete
Auto Maniak
Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 805 Skąd jesteś (miejscowość/region): K-Pax Posiadane auto: Honda Jazz GD1 1.4 i-DSI 2005r.
Piwa: 41/8
|
Wysłany: Pon 30 Lip 2018, 23:34 Temat postu: |
|
|
Miałem tak w Accordzie, ostatnio mało jeździ więc na tylnych tarczach narosła ruda w miejscu kontaktu z klockiem. Zanim cokolwiek związanego ze zmianą tarcz przyszło mi do głowy, dociążyłem bagażnik jakimiś gratami i sobie pojeździłem. Po jakimś-tam dystansie (nie pamiętam już) było cicho, po kilku dniach tarcze wyglądały jak płyta CD
Z kolei mój znajomy (subtelność nie jest jego cnotą) postanowił zrobić wiochę i taki przypadek potraktował klockiem drewna owiniętym papierem ściernym. O dziwo z dobrym efektem. Choć raczej nie polecam...
Co do marudzenia na TRW to o mnie chodziło Pisałem to kilkukrotnie, więc krótko powtórzę: TRW hamowały bardzo dobrze, ale szeroko pojęta tzw. kultura pracy była fatalna. Pylą, rdzewieją (po pierwszej zimie warstwa antykorozyjna była wspomnieniem), głośne odgłosy tarcia przy hamowaniu... Teraz mam ATE jest wreszcie tak, jak być powinno.
Natomiast jeśli rzeczywiście tylne zaciski wymagają regeneracji to rozważ kupno zestawu naprawczego z tłoczkiem (np. Autofren Seinsa D4857C). U mnie były one w opłakanym stanie więc ryzyko się opłaciło - gdybym kupił zestaw bez tłoczków robota przeciągnełaby się o czas ich ściągnięcia ze sklepu.
Aha, nie daj się zniechęcić mechanikom - jakoś nie lubią regenerować zacisków, marudzą... Jak już zaczną dłubać to stój nad nim/i i pilnuj żeby nie odwalili fuszery, niech oczyszczą, przesmarują i dobrze zmontują. Pewnie nasłuchasz się srogich i piętrowych przekleństw jakich jeszcze nie znałeś ale wiem że wytrzymasz
Ogólnie tył hondowskich układów hamulcowych to jakaś tęga padaka, hondziarze dzielą się na tych, których regeneracja czeka i takich, którzy mają to już za sobą _________________ man feed machine, machine feed man |
|
Powrót do góry |
|
|
sstar
Auto Maniak
Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 1047 Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź/Wrocław Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
|
Wysłany: Wto 31 Lip 2018, 08:17 Temat postu: |
|
|
Nie napisaliście na czym działa ręczny. Szczęki?
Bo jednak testowalem obracanie koła na recznym. Tarcze same z siebie się nie grzeją. Właśnie czas istotny. Wujek mechanik jak mu dam zestaw naprawczy to i zrobi. _________________ SstarWines |
|
Powrót do góry |
|
|
sstar
Auto Maniak
Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 1047 Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź/Wrocław Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
|
Wysłany: Wto 31 Lip 2018, 09:01 Temat postu: |
|
|
Pamiętacie domowy sposób jak sprawdzić czy bije przód czy tył tak w czasie jazdy? _________________ SstarWines |
|
Powrót do góry |
|
|
sstar
Auto Maniak
Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 1047 Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź/Wrocław Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
|
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Wto 31 Lip 2018, 09:51 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
sstar
Auto Maniak
Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 1047 Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź/Wrocław Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
|
Wysłany: Wto 31 Lip 2018, 10:21 Temat postu: |
|
|
Wybór TRW bo textary na czwartek dopiero a ATE droższe o 3 dychy. Wcześniej miałem ATE na tyle
_________________ SstarWines |
|
Powrót do góry |
|
|
sstar
Auto Maniak
Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 1047 Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź/Wrocław Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
|
Wysłany: Wto 31 Lip 2018, 10:24 Temat postu: |
|
|
Na przodzie zaś grubsze niż standard TRW
_________________ SstarWines |
|
Powrót do góry |
|
|
witek_p
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2017 Posty: 263 Skąd jesteś (miejscowość/region): Katowice Posiadane auto: JAZZ II 06 1,4
Piwa: 23/1
|
Wysłany: Wto 31 Lip 2018, 18:54 Temat postu: |
|
|
Napisałem Ci gdzieś wyżej że ręczny na tych samych klockach, to raz. Dwa, zmniejszaj troche te zdjęcia, bo rozwalają forum. |
|
Powrót do góry |
|
|
sstar
Auto Maniak
Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 1047 Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź/Wrocław Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
|
Wysłany: Sob 04 Sie 2018, 19:24 Temat postu: |
|
|
Nie mam automatów do zmiejszania zdęć wrzucam jakie mam. Na przyszłość zmiejszę rozdzielczość w komórce.
Tak tak potem doczytałem o braku szczęk.
Tarcze i klocki wymienione. Tłoczki chodziły ponoć jak marzenie, ale wymieniono, bo dostarczyłem w zestawie naprawczym jak Sylpete polecał. Jeden z klocków nierówno się ścierał to fakt, co mogło być przyczyną. Na tej tarczy co się blokowała zresztą. Obydwie tarcze z podobnymi skazami, ale tylko jedna blokowała się na tej górce bez rdzy, z tym krzwym klockiem, choć on od wewnątrz chyba był, a górka na zewnątrz. Tak czy owak nic już nie stukocze.
