tmktmk
Czytelnik
Dołączył: 29 Lip 2018 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość/region): wielkopolska Posiadane auto: Fiat Doblo 223 1.6 2005
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 29 Lip 2018, 03:00 Temat postu: doblo 1.6 obroty na postoju nierówna praca silnika |
|
|
Witam wszystkich serdecznie, jestem nowy na forum i od miesiąca jestem posiadaczem doblo 1.6 benzyna 2005. Niestety spotkało mnie parę przypadłości tego auta. Najpoważniejsze to padł sterownik, po regeneracji autem dało się jeździć, niestety silnik pracuje nie równo, przed regeneracją nie dało się zaobserwować tego bo ta usterka głównie polegała na falowaniu obrotami widocznymi na obrotomierzu i gaśnięciem auta. Obecnie objawia się to w ten sposób że wskazówka obrotomierza na postoju jest nieruchoma wskazuje 800obr. a silnik pracuje nie równo, wciskając bardzo powoli pedał gazu słychać że silnik zwiększa obroty ale wskazówka reaguje dopiero przy 1000obr. nieco powyżej wpada się na taki moment że wskazówka waha się pomiędzy 800 a 1100obr podobnie dzieje się jeszcze w okolicy 1600obr. Uruchomiłem silnik na odłączonym map sensorze i po chwili spokojnej pracy efekt się nasila. Dodam że auto dużo pali jest mułowate, podczas przyspieszania silnik nie idzie płynnie jest wrażenie "dziur" kiedy zwiększają się obroty, odwrotnie jest podczas choćby delikatnego cofnięcia nogi z pedału przyśpieszania czuć od razu wyraźne hamowanie. Komputer u mechanika nie wykazuje błędów ale pokazuje na postoju 750obr. i tu pytanie jakie są prawidłowe obroty na postoju dlatego silnika? Mechanik sprawdzał czy gdzieś nie bierze powietrza i twierdzi jest ok. .Temat może podobny do innych tego rodzaju ale po zapoznaniu się stwierdzam że trudny więc zamieściłem, może mój opis kogoś naprowadzi lub ktoś miał taki przypadek i podpowie rozwiązanie.
.........
chciałbym dodać że mam już interfejs i po wykonanu testu mam pytanie, jakie powinno być ciśnienie w kolektorze ssącym u mnie na postoju na wolnym biegu pływa w okolicy 450mbar w tym czasie obliczone jest od 40 do 60 mbar niższe widać to również na wykresie podczas jazdy, czytałem gdzieś ze dla tego silnika powinno być ok 340mbar, przepustnica była czyszczona, poza tym wyskoczył błąd P0420 związany z katalizatorem.
Drodzy forumowicze od czego zacząć? |
|