Tarcze ponoć nadal biją, ale z przodu, choć przyznaję, że delikatnie hamowałem raczej na ogół i tylko ciut może to czułem, ale wujek mechanik twierdzi, że do wymiany. Może mocniej kiedyś podhamujemy jak samo wyjdzie i sprawdzimy. Na razie chyba dalej będziemy jeździć. Tarcze wymienione z ATE na ATE. Choć wydaje się, że jedna bardziej się grzeje. Klocki z ATE na TRW, polecają zaś jakieś miękkie na tył, jak to wygląda z TRW, ATE i Textar co do miękkośći. Tarcza ma niecałe 9mm więc w sumie to taka atrapa. _________________ SstarWines |
|
Powrót do góry |
|
|
Belung
Czytelnik
Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa Posiadane auto: Audi
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 09 Sie 2018, 13:35 Temat postu: |
|
|
moze jakies tuleje?? albo nie wiem zaciski od hamulcow? |
|
Powrót do góry |
|
|
sstar
Auto Maniak
Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 1047 Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź/Wrocław Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
|
|
Powrót do góry |
|
|
witek_p
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2017 Posty: 263 Skąd jesteś (miejscowość/region): Katowice Posiadane auto: JAZZ II 06 1,4
Piwa: 23/1
|
Wysłany: Czw 16 Sie 2018, 19:48 Temat postu: |
|
|
Ręcznego nie spuścił do końca a już zaczął pomiar tyłu - zasadniczego .... Zobacz że przy badaniu ręcznego opory są mniejsze. |
|
Powrót do góry |
|
|
sstar
Auto Maniak
Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 1047 Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź/Wrocław Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
|
Wysłany: Czw 16 Sie 2018, 20:44 Temat postu: |
|
|
Masz rację. Ta różnica mnie dziwiła. Ale właśnie coś zamieszał przy pomiarze. Przegląd przeszedł. Zaczynają korodowac przewody hamulcowe, a także most czy belka. Jaka substancja wiąże się z rdza czym to doraźnie zabezpieczyć?
PS przy okazji o Tucsona podpytam, nowe szczęki ale ciągle czasem trzeba w jeździe ręczny pociągnąć i puścić aby puścilo z efektem dźwiękowym zresztą. Nowe tarcze i szczęki. _________________ SstarWines |
|
Powrót do góry |
|
|
Sylpete
Auto Maniak
Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 805 Skąd jesteś (miejscowość/region): K-Pax Posiadane auto: Honda Jazz GD1 1.4 i-DSI 2005r.
Piwa: 41/8
|
Wysłany: Czw 16 Sie 2018, 22:40 Temat postu: |
|
|
sstar napisał: | (...) Jaka substancja wiąże się z rdza czym to doraźnie zabezpieczyć? |
R-Stop, Cortanin F, Brunox - w takiej kolejności. Aha, kiedyś jeszcze było cóś takiego jak Kompleksor 2000, nie wiem czy to jeszcze jest dostępne.
Ewentualnie januszowo oczyścić rudą i pociągnąć Hammerite'm
U mnie belka też cudnie ruda jak Irlandka. Zauważyłem to przy wymianie fragmentów przewodów hamulcowych (tak, tak), które raczyły przegnić w miejscach, gdzie zimą lubi zalegać zamarznięta solanka.
Niestety, przewody nie są miedziane, ich "zabezpieczenie antykorozyjne" polega na pokryciu ich cienką wersją jakiegoś tworzywa sztucznego...
Na szczęście mechanicy za jakieś 200 zł dosztukowali miedziane przewody i jest git.
Za kilkadziesiąt lat z mojego Jazza zostanie silnik i te miedziane fragmenty _________________ man feed machine, machine feed man |
|
Powrót do góry |
|
|
witek_p
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2017 Posty: 263 Skąd jesteś (miejscowość/region): Katowice Posiadane auto: JAZZ II 06 1,4
Piwa: 23/1
|
Wysłany: Czw 16 Sie 2018, 22:59 Temat postu: |
|
|
sstar napisał: | Masz rację. Ta różnica mnie dziwiła. Ale właśnie coś zamieszał przy pomiarze. Przegląd przeszedł. Zaczynają korodowac przewody hamulcowe, a także most czy belka. Jaka substancja wiąże się z rdza czym to doraźnie zabezpieczyć?
PS przy okazji o Tucsona podpytam, nowe szczęki ale ciągle czasem trzeba w jeździe ręczny pociągnąć i puścić aby puścilo z efektem dźwiękowym zresztą. Nowe tarcze i szczęki. |
Przewody hamulcowe trzeba wymienić na miedziane z metra, nie ma na co czekać, ja kiedyś nie zauważyłem takiego gada a przegląd też przeszedł bez problemu i przy mocnym depnięciu jeden padł, na szczęście było gdzie uciekać, bo inaczej .....
Odnośnie Tuscona to piszesz tarcze i szczęki ? To albo tarcze i klocki albo bębny i szczęki ?
Ale to i tak nic nie zmienia, trzeba sprawdzać na kanale/ po rozebraniu, zdalnie nie dojdziesz, może to być równie dobrze przyłapana linka, a może już zaciski połapało ..... Trzeba podotykać/ rozebrać. |
|
Powrót do góry |
|
|
|